روشی برای اینکه بفهمیم و ثابت کنیم که آیا همه ما در یک برنامه کامپیوتری زندگی می‌کنیم یا خیر!

1

فیزیکدان‌ها مدتهاست در تلاش بوده‌اند تا توضیح دهند که چرا جهان با شرایط مناسب برای تکامل زندگی آغاز ش . چرا قوانین فیزیکی و ثابت‌ها مقادیر بسیار خاصی دارند که به ستاره‌ها، سیارات و در نهایت حیات اجازه رشد می‌دهند؟

به عنوان مثال، نیروی انبساط جهان، انرژی تاریک ، بسیار ضعیف‌تر از آن چیزی است که تئوری نشان می‌دهد باید باشد و این به ماده اجازه می‌دهد به جای اینکه از هم جدا شود، در کنار هم جمع شود.

یک پاسخ رایج این است که ما در شرایط چندجهانی بی‌نهایت از جهان‌ها زندگی می‌کنیم، بنابراین نباید تعجب کنیم که حداقل یکی از جهان‌ها مانند ماست. اما دیگری این است که جهان ما یک شبیه‌سازی کامپیوتری است، با کسی (شاید یک گونه بیگانه پیشرفته) که شرایط را به خوبی تنظیم می کند.

گزینه دوم توسط شاخه‌ای از علم به نام فیزیک اطلاعات information physics, پشتیبانی می‌شود که نشان می‌دهد فضا-زمان و ماده پدیده‌های اساسی نیستند. در عوض، واقعیت فیزیکی اساساً از تکه‌هایی از اطلاعات تشکیل شده است که تجربه ما از فضا-زمان از آن تشکیل می‌شود.

در مقام مقایسه، دما از حرکت جمعی اتم‌ها پدید می‌آید و هیچ اتمی اساساً دما ندارد.

این منجر به این احتمال فوق‌العاده می‌شود که کل جهان ما در واقع یک شبیه‌سازی کامپیوتری باشد.

این ایده آنقدرها هم جدید نیست. در سال 1989، فیزیکدان افسانه‌ای، جان آرچیبالد ویلر ، پیشنهاد کرد که جهان اساساً ریاضی است و عنوان برآمده از اطلاعات است. او عبارت قصار معروف «از بیت ناشی می‌شود یا ساخته شده» را ابداع کرد.

در سال 2003، فیلسوف نیک بوستروم از دانشگاه آکسفورد در بریتانیا فرضیه شبیه‌سازی خود را فرموله کرد که استدلال می کند که در واقع بسیار محتمل است که ما در یک شبیه‌سازی زندگی می‌کنیم.

دلیلش این است که یک تمدن پیشرفته باید به نقطه‌ای برسد که فناوری آن‌ها آنقدر پیچیده باشد که شبیه‌سازی‌ها از واقعیت قابل تشخیص نباشد و شرکت‌کنندگان متوجه نباشند که در یک شبیه‌سازی هستند.

اما فیزیکدانی به نام ست لوید از موسسه فناوری ماساچوست در ایالات متحده، فرضیه شبیه‌سازی را با پیشنهاد این که کل جهان می تواند یک کامپیوتر کوانتومی غول پیکر باشد، به سطح بعدی برد‌.

 شواهد تجربی

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد واقعیت فیزیکی ما می‌تواند یک واقعیت مجازی شبیه‌سازی شده باشد تا یک دنیای عینی که مستقل از ناظر وجود دارد.

هر دنیای واقعیت مجازی مبتنی بر پردازش اطلاعات خواهد بود. این بدان معناست که همه چیز در نهایت دیجیتالی یا پیکسلی می‌شود تا به جایی که نتوان اطلاعات را بیشتر تقسیم کرد یعنی بیت‌ها. معادلکوچکترین واحد مجزای انرژی، طول و زمان وجود دارد.

به صورت مشابهی، ذرات بنیادی که تمام ماده مرئی در جهان را تشکیل می‌دهند، کوچکترین واحدهای ماده هستند. به بیان ساده، دنیای ما پیکسلی شده است.

