آموزش مراقبت لنزهای تماسی به کودکان

0
رپورتاژ

آیا فکر می کنید که کودکانتان توانایی مراقبت و استفاده از لنزهای تماسی را ندارند؟ باید به شما بگوییم که که سخت در اشتباه هستید. شما می توانید با آموزش صحیح به کودکانتان، آن ها را برای استفاده از لنزهای تماسی آماده کنید.

خرید لنز طبی برای کودکان به جای عینک می تواند تاثیر چشمگیری در بهبود فعالیت ها و افزایش اعتماد به نفسشان در میان هم سن و سالانشان شود. توجه داشته باشید که لنزهای تماسی جز لوازم و تجهیزات پزشکی هستند. به همین دلیل مانند هر وسیله ی پزشکی دیگر، شیوه ی استفاده ی به خصوص خود را دارد. استفاده ی نادرست از آن می تواند منجر به ایجاد مشکلاتی برای چشم ها شود.

اگر علاقه مند به خرید لنز چشم برای کودکانتان هستید، این مقاله به شما کمک می کند که آموزش های مناسب را به آن ها ارائه دهید.

نشانه های آمادگی کودکان برای استفاده از لنز

بسیاری از والدین می پرسند که سن مناسب برای خرید لنز چشم طبی برای کودکان چه زمانی است. نمی توان در جواب این سوال یک سن مشخص را بیان کرد. برای کودکان مختلف متفاوت خواهد بود.

اگر فرزندتان کارهای شخص خودش را مانند نوشتن تکالیف، مسواک زدن و … بدون هیچ گونه تذکر و یادآوری انجام می دهد احتمالا کاندیدای مناسبی برای خرید این وسیله می باشند.

در صورتی که کودکتان رشته ی ورزشی خاصی را دنبال می کند، خرید لنزهای تماسی برایشان بهتر خواهد بود. زیرا عینک ها باعث ایجاد محدویت و کاهش انگیزه آن ها برای انجام تمرینات ورزشی خواهد شد.

اگر فرزندتان 10 سال کامل دارد، بهتر است به او این امکان را بدهید که آن ها را امتحان کند. در طی این دوره عملکرد آن ها و نحوه ی استفاده ی آن ها را زیر نظر داشته باشید. اما بهتر است قبل از خرید حتما به یک همراه با فرزندتان به یک اپتومتریست مراجعه کنید و نظر او را نیز در مورد خرید این وسیله برای کودکتان جویا شوید. چشم پزشک و یا اپتومتریست بهتر می تواند گزینه های مناسب در میان انواع برندها را برای کودکتان تجویز کند.

آموزش مراقبت از لنزهای تماسی

مراقبت از لنزهای تماسی بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل لازم است که آموزش های صحیح در این باره به فرزندتان بدهید. مهمترین نکاتی که باید در این باره به آن ها آموزش دهید به شرح زیر است:

  • به آن ها بگویید که حتما باید قبل از تماس با کنتاکت های تماسی دست هایشان را با آب ولرم و صابون بشورند. برای کاهش حساسیت و تحریک چشم ها، بهتر از صابون های غیرعطری استفاده کنند. همچنین حتما باید پس از شستن، دست هایتان را به حوله های بدون پرز خشک کنید.
  • اگر عادت به استفاده از اسپری مو دارند، باید قبل از قرار دادن لنزها در چشم، از اسپری استفاده کنند. اما استفاده از کرم ها و ضدآفتاب ها باید پس از قرار دادن آن ها در چشم باشد.
  • از محلول لنزهایی که اپتومتربست تجویز کرده است استفاده کنید. استفاده از مواد دیگر می تواند منجر به تاری دید و یا ایجاد سر درد در کودکانتان شود.
  • به آن ها گوشزد کنید که حتما قبل از خواب لنزها را از چشم خارج کنند. با محلول بشورند و سپس در جالنزی قرار دهند. داخل جالنزی را هر بار با محلول تازه پر کنند.
  • بهتر است هر روز جالنزی خود را بشورند. پس از شستن آن، باید اجاره دهند که در فضای آزاد کاملا خشک شود. با این حال بهتر است هر سه ماه یکبار همراه با تعویض لنزهایشان در صورت استفاده از لنزهای فصلی، جالنزی خود را نیز تعویض کنند.

