مصائب مهاجرت از اپل به اندروید؛ ۱۰ ویژگی آزاردهنده اندروید برای آی او اسی‌ها

6

بسیار پیش می‌آید که افرادی که تاکنون آیفون داشته‌اند می‌خواهند گوشی اندروید بخرند و از این به بعد با اندروید کار کنند یا بالعکس. وقتی به یک سیستم‌عامل وابسته شده باشید، هنگام استفاده از سیستم‌عامل دیگر، ضعف یا کمبود برخی قابلیت‌ها شمارا رنج خواهند داد.

البته تجربه کردن فناوری‌های متفاوت خیلی خوب است و دید انسان را باز می‌کند ولی عبور از وابستگی و استفاده از یک سیستم‌عامل دیگر سخت خواهد بود. در این مقاله می‌خواهید چند مورد از ویژگی‌های آزاردهندهٔ اندروید برای کاربران iOS را بیان کنیم.

توجه:

لازم به ذکر است در iOS نیز ویژگی‌های آزاردهنده‌ای برای اندرویدی‌ها وجود دارد و این مقاله دلیل بر برتری یک سیستم‌عامل بر دیگری نخواهد بود. در مقاله دیگری که به زودی منتشر خواهیم کرد، 10 ویژگی آزاردهنده iOS برای اندرویدی‌ها را هم تشریح خواهیم کرد! بنابراین شتاب نکنید! و سر فرصت هر دو مقاله را بخوانید!


ناپایداری در طراحی برنامه‌ها

گوگل در نسخهٔ جدید اندروید از روش جدید طراحی به نام Material Design رونمایی کرده و اصول آن را برای برنامه‌نویسان بیان کرده است. ولی هنوز بسیاری از برنامه‌ها، حتی برخی برنامه‌های گوگل هم کاملاً از این اصول پیروی نمی‌کنند. برخی نرم‌افزارها هنوز شبیه نسخه‌های بسیار قدیمی هستند. برخی توسعه‌دهندگان نیز برنامه‌های قبلی‌شان را به‌صورت ناقص و ناشیانه شبیه Material Design می‌کنند.

Design-inconsistency

برنامه‌های iOS یکپارچگی و هماهنگی بیشتری ازنظر طراحی ظاهری دارند. لذا فردی که عادت به این محیط دارد، ممکن است از طراحی‌های بسیار متفاوت نرم‌افزارها در اندروید خوشش نیاید.


اندروید به شکل‌های متفاوتی ظاهر می‌شود

iOS در تمام دستگاه‌های اپل یک‌شکل و یکپارچه است ولی با هر گوشی اندرویدی که کارکنید، ممکن است تجربه‌ای متفاوت به دست آورید. حتی اگر مثلاً با گوشی ال‌جی کار کرده باشید و بخواهید سراغ سامسونگ بروید، با تفاوت‌های بسیاری روبرو می‌شوید و ممکن است نیاز به یادگیری مجدد برخی قابلیت‌ها داشته باشید.

Its-not-as-streamlined-as-iOS


از به‌روزرسانی خبری نیست؟

iOS و آیفون و آیپد توسط یک شرکت تولید می‌شوند. تنوع زیادی نیز ندارند. لذا به‌روزرسانی‌ها نیز سریعاً به همهٔ دستگاه‌ها می‌رسد. ولی گوشی‌های اندروید ممکن است ماه‌ها در صف دریافت به‌روزرسانی بمانند و برخی از آن‌ها هیچ‌وقت به‌روز نمی‌شوند. مشکل بودن ارائهٔ به‌روزرسانی برای اندروید به این دلیل است که سیستم‌عامل و گوشی توسط شرکت‌های متفاوتی تولید می‌شود و باوجود تنوع بالای گوشی‌ها، هر گوشی نیاز به به‌روزرسانی خاص خود دارد. برخی کاربران نیز برای استفاده از نسخه‌های جدید اندروید،‌ گوشی‌هایشان را روت کرده و ROM های غیررسمی مثل Cyanogenmod نصب می‌کنند.

OS-updates


برنامه‌های بی‌استفاده

عموماً در گوشی‌های اندروید برنامه‌هایی وجود دارند که توسط سازنده نصب‌شده‌اند و هیچ استفاده‌ای برای کاربر ندارند. البته می‌توانید به‌صورت دستی آن‌ها را غیرفعال یا حذف کنید. این برنامه‌ها در آیفون وجود ندارند، یا اینکه خیلی کمتر هستند. (می‌توانید برنامهٔ ساعت اپل را جزو این برنامه‌ها حساب بکنید)

You-might-encounter-bloatware


«مرکز کنترل» در iOS بهتر از «تنظیمات سریع» در اندروید کار می‌کند

در هر دو سیستم‌عامل منویی برای برخی تنظیمات دم‌دستی مثل بلوتوث، حالت هواپیما، چراغ‌قوه، تنظیم روشنایی صفحه و … وجود دارد. ولی این منو در iOS کارآمدتر از اندروید است و کاربر بهتر با آن ارتباط برقرار می‌کند.

