بهترین فیلم های غم‌انگیز که شما را به گریه خواهند انداخت

0

فیلم مولن روژ! – MOULIN ROUGE!

سال تولید : ۲۰۰۱
کشور تولیدکننده : استرالیا و آمریکا
محصول : فرد بارون، مارتین براون و باز لورمان
کارگردان : لورمان
فیلمنامه‌نویس : کریگ پیرس و لورمان
فیلمبردار : دانلد مک‌آلپاین
آهنگساز(موسیقی متن) : کریگ آرمسترانگ
هنرپیشگان : نیکول کیدمن، ایوان مگره‌گور، جان لگیزامو، جیم برودبنت، ریچارد راکسبرگ، گری مک‌دانلد و کری واکر
نوع فیلم : رنگی، ۱۲۷ دقیقه

̎کریستیان̎ (مگره‌گور) در اواخر سال‌های دههٔ ۱۸۹۰ پدر سودجو و راحت‌طلب خود را ترک می‌کند و به پاریسِ دورانِ طلائی می‌رود تا شانس خود را در بین هنرمندانی در رشته‌ها و ملیت‌های مختلف در محلهٔ مونمارتر امتحان کند. ̎کریستیان̎ با ̎هانری دو تولوز ـ لوترکِ̎ (لگیزامو) نقاش آشنا می‌شود که او نیز ̎کریستیان̎ را با دنیای موسیقی و تیاتر و رقصی جنجالی به نام ̎کان‌ کان̎ آشنا می‌کند. و همهٔ این‌ها نیز در تماشاخانهٔ تفریحی ̎مولن روژ̎ اتفاق می‌افتد که به ابتکار ̎هارولد زیدلر̎ (برودبنت) به‌پا شده است. ̎کریستیان̎ ضمناً با ̎ساتین̎ (کیدمن) ملاقات می‌کند و شیفتهٔ او می‌شود؛ عشقی تراژیک که جرقهٔ نمایشی را در ذهن ̎کریستیان̎ می‌زند که قرار است ̎ساتین̎ نقش اصلی‌اش را ایفا کند.

فیلم ماگنولیاهای پولادین – Steel Magnolias

سال تولید : ۱۹۸۹
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : ری استارک
کارگردان : هربرت راس
فیلمنامه‌نویس : رابرت هارلینگ، برمبنای نمایش‌نامه‌ای نوشته خودش.
فیلمبردار : جان آلونزو
آهنگساز(موسیقی متن) : ژرژ دلرو
هنرپیشگان : سالی فیلد، دالی پارتن، شرلی مک‌لین، داریل هانا، الیمپیا دوکاکیس، جولیا رابرتس، تام اسکریت، سام شیارد، دیلان مک‌درمات، کوین اوکانر و جاناتان وارد.
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۸دقیقه.

«شلبی» (رابرتس) قرار است عروس «خانواده ایتنتن» شود ولی بیماری دیابت دارد و بنابراین بچه‌دار شدن برایش خطرناک است؛ ضمن آنکه می‌داند نامزدش، «جکسن لاچری» (مک‌درمات) بچه می‌خواهد. «شلبی» نگران و عصبی است. «املین ایتنتن» (فیلد)، مادرشوهر آینده‌اش، به او اطمینان می‌دهد که هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. عروسی سر می‌گیرد و چندی بعد «شلبی» حامله می‌شود و فرزند پسری به دنیا می‌آورد. اما عمل زایمان بر کلیه‌های «شلبی» فشار می‌آورد و «املین» داوطلب اهدای کلیه می‌شود. ظاهراً عمل پیوند، با موفقیت انجام می‌گیرد تا اینکه یک روز وقتی «شلبی» فرزندش را از زمین بلند می‌کند، در اغما فرو می‌رود و می‌میرد. تراژدی همه را به این فکر می‌اندازد که چرا انسان قدر اطرافیان خود را نمی‌داند. «املین» در مراسم ترحیم آشفته و پریشان است، ولی دلداری‌های اطرافیان حالش را بهتر می‌کند…

فیلم فارست گامپ – FORREST GUMP

سال تولید : ۱۹۹۴
کشور تولیدکننده : امریکا
محصول : پارامونت
کارگردان : رابرت زمکیس
فیلمنامه‌نویس : اریک رات، بر مبنای رمانی نوشتهٔ وینستن گروم
فیلمبردار : دان برجس
آهنگساز(موسیقی متن) : آلن سیلوستری
هنرپیشگان : تام هنکس، رابین رایت، گاری سینیسی، مایکلتی ویلیامسن، سالی فیلد، ربکا ویلیامز و مایکل هامفریز
نوع فیلم : رنگی، ۱۴۲ دقیقه

ـ یک عقب‌ماندهٔ ذهنی به نام ̎فارست گامپ̎ (هنکس) هنگامی که در یک ایستگاه اتوبوس به انتظار نشسته است، طی مرور خاطراتش از دوران کودکی (هامفریز) تا به امروز، قریب به نیم قرن تاریخ معاصر امریکا را دوره می‌کند. محور اصلی روایت، رابطهٔ غریب، سودائی و استثنائی او با دختر بی‌آرامی به نام ̎جنی̎ (رایت) است که در اکثر طول عمرشان جدا از یکدیگر بوده‌اند.

فیلم آن طور که بودیم – The Way We Were

سال تولید : ۱۹۷۳
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : ری استارک
کارگردان : سیدنی پولاک
فیلمنامه‌نویس : آرتور لارنتس، آلوین سارجنت و دیوید ری‌فیل، برمبنای رمانی نوشته لارنتس.
فیلمبردار : هاری استرادلینگ جونیر.
آهنگساز(موسیقی متن) : ماروین هملیش
هنرپیشگان : باربارا استرایسند، رابرت ردفورد، برادفورد دیلمن، لویس چایلز، پاتریک اونیل، ویوکا لیندفورس، آلین آن مک‌لری، مورای هامیلتن و هرب ادلمن.
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۸ دقیقه.

