رفع ناهنجاری های دندانی بدون سیم کشی دندان ها

0
رپورتاژ

ارتودنسی نامرئی با اینویزیلاین یکی از جدیدترین روش های درمان نامرتبی دندان ها در ارتودنسی است؛ البته بدون هیچ گونه سیم کشی دندانی!

اینویزیلاین چیست؟

ارتودنسی نامرئی (اینویزیلاین) نوعی درمان ارتودنسی است که بدون نیاز به براکت های سیمی ثابت و تنها با استفاده از بریس های متحرک شفاف قادر به درمان ناهنجاری های دهان و دندان است.

اینویزیلاین یا الاینرها که در انجام آن از نوعی نرم افزار سه بعدی پیشرفته استفاده می شود، شامل تعدادی بریس است که هر کدام از آنها طوری طراحی شده اند که بتوانند دندان ها را به مرور و با دقت حرکت دهند. معمولا هر کدام از این بریس ها به مدت 1 هفته باید روی دندان ها قرار بگیرند و تنها در زمان خوردن، آشامیدن و مسواک زدن اجازه دارید که بریس ها را از دهان خود خارج کنید.

این بریس ها که شبیه قاب های سفید کننده دندان هستند، نامرئی می باشند و از نوعی پلاستیک ساخته شده اند که تنها برای درمان ارتودنسی طراحی شده اند.

ارتودنسی نامرئی

مزایای ارتودنسی نامرئی

به عقیده بهترین متخصصان ارتودنسی در جهان و همچنین نظر بیماران اینویزیلاین ها بهترین روش ارتودنسی هستند. دلایل زیادی برای بهترین بودن ارتودنسی نامرئی مطرح شده که در ادامه به 10 مزیت اصلی این روش ارتودنسی خواهیم پرداخت:

اکثر نامرتبی های دندانی قابل درمان است

اکثر افرادی که در جهان دچار نامرتبی دندانی هستند در درجه ضعیف تا متوسط هستند که همه این افراد به راحتی می توانند تحت درمان ارتودنسی شفاف (اینویزیلاین) قرار بگیرند. از جمله ناهنجاری هایی که با ارتودنسی نامرئی قابل درمان است عبارتند از:

  • فاصله بین دندانی
  • کج بودن دندان ها
  • جلو بودن دندان ها در فک بالا یا پایین
  • فاصله بین دندان های جلو در هنگام بسته بودن دهان
  • و …

از دید همگان پنهان است

یکی از مهم ترین مزایای ارتودنسی نامرئی این است که کسی متوجه وجود الاینرها در دهان شما نمی شود. نامرئی بودن الاینرها برای افرادی که دائما با سایر افراد در ارتباط هستند و تمایل ندارند که کسی متوجه درمان ارتودنسی آنها شود مناسب است.

ارتودنسی نامرئی

نیاز به هیچ گونه رژیم غذایی خاصی نیست

شما می توانید رژیم غذایی روزانه خود را در طول درمان ارتودنسی شفاف طبق معمول همیشه ادامه دهید؛ کاملا برعکس ارتودنسی ثابت فلزی. زیرا شما در هنگام استفاده از الاینرها در زمان غذا خوردن می توانید آن را از دهان خود خارج کنید و سپس مجدد سرجایش قرار دهید.

تمیز کردن الاینرها بسیار آسان است

تمیز کردن بریس های ارتودنسی شفاف برعکس ارتودنسی های ثابت فلزی بسیار آسان است. هر بار که چیزی می خورید می توانید الاینرها را از دهان خود خارج کنید و پس از شستشوی دهان و مسواک زدن، یک آب به الاینرها بزنید و آنها را مجدد در دهان خود قرار دهید. هر هفته یکبار هم توصیه می شود الاینرها را داخل محلول خاصی قرار دهید تا کاملا تمیز شوند.

مسواک زدن با وجود آنها بسیار آسان تر است

کسانی که تحت درمان انواع ارتودنسی ثابت قرار دارند با چالش تمیز کردن دهان و دندان مواجه می شوند. این افراد باید برای تمیز کردن دندان ها زمان زیادی بگذارند و از مسواک های مخصوصی مثل مسواک ارتودنسی نیز استفاده کنند. مشکل اینجاست که پس از خوردن هر نوع خوراکی باید دندان خود را مسواک بزنید.

اما یکی از مزایای ارتودنسی شفاف این است که به راحتی می توانید آنها را از دهان خود خارج کنید و مانند همیشه مسواک بزنید و نخ دندان بکشید؛ بدون هیچ دردسری!

طول دوره درمان را کاهش می دهند

به دلیل اینکه اکثر افراد نامرتبی های جزئی تا متوسط دارند بنابراین ارتودنسی نامرئی برای آنها می تواند بسیار مناسب باشد. به طور کلی طول درمان ارتودنسی شفاف به نسبت ارتودنسی ثابت بسیار کوتاه تر است و میانگین مدت زمان درمان ارتودنسی شفاف چیزی حدود 6 ماه تا 12 ماه است.

بهترین گزینه برای خانم های باردار است

خانم های باردار به دلیل مشکلاتی که در این دوران دارند اجازه استفاده از درمان ارتودنسی ثابت و فلزی را ندارند. اما این افراد می توانند به راحتی از ارتودنسی شفاف در طول بارداری استفاده کنند.

برای افراد میانسال هم مناسب است

اگر در سنین میانسالی هستید و دندان هایتان دچار نامرتبی است بهترین روش برای مرتب کردن دندان های شما ارتودنسی نامرئی با الاینرهای شفاف است.

با یک تیر دو نشان انجام می دهید؛ بلیچینگ دندان هم انجام می شود

به سفید کردن دندان در مطب یا در خانه بلیچینگ دندان (tooth whitening) گفته می شود. بلیچینگ دندان در مطب به این شکل است که دندانپزشک به کمک نورهای خاص عملیات سفیدسازی دندان ها را انجام می دهد. اما بلیچینگ دندان در خانه به کمک یک قالب انجام می شود و نیاز است که یک ژل سفید کننده خاص را داخل این قالب بریزید و روی دندان های خود قرار دهید. ساخت این قالب ها کمی هزینه بر است و به ازای هر فک نیاز است که رقمی حدود 2 میلیون تومان پرداخت کنید. اما یکی از مزایای ارتودنسی با الاینرهای شفاف این است که شما دیگر نیازی به ساخت قالب ها ندارید و می توانید ژل سفید کننده را مستقیما داخل الاینرها بریزید و بدون صرف هزینه روی دندان هایتان بگذارید تا سفید شوند.

ارتودنسی نامرئی

نیاز به مراجعات حضوری کمتری به کلینیک ارتودنسی دارد

سایر روش های ارتودنسی نیاز به مراجعات و ویزیت های متعدد دارند (حداقل ماهی یکبار) اما در حالی که ارتودنسی شفاف تنها نیاز به ویزیت هر 2 ماه یا هر 4 ماه یکبار دارد؛ که البته همین مزیت منجر می شود که در هزینه ارتودنسی صرفه جویی کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.