بهترین فیلم‌های شبیه سینما پارادیزو که پیشنهاد می‌کنیم

0

سینما پارادیزو فیلمی ایتالیایی به کارگردانی جوزپه تورناتوره و با بازی فیلیپ نوآره ساخته شده در سال ۱۹۸۸است. این فیلم در ۶۲امین مراسم اهدای جایزه اسکار موفق به کسب اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان شد. موضوع این فیلم سانسور و همچنین عشق می‌باشد. موسیقی فیلم ساختهٔ انیو موریکونه است.

فیلم با اطلاع یافتن قهرمان میان‌سال داستان از مرگ آپاراتچی سینمای روستای محل تولد خود در سیسیل آغاز می‌شود. با شنیدن این خبر، وی کودکی و جوانی خود در روستا و خاطراتی که با سینمای آن «سینما پارادیزو» داشت را مرور می‌کند و فیلم به کودکی قهرمان فیلم یعنی سالواتوره دویتا بازمی‌گردد. سالواتوره کودکی در روستای سیسیل است که با مادر و خواهر کوچکترش زندگی می‌کند. پدر سالواتوره در جنگ جهانی دوم مفقود الاثر شده و خبری از او نیست. سالواتوره همراه با پدر آدلفیو به مراسم مذهبی می‌رود و در مراسم او را یاری می‌کند…

بهترین فیلم‌های شبیه سینما پارادیزو

فیلم پستچی (۱۹۹۴)

ژانر: بیوگرافی، کمدی، درام، عاشقانه
کشور: ایتالیا، فرانسه، بلژیک

مدت زمان: ۱۰۸ دقیقه

«ماریو» بر خلاف پدرش، ماهیگیری را دوست ندارد و به دنبال پیدا کردن شغلی دیگر است. در همین حین، شاعر معروفی از کشور شیلی به نام «پابلو نرودا» وارد ایتالیا می‌شود و اداره‌ی پست جهت تحویل نامه‌های طرفداران این شاعر پرآوازه، نیاز به یک پستچی دارد. همین موضوع بهانه‌ای می‌شود تا شاهد صفحات جدیدی از زندگی «ماریو» باشیم.

فیلم مالنا – malena

سال تولید : ۲۰۰۰
کشور تولیدکننده : ایتالیا و آمریکا
محصول : هاروی واینستاین و کارلو برناسکونی
کارگردان : جوزپه تورناتوره، برمبنای داستانی نوشتهٔ لوچانو وینچنتسونی
فیلمنامه‌نویس : جوزپه تورناتوره، برمبنای داستانی نوشتهٔ لوچانو وینچنتسونی
فیلمبردار : لایوش کولتای
آهنگساز(موسیقی متن) : انیو موریکونه
هنرپیشگان : مونیکا بلوچی، جوزپه سولفارو، لوچانو فدریکو، ماتیلد پیانا، پی‌یترو نوتاریانی، مارچلو کاتالانو و کائتانو آرونیکا.
نوع فیلم : رنگی، ۹۲ دقیقه.

