‌ شگفتی‌های زندگی – قسمت هشتم

0

172 -تام رودن انگلیسی در یک مسابقهٔ سرعت در اصلاح ریش مردان در تاریخ 01‌ نوامبر سال 1993 میلادی موفق شد با یک تیغ سربری (سلاخی) صورت 278 مرد داوطلب را در 60 دقیقه بتراشد. یعنی برای تراشیدن هر صورت 12 ثانیه و 9 دهم ثانیه. از بین 872‌ صورت تراشیده شده فقط صورت 7 نفر از مردان زخمی و خونی شد. تام با این عمل شگفت‌انگیز ضمن دریافت جایزه ارزشمند مسابقه نام خود را نیز در کتاب”رکوردداران نابغهٔ جهان”ثبت کرد. شگفت‌انگیز نیست؟

173 -در یک مسابقهٔ شورت هند با سیستم پیت‌من در ماه دسامبر سال 1922 در آمریکا ناتان-بهرین موفق شد در مدت پنج دقیقه 1500 کلمه را بنویسد (هر دقیقه 300 کلمه). ناتان در مسابقهٔ دیگری و در طول دو دقیقه موفق شد 700 کلمه را یاد داشت کند (هر دقیقه 350 کلمه). هنوز و تا این تاریخ هیچ‌کس در دنیا موفق نشده است رکورد سال 1922 این شخص را که فقط دو اشتباه در نوشته‌هایش وجود داشت بشکند. نام ناتان-بهر؟؟ ال است که در کتاب”رکوردداران نابغهٔ جهان”ثبت است.

174 ‌-بیش‌ترین تعدا پشتک زدن در یک دقیقه متعلق به ریچارد-کوبینگ انگلیس است. نامبرده در مرکز ضبط تلویزیونی سیستم رسانه‌ای بی‌بی‌سی در لندن در سال 1989 و در حضور صدها تماشاگر حاضر و میلیون‌ها بیننده تلویزیونی موفق شد طی مدت یک دقیقه 57‌ پشتک کامل را به اجرا در آورده و رکورددار شگفت‌انگیز این مسابقهٔ ورزشی بشود. نام ریچارد-کوبینگ به عنوان قهرمان بزرگ در کتاب”رکوردداران نابغهٔ جهان”ثبت گردید.

175 -در تاریخ هفتم مارچ سال 1993 میلادی پدی-دویل در مسابقه‌ای در جمهوری ایرلند موفق شد یک مایل (1609 متر) را با 04‌ پاند (18 کیلو و 143 گرم) بار سنگ که در کوله‌پشتی خود قرار داده بود در پنج دقیقه و 35 ثانیه طی کند. جایزه بزرگ این مسابقه و ثبت‌نام پدی در کتاب”رکورد داران نابغهٔ جهان”دو هدیهٔ بزرگ برای قرمان بودند.

176 -دنیس-مارتز-اهل دیترویت در ایالت میشیگان آمریکا، در تاریخ 26 جون 1978 میلادی موفق شد در یک مسابقهٔ هیجان‌انگیز در هتل دیترویت شهر محل زندگی‌اش صد طبقهٔ هتل را از راه پله‌ها به مدت 11 دقیقه و 23 ثانیه و 8 دهم ثانیه طی کند. نام دنیس به عنوان رکورددار بزرگ این مسابقه در کتاب”رکوردداران نابغهٔ جهان”ثبت گردیده است.

177 -در ماه اکتبر سال 9891‌ در یک مسابقهٔ بالا رفتن از پله‌های بیرونی (پله‌های نردبانی) از بلندترین ساختمان جهان، برج تورنتو در کانادا، برندن-کنوی Brendan Keenoy موفق شد 1760 پله نردبانی برج مذکور را به ارتفاع 342 متر در مدت 7 دقیقه و 52 ثانیه بالا رفته و نام خود را به عنوان نخستین قهرمان این رشته در کتاب”رکوردداران نابغهٔ جهان”ثبت نماید.

178 -رکورد مسن‌ترین فضانورد جهان متعلق به جان-گلن آمریکایی است که موفق شد در فوریه 2691‌ برای نخستین بار با فضاپیمای “دوستی”مدار کره زمین را بپیماید. جان-گلن در حالی که 77‌ سال و 103 روز سن داشت در تاریخ 29 اکتبر 1998 در یک مأموریت 11‌ روزه با سفینهٔ فضانورد دیسکاوری به فضا رفت و نام خود را به عنوان پیرترین فضانورد جهان در کتاب”رکوردهای شگفت‌انگیز جهان”ثبت کرد.

