روش های نوین ترک مواد مخدر چه اثرات جسمی دارد؟

0

رپورتاژ

چکیده : روش های نوین ترک مواد مخدر چه اثرات جسمی دارد؟ آیا تحمل اثرات جسمی آن به انتخاب این روش ها می ارزد یا خیر؟ بررسی تمامی این موارد را قصد داریم در این مقاله بپردازیم.

 

روش های نوین در کنار روش های سنتی می توانند اثرات متفاوتی را بر روی ترک انواع مواد مخدر بگذارند. همواره روش های سنتی به دلیل میزان اثر پذیری کم و خطر بالا، از دسته روش های نامطلوب و نامرسومی بوده است که توسط شخص و اطرافیان او انجام می شده است اما روش های نوین ترک مواد مخدر چه اثرات جسمی دارد؟ آیا تحمل اثرات جسمی آن به انتخاب این روش ها می ارزد یا خیر؟ بررسی تمامی این موارد را قصد داریم در این مقاله بپردازیم.

آیا ترک مواد مخدر اثرات جسمی به همراه دارد؟

تفاوتی ندارد که از کدام روش ها برای ترک انواع مواد مخدر استفاده می کنید، روش های سنتی، جدید و نوین همواره عوارض متعددی را برای شما به همراه خواهند داشت. در این خصوص عوارض ناشی از ترک مواد مخدر می تواند اثرات جسمی مختلفی همچون درد عضلانی، تغییر اشتها، احساس ناخوشی حالت تهوع و ناراحتی معده را به همراه داشته باشد.

چرا ترک اعتیاد به مواد مخدر سخت است؟

مصرف مواد مخدر تاثیرات متفاوت و مختلفی را بر قشر جلویی مغز می گذارد که این اثرات باعث برهم خوردن تعادل در کنترل و قضاوت فرد نسبت به وقایع رخ داده شده است. همچنین سیستم پاداش مغزی دستخوش تغییر می شود و نسبت به عواقب منفی عدم مصرف مواد مخدر حساسیت هایی نشان می دهد.

به دلیل جنبه های روانی و جسمی متعددی که به فرد وارد می شود، همواره ترک اعتیاد بدون در نظر گرفتن عامل‌های فیزیکی، روانی، احساسی و بیولوژیکی می تواند سخت و در برخی از مواقع طاقت فرسا باشد اما خبر خوش این است که بیماری اعتیاد قابل درمان است.

در این خصوص بهتر است به سایت https://clinictolou.com/ مراجعه کنید تا مناسب ترین روش درمانی اعتیاد برای شما در نظر گرفته شود.

آیا تمامی روش های اعتیاد همراه با درد جسمانی است؟

بله، تمامی روش های ترک اعتیاد به دلیل عوارض مصرف مواد مخدر و قطع آن، درد های جسمی را به همراه خواهد داشت. البته در روش های نوین و جدید ترک اعتیاد همچون سم زدایی و استفاده از داروهای کمکی ترک اعتیاد در کنار این روش ها می توان به حد قابل توجه ای از اثرات درد های جسمانی در امان ماند.

آیا تمامی روش های ترک اعتیاد برای افراد معتاد یکسان است؟

خیر! روش های متنوع ای تا به امروز برای ترک اعتیاد شناخته شده است که در این بین می توان به روش های سم زدایی، روش ماتریکس، روش های روان درمانی و سایر روش های دیگر اشاره نمود که انتخاب این روش تنها و تنها بسته به شرایط فرد معتاد، میزان مصرف، دوز مصرف و سایر موارد دیگر بستگی دارد و نمی توان برای تمامی آن ها یک روش معین را در نظر گرفت.

با این حال توصیه می کنیم با مراجعه به مراکز درمانی و همچنین کلینیک های ترک اعتیاد نسبت به تشکیل پرونده و بررسی های اولیه توسط متخصصین مربوطه، بتوانید مناسب ترین راه را برای ترک اعتیاد به مواد مخدر به خصوص تریاک را انتخاب کنید.

