کوالکام ویژگی ماهواره‌ای اسنپ‌دراگون را برای اندروید معرفی کرد – بر خلاف اپل ارسال پیامک‌ها فقط برای مواقع اضطراری نیست! و به زودی در لپ‌تاپ، تبلت، اتومبیل و محصولات اینترنت اشیا – واکنش احتمالی در ایران: آیا گوشی‌های پرچم‌دار جدید اندرویدی هم در آینده در ایران رجیستر نمی‌شوند؟!

0

اپل در پاییز گذشته اتصال ماهواره‌ای اضطراری را با مدل‌های آیفون 14 خود معرفی کرد و مشخص بود که گوشی‌های اندرویدی هم فاصله زیادی با این ویژگی نداشتند . امروز در CES کوالکام Snapdragon Satellite را معرفی کرد، یک سرویس پیام‌رسان ماهواره‌ای دو طرفه که در «نسل بعدی گوشی‌های هوشمند برتر اندرویدی» در دسترس خواهد بود.

این امر از طریق مشارکت با ایریدیوم که یک مجموعه ماهواره ای 66 تایی توانمند در مدار پایین زمین است، امکان پذیر می‌شود. یکی از رقبای اصلی ایریدیوم، گلوبال استار است که شریک اپل فعلا از آن خدمات می‌گیرد.

Snapdragon Satellite از امکان پیام‌رسانی دو طرفه در مواقع اضطراری، ارسال پیامک و «سایر برنامه‌های پیام‌رسان» پشتیبانی می‌کند.

اما کوالکام به وضوح بیان می‌کند که این فقط برای مواقع اضطراری نیست، بلکه «به منظور امور فریحی در مکان‌های دورافتاده، روستایی و فراساحلی» هم کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند.

Snapdragon Satellite از دستگاه‌هایی که دارای چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 هستند، پشتیبانی می‌شود. به گفته کوالکام، پیام‌های اضطراری در Snapdragon Satellite برنامه‌ریزی شده است تا در گوشی‌های هوشمند نسل بعدی که از نیمه دوم سال 2023 در مناطق منتخب راه‌اندازی می‌شوند در دسترس باشد.

Snapdragon Satellite می‌تواند به دستگاه‌های دیگر مانند لپ‌تاپ، تبلت، اتومبیل و محصولات اینترنت اشیا نیز گسترش یابد. OEM ها و توسعه دهندگان برنامه می توانند با استفاده از اتصال ماهواره ای، خدمات برند منحصر به فردی را ارائه دهند. Snapdragon Satellite از شبکه های غیرزمینی 5G (NTN) در صورت در دسترس شدن پشتیبانی می کند.

گارمین با Qualcomm “با پشتیبانی از پیام های اضطراری” همکاری خواهد کرد. برد ترنکل، معاون بخش فضای باز گارمین، گفت: “گارمین از فرصتی برای گسترش خدمات  پاسخ اضطراری ماهواره ای خود به میلیون ها کاربر جدید گوشی های هوشمند در سراسر جهان استقبال می کند.

Garmin Response هر سال از هزاران حادثه SOS پشتیبانی می کند و احتمالا جان بسیاری را در این فرآیند نجات داده است. و ما مشتاقانه منتظر همکاری با Qualcomm Technologies و ایردیوم هستیم تا به مردم کمک کنیم تا ب ه خدمات اضطراری متصل شوند.»


باید دید با توجه به روند جدید در توسعه اینترنت ماهواره‌ای و اینکه ویژگی SOS پیامکی ماهواره‌ای دیگر ویژگی پیش‌فرض در همه گوشی‌های پرچم‌دار خواهد شد، در ایران تکلیف ما چه خواهد بود. آیا تبدیل به نسلی با گوشی‌های میان‌رده خواهیم شد؟! یا اینکه واقعیت موجود زمانی مودر پذیرش قرار می‌گیرد: همچون پخش‌کننده‌های ویدئو.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

همکاران سمی چه بلایی می‌توانند سرتان بیاورند + گالری عکس

همکاران شما ممکن است زیاد آدم‌های بدی به نظر نرسند و جلوه خارجی‌شان خیلی محبوب و موجه هم باشد. اما باید کسی مدتی نزدیک آنها کار کرده باشد تا بداند که چه بلایی سر زندگی و آسایش شما می‌توانند بیاورند. هیچ وسیله‌ای را نباید به آنها قرض داد و…

چرا هنگامی که می‌خواهند عکسی از ما بگیرند، ناخودآگاه سرمان را کج می‌کنیم؟

وقتی در فیس بوک، اینستاگرام یا سایر سایت‌های رسانه اجتماعی پر از عکس هستیم، احتمالاً متوجه یک روند در زبان بدن کاربران خواهیم شد. هنگام عکس گرفتن و مواجهه با دوربین، برخی افراد به طور خودکار سر خود را به یک طرف خم می‌کنند. به نظر می‌رسد که…

به نظرتان کدام شغل‌ها بیش از آنچه که لایقشان است، درآمد دارند؟!

بسته به فرهنگ هر کشور و شرایط سیاسی و اقتصادی هر ناحیه پاسخ به این سوال هم متغییر است.اما چرا ما برخی‌ها را از این نظر همیشه در رادار خود داریم و بعضی‌ها را نه.واقعیت این است که برخی اصلا چراغ خاموش حرکت می‌کنند و در رادار ما نیستند…

اگر گوشی‌های موبایل، دهه‌ها زودتر اختراع می‌شدند

در دوره‌ای پس از همگانی شدن استفاده از گوشی‌های موبایل، تنوع ظاهری آنها بسیار زیاد بود و هیچ گوشی‌ای شبیه گوشی دیگر نبود. اما الان شکل همه گوشی‌ها تقریبا یکی شده است.ما خیلی منتظر گوشی‌های تاشو یا رول‌شونده ماندیم تا این یکنواختی را به…

باز هم نمونه‌هایی از معماری بد که آنقدر جلب توجه کرده‌اند که شهره اینترنت شده‌اند!

طراحی بد داریم تا طراحی بد. شاید پشت برخی از اینها اصلا طراحی‌ای هم در کار نبوده و همه چیز بداهه پیش رفته است یا حاصل اخنتلاف مهندس طراح داخلی و خارجی و کارفرمایی بوده که فکر می‌کرده همه چیز را می‌داند یا شاید هم دستور کارفرمایی بوده که…

رهبران شرکت‌ها و کشورها در قالب افراد بی‌خانمان- چه کسی می‌داند اگر جبر جغرافیایی و اکوسیستم نبود،…

اگر پدر زیستی استیو جابز او را در یک سناریویی تخیلی به سوریه می‌برد، استیو جابز چه سرنوشتی پیدا می‌کرد؟ یک کارمند؟ یک مدیر رده میانی؟ یکی از انبوه کشته‌های جنگ داخلی این کشور؟بدیهی است که اکوسیستم مناسب و شرایط اقتصادی و یک آبشار…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.