179 -دین-گولد انگلیسی در تاریخ 42‌ نوامبر سال 1995 میلادی در حضور تعداد زیادی از حاضران در اداره پست شهر ایپس ویچ انگلستان موفق شد 450 عدد تمبر را در مدت 4 دقیقه با آب دهان خود پشت 450 پاکت نامه بچسباند و به بالاترین رکورد در این مورد دست یابد. نام وی نیز در کتاب”رکوردداران نابغهٔ جهان”ثبت گردیده است.

180 -تری-هید Terry Heidt ساکن بریتیش کلمبیا در کانادا در یک مسابقهٔ راه رفتن با گام‌های بلند موفق شد در تاریخ 81‌ آوریل سال 1997 تعداد 3967 گام کامل و بدون توقف را در مدت یک ساعت برداشته و رکورددار این ورزش در جهان بشود. نام ری در کتاب”رکوردداران نابغهٔ جهان”ثبت شده است.

181 -ام-گاریسون فرانسوی در سال 1892 موفق شد فاصلهٔ 8 کیلومتری بین دو شهر بایون و بیاری‌تز (Bayonne 8 Biarritz) در فرانسه را در مدت 24‌ دقیقه با چوب پا طی کرده و رکورددار جهان در راه رفتن روی چوب تا همین امروز باشد. نام گاریسون در کتاب “رکوردداران نابغهٔ جهان”ثبت است.

182 -در چهارم جون سال 9891‌ میلادی بال ویندر-سینگ موفق شد 1336 پله از پله‌های بلندترین هتل دنیا (هتل استام فورد سنگاپور) را در مدت 6 دقیقه و 55 ثانیه طی کرده و بالاترین رکورد دنیا را به دست بیاورد.

183 -سین-شانور کانادایی موفق شد در 23 ثانیه و هشت دهم ثانیه متن”بودن یا بودن” (to be or not to be) تراژدی هملت را که هملت در گفت‌وگو با سرنوشت خویش با خودش زمزمه می‌کرد، از حفظ بخواند.

این اجرا در 30 آگست سال 1995 میلادی در سالن تاتر شهر ادینبورگ انجام شد و نام اجرا کننده آن به عنوان بزرگ‌ترین رکورد دار این اجرا در کتاب”رکورد داران نابغهٔ جهان”ثبت شد.

184 -در یک مسابقهٔ تایپ‌نامه را با ماشین تحریر در سال 1923 یک نفر آمریکایی به نام آلبرت-تانگورا موفق شد با ماشین تحریر دستی متن یک کتاب را در مدت یک ساعت با سرعت هر دقیقه 147 کلمه تایپ کند، با توجه به این موضوع که داوران این مسابقه بابت هر یک از اشتباه‌های تایپی 10 کلمه آلبرت را جریمه می‌کردند و آلبرت از این موضوع خبر داشت، اما متن تایپ شده توسط آلبرت با احتساب تمام خطاهای احتمالی 147 کلمه در یک دقیقه محاسبه شد و نام وی در کتاب”رکورد داران نابغهٔ جهان”ثبت گردید. جالب است بدانید که تا این تاریخ هیچ‌کس نتوانسته است به رکورد تایپ 147 کلمه در یک دقیقه با ماشین تایپ دستی دست یابد.

185 -در سال 1941 میلادی در شهر نیویورک در آمریکا طی یک مسابقهٔ تایپ با ماشین‌های برقی، مارگارت-هاما موفق شد 9316 کلمه را در یک ساعت و در هر دقیقه معادل 149 کلمه را کلا با 40 خطا تایپ کرده و نام خود را به عنوان رکورد دار سرعت تایپ در جهان ثبت کند.

681‌-مایکل-شی‌توف در تاریخ دوم آوریل سال 1996 در مسابقه‌ای در یکی از کالج‌های نیویورک موفق شد در مدت پنج دقیقه از شماره 1 تا 801 را با استفاده از یک کامپیوتر شخصی و با فاصله بین اعداد تایپ کرده و نام خود را به عنوان رکوددار این عمل ثبت نماید. اگر کار آسانی است با کامپیوتر خود انجام دهید و نتیجه را مشاهده کنید.5 دقیقه از عدد 1 تا 801 با فاصله مساوی بین تمام اعداد.

