خرید گیفت کارت

0

رپورتاژ

با گسترش اینترنت، نحوه عرضه محصولات (بازی، فیلم، وسایل منزل و …) تغییر کرده است. کمپانی با ارائه کارت‌هایی به نام گیفت کارت امکانی را در اختیار کاربران خود می‌گذارند که به راحتی بتوانند اقدام به خرید محصول مورد نظر خود نمایند. البته باید توجه داشته باشید، گیفت کارت فقط به بازی‌ها محدود نمی‌شود. سایت‌هایی مانند آمازون نیز گیفت کارت‌های مخصوص خود را دارند که با تهیه آن می‌توانید، محصولات آن را خریداری نمایید. در این مقاله، می‌خواهیم درباره خرید گیفت کارت توضیح دهیم؛ چیزی که این روزها در جهان گیم و میان گیمرها بحثی داغ است و خیلی از کمپانی دست به عرضه این نوع کارت‌ها کرده‌اند.

گیفت کارت چیست؟

گیفت کارت اتفاق جدیدی نیست. همان کارت هدیه‌های بانک‌ها است که احتمالا همه‌مان با آن سر و کار داشته‌ایم؛ اما در چند سال اخیر، این گیفت کارت‌ها تغییراتی کرده است و در واقع نسل جدیدی از آنها پدید آمده است. نسل جدید وجه فیزیکی خود را از دست داده است و تمرکز بر جنبه دیجیتالی آن است؛ هر چند می‌توان گیفت کارت‌های فیزیکی نیز تهیه کرد. به بیان دیگر، گیفت کارت‌هایی که در بازار با آن مواجهه می‌شوید، در واقع یک کد چند رقمی است و با وارد کردن آن در بخش مربوطه می‌توانید از امکاناتی که آن کمپانی یا استریم در اختیار شما می‌گذارد، بهره ببرید.

به هر حال، فقط کافیست بدانید، گیفت کارت امکانی در اختیار کاربر – گیمر قرار می‌دهد که می‌تواند از آپشن‌های یک کنسول بازی یا یک استریم استفاده نماید.

مزایا و معایب خرید گیفت کارت

مهمترین مزیتی که باعث می‌شود، کاربران به سراغ خرید گیفت کارت بروند، سهولت در پرداخت و خرید است. با تهیه گیفت کارت دیگر نیاز نیست دائما درگیر درگاه‌های پرداخت شوید. شما یک بار کد گیفت کارت را وارد می‌کنید و از شارژ خود استفاده می‌نمایید.

اما گیفت کارت معایبی هم دارد. یکی از این معایب، این است که برخی سرویس برای گیفت کارت خود تمهیدی قرار داده‌اند که در صورت عدم استفاده از گیفت کارت برای مدتی طولانی، گیفت کارت به صورت خودکار غیرفعال می‌شود و شما در صورتی که شارژ قابل توجهی داشته باشید، باید برای فعال کردن دوباره آن هزینه‌ای پرداخت نمایید.

عیب دیگر آن، این است که همیشه مقداری از شارژ باقی می‌ماند که نمی‌توانید با آن محصولی خریداری نمایید. به بیان دیگر، معمولا گیفت کارت‌ها صفر نمی‌شوند و این مبلغ از جیبتان می‌رود. همچنین، در صورت گم شدن و یا سرقت گیفت کارتتان نیز، احتمالا باید سراغ خرید گیفت کارت دیگری بروید.

در ادامه چند گیفت کارت رایج در بازار را به شما معرفی خواهیم کرد.

معرفی چند گیفت کارت پرکاربرد

در حال حاضر، هر سرویس ارائه دهنده خدمات، گیفت کارت مخصوص به خود را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. در ادامه قصد داریم، چند نمونه از این گیفت کارت‌ها را معرفی نماییم.

گیفت کارت اپل

کمپانی اپل از جمله کمپانی‌های حوزه فناوری و دیجیتال است که با تولید موبایل و کامپیوترهای شخصی شناخته می‌شود. این کمپانی از معدود کمپانی‌های این حوزه است که امکانات و نرم‌افزارها را به صورت پولی در اختیار کاربرانش می‌گذارد. از همین رو، افرادی که از محصولات این کمپانی خرید می‌کنند، باید دست به خرید گیفت کارت اپل بزنند. این گیفت کارت‌ها از 10 دلار شروع می‌شود.