«کتی موروسکی» (استرایسند)، دختری یهودی و رئیس انجمن جوانان کمونیست دانشگاه ایسترن، به خاطر کار در یک کافه‌تریا و افت درس‌هایش، مایه مضحکه همه شده است. معروف‌ترین پسر دانشگاه، «هابل گاردینر» (ردفورد) است، ورزشکاری موفق که در نویسندگی نیز استعداد دارد. «کتی» با این که از بی‌تفاوتی او نسبت به مسائل سیاسی بیزار است، اما در عین حال مجذوب او است و وقتی «هابل» در مهمانی فارغ‌التحصیلی سال 1937 با او می‌رقصد، واقعاً گیج و مبهوت می‌شود. در آخرین سال‌های جنگ جهانی دوم، «کتی» که حالا در یک برنامه تبلیغاتی رادیوئی کار می‌کند، «هابل» را در یکی از کلوب‌های شبانه نیویورک می‌بیند در حالی که مست لایعقل است. «کتی» شبی را با او می‌گذراند و با وجود تلاش‌هایش برای خلاصی از این ماجرا، رابطه عاشقانه پُرشوری بین‌شان ایجاد می‌شود. «هابل» قدر «کتی» را برای تشویق او به نویسندگی می‌داند، اما در ضمن فکر می‌کند که «کتی» خیلی متوقع است. «کتی» با این که «هابل» را می‌پرستد، از دوستان پولدار او، به‌خصوص «جِی.جِی» (دیلمن) و همسرش، «کارول‌آن» (چایلز) متنفر است. پس از جنگ‌جهانی دوم، «جی. جی» تهیه‌کننده هالیوود می‌شود و از «هابل» برای نوشتن فیلم‌نامه دعوت به کار می‌کند. اعتراض «کتی» باعث می‌شود تا «هابل» او را ترک کند. اما وقتی هر دو به علاقه هم پی می‌برند، ازدواج و به هالیوود نقل مکان می‌کنند. «کتی» به‌زودی باردار می‌شود و مدام در جست‌وجوی راهی است تا «هابل» را به فرانسه بکشاند و او را به نویسندگی مخالفان این ماجرا می‌پیوندد. اما فیلمی که برمبنای رمان «هابل» ساخته می‌شود، یک مصاحبه تمام و کمال است و وقتی «کتی»، «هابل» را با «کارول آن» غافلگیر می‌کند و می‌فهمد که با کمیته همکاری کرده است. تصمیم می‌گیرد پس از زایمان از او جدا شود. چند سال بعد این دو به‌طور اتفاقی یکدیگر را در نیویورک می‌بینند، در حالی که «کتی» مجدد ازدواج کرده و «هابل» محبوبه‌ای دارد و با نوشتن فیلم‌نامه برای تلویزیون اوقاتش را می‌گذراند.

فیلم درخشش ابدی ذهن بی‌آلایش – ETERNAL SUSHINE OF THE SPOTLESS MIND

سال تولید : ۲۰۰۴
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : آنتونی برگمن و استیو گالین
کارگردان : میشل گوندری
فیلمنامه‌نویس : چارلی کافمن، برمبنای داستانی نوشتهٔ پی‌یر بیسمت، کافمن و گوندری
فیلمبردار : الن کوراس
آهنگساز(موسیقی متن) : جان بریون
هنرپیشگان : جیم کری، کیت وینسلت، تام ویلکینسن، کرستن دانست، مارک رافالو، ایلایجا وود، جین آدامز و دیوید کراس
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۸ دقیقه

̎جوئل̎ (کری) حیرت می‌کند وقتی درمی‌یابد محبوبه‌اش، ̎کلمانتاین̎ (وینسلت) خاطرهٔ رابطهٔ پُرهیاهویشان را از ذهن خود پاک کرده است. او نیز از سر استیصال با ابداع‌گرِ این فرایند، ̎دکتر هوارد میرزویاک̎ (ویلکینسن) تماس می‌گیرد و از او می‌خواهد تا خاطرهٔ ̎کلمانتاین̎ را از ذهن‌اش بزداید. اما در حالی که خاطره‌های ̎جوئل̎ آرام‌آرام ناپدید می‌شوند، تازه عشق‌اش را به ̎کلمانتاین̎ دوباره کشف می‌کند. ̎جوئل̎ از اعماق مغز خود سعی می‌کند از این فرایند بگریزد. در حالی که ̎دکتر میرزویاک̎ و هم‌کارانش (دانست، رافالو، وود) او را در هزار توی خاطراتش تحت تعقیب قرار داده‌اند. پیداست که ̎جوئل̎، خیلی ساده، نمی‌تواند ̎کلمانتاین̎ را از ذهن خود خارج کند…

فیلم دفتر یادداشت – THE NOTEBOOK

سال تولید : ۲۰۰۴
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : مارک جانسن و لین هریس
کارگردان : نیک کاساویتس
فیلمنامه‌نویس : جرمی لیون، بر مبنای اقتباس جان ساردی از رمانی نوشتهٔ نیکلاس اسپارکس
فیلمبردار : رابرت فریس
آهنگساز(موسیقی متن) : جری هی
هنرپیشگان : رایان گازلینگ، ریچل مک‌آدامز، جیمز گارنر، جینا رولندز، جیمز مارسدن، کوین کانولی، دیوید تورنتن، جیمی آن براون، سام شپارد و جون آلن
نوع فیلم : رنگی، ۱۲۳ دقیقه

کارولاینای شمالی. زمان حال. در یک خانهٔ سالمندان، پیرمردی، داستان دو عاشق و معشوق جوان را برای یکی از خانم‌های مقیم آن‌جا می‌خواند. معلوم می‌شود که نام مرد ̎نوآ کلهون̎ (گارنر) و آن زن، همسرش، ̎آلی̎ (رولندز) است که حالا از آلزایمر رنج می‌برد. ̎نوآ̎ حکایت زندگی خودشان را برایش می‌خواند و بدین‌ ترتیب امید دارد که شاید زن یادش بیاید کیست. فیلم که به گذشته نقب می‌زند و هرازگاه دوباره به زمان حال برمی‌گردد، رابطهٔ آن دو را از اوایل دههٔ ۱۹۴۰ تا به امروز توصیف می‌کند. ̎نوآ̎ (گازلینگ)، پس از آن‌که ̎آلیِ̎ نوجوان (مک‌آدامز) را به‌طور گذرا می‌بیند، به او پیله می‌کند و قرار ملاقاتی می‌گیرد. رابطه‌ای بین آن دو آغاز می‌شود ولی والدین ثروتمند ̎آلی̎ راضی نیستند دخترشان با پسری از خانواده‌ای فقیر معاشرت کند و نقشه‌ای می‌چینند تا آن دو را از هم جدا کنند. پیش از آن‌که آن دو به هم بپیوندند، ̎آن̎ (آلن)، مادر ̎آلی̎، دخترش را به شهر مجاور می‌برد. وقتی آمریکا وارد جنگ می‌شود، ̎نوآ̎ به ارتش ملحق می‌شود. او نامه‌هائی محبت‌آمیز برای ̎الی̎ می‌نویسد ولی ̎آن̎ نامه‌ها را ضبط می‌کند و ̎نوآ̎ نیز پس از یک سالی انتظار و پاسخ نگرفتن، رابطه را تمام شده تلقی می‌کند. جنگ تمام می‌شود. ̎آلی̎ با ̎لان هاموند̎ (مارسدن)، جوان متین جنوبی که پدر و مادر ̎آلی̎، خانواده‌اش را نیز تأیید می‌کنند، نامزد می‌کند. در همین حال، ̎نوآ̎ کلبه‌ای قدیمی را تعمیر کرده و حالا در آن زندگی می‌کند و غصهٔ دوری از ̎آلی̎ را می‌خورد. وقتی ̎آلی̎ موقع روزنامه خواندن چشمش به نام ̎نوآ̎ می‌افتد، به سراغ او می‌رود. هر دو دوباره، دل‌باختهٔ هم می‌شوند ولی ̎آن̎ بار دیگر، مانع رابطهٔ آنان است. سرانجام ̎آن̎ نامه‌هائی را که ضبط کرده به ̎آلی̎ می‌دهد و ̎الی̎، ̎لان̎ را ترک و با ̎نوآ̎ ازدواج می‌کند. در زمان حال، تعریف داستان جرقه‌ای در ذهن ̎آلی̎ زده است. اما وضع جسمی‌اش وخیم‌تر می‌شود و او را در بخش ویژه بستری می‌کنند. ̎نوآ̎ که از سکته‌ای قلبی بهبود یافته به سراغ ̎الی̎ می‌رود که یک‌بار دیگر او را بازشناخته است.

