شگفتی‌های زندگی – قسمت دوازدهم

0

1 -یک تیم چهار نفره آمریکایی در شهر ناکس ویل در ایالات تنسی در تاریخ 15 مارچ سال 1987 میلادی موفق شدند فاصلهٔ یک کیلومتر و 600 متری را بر روی دستان خود به صورت معلق در مدت 24 دقیقه و 48 ثانیه بپیمایند و نام خود را در کتاب رکوردداران جهان ثبت نمایند.

2 -در تاریخ یکم و دوم مارچ سال 1997 میلادی تعداد 60 نفر از دانش‌جویان دانشگاه میسوری در آمریکا موفق شدند با درست کردن 000 ,450 حلقهٔ کاغذی زنجیری کاغذی به طول 65 کیلومتر و 440 متر بسازند. تا این تاریخ هیچ گروهی موفق به انجام این کار نشده است.

3 -در تاریخ دوم آوریل سال 1999 یک تیم سه نفره به رهبری آلوس نرتل آلمانی در شهر مونیخ موفق شدند در مدت یک دقیقه و 47 ثانیه (107 ثانیه) درب 300 بطری آب جو را در یک مسابقهٔ بزرگ که با شرکت تعداد زیادی از کسانی که به فینال این مسابقه رسیده بودند باز کرده و برنده مسابقه شوند. یعنی بازکردن هر درب شیشهٔ آب جو کمتر از 3 ثانیه. امتحان کنید.

4 -در تاریخ 13 و 41‌ جولای سال 1996 میلادی 40 نفر از اعضای کلوپ جوانان بون‌لی سنگاپور با سرهم کردن میلیون‌ها کلیپس کاغذ زنجیری به طول 15 کیلومتر و 20 متر درست کردند که در نوع خود بی‌مانند بود و کار آنان در کتاب شگفتی‌آفرینان جهان ثبت گردید.

5 -در تاریخ 14 فوریه سال 1996 میلادی 1420 نفر از زوج‌های جوان دختر و پسر در دانشگاه مین (Maine) آمریکا در یک برنامهٔ از پیش تعیین شده در یک ساعت معین یک‌دیگر را در آغوش گرفته و بوسیدند. این تعداد زوج تاکنون در هیچ مکانی یک‌جا جمع نشده‌اند و اگر هم جمع شده باشند دست به این ابتکار جالب نزده‌اند.

6 -یک گروه از دانش‌جویان مالزیایی در شهر کوآلالام‌پور در تاریخ 23 سپتامبر سال 2000 میلادی موفق شدند در یک مسابقهٔ هیجان‌انگیز درست کردن بزرگ‌ترین هرم با قوطی‌های نوشابه،9455 قوطی آلومینیومی را در مدت 24 دقیقه به شکل هرمی به ابعاد: 900 قوطی در سطح زیرین هرم (03‌*03‌) که مساحتی به اندازه 1 /98 *1 /98 متر را فراگرفته بود به ارتفاع 3 متر و 63‌ سانتیمتر بسازند و بهترین جایزه این مسابقه را دریافت کنند. در عین حال نام این افراد در کتاب شگفتی آفرینان جهان نیز ثبت گردید.

(به تصویر صفحه مراجعه شود) 7 -در تاریخ 5 آگست سال 2001 میلادی در شهر هاوو در پرتقال در یک بازی شگفت‌انگیز فوتبال مسابقه‌ای برگزار شد که 360 نفر شرکت‌کننده داشت و 12 ساعت طول کشید. فوتبال روی میزی که به جای آدمک‌های عروسکی از بازی‌کنان زنده استفاده می‌شود زمین بسیار بزرگی دارد که بازی‌کنان با یک کمربند مخصوص به میله‌ای بسیار بزرگ بسته می‌شوند که از یک محدوده مشخص بیش‌تر نتوانند دور شوند. تعداد شرکت کننده‌گان و 12 ساعت طول مدت مسابقه باعث شد تا این فوتبال عجیب در صدر خبرهای شگفت‌انگیز جهان در کتاب رکوردداران جهان ثبت شود.

8 -در تاریخ یکم سپتامبر سال 1996 میلادی در شهر کان‌فیلد در ایالت اوهایو در آمریکا در مراسمی بسیار شاد و زیبا که به مناسبت برگزاری یک نمایش‌گاه بازرگانی برپا شده بود تعداد 72000 نفر در یک زمان به رقص و پای‌کوبی پرداختند.

9 -در تاریخ 26 آوریل 1998 دو برادر دوقولو به نام‌های نیک و آلستار در یک مسابقهٔ ماراتون دویدن با سه پا (دو پای جانبی آزاد است و دو پای میانی با باندهای مخصوص بسته می‌شود) که در شهر لندن برگزار شد موفق شدند در مدت 3 ساعت و 40 دقیقه و 41‌ ثانیه طول مسیر مسابقه را بپیمایند. این دوقولوهای انگلیسی زودتر از سایر شرکت‌کننده‌گان به پایان خط مسابقه رسیدند و جایزه مخصوص این رقابت‌ها را به خود اختصاص دادند.

