شگفتی‌های زندگی – قسمت چهارم

0

109 -در تاریخ ژوئن سال 1927 با مراجعهٔ مردی به یک بیمارستان در لندن به علت دردی که در ناحیهٔ شکمش احساس می‌کرد، پزشکان پس از تشخیص اولیه تصمیم به عمل جراحی شکم بیمار گرفتند. پس از باز شدن شکم این بیمار پزشکان با تعجب فراوان مشاهده کردند که لوازم و اشیای کوچک اما به تعداد زیاد در معده این بیمار انبار شده‌اند. پس از آزمایش و شمارش اشیای داخل معده بیمار مشخص شد 2533 وسیلهٔ مختلف در داخل معده بیمار وجود دارد. از جمله لوازم موجود در شکم این شخص 947 گیره کاغذگیر (کلیپس) شمارش گردید که همراه با چیزهای دیگری که بلعیده بود پس از عمل جراحی از معده وی خارج شد.

110 -مایکل-لوتی‌تو ساکن شهر گرنوبل در فرانسه از سال 1959 تا سال 1966 به مدت هفت سال عادت کرده بود که روزی حدود 900 گرم از انواع اشیای فلزی را ببلعد. بسیار شگفت‌انگیز است اگر توجه داشته باشیم که همین آقای مایکل در طول مدت هفت سال (5552‌ روز) تقریبا- 2 /299 /500 گرم آهن بلعیده است. یعنی چیزی در حدود دو تن و 299 /5 کیلو گرم اشیای فلزی وارد معده آقای مایکل شده، هضم و یا دفع گردیده‌اند. جالب‌تر است اگر توجه شود که با این مقدار آهن می‌توان: هفت دستگاه تلویزیون، 18 دستگاه دوچرخه 15 عدد چرخ دستی سوپرمارکت، شش عدد جاشمعی، دو عدد تخت خواب، یک دست اسکی، یک هواپیمای سبک مدل سسنا (cessna) و یک دستگاه کامپیوتر ساخت. شگفت‌انگیز نیست؟

111‌-اعتقاد عمومی بر این باور است که در صورت مرگ یک شخص تمام اعضا و قسمت‌های زنده او نیز می‌میرند و نابود می‌شوند. پژوهش‌های علمی دانشمندان زیست‌شناس امروزی ثابت کرده است که چنین نیست و برخی از سلول‌های بدن موجودات سال‌ها پس از مرگ آن‌ها هم‌چنان زنده هستند و فعتالیت می‌کنند. هنریتا لاکز آمریکایی که 40 سال پیش جان به جان آفرین تسلیم کرده است از این قانون (اگر قانون باشد) مستثنی است. سلول‌های این خانم آمریکایی هنوز پس از 40 سال می‌زنند و زنده هستند. چنان چه علم پزشکی به آن مقدار پیشرفت برسد که از مرگ و (به تصویر صفحه مراجعه شود) میر برخی از سلولهای زودمیر جلوگیری نماید، آیا تراژدی مرگ حل نخواهد شد؟

112 -وارن-جی ریچ یک بیمار 50 سالهٔ هموفیلی ساکن شهر ایلی نویز واقع در ایالت شیکاگو در آمریکا در هنگام یک جراحی اضطراری در بیمارستان مایکل-ریز در دسامتر 1970 میلادی بیش‌ترین میزان خون مورد نیاز در یک جراحی را مصرف کرده است. به این بیمار در طول مدت جراحی 2400 یونیت (1 /080 لیتر) خون تزریق شده است.

311‌-وینی فرد-کمپ‌بل یک شهروند انگلیسی ساکن لندن با یک لولهٔ تنفسی که از سن چهارساله‌گی در گلوی او نصب شده بود توانست از سال 1906 تا 1992 میلادی به مدت 86 سال زندگی معمولی را سپری کند. این شخص تا هنگام مرگ هیچ‌گونه مشگل تنفسی نداشت و با همین لوله و از راه گلو تنفس می‌کرد.

