چرا ایمپلنت دندان گران است

0
رپورتاژ

آیا با بررسی قیمت ایمپلنت دندان متوجه گران بودن آن شده‌اید؟ احتمالا برای شما این سؤال مطرح شده که دلیل گران بودن این عمل چیست؟ این امر دلایل مختلفی دارد که قصد داریم در این مقاله این دلایل را به طور دقیق‌تری بررسی کنیم. اگر این مسئله برای شما هم به یک دغدغه مهم تبدیل شده، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

“ممکن است راهکارهای ارزان‌تری برای شما وجود داشته باشد. با مراجعه به دندانپزشکان در کرج و یا شهر محل سکونت خود، از متخصص مشاوره بگیرید تا به شما مناسبترین گزینه را برای جایگزینی دندان از دست رفته معرفی کنند.”

علت گرانی قیمت ایمپلنت دندان چیست؟

مهم‌ترین دلایل این مسئله عبارت‌اند از:

  • این جراحی یک عمل زیبایی است که فرایند بسیار پیچیده‌ای دارد.
  • شما در واقع برای مهارت‌های پزشک خود هزینه می‌کنید.
  • پست‌ها و روکش‌های دندانی بر هزینه‌های جانبی این عمل می‌افزاید.
  • نیاز به روش‌های اضافی مانند سفیدکردن، پیوند استخوان و موارد دیگر.

بنابراین، قبل از اینکه به بررسی دلایل گران بودن این جراحی بپردازیم، باید بدانید که عمل مذکور نسبت به سایر جایگزین‌ها دوام بیشتری دارد. از سوی دیگر هرساله تقریبا 450000 مورد از این عمل با 95 درصد موفقیت با حداقل خطرات و عوارض مرتبط انجام می‌شود. درحالی‌که موارد جایگزین احتمالا این میزان موفقیت را نخواهند داشت.

 

آیا پذیرش قیمت ایمپلنت دندان منطقی است؟

در درازمدت، شما بیشتر از آنچه که برای دریافت ایمپلنت دندان هزینه کرده‌اید، از آن بهره خواهید برد. به‌عبارت‌دیگر، کاشت ایمپلنت درست مانند نصب پنل خورشیدی در منزل شما خواهد بود. هزینه‌های اولیه ممکن است زیاد باشد، اما به‌تدریج شاهد صرفه‌جویی در هزینه‌های بعدی خود خواهید بود و دیگر بابت هزینه و قیمت ایمپلنت نگرانی نخواهید داشت.

 

عوامل تأثیر‌گذار بر قیمت ایمپلنت دندان

مسائل زیادی بر این مسئله تأثیرگذار خواهد بود. از جمله موارد زیر:

  • هزینه کارشناسی
  • هزینه مواد مورداستفاده
  • اقدامات پزشکی اضافی
  • پزشک و تیم پزشکی ماهر
  • بازدید‌های متعدد (حداقل دو بار)

 

هزینه‌های جانبی ایمپلنت دندان

این عمل موارد جانبی را نیز در برخواهد داشت که این موارد عبارت‌اند از:

  • روکش‌های دندانی: از جنس فلز، تمام رزین یا تمام سرامیک.
  • پست‌های ایمپلنت: از جنس تیتانیوم یا زیرکونیا.
  • پست‌های ایمپلنت تیتانیومی: ضرورت و میزان استفاده از این ماده توسط پزشک تعیین می‌شود.

هزینه مواد مورداستفاده نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله:

نیاز شما: اینکه آیا به موادی مانند پروتز پل یا پایه نیاز دارید یا خیر.

وضعیت محل ایمپلنت: آیا قبل از قراردادن دستگاه به جراحی یا درمان اضافی دیگری نیاز دارید؟ آیا محل برای عمل آماده است یا نیاز به کشیدن دارد؟

درمان‌های قبلی: آیا با دستگاهی که پزشک قبلی انجام داده، مشکل دارید؟

 

هزینه متخصص

یکی از هزینه‌های مهمی که باید دررابطه‌با قیمت ایمپلنت دندان در زمان انجام عمل در نظر بگیرید، مربوط به پزشک متخصصی است که به او مراجعه می‌کنید. متخصصان به‌واسطه بررسی دقیق وضعیت شما، هزینه دریافت می‌کنند که این می‌تواند بر مقدار پول پرداختی شما تأثیرگذار باشد. این مورد نه‌تنها شامل هزینه‌های پزشک می‌شود، بلکه سایر متخصصانی را که با دندانپزشک در مورد پرونده شما کار می‌کنند، نیز در بر می‌گیرد.