فیلم تایتانیک – TITANIC

سال تولید : ۱۹۹۷
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : جیمز کامرون و جان لندا
کارگردان : کامرون
فیلمنامه‌نویس : کامرون
فیلمبردار : راسل کارپنتر
آهنگساز(موسیقی متن) : جیمز هورنر
هنرپیشگان : لئوناردو دی‌کاپریو، کیت وینسلت، بیلی‌زین، کتی بیتس، فرانسس فیشر، گلوریا استوارت و ویکتور گاربر
نوع فیلم : رنگی، ۱۹۴ دقیقه

̎بروک لاوت̎ (پاکستن)، ̎شکارچی گنج̎، در لابه‌لای بقایای تایتانیک به دنبال قطعه الماس معروفی می‌گردد. او در یک گاوصندوق، طرحی از زن جوانی پیدا می‌کند که این الماس را بر گردنش دارد. خانم مسنی به نام ̎رز داوسن̎ (استوارت) پس از دیدن این نقاشی در یک برنامهٔ تلویزیونی، ادعا می‌کند که زن نقش شده در آن تصویر است. ̎رز داونسن̎ مسن را بر روی قایق اکتشافی می‌آورند تا در یافتن جای الماس به آنان کمک کند و او در این بین داستان ̎واقعی̎ چگونگی غرق شدن تایتانیک را تعریف می‌کند: ̎رز داوسن̎ (وینسلت)، دختر هفده سالهٔ خانواده‌ای ثروتمند همراه با نامزدش ̎کال هاکلی̎ (زین) به مقصد آمریکا سوار تایتانیک می‌شود تا در آنجا ازدواج کنند. این ازدواج به خاطر اصرار و پافشاری مادرش (فیشر) صورت گرفته است. او در جریان سفر سعی می‌کند خود را بکشد ولی ̎جک داوسن̎ (دی‌کاپریو)، مسافری در قسمت درجهٔ سه کشتی او را نجات می‌دهد. در همان مدت کوتاه سفر، این دو دل‌باختهٔ هم می‌شوند. ̎هاکلی̎ و مادر ̎رز̎ بارها سعی می‌کنند آن دو را از یکدیگر جدا سازند. در بحبوحهٔ این شور و عشق و اختلافات و آشفتگی‌هاست که تایتانیک به یک کوه یخ شناور برمی‌خورد و رفته‌رفته غرق می‌شود…

فیلم انجمن شاعران مرده – Dead Poet Society

سال تولید : ۱۹۸۹
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : استیون هفت، پل جونگر ویت و تونی تامس
کارگردان : پیتر ویر
فیلمنامه‌نویس : تام شولمن.
فیلمبردار : جان سیل.
آهنگساز(موسیقی متن) : موریس ژار.
هنرپیشگان : رابین ویلیامز، رابین شان لنرد، ایتان هاوک، جاش چارلز، گیل هنسن، دیلن کوسمن، نورمن لوید و کورت‌وود اسمیت.
نوع فیلم : رنگی، ۱۲۹ دقیقه.

ورمونت، پائیز سال 1959. «تاد آندرسنِ» خجالتی (هاوک) از شاگردان جدید کالج پیش‌دانشگاهی سُنتی ولتن است که برادرش نیز در همین مدرسه شاگرد اول بوده. یکی دیگر از این شاگران، «نیل پری» (لنرد) است که پدر سخت‌گیرش (اسمیت) خیال دارد از او یک دکتر بسازد و معتقد است هیچ چیز نباید حواس او را از درس و مشق پرت کند. «آقای نولان» (لوید)، مدیر مدرسه، در گردهمائی شاگردان و والدین‌شان در شروع سال تحصیلی، «جان کیتینگ» (ویلیامز) را که خود زمانی در همان‌جا درس می‌خوانده، به‌عنوان معلم جدید ادبیات انگلیسی مدرسه معرفی می‌کند. در نخستین جلسه کلاس با «کیتینگ»، «نیل» و «تاد» (که هم اتاقی نیز هستند) و همساگردی‌های‌شان از فلسفه و نگاهی که «کیتینگ» نسبت به شعر و زندگی دارد، تکان می‌خورند. او می‌گوید که باید به فکر «حال» باشند و چیز خارق‌العاده‌ائی از زندگی‌های خود بسازند. دست آخر نیز از آنان می‌خواهد. مقدمه فضل روشانه کتاب شعرشان را پاره کنند و دور بریزند. نوجوانان به واسطه یکی از کتاب‌سال‌های قدیمی مدرسه، در می‌یابند که «کیتینگ» در زمان تحصیل، محولی مخفی به نام «انجمن شاعران مرده» را می‌گرداننده و نگرشی پر شور را نسبت به زندگی و ادبیات تبلیغ کرده است. هفت تن از شاگردان «کیتینگ» می‌گیرند همان محفل را دوباره به پا بیاندازند. «نیل» رضیایت‌نامه‌ائی را با امضای پدرش جعل می‌کند تا با آن در تمرین‌های نمایش‌نامه رویای شبی در نیمه تابستان شرکت کند. اما پدرش از موضوع با خبر می‌شود و او را از بازی منع می‌کند. با این همه «نیل»، در نمایش بازی می‌کند. و با استقبال روبه‌رو می‌شود. پدرش او را به خانه می‌برد و اعلام می‌کند که او را به یک مدرسه نظامی خواهد فرستاد. «نیل» همان شب خودکشی می‌کند. برای فرونشاندن افتضاهی که به‌پا شده، «نولان»، معلمان و والدین شاگردان، تقصیر را به گردن «کیتینگ» می‌اندازند. و اعضای انجمن شاعران مرده را مجبور به امضای اقرار نامه‌ائی می‌کنند که طی آن بر تأثیر فساد آلود «کیتینک» تأکید شده است «کیتینک» مجبور به استعفا می‌شود ولی پیش از ترک مدرسه شاگردانش، عشق و همدلی خود را به او نشان می‌دهند.