قوانین فیزیک که بر همه چیز در جهان حاکم است نیز شبیه خطوط کد کامپیوتری است که یک شبیه‌سازی در اجرای برنامه دنبال می شود. علاوه بر این، معادلات ریاضی، اعداد و الگوهای هندسی در همه جا وجود دارند. به نظر می رسد که جهان کاملاً ریاضی است.

اما کنجکاوی دیگر در فیزیک که از فرضیه شبیه‌سازی پشتیبانی می کند، حداکثر سرعت در جهان ما است یا همان سرعت نور است. در واقعیت مجازی، این محدودیت با محدودیت سرعت پردازنده یا محدودیت قدرت پردازش مطابقت دارد.

ما می‌دانیم که یک پردازنده بیش از حد بارگذاری شده، پردازش کامپیوتر را در یک شبیه‌سازی کند می کند. به طور مشابه، نظریه نسبیت عام آلبرت اینشتین نشان می دهد که زمان در مجاورت یک سیاهچاله کند می‌شود .

شاید حمایت‌کننده ترین شواهد فرضیه شبیه سازی از مکانیک کوانتومی باشد که نشان می‌دهد که طبیعت «واقعی» نیست: ذرات در حالت‌های معین، مانند مکان‌های خاص، به نظر نمی‌رسند وجود داشته باشند، مگر اینکه واقعاً آنها را مشاهده یا اندازه‌گیری کنید. در عوض، آنها در ترکیبی از حالت های مختلف به طور همزمان هستند. به طور مشابه، واقعیت مجازی برای اتفاق افتادن چیزها به یک ناظر یا برنامه نویس نیاز دارد.

درهم تنیدگی entanglement  کوانتومی همچنین به دو ذره اجازه می‌دهد تا به طور شبح وار به هم متصل شوند، به طوری که اگر یکی را دستکاری کنید، به طور خودکار و بلافاصله دیگری را نیز دستکاری می کنید، مهم نیست چقدر از هم فاصله دارند. این اثر که به ظاهر سریعتر از سرعت نور است، که باید غیر ممکن باشد.

این را می توان با این واقعیت نیز توضیح داد که در یک کد واقعیت مجازی، همهنقاط باید تقریباً به همان اندازه از یک پردازنده مرکزی دور باشند. بنابراین در حالی که در دنیای فیزیکی، دو ذره میلیون‌ها سال نوری از هم فاصله دارند، اما اگر در یک شبیه‌سازی این طور نیست.

آزمایشات احتمالی

با فرض اینکه جهان واقعاً یک شبیه‌سازی است،  چه نوع آزمایش‌هایی را می‌توانیم از درون شبیه‌سازی برای اثبات این موضوع انجام دهیم؟

منطقی است که فرض کنیم یک جهان شبیه‌سازی شده حاوی اطلاعات زیادی در همه جای اطراف ما باشد. این بیت های اطلاعاتی خود کد را نشان می دهند. از این رو، تشخیص این بیت های اطلاعاتی فرضیه شبیه سازی را اثبات خواهد کرد.

اصل هم ارزی اطلاعات جرم-انرژی (M/E/I) اخیراً پیشنهاد شده – که نشان می‌دهد جرم را می توان به عنوان انرژی یا اطلاعات بیان کرد، یا برعکس و بیان می کند که بیت های اطلاعاتی باید جرم کمی داشته باشند.

نویسنده یک مقاله تازه – دکتر ملوین ام وپسون، مدرس ارشد فیزیک، دانشگاه پورتسموث – پیشنهاد کرده که اطلاعات در واقع شکل پنجم ماده در کیهان است.  حتی محتوای اطلاعات مورد انتظار را برای هر ذره ابتدایی را محاسبه کرده. این مطالعات منجر به انتشار یک پروتکل آزمایشی در سال 2022 برای آزمایش این پیش‌بینی‌ها شد.

این آزمایش شامل پاک کردن اطلاعات موجود در ذرات بنیادی با اجازه دادن به آنها و پادذرات آنها با انتشار «فوتون» است.

او محدوده دقیق فرکانس‌های مورد انتظار فوتون های حاصل را پیش بینی کرده . این آزمایش با ابزارهای موجود ما بسیار قابل دستیابی است.

