فیلم مثلث غم Triangle of Sadness – هم استعاره و هم نقد آشکار دنیای کنونی

0

فیلم مثلت غم یا Triangle of Sadness را می‌توانیم دردسته کمدی تاریک تقسیم‌بندی کنیم.

امتیاز این فیلم بالاست. اما فیلم زمان بالایی هم دارد و راستش باید بنویسم به نسبت زمان و  اعتباری که برای گرفتن جایزه نخل طلایدارد، بهره‌برداری نمی‌کنید.

تا دو سوم ابتدایی فیلم متکی بر دو بازیکن زن و مرد در نقش سلبریتی‌های اینستاگرامی است که به اتکا به همین فالوورها بلیت‌های رایگان یک کشتی کروز را به چنگ آورده‌اند.

اما در یک سوم نهایی ناگهان دالی دی لئون، ستاره فیلیپینی، که در دو قسمت اول او را به سختی دیده بودیم ( ایفاگر نقش بیگیل) کاملاً بر سومین بازی فیلم مسلط می‌شود.

ابیگیل گرچه صورت و فیزیک بدنی معمولی دارد اما بازی‌اش به به شدت یادآور شخصیت آنا د آرماس، در نقش مارتا در فیلم چاقو‌های رایان جانسون است، مهاجر دیگری خوش صحبت برای افراد قدرتمند و ثروتمندی، دست کم گرفنه می‌شود و ناگهان نقش محوری پیدا می‌کند. سمبلی از آدم‌های عادی که در شرایطی مهم می‌شوند و کسی نمی‌داند کی و چه زمانی.

فیلم اوستلوند Ruben Östlund  سه داستان مرتبط را روایت می‌کند که هر کدام عمدتاً بر مجموعه‌ای از شخصیت‌ها تمرکز دارند. در اولی، مدل‌های مد، کارل (هاریس دیکنسون) و یایا (چارلبی دین) روابط متزلزل و دستکاری‌کننده خود را پیش می‌برند. آنها وارد قایق تفریحی لوکس خود می‌شوند.

اما قایق پر از شخصیت‌های فرعی است.  مسافران ثروتمند و بسیار سطحی که به کارکنان کشتی گفته می‌شود هر درخواست مزخرف آنها را باید اجرا کنند. این می‌تواند حتی شامل درخواست پاک کردن بادبان‌ها باشد، در حالی که کشتی اصلا بادبان ندارد!

کاپیتان نالایق و دایم الخمر کشنی (وودی هارلسون) اصلا بر چیزی نظارت دارد و در یک شب طوفانی، کشتی را به امان خودش رها می‌کند و مشغول تعریف حکایات و جوک‌های دهه 80 و 90 ای در مورد تقابل کاپیتالیسم و سوسیالیسم می‌شود!

در قسمت سوم طوفان کار خودش را کرده و سرنشین‌ها  از جمله کارل و یایا، در نهایت با هم به جزیره‌ای دورأفتاده می‌رسند که در آن هیچ ایده‌ای برای زنده ماندن ندارند. ابیگیل، یک نظافتچی و “مسئول توالت” قایق تفریحی، به عنوان کلید بقای آن‌ها ظاهر می‌شود، زیرا او می‌داند چگونه ماهی بگیرد و تمیز کند، آتش بسازد و غذای دیگر را جستجو کند. او به سرعت از قدرت جدید خود استفاده بی‌رحمانه می‌کند و خود را کاپیتان جزیره اعلام می‌کند و سایر مسافران را مجبور می‌کند از او اطاعت کنند. در این روند، اوستلوند روشن می‌کند که نظم اجتماعی که جایی با با پول و زیبای به دست می‌آید در شرایط دیگری می‌تواند تنها با  مهارت، دانش و تجربه واقعی به دست آید.

مثلث غم و اندوه چیز زیادی در مورد ریشه‌های ابیگیل نمی‌گوید، اما د لئون احساس می‌کرد که لازم است به این شخصیت عمق بیشتری بدهد تا او را معتبرتر کند.

