خرید بیمه تکمیلی درمان در پاییز 1401 اجباری خواهد شد؟

0
رپورتاژ

بیمه تکمیلی جزو بیمه نامه‌های اختیاری و بیمه درمان است که برای جبران خسارت‌های ایجاد شده ناشی از بیماری طراحی شده است. این بیمه نامه هزینه‌های مختلف بیماری و جراحی را تا سقف تعهدات بیمه‌گر پرداخت می‌کند. بدین گونه که بیمه‌گزار با داشتن یکی از بیمه‌های پایه می‌تواند تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی قرار گیرد. همچنین برخی از افراد اطلاعات کاملی درباره بیمه درمان تکمیلی ندارد و مدام سوال می‌پرسند که این بیمه درمان تکمیلی چه پوشش‌هایی دارد و مزیت آن چیست؟ بهتر است بدانید که برخی از هزینه‌های بیماری‌ها بسیار بالا است و بیمه‌های پایه درمان نمی‌توانند این هزینه‌ها را پرداخت کنند. از طرفی‌ام باید برای خرید بیمه تکمیلی بیمه‌های پایه مانند: بیمه سلامت، بیمه تامین اجتماعی و بیمه ارتش را داشته باشید. به طور کلی برای اینکه بار سنگین هزینه‌ها را کاهش داد بهتر است که این بیمه نامه را خریداری کرد تا ریسک جبران هزینه‌های بیماری به بیمه‌گر منتقل شود. همه ما باید از جسم و روح خودمان حفاظت کنیم تا سالم بمانیم اما اگر در اثر مشکلات مختلف دچار بیماری شویم آیا می‌توان هزینه‌های ایجاد شده را جبران کرد؟ برای اینکه بتوان به این سوال پاسخ داد بهتر است که مزیت‌ها و پوشش‌های این بیمه نامه را بررسی کرد. با ما تا انتهای متن همراه باشید.

چگونه بیمه تکمیلی به افراد کمک می‌ کند؟

بیمه تکمیلی ماهیت جبران خسارت‌های درمان و هزینه‌های پزشکی را دارد. در حقیقت بیمه‌گر با دریافت حق بیمه از بیمه‌گزار، موظف به پرداخت خسارت تا سقف تعهدات خواهد بود. با انتقال ریسک خطرات به شرکت‌های بیمه میزان دغدغه‌های افراد کاهش پیدا می‌کنند و به طور حتم میزان هزینه‌های بیماری کاهش پیدا می‌کند. در این بیمه نامه هر خطر یا بیماری که سلامت انسان را تهدید کند با توجه به میزان ریسک قابل قبول در پوشش بیمه تکمیلی قرار خواهد گرفت. بیمه درمان تکمیلی زیر دسته بیمه اشخاص است و برای انواع بیماری‌ها جبران هزینه دارد. بیمه تکمیلی که تحت عنوان بیمه درمان تکمیلی و بیمه تکمیلی درمان از آن یاد می‌شود، از انواع بیمه های درمان و بیمه‌ای برای جبران هزینه‌های بالای درمان بیماری‌هاست. بخش زیادی از هزینه‌های درمان را در زمان بیماری یا حتی بعد از آن می‌توان به بیمه تکمیلی سپرد!

برای این که بتوانید بخش از زیادی از هزینه های درمان را به بیمه تکمیلی واگذار کنید، می‌بایست اول یک بیمه پایه داشته باشید؛ سپس بیمه تکمیلی تهیه کنید. شما می‌توانید هر سال با پرداخت مبلغ حق بیمه از پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی استفاده کنید. در واقع می توان گفت، خرید بیمه تکمیلی، یک آینده‌نگری هوشمندانه در روزهای سلامتی برای روزهای بیماری ست! به عبارت دیگر، این کار، تجربه عملی این جمله معروف را تداعی می‌کند ” پیشگیری بهتر از درمان است”.