187 -یک تیم چهار نفره امدادی به نام دیوید-لوترمن، برندن-پرایس، فیلیپ-سویج و دنی-اسکنل در یک مسابقهٔ هیجان‌انگیز حرکت روی دستان (اصطلاحا راه رفتن روی دو دست) که در ماه مارچ سال 1987 در مرکز ایالت تنسی امریکا برگزار شد، تیم مذکور موفق گردید مسافت یک کیلومتر را در 24 دقیقه و 84‌ ثانیه طی کرده و عنوان نخست جهانی و رکورد این رشته را به خود اختصاص دهد.

188 –در تاریخ دوم آگست سال 1989 رمی-بریکا ساکن پاریس با چوب اسکی روی آب و یک پا روی دو سره موفق شد مسافت یک کیلومتر را در مدت 7 دقیقه و 7 ثانیه و 41 صدم ثانیه روی آب راه برود. این عمل شگفت‌انگیز در یک استخر در پاریس و در حضور گروه زیادی از تماشاچیان انجام شد و نام رمی به عنوان قهرمان نخست و رکورددار راه رفتن روی آب در جهان و در کتاب”رکورداران نابغهٔ جهان”ثبت گردید. اگر فکر می‌کنید کار سختی نیست، امتحان کنید. ضرر ندارد!

189 -در تاریخ 27 ماه مه سال 1983 میلادی برایان-نیوتون انگلیسی در یک مسابقهٔ ماراتون حمل زغال سنگ موفق شد فاصله‌ای به اندازه 42 کیلومتر و 195 متر را با یک کیسه گونی زغال سنگ به وزن حدود 50 کیلوگرم در مدت 8 ساعت و 26 دقیقه طی کرده به مقام نخست برسد، جایزه ممتاز را به خود ‌ اختصاص داده و نام خود را نیز در کتاب “رکوردداران نابغهٔ جهان”ثبت کند. شگفت‌انگیز نیست؟

190 -در تاریخ 21 آوریل سال 1991 میلادی در یک رژه نظامی در لندن، یک گروه از سربازان نیروی هوایی سلطنتی انگلستان موفق شدند در حالی که هر یک از اعضای گروه 18 کیلو و 100 گرم بار در کوله‌پشتی آنان بود و یک تفنگ نیز در دست داشتند در مدت 4 ساعت و 33 ثانیه و 58 صدم ثانیه رژه بروند. این سربازان توانستند از دیگر رقبای خود در این ماراتون پیشی بگیرند و به عنوان رکوددار نخست نام خود را نیز در کتاب”رکوردداران نابغهٔ جهان”ثبت کنند.

191 -در هفتم ژوئن سال 19444 میلادی بزرگ‌ترین عملیات نجات در یک کشتی غرق شده در سواحل نرماندی فرانسه به عمل آمد.2689 نفر از مسافران یک کشتی غرق شده در حالی نجات یافتند که هیچ‌کس صدمه‌ای ندید، کشتی آمریکایی سوزان آنتونی در حالی که با مسافرانش عازم سواحل فرانسه بود به علت نقص فنی ناگهانی آسیب دید، آب وارد توربین‌های آن شد و هیچ‌یک از مسافران مطمئن نبودند که راه نجاتی بر ایشان وجود خواهد داشت. به‌همین منظور این عملیات نجات شگفت‌انگیز که باعث شد جان 2689 انسان از خطر مرگ حتمی رهایی پیدا کند در کتاب”رکوردهای شگفت‌انگیز جهان”ثبت گردید.

192 -گروهبان چریس-چندلر درجه‌دار نیروی هوایی سلطنتی انگلستان موفق شد در تاریخ 25 سپتامبر 2991‌ در یک حرکت انفرادی با بار 18 کیلو و 001‌ گرم در ماراتون رژه،3 ساعت و 56 ثانیه و 10 صدم ثانیه رژه برود. نام چریس به عنوان قهرمان این رژه ماراتون در کتاب “رکورد داران نابغهٔ جهان”ثبت شد.