Control-Center-is-more-intuitive--amp-easier-to-use

لازم به ذکر است در اندروید ۵ برای باز کردن منوی تنظیمات سریع باید یا دو بار انگشتتان را از بالای صفحه به پایین بکشید یا این کار را یک‌بار ولی با دو انگشت انجام دهید. درصورتی‌که در iOS تنها با یک‌بار کشیدن انگشت از پایین صفحه به بالا، مرکز کنترل باز می‌شود.


برنامهٔ دوربین iOS قوی‌تر است

برنامهٔ پیش‌فرض گوگل برای دوربین در اندروید امکانات بسیار کمتری نسبت به برنامهٔ دوربین در iOS دارد. اگر از امکانات پیشرفته مثل کنترل دستی Exposure و … استفاده می‌کنید، احتمالاً احتیاج خواهید داشت برنامهٔ دیگری برای دوربین نصب کنید.

Limited-camera-app-features-in-stock-Android


سرویس قدرتمند پشتیبان گیری iCloud

سرویس پشتیبان گیری iCloud Backup در iOS هرروز از اطلاعات ذخیره‌شده بر روی آیفون یا آیپد شما پشتیبان می‌گیرد. این کار در صورتی انجام می‌شود که دستگاه موردنظر در حال شارژ بوده، قفل باشد و به وای فای نیز متصل باشد. این سرویس ۵ گیگابایت فضای رایگان در اختیار شما می‌گذارد.

You-will-miss-iCloud-backup

در اندروید نیز برنامه‌هایی برای تهیهٔ پشتیبان وجود دارد ولی هیچ‌کدام از آن‌ها ازلحاظ امکانات و راحتی مثل iCloud نیستند. لذا اگر در iOS از این قابلیت استفاده می‌کردید، جای خالی آن را در اندروید حس خواهید کرد.


برنامه‌هایی که اول برای iOS عرضه می‌شوند

در Google Play برنامه‌های بیشتری نسبت به App Store اپل وجود دارد. ولی App Store سوددهی بیشتری دارد و برنامه‌نویسان ترجیح می‌دهند اول برای iOS برنامه بنویسند. به‌طورکلی کاربران iOS بیشتر تمایل دارند برای برنامه‌ها پول بپردازند لذا برنامه‌نویسان را نیز به خود جلب کرده‌اند.

Apps

اگر شما گوشی اندروید داشته باشید و دوستتان گوشی اپل، احتمال دارد او را در حال استفاده از یک برنامه یا بازی خیلی جدید و باحال ببینید که هنوز برای اندروید عرضه نشده است!


پیوستگی، تنها در iOS وجود دارد

اگر علاوه بر آیفون، آیپد یا مک نیز داشته باشید، احتمالاً از Continuity استفاده کرده‌اید. Continuity یا پیوستگی یکی از قابلیت‌های بسیار جالب iOS 8 است که به‌موجب آن، آیفون، آیپد و مک باهم ارتباط برقرار می‌کنند. به‌گونه‌ای که اگر در آیفون در حال نوشتن ایمیل باشید، می‌توانید بلافاصله ادامهٔ آن را در مک بنویسید. یا اگر کسی به آیفون زنگ بزند و گوشی نزدیک شما نباشد می‌توانید تماس را در آیپد یا مک جواب بدهید.

Lack-of-alternative-to-Continuity

چنین قابلیتی در اندروید وجود ندارد. لذا اگر کسی به Continuity در iOS وابستگی پیداکرده باشد، دل کندن از آن سخت خواهد بود.


برنامه Health در iOS خیلی بهتر از Google Fit است

اگر خیلی با Apple Health کار می‌کنید، Google Fit شمارا ناامید خواهد کرد. هر دو برنامه قابلیت‌های مربوط به سلامتی دارند و باهم رقابت می‌کنند ولی Health قابلیت‌های بسیار بیشتری دارد. این برنامه می‌تواند تمام اطلاعات مربوط به سلامتی شمارا جمع‌آوری کرده و در وقت نیاز به پزشک ارائه کند.