آیا برای خرید بیمه تکمیلی به بیمه پایه نیاز است؟

بسیاری از شرکت‌های بیمه با توجه به قوانین بیمه مرکزی، هنگام صدور بیمه درمان تکمیلی به بیمه‌های پایه نیاز دارند. شرط صدور بیمه نامه درمان تکمیلی در شرکت‌های بیمه داشتن بیمه‌های پایه مانند: بیمه تامین اجتماعی، ‌بیمه نیروهای مسلح و بیمه خدمات درمانی است. در حقیقت بیمه تکمیلی هزینه‌های مازاد درمان بیماری‌ها را پرداخت خواهد کرد. البته که برخی از شرکت‌های بیمه‌ای هم بدون داشتن بیمه‌های پایه این بیمه نامه را صادر خواهند کرد اما بهتر است که برای این اطلاعات از کارشناس‌های بیمه‌ مشاوره دریافت کنید. رح نوین ارائه شده توسط شرکت های بیمه‌گر که نرخ و طرح های متعددی را برای دربرگرفتن نیازهای بیمه اشخاص شامل می شود و مناسب افرادی است که امکان تهیه بیمه درمان تکمیلی را تحت نظر ارگان یا سازمان خاصی به صورت گروهی ندارند. هر فرد با توجه به پوشش‌ها و حق بیمه مناسب خود می تواند طرح مختص خود را خریداری نماید.در حال حاضر فقط شرکت های بیمه سامان و بیمه تعاون ، طرح بیمه درمان تکمیلی انفرادی را ارائه می دهند که هر کدام شرایط بیمه ای خاصی دارند. بیمه‌گزار در انتخاب بیمه درمان تکمیلی انفرادی باید به تعداد مراکز درمان تحت قرارداد با بیمه‌گر توجه نماید که هرچه تعداد این مراکز درمانی طرف قرارداد بیشتر باشد، مراجعه به مراکز درمانی در هنگام بیماری و بستری شدن آسان تر می باشد.

بیمه تکمیلی چه پوشش‌ هایی دارد؟

بیمه‌گزار با پرداخت حق بیمه می‌تواند پوشش‌های بیمه تکمیلی را خریداری کند. الویت انتخاب پوشش‌های بیمه‌ای بر عهده بیمه‌گزار است و هر فردی می‌تواند با توجه به نیاز خود این بیمه نامه را خریداری کند. نکته مهم این است که پوشش‌های قابل ارائه در شرکت‌های بیمه متفاوت بوده و برای اطلاع از این پوشش‌ها بهتر است که از پلتفرم‌های آنلاین بیمه خرید خود را انجام دهید. حسن خرید از کارگزاری‌های آنلاین این است که به راحتی می‌توان خدمات و پوشش‌های شرکت‌های بیمه‌ای را مشاهده کرد. بیمه دات کام یکی از پلتفرم‌های آنلاین خرید بیمه است که شرایط استعلام، مقایسه و خرید انواع بیمه نامه را برای بیمه‌گزار فراهم می‌کند تا در زمان کوتاهی بتوان بهترین بیمه نامه را با شرایط عالی خریداری کرد.

پوشش‌هایی که توسط شرکت‌های بیمه مختلف ارائه می‌شوند عبارتند از:

  • پرداخت خسارت و جبران هزینه‌های پاراکلینیکی مانند: سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسکن و آندوسکوپی، MRI، اکوکاردیوگرافی، استرس اکو و دانسیتومتری، تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفسی شامل اسپیرومتری و PFT، نوار عضله EMG، نوار عصب NCV، نوار مغز EEG، نوار مثانه، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، هولتر مانیتورینگ قلب و آنژیوگرافی چشم
  • پرداخت هزینه‌های خرید عینک و سمعک
  • جبران هزینه خدمات آزمایشگاهی شامل آزمایش‌های تشخیص پزشکی، پاتولوژی یا آسیب‌ شناسی و ژنتیک پزشکی، انواع رادیوگرافی، نوار قلب و فیزیوتراپی (به استثنای چکاپ)
  • جبران خسارت‌های عمل‌های سرپایی مانند: شکستگی و در رفتگی، گچ گیری، ختنه، بخیه، کرایوتراپی، اکسیزیون لیپوم، بیوپسی، تخلیه کیست و لیزر درمانی
  • جبران هزینه جراحی عیوب انکساری چشم
  • هزینه‌های آمبولانس شهری و بین شهری
  • جبران هزینه‌های بستری، جراحی، شیمی‌درمانی، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلب، انواع سنگ شکن در بیمارستان و مراکز جراحی محدود و Day Care
  • پرداخت خسارت‌های جراحی‌های مهم که مرتبط با سرطان، مغز، اعصاب مرکزی و نخاع (به استثنای دیسک ستون فقرات)، گامانایف، قلب، پیوند ریه، کبد، کلیه و مغز استخوان
  • جبران هزینه‌های عمل‌هایی مانند: زایمان اعم از طبیعی و سزارین
  • جبران خسارت‌ها و هزینه‌های دارو و خدمات اورژانس غیر بستری
  • پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی تا سقف تعهدات (به غیر از خدمات زیبایی)
  • هزینه‌های نازایی و درمان ناباروری
  • جبران هزینه ناهنجاری‌ها و بیماری‌های جنین (تست‌های غربالگری)
سنگ کلیه تحت پوشش بیمه تکمیلی است