114 -مسن‌ترین شخصی که تاکنون توانسته است زیر تیغ جراحی دوام بیاورد، یک شهروند آمریکایی ساکن تکزاس بوده است که در سن 111 سال و 105 روز به علت جراحی استخوان ران در هفتم نوامبر سال 0691‌ میلادی در بیمارستانی در شهر هیوستون واقع در تکزاس بستری و عمل شده است و پس از عمل نیز زنده مانده است.

115 -چارلز-جنسن شهروند آمریکایی ساکن داکوتای جنوبی رکورد تعداد جراحی‌های جهان را تا این تاریخ به خود اختصاص داده است. این بیمار از سال 1954 تا 1994 میلادی به مدت 40 سال 970 عمل جراجی را برای از بین بردن تومورهای سیستم عصبی بدنش تحمل کرده است.

116 -دکتر کرافورد-ویلیامسون-لانگ آمریکایی نخستین پزشکی است که توانسته است با استفاده از داروی بیهوش کننده (اتر) (C2 H2)2O در بیمارستانی در شهر جفرسون واقع در ایالت جورجیا در آمریکا در تاریخ 1842 میلادی بیمار خود را بی‌هوش و جراحی کند. این شیوه بی‌هوشی هنوز پس از گذشتن 162 سال هم‌چنان ادامه دارد.

711‌-طولانی‌ترین مدت جراحی بر روی یک بیمار در تاریخ جراحی جهان از چهارم تا هشتم فوریه سال 1951 میلادی به مدت 96 ساعت طول کشیده است. خانم گرترود -لوان دوسکی در بیمارستانی در شهر ایلی نویز آمریکا برای خارج کردن یک کیست از شکمش مورد جراحی قرار گرفته است. وزن 280 کیلو گرمی بیمار پس از این عمل جراحی شگفت‌انگیز به 140 کیلو گرم کاهش پیدا کرده است. توجه کنید 140 کیلو گرم وزن کیست موجود در شکم این بیمار بوده است!!

119 -نخستین جراحی قلب باز توسط پروفسور کریستین- نیت لنگ-بارنارد در بیمارستان گروته شور واقع در کیپ تاوون در آفریقای جنوبی در سوم دسامبر سال 1967 میلادی انجام گرفت. بیمار 55 ساله که لوئیس واش کانسکی نام داشت توانست 18 روز پس از عمل جراحی قلب که آن روزها (جراحی قلب مصنوعی) نام داشت، زنده بماند. نام دکتر بارنارد در تمام طول مدت زندگی‌اش به عنوان نخستین، مشهورترین و متخصص‌ترین جراح قلب جهان در دنیای پزشکی سر و صدای زیادی ایجاد کرد.

120 -خانم یوهانا-لئانورا-ریم پل یکی از شهروندان کانادایی نخستین فردی است که توانسته است با یک کلیه اهدایی، رکورد طولانی‌ترین زندگی با کلیه جدید را به دست آورد. این خانم در تاریخ 28 دسامبر 1960 میلادی در بیمارستان پیتر-بنب واقع در بوستون آمریکا پیوند کلیه شده و تاکنون زنده است.

121‌-دکتر جی یوانی-باتیستا-اورسنیگو (کشیش ایتالیایی) رکورد کشیدن دندان را تا همین امروز از دست رقبای خود گرفته است. دندان پزشک یاد شده از سال 1868 تا 1903 میلادی در مدت 35 سال (12775 روز) توانسته است 2000744 دندان را بکشد. یعنی هر روز 157 دندان. این موضوع شگفت‌انگیز نیست؟

221‌-دکتر ام سی-مودی چشم پزشک هندی رکورد جراحی‌های چشم را در جهان به خود اختصاص داده است. این پزشک انسان دوست توانسته است در هر روز تا 833 آب‌مروارید را مداوا کند. دکتر مودی تا فوریه سال 1993 میلادی تعداد 610 /564 آب‌مروارید را جراحی کرده است.

