آشنایی با تجهیزات دندانپزشکی و کاربرد آن ها

0

رپورتاژ

یکی از رشته های پزشکی که از حساسیت بالایی برخوردار است دندانپزشکی می باشد که شامل طیف گسترده‌ای از تجهیزات مختلف بوده و وجود هر کدام از آنها در کلینیک های دندانپزشکی و درمانگاه ها ضرورت دارد. برای اینکه دندانپزشکان عزیز بتوانند بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات دندانپزشکی را خریداری کنند حتماً باید با یکی از فروشگاه های معتبر که در حوزه فروش انواع تجهیزات دندانپزشکی مشغول به فعالیت هستند آشنا شوند. تا انتهای این پست ما را همراهی کنید تا بتوانید علاوه بر آشنایی با ابزار و تجهیزات دندانپزشکی بلکه با فروشگاه های معتبر نیز آشنا شوید….

دستگاه ساکشن

یکی از دستگاه های معروفی که نسبت به دیگر وسایل دندانپزشکی عمومی تر بوده و شناخت بیشتری نسبت به آن وجود دارد دستگاه ساکشن است که منظور تخلیه هر آنچه که در دهان بوده مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند به زبان ساده تر عملکرد آن را به جاروبرقی شبیه دانست.

دستگاه ساکشن در نمونه های متفاوتی طراحی و تولید شده که قدرت مکش مختلفی نیز دارند. زمانی که شما به دندانپزشک مراجعه می کنید و برای شما خدمات دندانپزشکی و معاینه انجام میشود دندانپزشک از دستگاه ساکشن استفاده می کنند و آب و مایعات درون دهان بیمار را تخلیه خواهد کرد.

یونیت و تابوره

یکی دیگه از تجهیزات دندانپزشکی که بسیار کاربردی و ضروری می باشند یونیت و تابوره می باشد که در آزمایشگاه ها نیز از صندلی تابوره استفاده می شود. این صندلی ها به صورت چرخدار هستند و تکیه گاه ندارند و جراح و دندانپزشک با نشستن بر روی این صندلی ها و تنظیم ارتفاع آنها خدمات مختلفی را برای بیمار ارائه می دهند. تابوره ها در سایز های مختلفی هستند و استریل کردن آنها در کلینیک های دندانپزشکی امری ضروری محسوب می شود.

یونیت دندانپزشکی با بهره گیری از طراحی فوق العاده و نمای بسیار زیبا از نمونه های مدرن و پیشرفته به شمار می روند و معمولاً با توجه به کارایی که دارند از قیمت مناسبی هم برخوردارند و این موضوع به عنوان یکی از مزیت های اصلی آنها محسوب می شود.

آینه دندانپزشکی

یکی دیگر از تجهیزات دندانپزشکی به آینه اختصاص دارد که شاید در نگاه اول بسیار ساده به نظر بیاید اما نباید از کاربرد آن غافل شد.

با استفاده از آینه میتوان قسمت های پشتی دندان که به راحتی دیده نمی شوند را در زمان معاینه مشاهده نمود و کاربرد دیگر آن در زمان معاینه دندان برای جابجا کردن زبان می باشد و پزشک بدون اینکه از دست یا انگشت استفاده کند به واسطه آینه می تواند زبان بیمار را جابجا کند و معاینه دقیقی برای دندانهای بیمار داشته باشد.

آینه ها به صورت آینه معمولی و آینه مقعر هستند که برای تصویر دقیق و واضح از آینه معمولی و برای نشان دادن فضای مورد نظر به صورت بزرگتر از آینه مقعر استفاده می شود.

هندپیس های دندانپزشکی

به این نوع تجهیزات دندانپزشکی کاوشگر دندان هم گفته می‌شود و در بیماری های لثه و برای پیدا کردن پوسیدگی دندان مورد استفاده قرار می گیرد و معمولاً به این صورت است که یک دسته بلند دارند و با سری های تیز در نمونه های منعطف و ضخیم می باشد و دندانپزشک به واسطه انبرک دندانپزشکی برای تراشیدن جرم و پلاک دندان ها یا بررسی بخش های پوسیده دندان از آن استفاده می نماید. وجود تمام تجهیزات دندانپزشکی اعم از ساده و پیشرفته در مراکز و کلینک های دندانپزشکی ضروری است.