استثنائات پوشش ‌های بیمه تکمیلی

بیمه درمان تکمیلی هم مانند سایر بیمه نامه‌ها برای برخی از خطرات محدودیت‌های دارد و نمی‌توان تمام آن‌ها را تحت پوشش قرار دهد. در حقیقت بیمه مرکزی میزان ریسک این خطرات را بیشتر از شرایط معمول می‌داند و اجازه صدور بیمه را نمی‌دهد. استثنائات بیمه درمان تکمیلی عبارتند از:

  • آسیب‌‌های ناشی از حوادث طبیعی مانند: سیل، زلزله و آتش‌فشان
  • سقط‌ جنین
  • عیوب مادرزادی
  • هزینه همراه بیماران 7 تا 70 ساله
  • خودکشی و آسیب دیدن در اثر شرکت در اعمال خلاف قانون
  • هزینه‌های معلولیت ذهنی و ازکارافتادگی کامل
  • آسیب‌‌های ناشی از جنگ، اعتصاب، شورش، آشوب، کودتا و قیام
  • اعمال جراحی‌های زیبایی بدون جنبه درمانی
  • ترک اعتیاد
  • آسیب‌‌های ناشی از حوادث هسته‌ای
  • هزینه‌‌های اتاق خصوصی
  • آسیب‌های ناشی از جنون یا از دست دادن مشاعر
عمل زیبایی تحت پوشش بیمه تکمیلی نیست

مزایای بیمه درمان تکمیلی

به طور معمول هزینه‌های درمان در بیمه‌های پایه نهایت 30 درصد قابل جبران است. اما برخی از هزینه‌های درمان بسیار بالا است. انجام آزمایشات یا عکس‌های سی تی اسکن می‌تواند مثال خوبی باشد تا بدانید که این موارد را بیمه‌های پایه به طور کامل پوشش نمی‌دهند. خدمات آزمایشگاهی و پاراکلینکی هم از دیگر مواردی است که تحت پوشش‌های بیمه پایه نیست و بهتر است که برای جبران هزینه‌های این بیماری‌ها و خدمات پزشکی از بیمه تکمیلی استفاده کرد.

مزیت اصلی بیمه تکمیلی را می‌توان اینگونه بیان کرد که شرکت‌های بیمه با دریافت حق بیمه بالاترین و حداکثر هزینه‌ها را جبران خواهد کرد. به طور کلی جبران هزینه‌های درمانی و بیمارستانی در بیمه درمان تکمیلی جبران خسارت خواهد شد. همچنین این بیمه نامه به طور تقریبی تمام یا بخش بزرگی از هزینه‌های پزشکی را جبران می‌کند.

محدودیت ‌های خرید بیمه تکمیلی

برخی از بیمه‌های ارائه شده یکسری محدودیت‌هایی دارند که باعث می‌شود همه افراد نتوانند از آن بهره‌مند شوند. در بیمه تکمیلی شرایط سنی به عنوان محدودیت بیمه نامه محسوب می‌شود که به شرح زیر است:

  • بیمه شده‌های دختر تا زمانی که ازدواج نکرده باشند یا در جایی مشغول به کار نباشند، می‌تواند از پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی استفاده کنند.
  • بیمه شده فرزندهای پسر می‌توانند تا زمان اتمام مدت تحصیل و مشمول شدن برای خدمت سربازی از این بیمه نامه استفاده کنند.
  • حداقل ۱۸ سال سن برای همه انواع بیمه تکمیلی الزامی ‌‌است.

اهمیت خرید بیمه تکمیلی چقدر است؟

بیمه نامه درمان برای جبران هزینه‌های ایجاد شده ناشی از بیماری‌های مختلف که تحت پوشش‌های بیمه پایه نیست طراحی شده است. با خرید بیمه درمان تکمیلی می‌توانید تا حدود زیادی میزان دغدغه‌های ایجاد شده برای بیماری را کاهش دهید. همچنین با بیمه تکمیلی می‌توان از مزیت‌ها و پوشش‌های آن استفاده کرد تا هزینه‌های درمان بیماری تا حدود زیادی کاهش داشته باشد.

با مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه تکمیلی می‌توان از خدمات بیمه‌ای این بیمه نامه استفاده کنید. در حقیقت یکی دیگر از مزیت‌های این بیمه نامه استفاده از معرفی‌نامه درمان است. بدین گونه که می‌توان به دو روش آنلاین و حضوری برای دریافت معرفی‌نامه اقدام کرد تا هزینه‌های درمان بدون پرداخت هزینه انجام شود.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.