رویکردهای دیگری نیز وجود دارد. فیزیکدان فقید جان بارو استدلال کرده است که یک شبیه‌سازی خطاهای محاسباتی جزئی ایجاد می کند که برنامه نویس باید آنها را برطرف کند تا ادامه یابد.

او پیشنهاد کرد که ما ممکن است چنین تثبیت‌هایی را تجربه کنیم که نتایج تجربی متناقضی به طور ناگهانی ظاهر می شوند، مانند تغییر ثابت‌های طبیعت. بنابراین نظارت بر مقادیر این ثابت‌ها گزینه دیگری است.

ماهیت واقعیت ما یکی از بزرگترین رازهای موجود است. هر چه بیشتر فرضیه شبیه‌سازی را جدی بگیریم، شانس بیشتری برای اثبات یا رد آن روزی خواهیم داشت.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مورد عجیب بیمار M: مردی که گلوله‌ای به سرش خورد و بعد همه چیز را وارونه می‌دید!

بر اساس گزارش موردی که به تازگی منتشر شده است، یکی از منحصر به فردترین و عجیب‌ترین موارد آسیب مغزی در تاریخ شرح داده شده: این مورد با نام مستعار بیمار M، نامیده می‌شود که در سال ۱۹۳۸ در جریان جنگ داخلی اسپانیا به سرش گلوله خورد و بعد آن…

سلبریتی‌ها از کودکی تا پیری در این ویدئوهای جالب – از ویل اسمیت تا کیانو ریوز

چطور می‌شود که ما پیر می‌شویم. این تغییر بسیار تدریجی رخ می‌دهد، اما قطعی است. با کارهایی می‌شود کندش کرد اما مسلما نمی‌توان به کی جلوی آن را گرفت.پیری یک فرآیند زیستی پیچیده است که در موجودات زنده از جمله انسان اتفاق می‌افتد. در حالی…

سخت است باور کنیم که این عکس‌ توهم‌برانگیز، واقعا عکس است و نقاشی نیست – چرا علیرغم هوش مصنوعی…

اخیراً توجه زیادی به جهان‌های فانتزی ایجاد شده در هنر هوش مصنوعی شده است. با این وجود عکاسی هنوز قدرت و تازگی خاص خودش را دارد و می‌تواند جادو کند و صحنه‌های فانتزی خیره‌کننده ایجاد کند.برخی از عکس‌های تارین گلدمن -عکاس آفریقای جنوبی-…

مهندسان بامزه با اختراعات و ابداعات عجیب و غریب و کارا ! گالری عکس

بسیار پیش می‌آید که برای انجام کاری تنها دو راه داریم، یا خرید یک محصول گران و استفاده از آدم‌های کاربلد برای راه‌اندازییا اینکه خودمان با یک سری ابتکار و به صورت به اصطلاح زمخت ولی کارراه‌انداز، تقریبا بدون هزینه کار را انجام بدهیم.…

محصولات رادیواکتیوی که در قرن بیستم در قالب کالاهای مصرفی عادی به مردم فروخته می‌شدند

پیش از درک خطراتی که قرار گرفتن در معرض تابش‌های رادیواکتیو برای انسان به همراه دارد، مردم و حتی دانشمندان می‌پنداشتند که مواد رادیواکتیو ترکیبات جالبی برای درخشان و نورانی کردن اشیا هستند. در ادامه چند مورد از عجیب‌ترین کاربردهای مواد…

تصور کنید که در یک دنیای تخیلی، هری پاتر را استودیو جیبلی می‌ساخت

استودیو جیبلی یک استودیوی مشهور انیمیشن‌سازی ژاپنی است که به دلیل سبک هنری متمایز، داستان‌سرایی پر از تخیل و انیمیشن‌های هیجان‌انگیزش مشهور است. استودیو جیبلی که توسط هایائو میازاکی و ایسائو تاکاهاتا تأسیس شد، تعدادی از محبوب‌ترین فیلم‌های…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. آرش می گوید

    پیشنهاد مینی سریال مرتبط با پست:
    DEVS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.