سیسیل، سال ۱۹۴۰. در حالی که جنگ جهانی دوم ادامه دارد، ̎رناتو̎ (سولفارو)، پسری نوجوان، به ̎مالنا اسکوردیا̎ (بلوچی)، زنی بیست و هفت ساله دل می‌بازد که شوهرش، ̎نینو̎ (آرونیکا) در سرزمین‌های دور می‌جنگد. ̎رناتو̎ شب‌ها، ̎مالنا̎ را می‌پاید. پس از آن‌که خبر مرگ ̎نینو̎ می‌رسد، تعدادی از زنان محلی با سوءظن به ̎مالنا̎ نگاه می‌کنند و نگران تأثیری هستند که امکان دارد روی مردان‌شان بگذارد. بین ̎مالنا̎ و افسری به‌نام ̎کادل̎ (کاتالانو) صمیمیتی به‌وجود می‌آید؛ اما بعدتر بین ̎کادل̎ و یکی از ستایش‌گران ̎مالنا̎ که دندان‌پزشکی متأهل است، درگیری پیش می‌آید. پدر ̎مالنا̎ (نوتاریانی) در جریان بمباران متفقین کشته می‌شود. ̎مالنا̎ که فقر و بی‌بضاعتی رانزدیک می‌بیند، موهایش را بور و با سربازان آلمان رفت و آمد می‌کند. وقتی سربازان آمریکائی سیسیل را آزاد می‌کنند، زنان در میدان شهر ̎مالنا̎ را به‌خاطر رابطه‌اش با آلمانی‌ها کتک می‌زنند. ̎مالنا̎ به مسینا می‌رود. ̎نینو̎ ـ که خبر مرگش به اشتباه منتشر شده بوده ـ به شهر برمی‌گردد و دنبال همسرش می‌گردد. ̎رناتو̎ یادداشتی برای ̎نینو̎ می‌نویسد و در آن شرح می‌دهد که او تنها مردی بوده که ̎مالنا̎ دوست داشته و محل اقامت فعلی ̎مالنا̎ را بر او فاش می‌کند. وقتی یک سال بعد ̎مالنا̎ و ̎نینو̎ به شهر برمی‌گردند، ̎مالنا̎ با گرما و صمیمیت از سوی اهالی مورد استقبال قرار می‌گیرد.

فیلم ایستگاه مرکزی – CENTRAL STATION

سال تولید : ۱۹۹۸
کشور تولیدکننده : فرانسه و برزیل
محصول : آرتور کان و مارتین دِو کلرمون تونر
کارگردان : والتر سالس
فیلمنامه‌نویس : مارکوس برنستاین، ژوئاون امانوئل کارنی‌یرو، بر مبنای داستانی نوشتهٔ سالس
فیلمبردار : والتر واروالهو
آهنگساز(موسیقی متن) : ژاک مورلمبوم و آنتونیو پینتو
هنرپیشگان : فرناندا مونته‌نگرو، ماریلیا پیرا، وینیسیوس دِ اولیویرا، سویا لیرا، اوتون باستوس، اوکتاویو اوگوستو و استلا فریتاس
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۳ دقیقه

̎دورا̎ (مونته‌نگرو) که در گذشته معلم بوده و روزهای سختی را گذرانده، اکنون در ایستگاه مرکزی ریودوژانیرو برای مردم نامه می‌نویسد. ̎آنا̎ (لیرا) و پسرش، ̎ژزوئه̎ (دِ اولیویرا)، از مشتریان او هستند. ̎ژزوئه̎ هرگز پدرش را ندیده و امیدوار است از طریق نامه‌نگاری ردی از او بیابد. ̎دورا̎ در بازگشت به خانه، همراه همسایه‌اش، ̎ایرنه̎ (پیرا) نامه‌هائی را که نوشته، مرور می‌کند و در موردشان تصمیم می‌گیرد. برخی را پست می‌کند و بقیه را به سادگی دور می‌ریزد. بیشتر نامه‌ها، از جمله نامهٔ ̎ژزوئه̎، در کشوئی جای می‌گیرند. ̎آنا̎ و ̎ژزوئه̎ دوباره پیش ̎دورا̎ می‌آیند تا نامهٔ دیگری بفرستند. در راه بازگشت، ̎آنا̎ در اثر تصادف با اتوبوس کشته می‌شود. ̎دورا̎ ابتدا به وضعیت مصیبت‌بار پسرک توجهی نمی‌کند، ولی بالاخره تصمیم می‌گیرد کمکش کند تا پدرش را بیابد…

فیلم مانون چشمه‌ها – Manon Des Sources

سال تولید : ۱۹۸۶
کشور تولیدکننده : فرانسه، ایتالیا و سوئیس
محصول : رولان ته‌نو
کارگردان : کلود بری.
فیلمنامه‌نویس : ژرار براش و بری، بر مبنای رمانی نوشته مارسل پانیول
فیلمبردار : برونو نویتن.
آهنگساز(موسیقی متن) : ژان کلود پُتی.
هنرپیشگان : ایو مونتان، دانیل اوتوی، امانوئل بئار، هیپولیت ژیراردو، مارگاریت لوتسانو، آرمان مفره، آندره دوپون و الیزابت دوپاردیو.
نوع فیلم : رنگی، ۱۲۰ دقیقه.

