تغییرات قیمت خرید خانه در منطقه یک تهران

0

رپورتاژ

از عواملی که افراد برای انتخاب خانه درنظر می‌گیرند، علاوه بر قیمت منطقه‌های مختلف، امکانات رفاهی آن منطقه، وجود وسایل حمل و نقل عمومی، امکانات آپارتمان مورد نظر و جو حاکم بر منطقه است. به همین دلیل شناخت منطقه‌های تهران به افراد کمک می‌کند تا در انتخاب خود بیشتر دقت کنند.

قیمت خرید خانه در منطقه یک تهران گران است. به طور معمول متراژ خانه‌های پیشنهادی در این منطقه بالا است و در سال‌های اخیر ساخت و ساز زیادی در این منطقه صورت گرفته که نتیجه آن وجود خانه‌های نوساز در آپارتمان‌هایی جدید است. با توجه به شاخص قیمت خانه در منطقه 1 نیز بیشتر این آپارتمان‌ها دارای امکانات مناسبی نسبت به قیمت ارائه شده، برای ساکنین هستند و همین موضوع باعث می شود تا خرید خانه در منطقه 1 ، گزینه‌ای مناسب باشد.

منطقه یک تهران کجاست؟

منطقه یک شهرداری تهران، مساحتی در حدود 64 کیلومترمربع دارد. مختصات جغرافیایی این منطقه از شمال محدود به ارتفاعات دامنه جنوبی کوه‌های البرز، از جنوب به بزرگراه شهید چمران حد فاصل دو راهی هتل آزادی و بزرگراه مدرس و پل صدر، از غرب به اراضی رودخانه درکه و از شرق نیز به انتهای بزرگراه ارتش محدود می‌شود. این منطقه از نظر طراحی و بافت منطقه‌ای به نوعی باغ-شهر محسوب می‌شود و عمدتا بافتی قدیمی دارد. با ساخت و سازهای جدیدی که در این منطقه صورت گرفته، ساختمان‌های بلند و برج‌های بسیاری در این منطقه وجود دارد.

بازده سرمایه‌گذاری برای ساخت و ساز در این منطقه بسیار بالا است، علاوه بر این با بازخورد خوبی در فروش واحدهای آپارتمانی نیز مواجه شده است. این امر باعث شده تا شهرداری محدودیت‌های جدیدی را در سال‌های اخیر برای ساخت و ساز در این منطقه اعمال کند.

امکانات شهری و محله‌‌ای در منطقه یک

از محله‌های قدیمی و معروف منطقه یک می‌توان به محله‌های اوین، ولنجک، ازگل، جماران، تجریش، زرگنده، سوهانک، قیطریه، نیاوران و دزاشیب اشاره کرد. این محله‌ها به دلیل دارا بودن امکانات شهری مناسب جزو منطقه‌های قابل توجه برای سکونت شهری و ییلاقی هستند. براساس شاخص کیلید قیمت هر مترمربع زمین در این منطقه  18.15 میلیون تومان و میانگین قیمت معاملات عدد 15.91 میلیون تومان است که رشد 17% در سه ماه گذشته را نشان می‌دهد. لازم به توضیح است که 1384 معامله در این منطقه ثبت شده است.

با سرعت گرفتن ساخت و ساز در این مناطق و محله‌ها، وجود مکان‌های تفریحی، مراکز خرید و توسعه خط مترو تا تجریش باعث شده تا افراد زیادی اقدام به خرید خانه در تجریش کنند.

توسعه خطوط مترو در این منطقه به بهبود رفت و آمد شهری در منطقه یک تهران کمک کرده است. در حال حاضر ایستگاه مترو تجریش، صدر، قائم، نوبنیاد و قیطریه برای اهالی منطقه یک قابل دسترسی است که امکان تردد به مناطق دیگر تهران را برای آن‌ها فراهم کرده است.

مراکز فرهنگی و تاریخی در منطقه یک

این منطقه از قدیم نیز بافتی فرهنگی و تاریخی داشته است. کاخ سعد‌آباد و کاخ نیاوران دو مرکز تاریخی بزرگی هستند که در منطقه یک واقع شده‌اند. علاوه بر آن با گسترش نیازهای فرهنگی جامعه، سینماها و سالن‌های تئاتر متعددی در این منطقه تاسیس شده است. بازار تاریخی تجریش، زیارت‌گاه امام‌زاده صالح، زیارت‌گاه امام‌زاده قاسم و ظهیرالدوله، باغ فردوس و خانه دکتر حسابی هرکدام با ویژگی‌های منحصر به فرد خود از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی این منطقه هستند که به جذابیت این ناحیه برای خرید آپارتمان در منطقه 1 تهران افزوده‌اند.

شرایط منطقه یک تهران برای خرید خانه

در منطقه یک تهران با توجه به افزایش ساخت و ساز واحدهای آپارتمانی شیک، پیشرفت منطقه نیز به طور چشمگیری قابل مشاهده است. فروشگاه‌ها و مراکز خرید بزرگی در این منطقه تاسیس شده که به جذابیت این بخش از تهران افزوده است. همچنین مراکز ورزشی بسیاری در منطقه یک تهران وجود دارند که امکانات ورزشی متنوع‌تری نسبت به سایر مناطق ارائه می‌کنند.

فضاهای سبز، درختان بلند و شیب کوهپایه‌ای منطقه یک تهران، باعث شده تا آب و هوا در این منطقه تفاوت قابل ملاحظه‌ای با سایر مناطق داشته باشد. وجود آب و هوای بهتر و حضور افراد متمول در این منطقه از دلایل مهم افراد برای خرید خانه در این منطقه است.

قیمت خرید خانه در منطقه 1 براساس شاخص کیلید

با این حال افرادی که تمایل به خرید خانه در منطقه 1 دارند، می‌توانند گزینه‌های پیش رو را بررسی کنند و بهترین انتخاب را داشته باشند. با توجه به افزایش قیمت در سال‌های گذشته و تورم چند درصدی بازار ملک در سه ماهه شروع سال 97 شاخص قیمت خانه در منطقه 1 تغییر یافته است. در سه ماهه اول سال گذشته، شاخص قیمت برای خرید خانه در منطقه 1 به شرح زیر بوده است:

شاخص قیمت آپارتمان‌های زیر 85 متر، در حدود 813.34 میلیون تومان

شاخص قیمت آپارتمان‌های 85 تا 150 متری، در حدود 1.546 میلیارد تومان

شاخص قیمت آپارتمان‌های بالاتر از 150 متر، در حدود 3.927 میلیارد تومان

قیمت‌های بالا برای ملک‌هایی ارائه شده است که نوساز هستند و بیش از 5 سال از ساخت آن‌ها نگذشته باشد. در خصوص ملک‌هایی که سن بنا در آن‌ها بالاتر از 5 سال باشد، میانگین قیمت فروش و خرید در منطقه یک متفاوت خواهد بود:

شاخص قیمت آپارتمان‌های زیر 85 متر، در حدود 775.73میلیون تومان

شاخص قیمت آپارتمان‌های 85 تا 150 متری، در حدود 1.467 میلیارد تومان

شاخص قیمت آپارتمان‌های بالاتر از 150 متر، در حدود 3.716 میلیارد تومان

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5