10 -در تاریخ 82‌ ژوئن سال 1964 میلادی یک گروه از موسیقی‌دانان نروژی در اسلو پایتخت این کشور با نام نورجس-میوزیکورپز Norges MusikkorPs‌ در استادیوم بزرگ اولوال Ullevaal موفق شدند یک گروه بسیار بزرگ نوازنده متشکل از 100 ,02‌ نفر را برای اجرای آهنگ‌های مختلف سازمان‌دهی نمایند. جمع شدن این تعداد افراد برای اجرای موسیقی در یک مکان و در یک زمان تا این تاریخ در طول زندگی انسان سابقه نداشته است.

11 -در تاریخ سوم نوامبر سال 1996 میلادی در جشنی سالانه در هنگ‌کنگ تعداد 1342‌ نفر اژدهایی نمایشی به طول 9881‌ متر و 67‌ سانتیمتر را در مدتی بیش‌تر از یک دقیقه به نمایش و رقص گذاشتند که چنین کار شگفت‌انگیزی تا این تاریخ سابقه نداشته است. این تعداد آدم در درون ماکت اژدها قرار داشتند و آن را از این طرف به آن طرف برده و آن را حرکت می‌دادند.

12 -در تاریخ 26 نوامبر سال 2000 میلادی تیم اتومبیل‌رانی مشهور فرانسه با نام «رنو» موفق شد در یک نمایش بی‌مانند و شگفت‌انگیز تعداد 16 اتومبیل را که به پهلو و در روی دو چرخ و پشت سرهم حرکت می‌کردند در یک میدان نظامی به نمایش بگذارد. این اقدام دسته‌جمعی راننده‌گان و حرکت 61‌ اتومبیل به پهلو توسط تعداد زیادی از دوربین‌های خبرگزاری‌ها به سرتاسر جهان مخابره شد. تاکنون هیچ‌یک از گروه‌های اتومبیل‌رانی جهان نتوانسته‌اند به چنین اقدامی دست بزنند.

13 -در تاریخ 51‌ جون سال 1996 میلادی چهار (به تصویر صفحه مراجعه شود) جوان انگلیسی زیر 20 سال در یک مسابقهٔ واکس زدن به کفش موفق شدند در مدت 8 ساعت تعداد 41‌/579‌ لنگه کفش را واکس زده و براق کنند. این مسابقه برای جمع‌آوری پول جهت نیازمندان در کلیسایی در لندن برگزار شد و در نوع خود بی‌مانند بود.

14 -در تاریخ 72‌ آگست سال 1995 میلادی در شهر پادانگ سنگاپور برای نخستین مرتبه در تاریخ جهان تعداد 30517 نفر در یک حرکت گروهی زیبای ورزشی به حرکات ژیمناستیک پرداختند و شگفتی‌آفرین صدها هزار تماشاچیانی شدند که به طور مستقیم و یا از طریق تلویزیون این برنامه را زیر نظر داشتند. حرکات موزون و  گوناگون 30517 نفر در فضایی بسیار بزرگ و با وسایل گوناگونی که در حرکات مختلف از آن استفاده می‌کردند، صحنه‌های فراموش نشدنی از این ورزش را در تاریخ جهان ثبت کرد.

15 -برای نخستین مرتبه در تاریخ رقابت‌های شگفت‌انگیز جهان تعداد 6851‌ نفر از دوست‌داران بیس‌بال Baseball در یک استادیوم در شهر دنور ایالت کلرادو در آمریکا به اتفاق دندان‌های خودشان را مسواک کردند. مدت مسواک کردن این افراد یک دقیقه طول کشید. مسئولان مسابقه به هر یک از شرکت‌کننده‌گان یک مسواک، یک خمیر دندان و یک بطری کوچک آب داده بودند. این مسابقهٔ عجیب در تاریخ 9 سپتامبر سال 2001 به منظور حفظ بهداشت و سلامتی دهان و دندان برگزار شد.

61‌-در تاریخ دوم اکتبر سال 1993 میلادی تعداد 50405 نفر از داوطلبان پاک‌سازی محیط زیست با هم‌کاری یک‌دیگر سرتاسر ساحل کالیفرنیا را پاک‌سازی کردند. تا همین امروز هرگز این تعداد انسان برای یک‌چنین خدمتی اجتماعی نتوانسته‌اند در یک‌جا جمع شوند و برای نگهداری از بهداشت محیط به صورت دسته‌جمعی اقدام کنند.