پرووانس، دهه ۱۹۳۰. «اوگولن سوبیران» (اوتوی) به کمک توطئه‌ای که با عمویش، «سزار» (مونتان) طرح کرده بود، در کسب و کار پرورش گل به موفقیت رسیده است. او دل‌باخته «مانون» (بئار)، دختر «ژان دو فلورت»، (مزرعه‌داری که طی این توطئه به خاک سیاه‌ نشست و مُرد) شده است. عمویش او را به ازدواج ترغیب می‌کند و «اوگولنِ» ثروتمند تنها «مانون» را در نظر دارد…

فیلم رودخانه‌ای از میان آن می‌گذرد – A RIVER RUNS THROUGH IT

سال تولید : ۱۹۹۲
کشور تولیدکننده : امریکا
محصول : رابرت ردفورد و پاتریک مارکی
کارگردان : ردفورد
فیلمنامه‌نویس : ریچارد فریدنبرگ، بر مبنای رمانی نوشتهٔ نورمن مک‌لین
فیلمبردار : فیلیپ روسه‌لو
آهنگساز(موسیقی متن) : مارک ایشم
هنرپیشگان : کریگ شفر، براد پیت، تام اسکریت، برندا بلتین، امیلی لوید، نیکول بردت، استیون شلن، ادی مکلورگ
نوع فیلم : رنگی، ۱۲۳ دقیقه

ـ مونتانا، سال ۱۹۱۰، ̎نورمن̎ (شفر) و ̎پل̎ (پیت)، پسران نوجوان ̎خانم و آقای مک‌لین̎ (بلتین و اسکریت) بر طبق اصول و قوانین کلیسای پرسبیتری بزرگ شده‌اند. آنان ضمناً یاد گرفته‌اند که عاشقانه، ماهیگیری با قلاب را دوست داشته باشند و در رودخانهٔ محلی، ماهی بگیرند. سال‌ها بعد ̎نورمن̎، برادر بزرگتر جنگلداری می‌خواند و ̎پل̎ ، نجات غریق می‌شود. با گذشت زمان بین دو برادر فاصله می‌افتد ولی عشق به ماهیگیری هر از گاه آنان را به هم می‌رساند. در نهایت، ̎نورمن̎ برای تحصیل زبان انگلیسی به کالج دارتمت می‌رود و ̎پل̎ در روزنامهٔ محلی، خبرنگار می‌شود. ۱۹۲۶. ̎نورمن̎ پس از شش سال تحصیل به خانه بر می‌گردد. وقتی برای دیدار برادرش به دفتر روزنامه می‌رود، متوجه اعتیاد او به الکل می‌شود. در جشن‌های روز استقلال، ̎نورمن̎ با دختری به نام ̎جسی برنز̎ (لوید) آشنا می‌شود. سپس با ̎پل̎ و محبوبهٔ نیمه سرخ پوستش، ̎میبل̎ (بردت) به یک کافه می‌روند، اما در آنجا به دلائل نژادی ̎میبل̎ را طرد می‌کنند. ̎پل̎ را به خاطر دعوائی که در کافه راه انداخته بازداشت و زندانی می‌کنند اما ̎نورمن̎ او را آزاد می‌کند. در همین حال ̎جسی̎، ̎نورمن̎ را به خانواده‌اش معرفی می‌کند و بازگشت برادرش، ̎نیل̎ (شلن) را از لس‌انجلس جشن می‌گیرند. مادر ̎جسی̎ پیشنهاد می‌کند ̎نورمن̎، ̎نیل̎ را به ماهیگیری ببرد ولی ̎نیل̎ در عوض به خوشگذرانی می‌رود. فردای آن روز، ̎نورمن̎ پی می‌برد که در دانشگاه شیکاگو به او پیشنهاد کار شده است. یک روز دو برادر به اتفاق پدرشان به ماهیگیری می‌روند و ̎پل̎ ماهی بزرگی می‌گیرد. ̎نورمن̎ به خانواده‌اش اطلاع می‌دهد که کاری در دانشگاه شیکاگو گیر آورده و خیال دارد با ̎جسی̎ ازدواج کند و از ̎پل̎ هم می‌خواهد که به او ملحق شود اما ̎پل̎ قبول نمی‌کند. آخر همان تابستان ̎پل̎ در جریان یک دعوا به قتل می‌رسد. در دوران کهولت، ̎نورمن̎ به مرگ برادرش و صمیمت‌شان در هنگام ماهیگیری فکر می‌کند.

