انواع مغزی و قفل درب چوبی و ضد سرقت را بهتر بشناسیم!

0
رپورتاژ

قفل درب چوبی یکی از انواع یراق آلات ضروری ساختمانی است و مهم‌ترین بخش‌ درب به شمار می‌آید. این قفل‌ها مخصوص درب‌های چوبی هستند. انواع مختلفی از قفل چوبی در بازار وجود دارد و هرکدام از این قفل‌ها سایز و طرح متفاوتی دارند. مصرف‌کننده باید با توجه به نوع درب چوبی، قفل مناسب را خریداری نماید.

اگر مایلید در مورد انواع مغزی، انواع قفل درب‌های چوبی و ضد سرقت اطلاعاتی کسب کنید، حتماً ادامه‌ی این مقاله را مطالعه بفرمایید. ما در مطالب زیر ضمن معرفی انواع قفل‌های درب چوبی و درب ضد سرقت، در مورد قیمت قفل درب چوبی و بهترین و پرکاربردترین قفل‌های درب چوبی موجود در بازار صحبت کرده‌ایم؛ پس لطفاً تا پایان همراه ما باشید.

 

بررسی انواع دستگیره و قفل درب چوبی

قفل درب چوبی همان‌طور که از نامش پیدا است، وظیفه‌ی بسته شدن درب‌های چوبی و حفظ امنیت خانه را بر عهده دارد. درواقع بدون وجود این یراق آلات ضروری، درب‌ها ناقص بوده‌ و عملاً نمی‌توان نام درب را بر روی آن گذاشت. شکل و شمایل قفل‌ها از گذشته تا به امروز بسیار تغییر کرده است. در چند سال گذشته قفل‌های درب بسیار ساده بود و تنها به یک دستگیره و یک زنجیره ضعیف محدود می‌شد، اما امروزه قفل‌های جدید با ساختار و مکانیزم پیچیده‌تری تولید و به بازار عرضه شده‌اند که امنیت خانه‌های ما را صد درصد افزایش داده‌اند.

همچنین ما انواع قفل ضد سرقت را داریم که این قفل‌ها نیز در انواع و اقسام مختلفی تولید می‌شوند و مناسب انواع درب‌های چوبی ورودی ساختمان‌ها هستند. ما با باشید تا به جزئیات قفل‌های درب امروزی بپردازیم.

 

  • قفل درب چوبی کلیدی

قفل کلیدی ساده‌ترین نوع از قفل‌های درب چوبی است. این قفل‌ها مکانیزم ساده‌ای دارند. موارد کاربرد این قفل‌ها به محیط داخلی خانه، یعنی اتاق‌خواب‌ها محدود می‌شود. قفل‌های کلیدی تنوع زیادی ندارند و به‌طورکلی فقط بر روی درب‌های با پهنای 5 یا 6 سانتی‌متر قابل نصب هستند.

  • قفل سوئیچی

قفل‌های سوئیچی علاوه بر اینکه قفل درب چوبی به شمار می‌آیند، قابل نصب بر روی درب‌های فلزی، آلومینیومی و آهنی نیز هستند. قفل‌های سوئیچی متنوعی در بازار یافت می‌شود. نصب این قفل‌ها بر روی درب اتاق کار یا دفاتر اداری موجب امنیت بیشتر فضای داخلی اتاق‌ها خواهد شد. شما به عنوان مصرف‌کننده یا مشتری باید متناسب با جنس و اندازه درب و اندازه آکس، قفل را خریداری نمایید. دو مدل قفل سوئیچی در بازار وجود دارد که عمق یا آکس آن‌ها 8 و 6 سانتی‌متر است. غالباً برای درب‌های چوبی، درب‌های ضد سرقت و درب‌هایی با دستگیره روزت، از قفل‌های سوئیچی با عمق 7 یا 8 سانتی‌متر استفاده می‌شود.

_مغزی قفل سوئیچی

لازم به ذکر است که قفل‌های سوئیچی نیاز به سیلندر یا مغزی درب دارند. مغزی قفل سوئیچی باید بر اساس ضخامت درب خریداری شود. این مغزی را داخل قفل قرار داده و به کمک یک پیچ به قفل سوئیچی متصل می‌شود.

  • قفل درب سرویس بهداشتی یا قفل سرویسی

قفل درب سرویس بهداشتی نیز یکی از انواع قفل درب چوبی است که البته این قفل‌ها برای درب‌های آلومینومی هم قابل‌استفاده هستند. قفل سرویسی را باید با توجه به جنس درب انتخاب و خریداری کرد. برای درب چوبی باید از قفل سرویسی با پهنای 6 و نیم سانتی‌متر استفاده نمود. قفل سرویسی با اندازه 4 و نیم سانتی‌متر مناسب درب‌هایی است که از جنس آلومینیوم هستند. قفل‌های سرویسی را می‌توان از داخل نیز قفل کرد؛ آن‌ها دارای یک اهرم در زیر دستگیره درب هستند که با پیچانده شدن، درب قفل می‌شود، همچنین در مواقع اضطراری می‌توان به کمک پیچ گوشتی یا قاشق، درب را از بیرون باز کرد.