فیلم هوش مصنوعی – ARTIFICAL INTELLIGENCE: AI

سال تولید : ۲۰۰۱
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : بانی کورتیس، کاتلین کندی و استیون اسپیلبرگ
کارگردان : اسپیلبرگ
فیلمنامه‌نویس : اسپیلبرگ، بر مبنای داستان ایان واتسن از داستان برایان الدیس
فیلمبردار : یانوش کامینسکی
آهنگساز(موسیقی متن) : جان ویلیامز
هنرپیشگان : هیلی جوئل آزمنت، فرانسس اوکانر، سام روباردز، جیک تامس، جود لو، ویلیام هرت، ایپریل گریس و مت وینستن
نوع فیلم : رنگی، ۱۴۶ دقیقه

̎دیوید̎ (آزمنت)، یک ̎مکا̎، بچه روباتی در آینده است؛ زمانی که کوه‌های یخیِ قطبی ذوب شده‌اند، بسیاری از شهرهای ساحلی را زیر آب برده‌اند و قحطی و گرسنگی دنیا را فرا گرفته، در نتیجه بشر به کمک روبات‌ها نیاز پیدا کرده است. ̎دیوید̎، نخستین ̎مکا̎ئی است که طوری طراحی شده تا عشق و عاطفه را تجربه کند. او فرزند ̎مانیکا̎ (اوکانر) و ̎هنری̎ (روباردز)، یکی از کارمندان شرکتی است که این بچه روبات را ساخته است. قرار شده ̎دیوید̎ جای پسرِ در اغما فرورفتهٔ این زوج را بگیرد؛ ولی وقتی پسر طبیعی‌شان به هوش می‌آید و به خانه برمی‌گردد، ̎دیوید̎ که در جنگل رها شده، تصمیم می‌گیرد به ̎بچه‌ای واقعی̎ تبدیل شود تا این‌بار لایق محبت‌های مادرش باشد. ̎دیوید̎ طی سفر پرفرازونشیبش با ̎مکا̎ئی به نام ̎ژیگولو جو̎ (لو) ـ که اهل بازی و لذت است ـ و با یک ̎سوپر اسباب‌بازی̎، خرسی ناطق به نام ̎تدی̎، آشنا می‌شود. ماجراهای ̎دیوید̎، سروکارش را به ̎فلش فیر̎، سیرکی به سبک میدان‌های گلادیاتوری می‌اندازد که در آن‌جا ̎مکا̎ها را محضِ تفریح انسان‌ها نابود می‌کنند. آنها ضمناً به شهر سرخ می‌روند ـ جائی که ̎ژیگولو جو̎ در آخرین لحظه از دست پلیس و بازداشت شدن می‌گریزد؛ و در نهایت به شهر نیویورک می‌رسند که زیر آب رفته؛ جائی‌که خالق ̎دیوید̎، ̎پروفسور هابی̎ (هرت) رازهای خلق ̎دیوید̎ را فاش می‌کند.

فیلم جبران/کفاره Atonement

▪ کارگردان: جو رایت.
▪ فیلمنامه: کریستوفر همپتون بر اساس رمانی از ایان مک اوان.
▪ موسیقی: داریو مارینللی.
▪ مدیر فیلمبرداری: سیموس مک گریوی.
▪ تدوین: پل تاتیل.
▪ طراح صحنه: سارا گرینوود.
▪ بازیگران: جیمز مک اووی[رابی ترنر]، کایرا نایتلی[سسیلیا تالیس]، رومولا گارنی[برایونی ١٨ ساله]، سائویریس رونان[برایونی ١٣ ساله]، ونیسا ردگریو[برایونی کهن سال]، برندا بلتین[گریس ترنر]، جونو تمپل[لولا گوئینسی]، پاتریک کندی[لئون تالیس]، بندیکت کامبربچ[پل مارشال]، میشله دانکن[فیونا مک گوایر]، جینا مک کی[خواهر دراموند]، دانیل میز[تامی نتل]، الفی آلن[دنی هاردمن].
▪ ١٣٠ دقیقه.
▪ محصول ٢٠٠٧ انگلستان، فرانسه.
▪ نام دیگر: Reviens-moi.
▪ ژانر: درام، عاشقانه، جنگی.

سال ١٩٣۵. برایونی تالیس فرزند ١٣ ساله خانواده ای مرفه شاهد مغازله خواهر بزرگ ترش سسیلیا با رابی ترنر، فرزند تحصیل کرده یکی از خدمتکاران شان است. برداشت های غلط و کودکانه برایونی از این رابطه عاشقانه پاک و علاقه غیر منطقی اش به رابی که از سوی وی رد می شود، راه را برای سوء تفاهم و فاجعه ای بزرگ باز می کند. مدتی بعد، پس از آزار جنسی یکی از بستگان خانواده، برایونی نزد پلیس شهادت می دهد که رابی ترنر این کار را کرده و سبب دستگیری و زندانی شدن او می شود. وقتی جنگ دوم جهانی آغاز می شود، رابی برای جنگ عازم جبهه شده و سسیلیا نیز که همچنان عاشق اوست، خانه را ترک و در لندن ساکن می شود.
برایونی که خود می داند با شهادت دروغ زندگی رابی و خواهرش را نابود کرده، ابتدا برای کفاره پس دادن داوطلب شغل پرستاری می شود. اما دیدن رنج دیگران کافی نیست و تصمیم می گیرد تا به دیدار سسیلیا رفته و از او پوزش بخواهد. اما دیگر دیر شده است…

فیلم موشت – Mouchette

سال تولید : ۱۹۶۷
کشور تولیدکننده : فرانسه
محصول : آناتول دومان
کارگردان : روبر برسون، برمبنای رمانی نوشته ژرژ برناسوس.
فیلمنامه‌نویس : روبر برسون، برمبنای رمانی نوشته ژرژ برناسوس.
فیلمبردار : گیسلن کلوکه.
آهنگساز(موسیقی متن) : مونته‌وردی
هنرپیشگان : نادین نورتیه، ماری کاردنال، پل هربر، ژان ویمان، لیلیان پرنسه و ژان کلود گیلبر.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۹۰ دقیقه.

“موشت” (نورتیه) دختر چهارده ساله فقیری است که از اطرافیان خود، پدر (هربر) و برادر قاچاقچی، مادر مریض (کاردنال)، معلم خشن (پرنسه) و دوستان مدرسه‌اش دل‌خوشی ندارد. او با “آرسن” (گیلبر) دائم‌الخمر مصروعی که در جنگل زندگی می‌کند، دوست می‌شود. اما این دوستی، رنج “موشت” و اعتراض دیگران را به‌دنبال دارد. مادرش می‌میرد و “موشت” نیز مرگ را انتخاب می‌کند…
٭ فیلم سرگذشت دخترکی را باز می‌گوید که گوئی جهان در تعارض با او است. اثری شاعرانه که با نگاه به مصایب اجتماعی نظیر فقر و اعتیاد به الکل ساخته شده و در عین حال از “سویه‌های” مذهبی نیز برخوردار است. انتخاب بازیگران غیرحرفه‌ای از نمونه‌های موفق آثار برسون به‌شمار می‌آید. صحنه پایانی مرگ (خودکشی) “موشت” همراه با موسیقی مونته‌وردی تکان‌دهنده است.

فیلم انتخاب سوفی – Sophie’s Choice

سال تولید : ۱۹۸۲
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : آلن ج. پاکولا و کیت باریش
کارگردان : پاکولا، برمبنای رمانی نوشته ویلیام استایرون.
فیلمنامه‌نویس : پاکولا، برمبنای رمانی نوشته ویلیام استایرون.
فیلمبردار : نستور آلمندروس
آهنگساز(موسیقی متن) : ماروین هملیش.
هنرپیشگان : مریل استریپ، کوین کلاین، پیتر مک‌نیکول، ریتا کارین، استیون د. نیومن، گرتا تورکن، جاش موستل و مارسل رُزنبلات.
نوع فیلم : رنگی، ۱۵۸ دقیقه.