تریاک مخدری بسیار اعتیاد آور است که از گیاه خشخاش بدست می آید و بیش از ۲۵ ماده ی قلیایی از آن مشتق می شود. تریاک در انواع مختلفی همچون تریاک خام و یا پرورده، سوخته تریاک و شیره تریاک عرضه می شود که هرکدام عوارض و اثرات خود را برای مصرف کننده به همراه دارند.

برای مقابله با درد های جسمی ترک اعتیاد چه کار هایی را انجام دهیم؟

یکی از عوارض عدم مصرف مواد مخدر، درد های جسمی همراه با کمردرد و پا درد است. این درد در عضلات و ماهیچه‌های پشت ساق پای افراد معتاد دیده می شود و به نوعی نیاز به تکان دادن در آن ها بیش از پیش احساس می شود.

از دیگر احساسات این دسته از افراد می توان به سوزن سوزن شدن، خارش، ضربان و کوبیدن، سوزش، کشش و خزیدن چیزی روی پاها اشاره نمود که در بیشتر موارد قبل از خواب، هنگام دراز کشیدن و یا نشستن طولانی مدت بر روی صندلی شاهد آن خواهیم بود.

روش های درمانی متنوعی برای این عارضه وجود دارد که در ادامه به معرفی و بررسی آن ها می پردازیم. متاسفانه برخی از این اختلالات به اختلالات اعصاب و روان بر می گردد که باید توسط متخصص مربوطه به خوبی انجام شود.

  • درمان استرس

استرس یکی از عوامل تشدید کننده درد های عضلانی در افراد معتاد است. در جلسات روان درمانی، به افراد راهکار هایی ارائه می شود تا آن ها بتوانند با توجه به آموزه های خود در برابر استرس و اثرات ناشی از آن در امان بمانند. تحت کنترل داشتن تنش های روزانه می تواند به حد قابل توجهی باعث کاهش دردهای جسمانی (پا درد، درد دست و دردهای عضلانی) شود.

  • گروه درمانی

در گروه درمانی افراد به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند و معیار اصلی این تقسیم بندی، مشکلات مشابهایی است که در افراد وجود دارد. صحبت با افرادی که مشکلات مشابه ای با شما دارند می تواند در بهبود شرایط و کاهش میزان استرس شما، دخیل باشد. همچنین در این جلسات، از یک روانشناس نیز استفاده می شود که نظارت کاملی بر صحبت های شما دارد تا بتواند با ارائه راهکار های لازم به درمان این عارضه کمک کند.

  • داروهای طبیعی

از نظر طب سنتی، دسته از گیاهان وجود دارد که می توان با مصرف آن ها به میزان قابل توجه ای در کاهش درد پا و حتی سایر دردهای ناشی از ترک اعتیاد سهیم بود. از این نمونه از گیاهان می توان به دم‎کرده زرشک یا بید و یا نوشیدن آب گوجه فرنگی اشاره کرد که خاصیت های درمانی متنوع و متفاوتی را به همراه دارند. از دیگر گیاهان دارویی به منظور کاهش استرس و درد های ناشی از ترک اعتیاد می توان به سکنجبین، آویشن، رازیانه و بابونه اشاره نمود.

جمع بندی:

در روش های نوین ترک اعتیاد نیز عوارض جسمانی و درد های عضلانی به وفور دیده می شوند اما چنانچه شما از خدمات کلینیک های ترک اعتیاد به این منظور استفاده کنید، خیلی ساده تر با تجویز پزشکان و متخصصان موجود در کلینیک می توانید با درد های جسمانی مقابله کنید. از این منظر روش هایی نیز در این بخش معرفی نمودیم که بسیاری از آن ها می تواند به حد قابل توجهی از درد های عضلانی بکاهد. تنها کافی است به خود اعتماد داشته باشید و این مسیر را آغاز کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.