  • داخل قفل درب چوبی

درصورتی‌که کارتان مرتبط با درب و یراق آلات است، احتمالا با ساختار داخلی قفل‌های درب چوبی و درب‌های دیگر آشنا هستید، اما اگر نمی‌دانید این قفل‌ها چگونه کار می‌کنند و چه مکانیزمی دارند، احتمالا این قسمت از مقاله برایتان جذاب خواهد بود؛ پس پاراگراف بعدی را حتما بخوانید.

درب‌های چوبی درب‌های بسیار پرکاربردی هستند که از آن‌ها برای انواع بخش‌های ساختمان اعم از اتاق‌‌خواب‌ها، ورودی ساختمان و گاهی درب‌های سرویس‌های بهداشتی و حمام استفاده می‌شود؛ بنابراین مسئله‌ی امنیت این درب‌ها و به‌ تبع قفل ‌آن‌ها نیز اهمیت پیدا می‌کند. همان‌طور که از عکس داخل قفل درب چوبی پیدا است، این قفل‌ها ساختار پیچیده‌ای ندارند. در داخل قفل‌های درب چوبی قسمتی به نام سیلندر یا مغزی قفل وجود دارد، همچنین این مدل قفل، هم مناسب درب‌های با لولای سمت راست و هم درب‌هایی با لولای سمت چپ است؛ به نوعی می‌توان گفت راست و چپ ندارد.

  • انواع قفل درب ضد سرقت

تولید قفل درب ضد سرقت نوآوری مفید و کاربردی درزمینه‌ی درب‌ها به شمار می‌آید که امنیت جانی و مالی افراد در دنیای کنونی را افزایش داده است. ویژگی مهمی که در مورد این قفل‌ها وجود دارد، امکان نصب قفل‌های هوشمند بر روی آن‌ها است که امنیت بیشتری را برای افراد فراهم کرده است.

 

انواع مختلفی از قفل ضد سرقت تولید و وارد بازار شده است که با انتخاب قفل مناسب می‌توانید امنیت خاطر خود را در محیط زندگی و کاریتان افزایش دهید.

بر همین اساس چند مورد از پرکاربردترین قفل‌های ضد سرقت را در زیر نام برده‌ایم:

  • قفل درب ضد سرقت چنگکی
  • قفل مرکزی درب ضد سرقت
  • قفل‌های گاوصندوقی
  • قفل پستچی
  • قفل دیجیتال و هوشمند
  • قیمت قفل درب چوبی

قفل درب چوبی با توجه به مدل‌های مختلفی که در بازار وجود دارد، با قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رسد. معمولا قیمت قفل‌ها با توجه به اینکه ساختاری ساده یا پیچیده دارند تعیین می‌شوند؛ به‌صورتی‌که قیمت قفل‌های درب چوبی کلیدی ارزان‌تر از قفل‌های سوئیچی است، همچنین اندازه و سایز قفل درب در محاسبه‌ی قیمت آن تأثیرگذار است. برای اطلاع از لیست قیمت انواع قفل درب چوبی و غیرچوبی می‌توانید سری به سایت آتی یراق بزنید.

خرید بهترین قفل ضد سرقت

اگر به دنبال خرید بهترین قفل ضد سرقت برای درب‌های ساختمان، اداره یا مکان‌های دیگری هستید باید بگوییم که بهترین خرید معطوف به تطابق نیاز شما با محصولی است که خریداری می‌کنید. درب شما از چه جنسی است و برای درب کدام قسمت از ساختمان می‌خواهید قفل خریداری کنید. این‌ها مواردی است که باید در هنگام خرید قفل درب چوبی یا درب‌های فلزی و غیره به آن توجه بفرمایید.

آتی یراق فروشگاه تخصصی فروش یراق آلات درب چوبی و فلزی است که محصولات خود را به صورت حضوری و اینترنتی به مشتری عرضه می‌کند. این مجموعه شامل بهترین و متنوع‌ترین قفل‌ها برای انواع درب‌های چوبی، فلزی، درب داخلی ساختمان، درب‌های اتاق خواب و غیره است. مشتری با ورود به این فروشگاه می‌تواند کالای مطابق با نیاز خود را پیدا کرده و خریدی آسان و سریع را تجربه نماید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.