17 -در پنجم سپتامبر سال 2001 میلادی در یکی از حومه‌های شهر لندن با هماهنگی و برنامه‌ریزی قبلی زنگ‌های تعداد 260 دستگاه تلفن همراه در یک زمان و در یک ساعت مشخص به اتفاق به صدا درآمدند و یک آهنگ را نواختند. تنظیم‌کننده‌گان این مسابقه هرگز نتوانسته‌اند این کار را دوباره تکرار نمایند.

18 -از تاریخ یکم تا دوم نوامبر سال 1996 میلادی در شهر پرتوریا در آفریقای جنوبی تعداد نامشخصی داوطلب موفق شدند تعداد 561‌,101‌ نهال درخت را در این شهر بکارند. این کار بسیار بزرگ تاکنون در جهان سابقه نداشته است.

19 -در تاریخ 21 ماه مه سال 2000 میلادی در یک مسابقهٔ پیاده‌روی که از استادیوم ملی سنگاپور آغاز شد تعداد 77500 نفر شرکت کردند. مدیریت برگزاری این مسابقهٔ شگفت‌انگیز با انجمن روزنامه‌نگاران سنگاپور بود. مسابقه با هدف بالا بردن سطح سلامت و بهداشت جامعه انجام شد.

20 -به این خبر توجه فرمایید: در تاریخ 21 فوریه سال 1997 میلادی 300 نفر داوطلب افتخاری در مدت 3 ساعت و 45 دقیقه تعداد 14000 درخت در زمینی به مساحت 6 هکتار و 400 متر ‌ مربع در ایالت جورجیا در آمریکا کاشتند و رکورد کم‌ترین زمان را در این مورد به خود اختصاص دادند.

منبع: شماره 45 و 46 مجله فردوسی


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌هایی از طراحی‌های داخلی و خارجی بسیار زیبا و بی‌نظیر

طراحی‌های داخلی و خارجی هم این روزها بسیار تکراری شده‌اند و فاکتورهایی مانند هزینه مواد، هزینه طراح و تخیل او و انتظارات سطح پایین کارفرماها از نظر کاربرد یا زیبایی‌شناسی آنها باعث می‌شوند که شاهد طراحی‌های تقریبا همسان در مجموع باشیم.…

تبدیل شخصیت‌های انیمیشن‌های و کارتون‌ها به نمونه‌های انسانی شبیه به آنها

در انیمیشن‌ها ما حیوانات را دارای شخصیت انسانی می‌کنیم، رخت و لباس به تنشان می‌کنیم، آنها را صاحب جامعه و شهر می‌کنیم و رفتارهای انسانی را به آنها منتسب می‌کنیم.اما تصور کنید که در کاری معکوس، این شخصیت‌های کارتونی را می‌توانستیم به…

Fotomat: یادآوری غرفه‌های پردازش عکس دهه 1980 آمریکا که با خودرو از کنار آنها می‌گذشتند و فیلم‌…

در دوران قبل از عکاسی دیجیتال و آپلود آسان عکس‌ها (در این دومی شک دارم که فعلا در ایران ساده باشد!)، یک راه حل جذاب و نوآورانه برای ظاهر کردن فیلم‌های آنالوگ وجود داشت:  Fotomat.در طول دهه 1980، این غرفه‌های پردازش عکس در سراسر آمریکا،…

رهبران شرکت‌ها و کشورها در قالب افراد بی‌خانمان- چه کسی می‌داند اگر جبر جغرافیایی و اکوسیستم نبود،…

اگر پدر زیستی استیو جابز او را در یک سناریویی تخیلی به سوریه می‌برد، استیو جابز چه سرنوشتی پیدا می‌کرد؟ یک کارمند؟ یک مدیر رده میانی؟ یکی از انبوه کشته‌های جنگ داخلی این کشور؟بدیهی است که اکوسیستم مناسب و شرایط اقتصادی و یک آبشار…

اگر عاشق یک فیلم بودید و با بودجه کافی یک اتاق خوب در سبک و سیاق آن فیلم می‌ساختید

ما اگر خیلی عاشق یک فیلمی باشیمِ پوستری چاپ می‌کنیم و بالای سرمان می‌زنیم و هر روز نگاهی به آن می‌اندازیم یا مقاله‌ای در موردش می‌نویسم.اما فراتر از آن اگر قرار بود، اتاق خواب یا اتاق هتلی به سبک یک فیلم بسازیمِ چطور از آب درمی‌آمد.…

۱۱ رخدادی که تاریخ دنیا را تغییر دادند به روایت میدجرنی

گرچه از اکثر این وقایع تاریخی عکسها و فیلم‌های زیادی وجود دارد، اما می‌خواهیم با میدجرنی آنها را بازسازی کنیم. شاید تمرینی شود برای بازافرینی رخدادهایی که از آنها عکسی گرفته نشده یا عکاسی در زمان آنها اصلا اختراع نشده بود.شروع جنگ جهانی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.