گوگل سنت نام‌گذاری اندروید را تغییر داد: اندروید Q با نام رسمی اندروید ۱۰ معرفی می‌شود

0

گوگل از ابتدا یک رویه جالب برای نام‌گذاری نسخه‌های مختلف اندروید در پیش گرفت. هر نسخه با نام یک دسر و پر رنگ شدن یکی از حروف لاتین معرفی می‌شد.

برخی از این نام‌های انتخاب شده بهتر از سایرین بودند و بامزه نشان می‌دادند. هر زمان که گوگل آماده انتشار نسخه جدیدی از اندروید می‌شد؛ گمانه‌زنی‌ها پیرامون نام دسر جدید انتخاب شده برای اندروید بالا می‌گرفت.

در حالی که برای اندروید P تعدادی زیادی نام شیرینی و دسر حدس زده شد ولی برای اندروید Q حدس‌ها سخت‌تر و تعداد نام‌ها کمتر بودند.

برخی نام Quiche (پای کیش که نوعی تارت است) را پیشنهاد دادند که تا حدودی ابهام‌آمیز بود. از نام‌های مطرح شده دیگر می‌توان به Quesadillas (نوعی ساندویچ مکزیکی) و Quinoa (کینوآ، نوعی دانه خوراکی) اشاره کرد.

اما گوگل همه را غافل‌گیر کرد و به طور کلی سنت نام‌گذاری نسخه‌های جدید اندروید را تغییر داد. گوگل اعلام کرد اندروید Q با نام رسمی «اندروید ۱۰» معرفی خواهد شد.

جالب است گوگل درباره چرایی کنار گذاشتن نام دسرها از اندروید می‌گوید: «ما نمی‌توانیم به چیزی فکر کنیم که با حرف Q شروع می‌شود.»

نام‌گذاری سرراست‌تر با رنگ و تایپوگرافی بهتر

در حقیقت، گوگل می‌خواهد بگوید نتوانستند دسری پیدا کنند که با حرف Q آغاز شود و برای ۲.۵ میلیارد کاربر اندروید در سراسر جهان هم شناخته شده باشد.

تا حدودی حق با گوگل است. بسیاری از نام‌هایی که تا کنون برای نسخه‌های مختلف اندروید انتخاب شدند؛ در یک محدوده و منطقه، کشور یا قاره‌ای شناخته شده بوده و دیگر کاربران از آن سر در نمی‌آورند یا اینکه اصلا نمی‌توانستند آن را درست تلفظ کنند. مثلا، در بسیاری از زبان‌ها، حروف L و R بسیار نزدیک به هم و مشابه تلفظ می‌شود.

به همین دلیل، بسیاری از کاربران نمی‌توانستند Android Lollipop را درست تلفظ کنند. گوگل می‌گوید افزون بر مشکل انتخاب یک دسر یا شیرینی شناخته شده برای سراسر جهان، مشکل دیگر عدم درک درست از به‌روزرسانی‌های اندروید و نسخه‌های جدید است.

بسیاری از کاربران دقیقا نمی‌دانند که کدام نسخه اندروید زودتر منتشر شده است و مثلا پس از اندروید P، کدام نسخه منتشر می‌شود.

گوگل در لوگو و تایپوگرافی اندروید هم تغییراتی داده است و رنگ کلمه android از سبز به سیاه تبدیل شده است. گوگل می‌گوید از بازخوردهای کاربران متوجه شدند رنگ سبز به اندازه کافی برای خوانایی مناسب نیست و رنگ مشکی بهتر است.

بنابراین، آن‌ها در لوگو و تایپوگرافی از رنگ سبز و سیاه استفاده کردند که کنتراست بهتری دارد و ارتباط بیشتری با کاربران ایجاد می‌کند. البته، سبزی رنگ خود لوگو و تایپوگرافی android نیز نرم‌تر و زیباتر شده است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چه می‌شد اگر انیمیشن‌های استودیو جیبلی را کسی با آبرنگ می‌کشید – کاری که لوئیز تریر کرده!

در این نقاشی‌های زیبای لوئیز تریر، طرفداران استودیو جیبلی فورا انیمیشن‌های یه یاد ماندنی را که از آنها الهام گرفته شده، تشخیص خواهند داد.لوئیز تریر، نقاش و مجسمه‌ساز فرانسوی با الهام از شخصیت‌های انیمیشن‌های شناخته شده از استودیو جیبلی،…

تاریخچه جذاب تلفن‌های خودرو با مرور عکس‌های قدیمی دهه 1940 تا 1980

ماشین و تلفن، زمانی دو اختراع پیشگامانه بودند. جالب است که این دو تنها یک دهه از یکدیگر جدا بودند. خودرو و تلفن به ترتیب در سال‌های 1885 و 1875 اختراع شده بودند. اما اگر فیلم‌های قدیمی را دیده باشید می‌دانید که خیلی‌ها پیش‌تر از موبایل‌های…

هوش مصنوعی کودکی بازیگران سریال فرندز Friends را بازسازی کرد!

هوش مصنوعی این روزها کارهای عجیب و غریبی می‌کند و حالا به یاری آن چهره کودکی بازیگران سریال فرندز Friends بازسازی شده است. این فناوری عجیب و غریب، نسخه‌های کودکی شش بازیگر معروف را ایجاد کرده.صفحه فیس بوک the_ai_dreams این کار را کرده،…

تصور شاهان صفوی بر اساس شرح متنی جهانگردان و افراد شاخصی که آنها را دیده و توصیف کرده‌اند

در حساب توییتر Cavid Ağa شاهان صفوی را بر اساس نوشته‌های قدیم به دقت و به صورت گرافیکی و چشم‌نوازی تصور شده‌اند.(توضیحات از ویکی پدیا) شاه اسماعیل بنا به نوشته‌های جیووانی ماریا دلی آنجیوللوشاه اسماعیل یکم (۱۷ ژوئیهٔ ۱۴۸۷ – ۲۳ مه…

عکس‌هایی از طراحی‌های داخلی و خارجی بسیار زیبا و بی‌نظیر

طراحی‌های داخلی و خارجی هم این روزها بسیار تکراری شده‌اند و فاکتورهایی مانند هزینه مواد، هزینه طراح و تخیل او و انتظارات سطح پایین کارفرماها از نظر کاربرد یا زیبایی‌شناسی آنها باعث می‌شوند که شاهد طراحی‌های تقریبا همسان در مجموع باشیم.…

نمونه‌های جالبی از اختراعاتی که فراموش شدند، یا تکامل یافتند یا به کلی به صورت دیگری تغییر پیدا…

در طی دهه‌ها و قرن‌های انسان‌های اختراعات گوناگونی کرده‌اند. از برخی از آنها در ابتدای امر تصور می‌شد که استقبال خوبی شود، اما در نهایت فراموش شدند، برخی با تغییرات نه چندان بنیادین همچنان به همان صورت تولید می‌شوند، برخی با تغییرات جدی و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.