به صورت کلی لیست  تجهیزات دندانپزشکی شامل مواردی همچون آنگل، توربین، ایرموتور، هندپیس، انواع فرز، دستگاه جرمگیری، لایت کیور، آمالگاماتور، دستگاه بلیچینگ پایدار و رو یونیتی، دستگاه پک، فور، آب مقطر ساز، اولتراسونیک، اتوکلاو، دستگاه روغن کاری، دوربین داخل دهانی، سنسورRVG، الکتروسرجری، پیزوسرجری، میکروموتور جراحی، اپکس فایندر، موتور ایمپلنت، اپکس روتاری، رادیوگرافی، اسکنر فسفرپلیت و… می باشد.

نکات مهم در خرید تجهیزات دندانپزشکی

اگر تصمیم دارید تا مطب دندانپزشکی خودتان را راه اندازی کنید یا می خواهید تجهیزات دندانپزشکی را بروز کنید نیاز به خرید دارید و معمولا ابزارهای ساده در کنار ابزار هایی که با فناوری های خاصی کار می کنند همگی جزء تجهیزات دندانپزشکی محسوب می شوند؛ در واقع تجهیزات دندانپزشکی به دندانپزشک کمک می کنند تا بتواند معاینه دقیقی برای بیمار داشته باشد و در جراحی های مختلف و درمان بیمار بسیار کاربردی بوده و مورد استفاده قرار می گیرند.

به صورت کلی شما به تجهیزات دندانپزشکی نظیر صندلی‌های بیمار دندانپزشکی، سیستم های تحویل برای دسترسی راحت به دستگیره‌ها- سرنگ، چراغ های عملیاتی دندانپزشکی، تجهیزات استریلیزاسیون، دست سازها، تجهیزات تصویربرداری با اشعه ایکس، کابینت عملیاتی به منظور نگهداری وسایل و تجهیزات مختلف نیاز دارید که هر کدام از آنها خود دارای زیر مجموعه های دیگری نیز می باشند که باید در مطب و کلینیک دندانپزشکی وجود داشته باشند.

زمانی که می خواهید برای خرید تجهیزات دندانپزشکی اقدام کنید حتماً فروشگاهی را انتخاب کنید که در کنار تضمین کیفیت بلکه اقلام خریداری شده را به موقع به شما تحویل بدهد؛ در خصوص خدمات پس از فروش و گارانتی محصولاتی که ممکن است با وجود قیمت بالا دچار مشکل یا خرابی میشوند اطلاعاتی از فروشنده دریافت کنید همچنین از نظرات و دیدگاه های کاربران دیگر در خصوص تجهیزات و فروشگاه مورد نظر جویا شوید.

تجهیزات دندانپزشکی و خرید آنلاین از سایت کام طب

اگر به دنبال این هستید تا یک فروشگاه عالی برای خرید انواع تجهیزات دندانپزشکی را انتخاب کنید بد نیست که با کام طب آشنا شوید….

برای خرید و دریافت قیمت تجهیزات دندانپزشکی در کام طب نیازی به پرداخت هزینه به منظور خرید اشتراک یا دیگر روش‌های عضویت وجود ندارند و با انتخاب هر کدام از محصولات مورد نظر علاوه بر اطمینان از ضمانت استاندارد کالا و ضمانت اصل بودن آن می‌توانید پرداخت در محل را نیز انتخاب کنید و از پشتیبانی ۲۴ ساعته و تحویل اکسپرس نیز برخوردار خواهید بود.

تنوع محصولات و گستردگی آن در این مجموعه سبب شده تا دسترسی راحتی به انواع تجهیزات دندانپزشکی داشته باشید البته از خرید اقساطی و تخفیفی هم غافل نشوید چرا که می توانید با مراجعه روزانه به کام طب از تخفیفات روز و مناسبتی آگاهی شوید. به منظور استعلام قیمت تجهیزات دندانپزشکی همین حالا به فروشگاه اینترنتی و خرید آنلاین کام طب سر بزنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.