همچنین، کمپانی اپل، برای هر گیفت کارتی که بر اساس مناطق و قاره‌ها طراحی شده است، سقف دسترسی در نظر گرفته است. بر این اساس، بهترین گیفت کارت که دسترسی گسترده‌ای دارد، مربوط به گیفت کارت امریکا می‌شود. از همین رو، خرید گیفت کارت اپل امریکایی خواهان بسیاری دارد. چنین تبعیضی از سوی کمپانی اپل سبب شده گیفت کارت‌های امریکایی ارزش زیادی داشته باشند و سالانه گیفت کارت‌های امریکایی تقلبی بسیاری وارد بازار شود. بنابراین، اگر یکی از کاربران محصولات اپل هستید، به یاد داشته باشید، برای خرید گیفت کارت اپل به مراکز مجاز مراجعه نمایید. در صورتی که از گیفت کارت‌های تقلبی یا دزدی استفاده نمایید، حساب کاربری اپل شما مسدود می‌شود و به دردسر خواهید افتاد.

گیفت کارت استیم و پلی استیشن

با رونق فضاهای ذخیره سازی ابری، فروشگاه‌هایی پدید آمدند که با استفاده از فضای ابری اقدام به فروش بازی می‌نمودند. یکی از این فروشگاه‌ها، فروشگاه استیم است. در واقع، دیگر نیاز نیست، گیمر به فروشگاهی فیزیکی مراجعه کرده و بازی مورد نظرش را خریداری نماید؛ اما همین اتفاق، نیازی را به وجود آورد که استیم تصمیم به عرضه گیفت کارت مخصوص خود نمود. اینگونه، افراد با خرید گیفت کارت استیم می‌توانستند، بازی‌های مورد نظر خود را خریداری نمایند و درگیر درگاه‌های پرداخت نشوند. از طرف دیگر، چه کادوی تولدی برای یک گیمر بهتر از خرید گیفت کارت استیم.

اما تنها استیم نیست که از امکان گیفت کارت بهره می‌برد. کمپانی سونی نیز برای کسنول بازی خود، یعنی پلی استیشن، فروشگاهی طراحی کرده است که کاربران پلی استیشن می‌توانند جدیدترین بازی‌ها را از آن خریداری نمایند. فقط کافی است که اقدام به خرید گیفت کارت پلی استیشن نمایند. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، این است که احتمالا در بازار با عنوان گیفت کارت PSN روبرو شده‌اید. گیفت کارت PSN همان گیفت کارت پلی استیشن است و در واقع نام دیگر این گیفت کارت است. پس به یاد داشته باشید، هنگام خرید گیفت کارت پلی استیشن، با دیدن گیفت کارت PSN دچار سردگمی نشوید.

گیفت کارت آمازون

فروشگاه آمازون برای خرید راحت‌تر محصولاتش، گیفت کارتی برای کاربران تهیه کرده است که افراد می‌توانند با استفاده از آن، هدیه‌ای مناسب به دوستان و آشنایان خود در قالب گیفت کارت آمازون بدهند.

گیفت کارت ایکس باکس

این گیفت کارت نیز مانند گیفت کارت پلی استیشن و استیم است که کمپانی ماکروسافت برای کاربران کنسول بازی ایکس باکس تعبیه کرده است و افراد به خرید گیفت کارت ایکس باکس می‌توانند، جدیدترین بازی‌های عرضه شده روی این کنسول را تهیه نمایند.

نتیجه‌گیری

در این مقاله بیشتر درباره گیفت کارت‌هایی توضیح دادیم که مورد استفاده گیمرها است؛ اما باید بدانید، گیفت کارت‌ها استفاده‌های دیگری نیز دارند؛ با این حال، بیشتر در صنعت سرگرمی استفاده می‌شوند.

نکته پایانی این که حتما قبل از خرید گیفت کارت با افراد متخصص و کسانی که تجربه کافی در این زمینه دارند، مشورت نمایید تا دچار مشکل نشوید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.