فیلم تابستان ۴۲ – Summer Of ’42

سال تولید : ۱۹۷۱
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : برادران وارنر
کارگردان : رابرت مالیگان
فیلمنامه‌نویس : هرمن راچر
فیلمبردار : رابرت سورتیس
آهنگساز(موسیقی متن) : میشل لوگران
هنرپیشگان : جنیفر اونیل، گاری گریمز، جری هاوسر، آلیور کونانت، لو فریزل، کریستوفر نوریس و کاترین آلن تاک.
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۴ دقیقه.

جزیره‌ای کنار سواحل نیوانگلند، تابستان سال ۱۹۴۲. نوجوانی به‌نام «هرمی» (گریمز) وقتش را با دو دوستش، «اوسی» (هاوسر) و «بنجی» (کونانت) می‌گذراند. کنجکاوی‌های آنان با پیدا کردن یک کتابچه راهنما تحرک می‌شود و رویاهای «هرمی» در وجود زنی به‌نام «دوروتی» (اونیل) تجسم پیدا می‌کند که شوهرش به «هرمی» در وجود زنی به‌نام «دوروتی» (اونیل) تجسم پیدا می‌کند که شوهرش به جنگ رفته است. «هرمی» یک بار بسته‌های خرید «دوروتی» را به خانه می‌برد و در دومین ملاقات، نزدیک است از هیجان غش کند. «اوسی» قرار ملاقاتی با دو دختر به نام‌های «آگی» (آلن‌تاک) و «میریام» (نوریس) می‌گذارد و خودش از بودن با «میریام» بسیار لذت می‌برد، ولی «هرمی» نمی‌تواند با «آگی» کنار بیاید. عصر روز بعد که «هرمی» به خانه «دوروتی» می‌رود، تلگرافی مبنی بر خبر کشته شدن شوهر «دوروتی» پیدا می‌کند. «دوروتی» سر می‌رسد و اشک‌ریزان با «هرمی» همراهی می‌کند. روز بعد، «دوروتی» رفته و یادداشتی برای تسلی دادن به «هرمی» برجای گذاشته است.

مقررات خانهٔ سایدر – THE CIDER HOUSE RULES

سال تولید : ۱۹۹۹
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : ریچارد ن. گلدستاین
کارگردان : لاسه هالستروم
فیلمنامه‌نویس : جان اروینگ، بر مبنای کتابی نوشتهٔ خودش
فیلمبردار : آلیور استپلتن
آهنگساز(موسیقی متن) : ریچل پورتمن
هنرپیشگان : توبی مگوایر، چارلیز ترون، دلروی لیندو، پل راد، جین الکساندر، اریکا بادو، کیت نلیگان و کتی بیکر
نوع فیلم : رنگی، ۱۳۱ دقیقه