رفتن به سفر و یا تعطیلات آخر هفته

آیا قصد دارید که آخر هفته همراه با کودکانتان به تعطلات بروید؟ یا در حال برنامه ریزی برای یک سفر تابستانه هستید؟ در این حالت اگر کودکتان از لنز چشم استفاده می کند، بهتر است در این مدت برایشان لنزهای روزانه یکبار مصرف تهیه کنید.

با خرید این نوع از لنزهای تماسی دیگر نگران تمیز کردن و نگهداری آن ها نخواهند بود. بدین ترتیب که هر روز صبح از یک جفت کنتاکت تازه استفاده می کنند و در پایان روز آن را دور می اندازند.

خطرات استفاده ی نادرست از لنزهای تماسی

در صورتی که قصد خرید لنز رنگی و طبی برای کودکتان دارید، خطرات استفاده ی نادرست از آن را نیز به طور کامل برایشان توضیح دهید.البته دقت کنید لحن گویشتان به گونه ای نباشد که باعث ایجاد ترس و وحشت در آن ها شود.

این توضیحات باعث می شود که تمرکز بیشتری بر نحوه ی استفاده و رعایت دستورالعمل ها داشته باشند. بدین ترتیب از سهل انگاری سهوی و یا عمدی آن ها جلوگیری خواهید کرد.

همچنین لازم است از قبل با علائم عفونت چشم در اثر استفاده از آن ها آشنا شوند. در صورت مشاهده علائمی مانند قرمزی چشم، احساس سوزش در چشم و ترشحات غیر عادی از چشم، بهتر است برای اطمینان خاطر بیشتر به چشم پزشک مراجعه کنید.

نحوه ی انتخاب بهترین لنز برای کودک

تنها راه مطمئن برای انتخاب بهترین لنز برای کودکان مراجعه به چشم پزشک و دریافت نسخه می باشد. لنزهای تماسی در پارامترهای مختلف انحنا، قطر و نمره تولید می شوند. شما بدون انجام معاینات دقیق توسط چشم پزشک نمی توانید تشخیص دهید کدام لنز برای کودکتان مناسب خواهد بود.

به غیر از تفاوت در اندازه، آن ها در مدت زمان استفاده نیز با هم متفاوت هستند. باید ببینید که چشم پزشک کدام نوع از لنزهای یکبار مصرف، فصلی و سالانه را برای کودکانتان مناسب می داند.

در صورت خرید لنزهای فصلی و سالانه حتما زمان اولین استفاده را یادداشت کنید تا در موعد مقرر برای تعویض آن ها اقدام کنید.

اگر چند برند به شما معرفی شد، می توانید از روش آزمایش و خطا برای انتخاب بهترین لنز برای کودکتان استفاده کنید. بدین ترتیب می توانید پس از امتحان دوره ای برندها، برندی که فرزندتان با آن احساس راحتی بیشتر و دید واضح تری دارد، را به عنوان برند همیشگی انتخاب کنید.

سخن آخر

در نهایت اگر به این نتیجه رسیده اید که کودکتان آمادگی استفاده از لنز را دارد، می توانید با مراجعه به وب سایت ما خرید خود را انجام دهید.

اما فراموش نکنید که قبل از خرید حتما با آنها در این مورد استفاده کنید. نکاتی که باید به آن توجه داشته باشند و در طول استفاده آن ها را رعایت کنند را برایشان تشریح کنید. از خودشان بپرسد که آیا تمایل به استفاده از آن را دارند؟ آیا متعهد می شوند که دستورالعمل ها را رعایت کنند؟

اگر فکر می کنید که همه چی آماده است، باید از یک متخصص چشم نوبت بگیرید و پس از انجام معاینات و دریافت نسخه، برایشان لنز مناسب را تهیه کنید.

این می تواند یک تغییر بزرگ برای کودکتان به حساب بیاید. بهتر است او را همراهی کنید تا بدون هیچ گونه اضطراب و دلهره از این مرحله گذر کنند.

مطمئن باشد پس از استفاده از لنز طبی و مقایسه آن از لحاظ راحتی حرکتی با عینک از خرید خود بسیار خوشحال خواهند بود و انگیزه  ی آن ها برای مراقبت و نگهداری از آن افزایش پیدا خواهد کرد.

برای خرید برترین برندهای لنز چشم طبی و رنگی در ایران شما عزیزان میتوانید به آدرس اینترنتی https://lensvision.ir  ( در تهران – میدان جهاد – مرکز خرید پرنیان – طبقه منفی یک واحد  24 ) مراجعه نمایید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.