باید بدانید که به‌غیراز پزشک، جراح، دستیاران و متخصصان بهداشت او نیز باید روی دستگاه مخصوص دهان شما کار کنند. این کار باعث می‌شود شما از بابت نتیجه کار اطمینان صددرصدی داشته باشید تا نه‌تنها نتیجه نهایی از نظر ظاهری فوق‌العاده و عالی به نظر برسد، بلکه عملکرد مناسبی نیز داشته باشد.

 قبل از شروع فرآیند درمان می توانید از دکترهای دندانپزشک در تهران بصورت آنلاین و سریع نوبت بگیرید و هزینه ایمپلنت را بپرسید.

 

تأثیر نوع عمل بر قیمت ایمپلنت دندان

به طور معمول این جراحی جزء روش‌های زیبایی در نظر گرفته می‌شود و به همین دلیل احتمال دارد تحت پوشش بیمه‌های مختلف به‌خصوص تأمین اجتماعی قرار نگیرد. درعین‌حال برخی از شرکت‌های بیمه تکمیلی احتمالا این مورد را تحت پوشش خود قرار دهند. اما به‌طورکلی در صورتی که پروسه عمل موردنیاز شما تحت پوشش بیمه باشد، بهتر است با پزشک در این باره مشورت کنید تا بتوانید هزینه‌های خود را تا حد مطلوبی کاهش دهید.

 

تأثیر واجد شرایط بودن بر قیمت ایمپلنت دندان

بسیاری از افراد احتمال دارد واجد شرایط این عمل نباشند. از طرف دیگر امکان دارد بررسی وضعیت بیمار باعث شود پزشک تشخیص دهد که فرد می‌تواند از روش‌های ارزان‌تر استفاده کرده و همان نتیجه را دریافت کند؛ بنابراین قبل از اینکه نیاز باشد نگران قیمت ایمپلنت خود باشید، بهتر است ابتدا معاینات موردنیاز را پشت سر بگذارید تا فرایند تصمیم‌گیری درباره کاندیدا بودن شما برای این جراحی به‌درستی انجام شود. از طرف دیگر وضعیت استخوان فک شما نیز تعیین می‌کند که آیا واجد شرایط هستید یا خیر.

 

علت تفاوت قیمت برند‌های ایمپلنت

قیمت ایمپلنت دندان بر اساس برند آن مشخص می‌شود. به بیان دیگر برند‌های مختلف قیمت‌های متفاوتی دارند. دلیل این امر را می‌توان در تفاوت اندازه و ابعاد محصول تولیدی هر شرکت، کیفیت و نوع مواد به‌کاررفته در آن بررسی کرد. بسیاری از شرکت‌ها از بهترین مواد موجود که در دسترس قرار دارند، برای تولید مواد این دستگاه بهره می‌برند. درحالی‌که برخی شرکت‌ها امکان دارد برای کاهش هزینه نهایی، از موادی با مرغوبیت کمتر استفاده کنند. در حال حاضر بیش از 150 مدل مختلف این دستگاه در بازار وجود دارد که برخی از آن‌ها به طور قابل‌توجهی ارزان‌تر از بقیه هستند.

یکی از دلایل مهم دیگر تفاوت در قیمت برند‌های مختلف می‌تواند این باشد که برخی از نهاد‌ها برای تولید محصول خود میلیون‌ها دلار صرف آزمایش و اصلاح دستگاه می‌کنند تا بهترین محصول را تولید و عرضه کنند.

کلام آخر

ازآنجایی‌که ایمپلنت‌ها معمولا به‌عنوان یک وسیله مخصوص زیبایی در نظر گرفته می‌شوند که استفاده از آن‌ها ضرورت چندانی ندارد، به همین دلیل هزینه آن‌ها بیشتر در نظر گرفته می‌شود. شما نباید انتظار داشته باشید که عمل‌هایی مانند لیفت صورت با هزینه کمی انجام شود. همین مسئله درباره دندان مصنوعی دائمی نیز صدق می‌کند.

برخی از افراد این‌طور استدلال می‌کنند که از دست‌دادن دندان‌ها به دلیل تصادف نباید باعث شود عمل مزبور به‌عنوان یک اقدام زیبایی در نظر گرفته شود. بااین‌وجود روش‌های دیگری نیز برای این منظور وجود دارد که ارزان‌تر هستند و می‌توانند تا حد زیادی با نتایج نهایی این عمل مشابه باشند. اگرچه احتمالا تأثیر آن‌ها نسبت به این نوع جراحی کمتر باشد. اگر تصمیم به استفاده از این روش دارید، می‌توانید از بهترین دکترهای دندانپزشک در شهرهای مختلف ایران ازطریق دکترتو نوبت بگیرید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.