در جریان جنگ جهانی دوم، ̎هومر ولز̎ (مگوایر)، یتیمی است که بخش اعظم دوران کودکی‌اش را در یتیم‌خانهٔ سینت‌کلاود در مناطق روستائی ̎مین̎ و تحت نظارت شدید ولی رئوفانهٔ ̎دکتر ویلبر لارچ̎ (کین) گذرانده است. ̎لارچ̎ معلومات پزشکی خود را به ̎هومر̎ انتقال داده و بنابراین، مرد جوان به او در مداوای بچه‌های بی‌سرپرست و بچه‌های شیرخوارهٔ مادران بی‌شوهر، کمک می‌کند؛ ولی وقتی نوبت به سقط جنین‌های غیرقانونی می‌رسد، ̎هومر̎ از این کمک سر باز می‌زند. او اصول اخلاقی و مخالفت‌های خودش را با سقط جنین دارد، در حالی‌که ̎لارچ̎ به حقوق فردی آدم‌ها اعتقاد دارد و وظیفهٔ خود می‌داند بعضی زنان را از مسئولیت‌هائی این‌چنین خطرناک، دور نگاه دارد. ̎والی وردینگتن̎ (راد)، خلبان نیروی دریائی، محبوبه‌اش، ̎کندی̎ (ترون) را به سینت‌کلاود می‌آورد تا سقط جنین کند و هنگام ترک آن‌جا، ̎هومر̎ تصمیم می‌گیرد با آنان برود و دنیا را ببیند. آنان به باغ سیب مادر ̎والی̎ (نلیگان̎ می‌روند و کمی بعدتر ̎هومر̎ و ̎کندی̎ دل‌باختهٔ هم می‌شوند. اما وقتی ̎رُز رُز̎ (بادو)، یکی از کارگران باغ حامله می‌شود، رابطهٔ رویائی آن‌دو نیز نمی‌تواند ادامه پیدا کند. از طرفی خبر مرگ ̎دکتر لارچ̎ باعث می‌شود ̎هومر̎ در پای‌بندی‌های اخلاقی و نقشه‌هائی که برای آینده‌اش در سر داشته، تجدیدنظر کند…

فیلم پیش از غروب – BEFORE SUNSET

سال تولید : ۲۰۰۴
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : آن‌واکر ـ مک‌بی و ریچارد لینکلیتر
کارگردان : لینکلیتر
فیلمنامه‌نویس : ژولی دلپی، ایتان هوک و لینکلیتر، برمبنای داستان کیم کریزان و لینکلیتر از شخصیت‌های خلق شده توسط خودشان
فیلمبردار : لی دانیل
هنرپیشگان : ایتان هوک، ژولی دلپی، ورنون دوبچف، رودولف پولی، دیابولو و آلبر دلپی
نوع فیلم : رنگی، ۷۷ دقیقه

̎جسی̎ (هوک) و ̎سلین̎ (دلپی) غریبه‌هائی بودند که شب پُرحرفی را به اتفاق در وینِ اتریش صبح کردند. نُه سال بعد، ̎جسی̎ کتابی دربارهٔ برخورد کوتاه آن شبشان نوشته است. ̎جسی̎، طی یک ̎تور̎ سریع اروپائی برای معرفی و تبلیغ کتابش، در پاریس دوباره ̎سلین̎ را ملاقات می‌کند. او پیش از پرواز و برگشتن به آمریکا، به اتفاق ̎سلین̎ در پاریس قدم می‌زنند، در کافه‌ای می‌نشینند و بر روی رودخانهٔ سن قایقی تفریحی سوار می‌شوند و گرم و صمیمانه با هم گفت‌وگو می‌کنند: ابتدا، دربارهٔ جزئیات زندگی فعلی و ارتباط‌هایشان و سپس دربارهٔ احساس ماندگاری که هنوز نسبت به یک‌دیگر دارند.