193 -اعضای انجمن خیریهٔ کمک به گرسنه‌گان آمریکا برای هشتمین سال پیاپی موفق شدند در مقایسه با سایر انجمن‌های خیریه مبالغ بیش‌تری کمک نقدی جمع‌آوری کنند. این انجمن موفق شد در سال مالی منتهی به سپتامبر 1999 مبلغ …/…1 /402 / دلار کمک نقدی جمع‌آوری نماید. احساس هم‌دردی، فرهنگ غنی، خرد و دانش همگانی مردم در کشورهای پیش‌رفته عامل اصلی کمک‌های عام‌المنفعه می‌باشد.

194 -بزرگ‌ترین و باارزش‌ترین هدیه و کمک نقدی که تا کنون از سوی یک فرد حقیقی به سازمان‌های خیریه تقدیم شده است مربوط است به هدیهٔ نقدی پل گیت مالک شرکت بسیار بزرگ و غول‌آسای کامپیوتری مایکروسافت و همسرش، این دو نفر آمریکایی نیکوکار در ماه مه سال 1999 میلادی مبلغ …/…52‌/ دلار به مرکز پژوهش‌های علمی کمک به بیماران ایدز AIDS‌ هدیه داده‌اند.

195 -واریان-فری شهروند آمریکایی در سال 1940 به قصد نجات جان هنرمندان و دانشمندانی که در سرزمین‌های اشغالی نازی‌ها زندگی مرگباری را می‌گذراندند از آمریکا عازم فرانسه شد. واریان به همراه خود یک لیست 200 نفره از مشهورترین دانشمندان را به فرانسه آورده بود تا در فرصت مناسب آن‌ها را از اردوگاه‌های نازی‌ها نجات دهد.

واریان-فری با تلاش شبانه‌روزی و با به خطر انداختن جان هود موفق شد بیش‌تر از 4000 نفر اروپایی را از دام مرگ‌بار گشتاپو پلیس مخفی هیتلر نجات بدهد. در بین این افراد شخصیت‌های بسیار مشهور علمی- فرهنگی قرن بیستم نیز دیده می‌شوند از جمله: مارک-شاگان، آندیو- برتون، مارکس-ارنست برنده جایزیه نوبل و اتو-مایرهوف شیمی‌دان مشهور. نام واریان-فری به عنوان رکوددارا بزرگ نجات جان هنرمندان و دانشمندان در کتاب”رکوردهای شگفت‌انگیز جهان”ثبت شده است.

196 -باب-گلدوف ایرلندی کارگردان و سازمان دهنده بزرگ‌ترین کنسرت های خیریه موسیقی جهان در یک برنامه‌ریزی بسیار دقیق و با مدیریتی بسیار حساب شده موفق شد در یک روز و ساعت مشخص (13 جولای سال 1985 میلادی) دو کنسرت بسیار مهم را یکی در فیلادلفیای آمریکا و دیگری در لندن برگزار نماید. بیش‌تر از 60 نوازنده، آوازخوان و موسیقی‌دان بسیار مشهور و سرشناس جهان در این دو کنسرت هم‌زمان بدون دریافت دست‌مزد شرکت داشتند. حدود…/…1 /500 / نفر از جمعیت جهان به‌طور هم‌زمان و از طریق سیستم‌های ماهواره‌ای این کنسرت تاریخی، بسیار بزرگ و فراموش نشدنی را به تماشا نشستند.

این برنامه برای جمع‌آوری کمک مالی به منظور تأمین غذای سرزمین‌های قحطی‌زده آفریقا تدارک دیده شده بود. این روی‌داد شگفت‌انگیز که در دو قاره و در دو سوی کره‌زمین و هم‌زمان اتفاق می‌افتاد در کتاب”رکوردهای شگفت‌انگیز جهان”جای ویژه‌ای به خود اختصاص داده است.

197 -قدیمی‌ترین مرکز نجات جان انسان‌ها در جهان مربوط است به مؤسسهٔ قایق‌های نجات سلطنتی انگلستان که در ماه مارچ سال 1842 تأسیس شده است. این مؤسسه تا این تاریخ موفق شده است جان 135000 نفر را نجات بدهد.