مثلث غم پایان عجیبی هم دارد و ما هم به درستی نمی‌دانیم که ابیگیل  «آن» کار ار می‌کند یا نه.

مثلث غم را می‌شود به صورت‌های مختلفی تفسیر کرد. در سایت‌های فرنگی تا دلتان بخواهند تفسیرهای بی‌ربط زیاد است. اما شرقی‌ها به تمثیل قایق و ناخدا عادت داریم. مثلت غم نشاندهنده کلی دنیای ماست. دنیای که در آن قدرت را ثروتمندهایی در دست دارند که از راه‌های عجیب مانند فروش کود حیوانی و اسلحه یا زیبایی چهره به ثروت دست پیدا کرده‌اند.

برخی از آنها هاله‌ای از تفکر از گذشته‌شان در باقی مانده، اما باقی غرق فالوور و تجارت خود هستند و کامبخشی جسمانی آنها می‌تواند امروز با یکی باشد و روز دیگر به ضرورت با شخصی دیگر!

ناخدای مست کشتی نماینگر دنیای است که دیرزمانی است که نظم نوین جهانی ندارد و ناخدا دنیا را رها کرده تا سرنشین‌ها هر کار که می‌خواهند بکنند.

در قایق بدون عشق واقعی، در عصری که همه‌گیری‌های بیماری می‌توانند قایق را به جزیره‌ای برانند، نقش آدم‌های صاحب تفکر یا معمولی‌ها کجاست؟!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های ساده‌ای که به خاطر پرسپکتیو و زاویه دید، گیج‌کننده و تفکربرانگیز شده‌اند!

زاویه دید خیلی مهم است. این موضوع در زندگی هم صادق است. ما گاهی عادت نگاه کردن از یک زاویه دید خاص و گسترده نکردن نگاه خود را پیدا می‌کنیم و در نتیجه برداشت خیلی عجیبی از چیزهای ساده می‌کنیم. این طوری می‌شود که کارهایمان اشتباه از آب…

250 فیلم برتر imdb به همراه معرفی و خلاصه و بررسی آنها + 23 فیلمی که حیف بود در این فهرست نباشند

مسلم است که آرای IMDB به خصوص از دید فیلم‌بین‌های حرفه‌ای فقط چیزی نسبی برای پی بردن به محبوبیت نسبی فیلم‌ها هستند. چه بسیارند فیلم‌هایی که نمره بالای 7 دارند، اما ارزش واقعی‌شان خیلی کمتر است و چه بسیارند فیلم‌هایی که آدم درمی‌ماند چرا…

با این تصاویر کارت پستال خیلی قدیمی در دهه ۱۹۰۰ آمریکایی‌ها، تصور خود از ۱۰۰ سال بعد را نشان داده…

مجموعه‌ای جذاب از کارت پستال‌های عجیب و غریب و در عین حال جذاب از استیون آر. شوک، دیدگاه‌هایی را ارائه می‌دهد که در دهه ۱۹۰۰ تصور شده است و نشان می‌دهند که چگونه شهر‌ها، شهرک‌ها و دهکده‌ها در سراسر ایالات متحده ممکن است طی ۱۰۰ سال آینده…

سری جدیدی از عکس‌های جذاب مقایسه‌ای زمان قدیم و جدید مکان‌ها و شهرها

عکس‌های «قبل و بعد» یا عکس‌های یک مکان بعد از گذشت زمان مدید، به چند دلیل جالب از آب درمی‌آیند:دگرگونی دیداری: انسان‌ها به طور طبیعی به سمت تغییرات و دگرگونی‌های بصری گرایش دارند. عکس‌های قبل و بعد تصویری واضح و قابل توجه از پیشرفت،…

منتخبی از تصاویر تاریخی کمتر دیده شده

با اینکه دسترسی به مستندهای خوب این روزها خیلی زیاد شده و به سبب وجود اینترنت (یا شبحی از اینترنت!) ما عکس تاریخی بسیار زیاد می‌بینیم (و می‌توانیم حدس بزنیم که که کئام عکس‌های معاصر روزی تبدیل به عکس تاریخی خواهند شد)، اما باز هم حجم…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.