سال 1947. «استینگو» (مک‌نیکول) جوان بیست و دو ساله‌ای است که در آرزوی نویسنده شدناز ویرجینیا به نیویورک می‌آید و در بروکلین اقامت می‌کند. او شاهد دعوائی خشونت بار بین همسایه‌های طبقه بالایش، «سوفی» (استریپ) و «نیتان» (کلاین) است. اما صبح روز بعد با صورت خندان «نیتان» مواجه می‌شود او با این زوج جذاب رابطه دوستانه‌ای برقرار می‌کند و متوجه می‌شود که «سوفی» یک کاتولیک لهستانی و از بازماندگان اردوگاه‌های مرگ نازی‌هاست که پس از مهاجرت به آمریکا تحت مراقبت «نیتان» قرار گرفته است. «سوفی» به او می‌گوید که چطور نازی‌ها پدرش را که یک استاد دانشگاه بوده کشته‌اند و او را پس از خرید قاچاقی گوشت برای مادر مریضش به آشویتش برده‌اند. «نیتان» با دیدن «سوفی» و «استینگو» در کنار یکدیگر حسادت می‌کند و در مراسمی به مناسبت پیشرفت کارش به‌عنوان یک میکروبیولوژیست، «سوفی» را متهم به خیانت می‌کند؛ چرا که از بین هزاران قربانی، تنها او زنده بیرون آمده است. «استینگو» بعدها کشف می‌کند؛ چرا که پدر «سوفی» در واقع یک ضد یهود متعصب بوده و «سوفی» اعتراف می‌کند که سعی می‌کرده و از این واقعیت برای نجات پسرش استفاده کند. برادر «نیتان»، «لاری» (نیومن)، به «استینگو» می‌گوید که «نیتان» کاملاً دیوانه و شغلش هم تخیلی است. «استینگو» سعی می‌کند «سوفی» را از دست «نیتان» نجات دهد و به واشینگتن ببرد اما در اینجا «سوفی» آخرین رازش را برملا می‌کند؛ اینکه مجبور شده یکی از دو فرزندش را برای زنده ماندن انتخاب کند و او هم دخترش را تسلیم نازی‌ها کرده است. سوفی نزد «نیتان» باز می‌گردد. «استینگو» او را تعقیب می‌کند، ولی زمانی می‌رسد که هر دو خودکشی کرده‌اند.

فیلم ساعت‌ها – THE HOURS

سال تولید : ۲۰۰۲
کشور تولیدکننده : انگلستان و آمریکا
محصول : اسکات رادین و رابرت فاکس
کارگردان : استیون دالدری
فیلمنامه‌نویس : دیوید هیر، برمبنای رمانی نوشتهٔ مایکل کانینگام
فیلمبردار : سیمس مک‌گاروی
آهنگساز(موسیقی متن) : فیلیپ گلس
هنرپیشگان : نیکول کیدمن، استیون دیلین، جولیان مور، جک روولو، جان ک. رایلی، مریل استریپ، اد هریس و جف دانیلز
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۴ دقیقه

در سال ۱۹۲۳، ̎ویرجینیا وولف̎ (کیدمن) خود را آمادهٔ کار روی رمان جدیدش، ̎خانم دالووی̎ می‌کند و قصد دارد در آن به وقایع‌نگاری یک روز از زندگی زنی آشفته‌حال بپردازد. اما ̎ویجینیا̎، مشکلات و آشفتگی‌های روحی خودش را دارد و با تمایل خود به خودکشی و افسردگی روحی که سراسر زندگی رهایش نکرده، کلنجار می‌رود و در این مدت، شوهرش، ̎لنرد̎ (دیلین) بی‌ آن‌که واقعاً کاری از دستش ساخته باشد، سعی دارد کمکش کند. در سال ۱۹۵۱، ̎لورا براون̎ (مور) زن خانه‌داری است که به اتفاق پسرش، ̎ریچی̎ (روولو) و شوهرش، ̎دن̎ (رایلی) در حومهٔ لس‌آنجلس زندگی می‌کند. ̎لورا̎ ضمناً کتاب‌خوانی قهار است که به‌تازگی مطالعهٔ کتاب ̎خانم دالووی̎ را شروع کرده است. او هرچه بیش‌تر این کتاب را می‌خواند، بیش‌تر بازتاب نارضائی‌های زندگی خودش را در آن می‌یابد و به فکر افتاده که رفته‌رفته از این زندگی دست بشوید. در سال ۲۰۰۰، ̎ کلاریسا وون̎ (استریپ) ناشری است که از ̎ریچارد براون̎ (هریس)، محبوب سابق و نویسنده‌ای معروف مراقبت می‌کند؛ مردی که بر اثر ابتلا به بیماری ایدز تحلیل رفته و مشرف به مرگ است. ̎کلاریسا̎ در تهیه و تدارک یک مهمانی است که می‌خواهد به بهانهٔ برنده شدن ̎ریچارد̎ و تصاحب یک جایزهٔ معتبر ادبی، برایش به راه بیندازد. در حالی‌که ̎کلاریسا̎ روز دشوار دیگری را برای کمک به ̎ریچارد̎ پشت سر می‌گذارد، با این پرسش در ذهنش کلنجار می‌رود که آیا ̎زندگی̎ ریچارد ارزش این همه رنج و مصیبت بی‌پایان فعلی را داشته است یا خیر…

فیلم پی نوشت: دوستت دارم P.S. I Love You

▪ کارگردان: ریچارد لاگرونس.
▪ فیلمنامه: ریچارد لاگرونس، استیون راجرز بر اساس کتابی از سسیلیا آهرن.
▪ موسیقی: جان پاول.
▪ مدیر فیلمبرداری: تری استیسی.
▪ تدوین: دیوید موریتز.
▪ طراح صحنه: شفرد فرانکل.
▪ بازیگران: هیلاری سوانک[هالی کندی]، جرارد باتلر[گری کندی]، لیزا کودرو[دنیس هنسی]، جینا گرشون[شارون مک کارتی]، جیمز مارسترز[جان مک کارتی]، کتی بیتس[پاتریشیا راولی]، هری کونیک جونیور[دانیل راولی].
▪ ١٢۶ دقیقه.
▪ محصول ٢٠٠٧ آمریکا.
▪ برنده جایزه تماشاگران برای بهترین بازیگر بین المللی/هیلاری سوانک از جشنواره فیلم های ایرلندی.
▪ ژانر: درام، عاشقانه.