123 -جن-اگیل-رفس دال یک ماهی‌گیر نروژی به علت حادثه‌ای ناگهانی در دسامبر 1987 میلادی از روی عرشهٔ کشتی به دریا سقوط می‌کند. تا نجات این ماهی‌گیر از امواج دریا مدتی به درازا می‌کشد. پس از انتقال بدن بی‌جان جن- اگیل به بیمارستان حرارت بدنش به 24 درجه کاهش پیدا می‌کند و قلبش از کار می‌ایستد. ا گرچه مدت چهار ساعت ایست کامل قلبی ماهی‌گیر مصدوم می‌گذرد، اما پزشکان نروژی در بیمارستان هاک لندن بروکسل با اتصال دستگاه تنفس مصنوعی متوجه می‌شوند که پس از چهار ساعت قلب بیمار دوباره به حرکت افتاده و جن-اگیل که تمام اطرافیان مردنش را باور کرده بودند، زندگی دوباره او را به چشم می‌بینند.

124 -الن-اسپوریتو کودک 6 سالهٔ امریکایی ساکن ایافت فلوریدا به علت بیماری آپاندیسیت در ششم آگست 1941 میلادی از هوش می‌رود. این کودک 6 ساله در سن 44 ساله‌گی پس از تحمل 37 سال و 111 روز بی‌هوشی سرانجام در تاریخ 25 نوامبر 1978 میلادی در حالت بی‌هوشی (کوما) درمی‌گذرد. تاکنون هیچ بیماری نتوانسته است در این مدت در حالت بی‌هوشی (کوما) دوام بیاورد.

منبع: شماره 17 مجله فردوسی


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌هایی از ترسناک‌ترین ساختمان‌های دنیا – آلبوم عکس

چرا برخی از ساختمان‌ها و خانه‌ها خیلی ترسناک به نظر می‌رسند. اینها دسته از سکونت‌گاه‌ها طیف گسترده‌ای دارند:- آنهایی که سایه روشن شب ترسناک‌شان می‌کند و هنگام روز یک ساختمان تقریبا عادی هستند.- آنهایی که مدت‌ها متروک مانده‌اند و…

فهرست چیزهایی که تا همین 20 – 30 سال پیش در ایران و جهان معمولی بودند، اما الان کارها و خریدها…

اوضاع اقتصادی کلی دنیا خوب نیست. از یک سو میل و اشتیاق همه به کمتر کار کردن و بیشتر داشتن و به خصوص سخت گرفتن به هم بیشتر شده و از سوی دیگر، درآمدها آنچنان افزایش نیفتاده‌اند. در این میان برخی کشورها با تورم‌های باورنکردنی دست به گریبان…

این عکس‌های تاریخی را یا ندیده‌اید یا احتمالش کم است که دیده باشید!

پسرک «بانجو» نوا» با سگش -  تقریباً در اوایل دهه 1900جورج لوکاس قبل از تکامل جلوه‌های کامپیوتری، 1984فضای داخلی خطوط قطار اورینت اکسپرس،  سال 18831947. دختری در حال بازی با ماشین اسباب‌بازی، شهر نیویورک، عکس از فرد…

تصاویر و لطایفی در مورد زندگی در اروپای شرقی

اروپای شرقی هنوز سنت‌های خاص خود را دارد و هنوز به اندازه بخش غربی مدرن نشده است و فرهنگ خاص خود را داراست.به همین خاطر ممکن است ما برخی از روندهای آنجا احساس نزدیکی کنیم.به تصاویر زیر بنگرید:آکوامن بعد از 2 هفته در بلغارستان…

محصولات باورنکردنی که اپل در آینده عرضه خواهد کرد (شوخی با اپل – گالری عکس)

رونمایی از اپل ویژن پرو با قیمت و پیچیدگی‌های خاص خودش باعث شد که دست طنزپردازان در شوخی با اپل بازتر شود.به راستی اگر اپل سال‌های بعد بخواهد در زمینه‌های متفاوت فعالیت کند آنها را چطور رونمایی خواهد کرد. چه توصیف‌هایی برای آنها ردیف…

تراژدی ایگناتس زملوایس: پزشکی که پیشگام شستن دست ها بود

نزدیک به ۱۵۰ سال از اقدامات پیشگامانه لوئی پاستور و رابرت کخ می‌گذرد که به پایه‌گذاری نظریه میکروب بیماری کمک کرده است. با این حال، متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای جدی گرفتن شستن دست‌ها هنوز یک چالش است. مراکز کنترل و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5