Apples-Health-is-better-than-Google-Fit-also---HealthKit

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خانه‌های با مبلمان‌هایی از غذاهای خوشمزه

هانسل و گرتل، نام داستانی شاه‌پریانی با منشأ آلمانی است که برادران گریم آن را ثبت کرده‌اند. این داستان ماجرای یک برادر و خواهر کوچک به نام‌های هانسل و گرتل را روایت می‌کند که پس از رها شدن در جنگل به خانه‌ای که از کیک و آب‌نبات ساخته شده…

مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟

انسان‌های راه‌های زیادی برای کشتن هم در طول تاریخ ابداع کرده‌اند: سلاح‌های هسته‌ای و زیستی ، بمب‌های آتش‌زا، گلوله‌ها، سرنیزه‌ها، ایجاد قحطی عمدی و ...کاملا قطعی نیست، اما طبق بسیاری از روایت‌ها مرگبارترین روز در تاریخ بشر در واقع نتیجه…

تراژدی ایگناتس زملوایس: پزشکی که پیشگام شستن دست ها بود

نزدیک به ۱۵۰ سال از اقدامات پیشگامانه لوئی پاستور و رابرت کخ می‌گذرد که به پایه‌گذاری نظریه میکروب بیماری کمک کرده است. با این حال، متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای جدی گرفتن شستن دست‌ها هنوز یک چالش است. مراکز کنترل و…

واقعیت دگرگون: اگر استالین یا تزارها به سبک هنر شوروری یا روس‌ها، ساختمان‌های مهم دنیا را می‌ساختند!

هنر شوروری و روس‌ها و البته خلاقیت‌ها و ظرافت‌ها و جزئیات خودش را دارد. اما در این بین ساختمان‌های زمخت عظیم زیادی هم توسط آنها ساخته شده که بیشتر ابهت و پیشتازی و قدرت را می‌خواستند بنمایانند.حالا تصور کنید که ساختمان‌های مهم دنیا را…

داستان تکامل اتاق خواب‌ها از دوران انسان‌های اولیه تا اتاق‌ خواب‌های هوشمند + گالری عکس

تکامل اتاق خواب‌ها تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییرات فرهنگی، فناوری و اجتماعی قرار گرفته است. با گذشت زمان، اتاق خواب‌ها از فضا‌های خواب ساده به پناهگاه‌ها و آسایشگاه‌های چند منظوره و شخصی تبدیل شده‌اند.مروزی کوتاه بر تکامل آنها:…

این عکس‌ها را ببینید تا تصدیق کنید که افسوس‌ها (حسادت‌های) اینستاگرامی ما بسیار اوقات درست نیستند!

هر کسی ممکن است طور خاصی از اینستاگرام استفاده کند. یکی صفحات خبری را دنبال می‌کند، دیگری بیشتر صفحات کاری یا سرگرمی را. یکی به اخبار و عادات سلبریتی‌ها علاقه دارد و برخی‌ها هم همه آشنایان و اعضای خانواده و دوستان قدیم و جدید را دنبال…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
6 نظرات
  1. mehdi می گوید

    تفاوت های بین ای او اس و اندروید خیلی زیاده اما بیشتر این تفاوت هایی رو که نام بردید برای کاربران(لااقل کاربران داخلی)چندان اهمیت نداره.

  2. علی.ب می گوید

    حالت برعکس اونو توی سایت اصلی خوندم به نظرم دلیل های منطقی تری داشت. اکثر جمله ها احساسی بودن مثل بهتر است قوی تر است و… جمله های احساسی بیشتر سلیقه ایه ممکنه برای یکی وافعا اذیت کننده باشه ممکنه هم لذت ببره.

    برایContinuity هم جایگزین خوبی براش نیست ولی airdroid نسخه ۳ رو میتونید امتحان کنید.

  3. رضا می گوید

    سخت افزار خوب آیفون نسبت به سخت افزارهای مشابه مانند سامسونگ و ال‌جی را فراموش کردید. سرعت بالای airdrop در مقایسه با بلوتوث برای اندوریدهایی با برندهای متفاوت مشهود است (مثلا بین سامسونگ و ال‌جی)

  4. soheil می گوید

    به جرات میشه گفت که اندروید حداقل 10 سال از ios عقبتره. چون از پایه مشکل داره و مثل ios هدفمند طراحی نشده. هر چند ماه باید کلا سیستم عامل رو از نو ریخت و کلی لگ و هنگ رو تحمل کرد.

  5. سعید می گوید

    ویندوز فون خیلی بهتر از ios این امکانات ارائه میده و تنها مشکلش استورش هست که در ویندورز 10 به علت یکپارچگی با تمام دستگاه (pc,tablet,xbox,..) این مشکل هم حل میشه ، نه اون مسخره بازی ایفون داره و نه هنگ و کندی سیستم عامل اندروید.

    1. مسعود می گوید

      سعید جان آقای دکتر مجیدی و نویسندگان محترم یک پزشک علاقه ای به ویندوزفون ندارند. ویندوزفون تنها در مورد هشتم (زمان لانچ شدن برنامه ها برای اکوسیستم ویندوز) مشکل دارد که به نظر با ویندوز 10 حل خواهد شد. البته به نظر این پاسخ هم در فرآیند گزینش نظرات سانسور خواهد شد. افسوس.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5