هالی کندی زنی زیبا و باهوش با شوهر ایرلندی تبارش گری زندگی خوشی را می گذرانند. اما بیماری ناگهانی-تومور مغزی- گری سبب مرگش شده و هالی را تنها می گذارد. هالی افسرده و تنهاست و هیچ کس جز گری که او را بهتر از هر کسی می شناخته، قادر به کمک به وی نیست.
خوب، گری فکر همه چیز را کرده و از طریق فرستادن نامه هایی او را برای فراموش کردن اندوه و آغاز یک زندگی تازه راهنمایی می کند. اولین پیغام در سی امین زاد روز هالی از می رسد و او را شوکه می کند. اما هفته ها و ماه های بعدی نیز نامه هایی سر می رسد و راه های غیر منتظره ای که گری برای بازگشت هالی به زندگی طراحی کرده، یکی بعد از دیگری سر بر می آورند. البته در پایان هر نامه نیز جمله ای به پیوست افزوده شده است: دوستت دارم!

فیلم ویل هانتینگ خوب – Good Will Hunting

سال تولید : ۱۹۹۷
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : لارنس بندر
کارگردان : گاس وان سانت
فیلمنامه‌نویس : مت دیمن و بن‌افلک
فیلمبردار : ژان ایو اسکوفیه
آهنگساز(موسیقی متن) : دانی الفمن
هنرپیشگان : رابین ویلیامز، دیمن، بن افلک، استلان اسکارسگارد، مینی درایور، کیسی افلک و کول هوزر.
نوع فیلم : رنگی، ۱۲۶ دقیقه.

̎ویل هانتینگ̎ (دیمن)، مستخدم بیست‌سالهٔ انستیتوی تکنولوژی ماساچوستس، ذهنی فوق‌العاده خلاق دارد. بهترین دوستش، ̎چاکی̎ (بن افلک) است و با یک دختر انگلیسی به‌نام ̎اسکایلار̎ (درایور) هم رابطه‌ای صمیمانه دارد، اما زندگی‌اش بی‌دردسر نیست و با پلیس مشکلاتی دارد. روزی ̎پروفسور لامبو̎ (اسکارسگارد)، استاد ریاضیات کالج، معادله‌ای روی تخته می‌نویسد که همه دانش‌جویان از حل آن در می‌مانند. اما ̎ویل هانتینگ̎ جواب معادله را روی تخته می‌نویسد و همین موضوع باعث می‌شود تا پروفسور به نبوغ او پی ببرد. پروفسور می‌پذیرد که ̎ویل̎ را از دردسر پلیس نجات دهد، اما به دو شرط: به روان‌پزشک مراجعه کند و هر هفته در کلاس‌های ریاضی شرکت کند. ̎ویل̎ شرط دوم را قبول می‌کند، اما زیر بار اولی نمی‌رود. پروفسور با ̎شان مک‌گوایر̎ (ویلیامز) که روان‌پزشک و از دوستان قدیمی‌اش است، تماس می‌گیرد و ̎ویل̎ را نزد او می‌فرستد. ̎ویل̎ و ̎شان̎، هر دو کله‌شق هستند، اما سرانجام با هم کنار می‌آیند…

فیلم یک چیز درست – ONE TRUE THING

سال تولید : ۱۹۹۸
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : هاری آفلند و جسی بیتن
کارگردان : کارل فرانکلین
فیلمنامه‌نویس : کارن کرونر، بر مبنای رمانی نوشتهٔ آنا کوئیندلن
فیلمبردار : دکلان کوئین
آهنگساز(موسیقی متن) : کلیف ایدلمن
هنرپیشگان : ویلیام هرت، مریل استریپ، رنه زلوگر، تام اورت اسکات، لارن گراهام، نیکی کات، جیمز اکهاوس و پاترین برین
نوع فیلم : رنگی، ۱۲۷ دقیقه

اواخر دههٔ ۱۹۸۰. ̎الن گالدن̎ (زلوگر)، فارغ‌التحصیل دانشگاه هاروارد، مستقل زندگی می‌کند و مشغول نوشتن مقاله‌ای تحقیقی برای نشریهٔ ̎نیویورک مگزین̎ است. پدرش، ̎جرج̎ (هرت)، منتقد ادبی و استاد دانشگاه، به او اطلاع می‌دهد، مادرش، ̎کیت̎ (استریپ) به‌دلیل آن که باید در آیندهٔ نزدیک عمل جراحی شود، به مراقبت‌های ̎الن̎ در خانه نیازمند است. از طرف دیگر ̎الن̎ نیز تصمیم دارد خود را از مشکلاتی که در رابطه با محبوبش، ̎جوردان̎ (کات) پیش آمده، دور نگه دارد و در عین‌حال به‌کارش برای مجله ادامه دهد. اما واقعیت این است که ̎الن̎ چندان هم رابطهٔ خوبی با مادرش ندارد. ̎الن̎ وقتی به خانه می‌رود و خود را در تار عنکبوت فعالیت‌های مخصوص ̎طبقهٔ متوسط آمریکائی̎ او اسیر می‌بیند، وحشت می‌کند؛ اما وقتی با خود فکر می‌کند شاید این آخرین باری باشد که در میان خانواده عید کریسمس و شکرگزاری را می‌گذراند، در رفتارش تجدید نظر می‌کند؛ ولی زمانی‌که مشکلات قدیمی خانواده باز هم مطرح می‌شوند، بروز تنش امری است حتمی…

فیلم اوپوس آقای هالند – MR. HOLLAND’S OPUS

سال تولید : ۱۹۹۵
کشور تولیدکننده : امریکا
محصول : رابرت و. کورت نورلین و تد فیلد
کارگردان : استیون هرک
فیلمنامه‌نویس : پاتریک شین دانکن
فیلمبردار : آلیور وود
آهنگساز(موسیقی متن) : مایکل کیمن
هنرپیشگان : ریچارد دریفوس، گلن هدلی، جی تامس، الیمپیا دوکاکیس، و.هـ. میسی و آلیشیا ویت
نوع فیلم : رنگی، ۱۴۲ دقیقه

ـ ̎گلن هالند̎ (دریفوس) مردی است عاشق موسیقی، که می‌خواهد لااقل یک قطعهٔ موسیقی ماندگار و پرمعنا از خود برجای بگذارد. اما با کار کردن روی قطعان موسیقی خودش، و در مهمان حال نواختن موسیقی در یک رستوران هتل‌ها، زندگی‌اش نمی‌گذرد؛ به همین جهت با اکراه شغل تدریس موسیقی را در یک دبیرستان قبول می‌کند. طی سی‌سال بعد، ̎هالند̎ به هزاران بچه‌ای که در کلاس شرکت کرده‌اند، درس موسیقی و زندگی داده است. با این وجود به نظر می‌رسد که او راحت‌تر با دانشجوها ارتباط برقرار می‌کند تا با ̎کول̎ پسر خودش، که ناشنواست و مشکل اصلی زندگی او و همسرش ̎ آیریس̎ (هدلی) است.

فیلم نامادری – Stepmom

سال تولید : ۱۹۹۸
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : وندی فاینرمن، پاتریک مکورمیک، مارک ا. رادکلیف و مایکل بارانتان
کارگردان : کریس کولامبوس
فیلمنامه‌نویس : استیون راجرز، جسی نلسن، کارن لی هاپکینز و ژی‌ژی لوانژی، برمبنای داستانی نوشته لوانژی
فیلمبردار : دانلد م. مک‌آلپاین
آهنگساز(موسیقی متن) : جان ویلیامز
هنرپیشگان : جولیا رابرتس، سوزان ساراندون، اد هریس، جنا مالون، لیام ایکن، لین ویتفیلد، دارل لارسن و مری لوئیز ویلسن.
نوع فیلم : رنگی، ۱۵۰ دقیقه.