891‌-جیمز-یانسن شهروند آمریکایی یکی از قدیمی‌ترین کارآگاهان محافظ خصوصی جهان نام گرفته است. گوستا و متولد 1291‌ میلادی است و هنوز در این شغل انجام وظیفه می‌کند.

199 -گوستاو-ایبرز آمریکایی از سال 1932 تا تا 1997 به عنوان قدیمی‌ترین آتش‌نشان داوطلب در دپارتمان آتش‌نشانی راین‌بک نیویورک مشغول انجام وظیفه بوده و نام وی به عنوان قدیمی‌ترین آتش‌نشان جهان در کتاب”رکوردهای شگفت‌انگیز جهان”ثبت شده است. گوستاو یک سال پس از پایان خدمتش در سال 1998 درگذشت.

200 -بزرگ‌ترین تراژدی مرگ آتش‌نشانان در تاریخ جهان در حادثهٔ حملهٔ تروریست‌ها به مرکز تجارت جهانی نیویورک در 11 سپتامبر 1002‌ اتفاق افتاد. در این حملهٔ مرگ‌بار تروریستی مراکز مختلف آتش‌نشانی آمریکا ضمن نجات جان هزاران نفر از ساکنان برج‌های دو قول 343 آتش‌نشانان را از دست دادند. این مرگ دسته‌جمعی آتش‌نشانان در یک حادثهٔ تروریستی در کتاب”رکوردهای شگفت‌انگیز جهان”ثبت شده است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از امتیازبندی جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرح

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از اطلاعات زیر تدوین شده است:۱-جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرحی چون کن، ونیز، برلین، ساندنس و...۲- جوایز انجمن های منتقدانی چون نیویورک، لس آنجلس، واشنگتن دی.سی و...۳-فهرست فیلم…

به نظرتان کدام شغل‌ها بیش از آنچه که لایقشان است، درآمد دارند؟!

بسته به فرهنگ هر کشور و شرایط سیاسی و اقتصادی هر ناحیه پاسخ به این سوال هم متغییر است.اما چرا ما برخی‌ها را از این نظر همیشه در رادار خود داریم و بعضی‌ها را نه.واقعیت این است که برخی اصلا چراغ خاموش حرکت می‌کنند و در رادار ما نیستند…

هوش مصنوعی میدجرنی Midjourney تصور می‌کند که اساتید رشته‌های مختلف باید چه ظاهری داشته باشند؟ گالری…

کودک و نوجوان که بودم برای خودم یک پا Midjourney  بودم. کتاب‌ها را که می‌خواندم از روی توصیف چهره‌ها و مکان‌ها و اشیا تصور می‌کردم که مثلا کاپیتان نمو یا ربات آر دانیل الیواو باید چطوری باشد، فضاها را تصور می‌کردم و آب و رنگ به آنها در ذهن…

روجلدهای قدیمی مجله‌های کیهان بچه‌ها

کیهان بچه‌ها مجله‌ای بود که در دوران کودکی می‌خریدیم. برای من کیهان بچه‌ها بوی نان می‌دهد! چون پدرم همیشه بعد از رفتن نانوایی؛ نان‌ها را لای مجله می‌گذاشت و وقتی به خانه می‌آمد من دوان دوان می‌رفتم و مجله را از او می‌گرفتم.منابع…

25 آزمایش روانشناسی تاثیرگذار و به‌یادماندنی در تاریخ کدام‌ها هستند؟

تأثیرگذارترین آزمایش‌های روانشناختی در تاریخ رشته روانشناسی، یک رشته آزمایش گسترده هستند که هر یک در حیطه حوزه‌های تخصصی کوچکتر شکل گرفته‌اند. هر یک از این حوزه‌های تخصصی در طول سال‌ها با مطالعات و تحقیقات و آزمایش‌های به دقت طراحی شده،…

سخت است باور کنیم که این عکس‌ توهم‌برانگیز، واقعا عکس است و نقاشی نیست – چرا علیرغم هوش مصنوعی…

اخیراً توجه زیادی به جهان‌های فانتزی ایجاد شده در هنر هوش مصنوعی شده است. با این وجود عکاسی هنوز قدرت و تازگی خاص خودش را دارد و می‌تواند جادو کند و صحنه‌های فانتزی خیره‌کننده ایجاد کند.برخی از عکس‌های تارین گلدمن -عکاس آفریقای جنوبی-…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5