فیلمی کوتاه درباره عشق – A Short Film About Love

سال تولید : ۱۹۸۸
کشور تولیدکننده : لهستان
محصول : ریشارد چوتکوفسکی
کارگردان : کریشتف کیشلوفسکی
فیلمنامه‌نویس : کریشتف پیشه‌ویچ و کیشلوفسکی
فیلمبردار : ویتولد آدامِک
آهنگساز(موسیقی متن) : سبیکنی‌یف پرایزنر
هنرپیشگان : گرازینا شاپولوفسکا، اولاف لوباشنکو، استفانیا ایوینیسکا، پیوتر ماکالیکا و آرتور بارتسیسی.
نوع فیلم : رنگی، ۸۷ دقیقه.

«توم» (لوباشنکو)، جوان نوزده ساله، دل‌باخته «ماگدانا» (شاپولوفسکا)، همسایه سی ساله آپارتمان ساختمان روبه‌روی خانه‌اش می‌شود. او هر شب با تلسکوپ، «ماگدالنا» تلفن می‌کند ولی حرف نمی‌زند یا برای شنیدن صدای «ماگدالنا» بطری‌های شیر را پشت در آپارتمان او می‌گذارد. تا اینکه سرانجام این دو یکدیگر را ملاقات می‌کنند و «توم» همه چیز را می‌گوید. «ماگدالنا» متحیر می‌شود، زیرا مدت‌هاست اعتقادش را به عشق از دست داده است. «توم» ناتوان از برقراری رابطه با «ماگدالنا»، فرار می‌کند، خود را در خانه‌اش حبس می‌کند و رگش را می‌زند. اما نجات می‌یابد. حالا «ماگدالنا» هر شب با دوربین، آپارتمان «توم» را نگاه می‌کند.

فیلم پیش از طلوع – BEFORE SUNRISE

سال تولید : ۱۹۹۵
کشور تولیدکننده : امریکا
محصول : آن واکر مک‌بی
کارگردان : ریچارد لینکلیتر
فیلمنامه‌نویس : کیم کریزان و لینکلیتر
فیلمبردار : لی دانیل
آهنگساز(موسیقی متن) : فرد فرت
هنرپیشگان : ایتان هاوک، ژولی دلپی، ارنی منگلد، هانو پوشل، آندره‌آ اکرت، هایمون ماریا بوتینگر و دامینیک کاستل
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۱ دقیقه

ـ ̎جسی̎ (هاوک)، یک جوان امریکائی که در حال گشتن اروپاست، در قطار وین با دختر دانشجوی فرانسوی، ̎سلین̎ (دلپی) آشنا می‌شود. ̎جسی̎ قرار است فردای آن روز به امریکا برگردد، و دختر عاطم پاریس است. ̎جسی̎ پیشنهاد می‌دهد که این بیست و چار ساعت را با هم بگذرانند. او یک پسر معمولی امریکائی با فرهنگ متوسط است که نمی‌تواند احساسات ̎سلین̎ را درک کند، در حالیکه ̎سلین̎ بسیار حساس و عاطفی است و درک خوبی از جهان و آینده و موقعیت ̎جسی̎ دارد. ̎جسی̎، ̎سلین̎ را به ایستگاه قطار می‌رساند، اما حتی در آخرین لحظه هم چیزی نمی‌گوید. هر دو به سمت مقصد خود می‌روند در حالیکه شهر آرام از خواب شبانه بیدار می‌شود.

فیلم آماده برای عشق – IN THE MOOD FOR LOVE

سال تولید : ۲۰۰۰
کشور تولیدکننده : هنگ‌کنگ، تایلند و فرانسه
محصول : وونگ کار وای
کارگردان : وونگ کار وای
فیلمنامه‌نویس : وونگ کار وای
فیلمبردار : کریستوفر دویل و لی پین بینگ
آهنگساز(موسیقی متن) : مایکل گالاسو و شیگرو اومبایاشی
هنرپیشگان : تونی لئونگ چیو وای، مگی چئونگ، پینگ لام سیو، چو چئونگ تونگ جو، ربکا پان، لای چن و کام وا کو
نوع فیلم : رنگی، ۹۸ دقیقه