̎جکی̎ (ساراندون) ناشر سابق، اکنون در خانه‌ای در یک مزرعهٔ خارج از منهتن در نیویورک زندگی می‌کند و سرپرستی دوبچه‌اش را به عهده دارد. شوهر سابقش، ̎لوک̎ (هریس) که یکشنبه‌ها بچه‌ها را پیش خودش می‌برد، با زنی به‌نام ̎ایزابل̎ (رابرتس)، عکاس درجه یک مد که بسیار جوان‌تر از ̎لوک̎ است، زندگی می‌کند؛ اما از آن‌جائی که ̎لوک̎ همیشه به دلایل کاری ناچار به سفر کردن است، زحمت آماده کردن بچه‌ها برای رفتن به مدرسه، وقتی خانهٔ ژدرشان هستند به‌عهدهٔ ̎ایزابل̎ می‌افتد و او هم زنی نیست که این کار را بلد باشد. زمانی به همین منوال می‌گذرد تا این‌که ̎جکی̎ متوجه می‌شود به سرطان مبتلا شده است. او که همه گونه آزمایش سخت پزشکی و شیمی درمانی را تحمل کرده، با خود فکر می‌کند اگر بمیرد سرپرستی بچه‌هایش به عهدهٔ ̎ایزابل̎ که هیچ‌گونه مسئولیت مادری نسبت به آن دو ندارد، خواهد افتاد، به‌خصوص زمانی که رسماً با ̎لوک̎ ازدواج کند؛ بنابراین تصمیم‌ می‌گیرد به‌جای رقابت با ̎ایزابل̎ به او مادری کردن بیاموزد و او را جزو خانواده و دنیای خودش بداند…

فیلم رنگ ارغوانی – The Color Purple

سال تولید : ۱۹۸۵
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : استیون اسپیلبرگ، کاتلین کندی، فرانک مارشال و کوئینسی جونز
کارگردان : اسپیلبرگ
فیلمنامه‌نویس : منو میجس، برمبنای رمانی نوشته آلیس واکر.
فیلمبردار : آلن داویو
آهنگساز(موسیقی متن) : کوئینسی جونز.
هنرپیشگان : دانی گلاور، ووپی گُلدبرگ، مارگارت ایوری، دِزِرِتا جکسن، ویلارد پو، جیمز تیلیس، بنت گیلوری، آکوسوآ بوسیا، آدولف سزار و آپرا وینفری.
نوع فیلم : رنگی، ۱۵۲ دقیقه.

جرجیا، سال 1909. «سِلی» (جکسن)، دختر نوجوان سیاه‌پوستی است که پدرش فرزندان او را به خانواده «ساموئل‌ها» می‌فروشد. خود او را نیز به «آلبرت‌جانسن» (گلاور)، مرد سیاه‌پوست بیوه‌ای واگذار می‌کند که در پی خواهر «سلی»، «نتی» (بوسیا) بوده است. او با وجود آزار و اذیت مدام «آلبرت» و فرزندانش سعی می‌کند همسر مطیعی باشد. «نتی» از خانه پدر فرار می‌کند و نزد «سلی» می‌آید. اما «آلبرت» او را بیرون می‌کند. «نتی» قول می‌دهد برای «سلی» نامه بنویسد ولی هیچ‌گاه نامه‌ای به دستش نمی‌رسد. 1916. «هارپو» (پو)، پسر «آلبرت»، برخلاف رأی پدر با دختری چاق و سرکش به‌نام «سوفیا» (وینفری) ازدواج می‌کند و وقتی «هارپو» بنا به توصیه پدر، او را کتک می‌زندف در مقابلش می‌ایستد. «هارپو» همچنان به زورگوئی‌هایش ادامه می‌دهد تا اینکه «سوفیا» او را ترک می‌کند و بچه‌هایش را هم با خود می‌برد. در همین حین «شاگ ایوری» (ایوری) خواننده و محبوبه «آلبرت» برای دیدن آنان می‌آید. 1922. «هارپو» خانه‌اش را به کافه تبدیل می‌کند و «شاگ» نیز در آن برنامه اجرا می‌کند. «سوفیا» با محبوب جدیدش، «باستر» (تیلیس) باز می‌گردد و کافه را به هم می‌ریزد. «شاگ» به «سلی» (گلدبرگ) می‌قبولاند که آن‌طور هم که فکر می‌کرده، زشت نیست و عشق و محبت بین زنان را به او می‌آموزد. اما خودش مجبور می‌شود به خاطر پدرش که واعظ محلی آنجاست، کافه را ترک کند و به ممفیس برود. «سوفیا» نیز به خاطر جواب رد دادن به یک زن سفیدپوست که از او می‌خواهد خدمتکارش باشد، به زندان می‌افتد. 1930. «سوفیا»ی درمانده مجبور می‌شود در خانه یک زن سفیدپوست خدمتکاری کند. 1936. «شاگ» با همسر جدیدش، «گریدی» (گیلوری) باز می‌گردد و پی می‌برد که «آلبرت» در تمام این سال‌ها، نامه‌هائی را که «نتی» برای «سلی» فرستاده، پنهان کرده است. «نتی» در این نامه‌ها نوشته که همراه با «ساموئل‌ها» و فرزندان «سلی»، «آدام» و «آلیویا» به‌عنوان مبلّغ مذهبی در آفریقا زندگی می‌کند. «سلی» به ممفیس می‌رود. 1937. «آلبرتِ» پیر و تنها، به رابطه «سوفیا» و «هارپو» حسادت می‌کند. «سلی» که خانه مادری‌اش را (از مردی که فکر می‌کرد پدرش است در حالی که ناپدری‌اش بوده) به ارث برده، آنجا را تبدیل به فروشگاه لباس می‌کند.

فیلم مسیر سبز – THE GREEN MILE

سال تولید : ۱۹۹۹
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : فرانک دارابونت و دیوید والدس
کارگردان : دارابونت
فیلمنامه‌نویس : دارابونت، بر مبنای رمانی نوشتهٔ استیون کینگ
فیلمبردار : دیوید تاترسال
آهنگساز(موسیقی متن) : توماس نیومن
هنرپیشگان : تام هنکس، دیوید مورس، بانی هانت، مایکل کلارک دانکن، جیمز کرامول، مایکل جتر، گراهام گرین، ایو برنت، سام راکول، دابز گریر، پاتریشا کلارکسن و داگ هاچینسن
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۸ دقیقه

̎اجکوم̎ (هنکس) سرنگهبان بخش محکومان مرگ یک زندان ایالتی است. یکی از زندانیان، سیاه‌پوست تنومند و قوی‌هیکلی به نام ̎جان کافی̎ (دانکن) است که به اتهام قتل دو دختربچه، به اعدام محکوم شده است. در حالی‌که قاتل نیست، بلکه نیروی خارق‌العادهٔ شفابخشی دارد. وضعیت آرام این بخش با ورود زندانی دیوانه‌ای به نام ̎پرسی̎ (هاچینسن) که با زندانیان رفتاری سادیستی دارد و زندانی دیوانه‌ای به نام ̎بیل وحشی̎ (راکول) که قابل اصلی دو دختربچه است، به هم می‌ریزد…

فیلم بال‌های کبوتر – THE WINGS OF THE DOVE

سال تولید : ۱۹۹۷
کشور تولیدکننده : آمریکا و انگلستان
محصول : استیون اوانزا و دیوید پارفیت
کارگردان : ایئن سافتلی
فیلمنامه‌نویس : حسین امینی، بر مبنای نوشتهٔ هنری جیمز
فیلمبردار : ادواردو سرا
آهنگساز(موسیقی متن) : ادوارد شیرمور
هنرپیشگان : هلنا بونهام کارتر، لاینس روچ، آلیسن الیوت، الیزابت مک‌گاورن، مایکل گامبن، الکس جنینگز و شارلوت رامپلینگ
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۲ دقیقه

̎کیت کروی̎ (بونهام کارتر) پس از مرگ مادرش، تحت قیمومیت ̎خاله ماد̎ ثروتمندش (رامپلینگ) قرار می‌گیرد. ̎خاله ماد̎ با پرداختن پول به پدر ̎کیت̎ (گامبن) از او می‌خواهد در زندگی‌ ̎کیت̎ دخالت نکند و از ̎کیت̎ هم می‌خواهد اشتباه مادرش را تکرار نکند و حتماً با یک مرد معمولی ازدواج کند؛ بنابراین ترتیبی می‌دهد تا ̎کیت̎ با ̎لُرد مارک̎ (جنینگز)، نجیب‌زاده‌ای ساده که می‌تواند او را خوشبخت کند، آشنا شود؛ اما ̎کیت̎ به ̎مرتن دنشر̎ (روچ)، روزنامه‌نگار فقیر، دل بسته است. در این بین ̎کیت̎ با ̎میلی‌تیل̎ (الیوت) یک زن ملیح آمریکائی که بیماری علاج ناپذیری دارد، آشنا و دوست می‌شود. ̎کیت̎ که متوجه ابراز محبت آشکار ̎میلی̎ نسبت به ̎مرتن̎ خوش‌سیما شده، کاری می‌کند تا آنان به هم نزدیک‌تر شوند تا پس از مرگ ̎میلی̎، ̎مرتن̎ بتواند پول‌های او را صاحب شود؛ اما به علت حسادت، خودش بارها نقشه‌هایش را به هم می‌زند…

فیلم برخورد کوتاه – Brief Encounter

سال تولید : ۱۹۴۵
کشور تولیدکننده : انگلستان
محصول : سینه‌گیلد.
کارگردان : دیوید لین
فیلمنامه‌نویس : نوئل کاوارد، آنتونی هاولاک آلن و لین، بر مبنای نمایش‌نامه زندگی بی‌جان نوشته کاوارد.
فیلمبردار : رابرت کراسکر.
آهنگساز(موسیقی متن) : کنسرتو پیانوی شماره ۲، کار سرگئی راخمانینوف.
هنرپیشگان : سلیا جانسن، ترور هوارد، استنلی هالووی، سیریل ریموند، مارگارت بارتن و جویس کاری.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۸۶ دقیقه.

“لارا” (جانسن)، زنی خانه‌دار، به‌طور اتفاقی در ایستگاه راه‌آهن با دکتر “هاروی” (هوارد) آشنا می‌شود. “لارا” که از زندگی یک‌نواخت خود خسته شده، از فرصت استفاده و رابطه‌‌ای با دکتر برقرار می‌کند. اما رابطه آن دو دیری نمی‌پاید و هر دو در نهایت به این نتیجه می‌رسند که از یکدیگر جدا شوند و نزد خانواده‌های‌شان باز گردند….


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های ساده‌ای که به خاطر پرسپکتیو و زاویه دید، گیج‌کننده و تفکربرانگیز شده‌اند!

زاویه دید خیلی مهم است. این موضوع در زندگی هم صادق است. ما گاهی عادت نگاه کردن از یک زاویه دید خاص و گسترده نکردن نگاه خود را پیدا می‌کنیم و در نتیجه برداشت خیلی عجیبی از چیزهای ساده می‌کنیم. این طوری می‌شود که کارهایمان اشتباه از آب…

صخره‌های عجیب فنلاندی موسوم به کوماکیوی – هزاران سال تعادل و مبارزه با جاذبه

کوماکیوی Kummakivi یک کلمه فنلاندی است که در انگلیسی به معنی "سنگ عجیب" است. این کلمه اغلب برای توصیف نوعی تشکیل سنگ که شکلی عجیب یا غیرعادی دارد استفاده می‌شود. این نوع سنگ‌ها در سرتاسر فنلاند یافت می‌شوند و به دلیل ظاهر منحصر به فردشان…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده‌اند و نگرش جدیدی نسبت به تاریخ در ما ایجاد می‌کنند

عکس‌های تاریخی بسیار هستند. برخی از آنها از فرط تکرارِ دیگر روتین می‌شوند و نکته جدیدی به ما نمی‌افزایند. متاسفانه برخی از آنها در بایگانی‌های فراموش می‌شوندو کسی متوجه نکته‌شان نمی‌شود و به تدریج نابود می‌شوند و برخی هم کمتر از بقیه بها…

اگر ابرقهرمانان‌ها و شرورهای فیلم‌ها و کامیک‌ها در دوره ویکتوریا می‌زیستند!

عصر ویکتوریا دوره‌ای از تاریخ بریتانیا بود که از سال 1837 تا 1901 همزمان با سلطنت ملکه ویکتوریا بریتانیا ادامه یافت. این دوره، دوره تغییرات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی قابل توجهی بود که نه تنها بریتانیا، بلکه سایر نقاط جهان را عمیقاً…

روجلدهای خاطره‌انگیز مجموعه کتاب های طلایی که کودکی‌مان را رنگی می‌کردند!

عبدالرحیم جعفری، پایه گذار انتشارات امیرکبیر و کتاب های طلایی، است. او ۱۲ آبان ۱۲۹۸ در تهران زاده شد. عبدالرحیم جعفری در سال ۱۳۲۸ انتشارات امیرکبیر را پایه گذاشت. و در سال ۱۳۴۰ انتشار مجموعه ی کتابهای طلائی را آغاز کرد. کتابهای طلایی مجموعه…

صندلی‌های بامزه طراحی شده با هوش مصنوعی توسط بونی کاره‌را

تصور کنید وارد اتاقی می‌شوید و صندلی‌ای را می‌بینید که شبیه یک قاچ هندوانه غول‌پیکر است، همراه با پوست و دانه‌هایش. یا صندلی‌ای که شبیه آناناس سیخ‌دار است، با لبه های تیز و اندرون نرمش؟این دنیای بونی کاره‌را است، هنرمند با استعداد سه…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.