هنگ‌کنگ، سال ۱۹۶۲. ̎لی ـ ژن̎ (چئونگ) منشی یک شرکت صادراتی است و شوهرش که در یک شرکت ژاپنی کار می‌کند، دائم در سفر است. ̎لی ـ ژن̎ در یک واحد آپارتمانی شلوغ زندگی می‌کند و روبه‌روی آپارتمانش، واحدی قرار دارد که در آن روزنامه‌نگاری به نام ̎چو̎ (لئونگ چیو وای) زندگی می‌کند. همسر ̎چو̎ نیز بیشتر وقت‌ها به خارج از شهر می‌رود. ̎لی ـ ژن̎ و ̎چو̎ با هم آشنا می‌شوند و صمیمیتی میان‌شان به‌وجود می‌آید. ̎چو̎ آرام آرام به غیبت‌های همسرش شک می‌کند و از یکی از همکاران می‌شوند که او با مردی دیگر رابطه دارد. روزی ̎چو̎ متوجه می‌شود که کیف دستی ̎لی ـ ژن̎ دقیقاً شبیه کیف زنش است. ̎لی ـ ژن̎ هم متوجه می‌شود که کراوات ̎چو̎ دقیقاً همانی است که مدتی پیش به همسرش هدیه داده بود. ̎لی ـ ژن̎ و ̎چو̎ به این نتیجه می‌رسند که همسران‌شان با یکدیگر رابطه دارند، اما حرفی به آنان نمی‌زنند…

فیلم هارولد و ماد – Harold And Maude

سال تولید : ۱۹۷۱
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : کالین هیگینز و چارلز مولویل
کارگردان : هال اشبی
فیلمنامه‌نویس : هیگینز
فیلمبردار : جان آلونزو
آهنگساز(موسیقی متن) : کت استیونز
هنرپیشگان : روت گوردون، باد کورت، ویویان پیکلز، سیریل کوزاک، چارلز تاینر، اِلن گیر و اریک کریسمس.
نوع فیلم : رنگی، ۹۲ دقیقه.

«علرئلذ چین» (کورت)، فرزند آرام مادری ثروتمند و سلطه‌جو (پیکلز)، هیچ دوستی ندارد و تنها به یک چیز علاقه‌مند است – مرگ. خودکشی‌های نمایشی و ظاهری او، و اصرارش به شرکت در مراسم تشییع جنازه با نعش‌کش خودش، مادر و روان‌کاوش را آشفته کرده است «هارولد» با زن پیری به‌نام «ماد» (گوردون) آشنا می‌شود که او هم پای ثابت تشییع جنازه‌هاست و «هارولد» می‌گوید که فلسفه زندگی‌اش، جست‌وجو برای تجربه‌های تازه است. مادر «هارولد» در همین فرصت، نعش‌کش او را با یک جاگوار عوض می‌کند و سعی می‌کند با ترتیب دادن ازدواج «هارولد»، او را با مسئولیت‌های زندگی آشنا کند. اما تمام پیشنهادهای سرویس کامپیوتری زوج‌یابی، با حس طنز مخوف «هارولد» خراب می‌شوند، و تلاش «عمو ویکتور» (تاینر) هم برای بردن او به ارتش، به کمک «ماد» بی‌ثمر می‌ماند. «هارولد» دوباره جاگوار را با نعش‌کش عوض کند و بالاخره به مادرش اعلام می‌کند که می‌خواهد با «ماد» ازدواج کند. اما «ماد» که معتقد است زندگی باید در هشتادسالگی تمام شود در روز تولدش با قرص‌های خواب‌آور خودکشی می‌کند. به‌نظر می‌رسد که «هارولد» هم می‌خواهد خود را از بالای صخره‌ای پرتاب کند. اما این هم یک تظاهر به خودکشی است و او حالا برای ادامه زندگی رها شده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.