چگونه زبانهای خارجی را در خانه و بدون معلم یاد بگیریم

0

رپورتاژ

فریدلینگو به 5 زبان زنده دنیا صحبت می‌کند. از میان این زبانها، او به انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی مسلط است. فریدلینگو این زبانها را بطور خودآموز یاد گرفته است و همیشه به همه یادآوری می‌کند که زبان را خودشان در خانه و بصورت خودآموز یاد بگیرند و به آموزشگاهها مراجعه نکنند.

فریدلینگو عقیده دارد که کلاسهای بی پایان آموزشگاهی، انگیزه‌ی زبان آموز را به مرور کم می‌کند و یادگیری زبان به یک کار روتین و از روی عادت تبدیل می‌شود که هیچ خروجی کاربردی نخواهد داشت. در کنار این، در آموزشگاهها موارد حاشیه‌ای زیادی تدریس می‌شود که لزوما نیازی به آموزش جداگانه ندارند. برای مثال، شما با شروع کردن از عبارات ساده‌ی یک زبان می‌توانید الفبا و تلفظ را هم یاد بگیرید و نیازی نیست چندین کلاس را به این موارد اختصاص داد.

با در نظر داشتن این موارد، او بنا به علاقه‌ای که به یادگیری زبانهای خارجی داشت، شروع به یادگیری زبانهای مختلف بصورت خودآموز کرد. با آزمون و خطا و پیدا کردن کتابها و منابع صوتی تصویری مناسب، او توانست در مدت زمان کوتاهی زبانهای خارجی را یاد بگیرد. او بر این باور است که داشتن منبع مناسب خودآموز، برنامه ریزی و البته استمرار در مطالعه، زبان را می‌توان به سادگی و در کوتاهترین زمان آموخت و چیزی که اغلب در آموزشگاهها طی چندین سال تدریس می‌شود، در چند ماه آموختنی است.

در زمانه‌ای که در آن هستیم، با مشغله‌های زیادی که در طول روز با آنها دست و پنجه نرم می‌کنیم، وقت گذاشتن برای رفتن به کلاس می‌تواند به کاری چالش برانگیز تبدیل شود. از دیگر سو، با وجود ابزاری چون اینترنت، تقریبا می‌توان بسیاری از مهارت‌ها را به رایگان آموخت. سیستم‌های اشتباه و عقب مانده‌ی اجرایی در مدارس و دانشگاه، به شکل تاسف باری تصور ما از یادگیری را به بیراهه برده‌اند. برای مثال، ما باور نداریم که خودمان می‌توانیم یک مهارت را یاد بگیریم. انگار حتما باید یک راهنما و معلم باشد و به ما بگوید که از کجا بخوانیم، چطور بخوانیم و دست ما را در طی فرآیند بگیرد.

یادگیری مهارت‌های متنوع به صورت خودآموز می‌تواند تاثیر شگرفی در کیفیت زندگی ما داشته باشد. امروزه مهارت‌هایی چون برنامه نویسی، زبانهای خارجه، طراحی، کار با نرم‌افزارهای مختلف، و بسیاری موارد دیگر را می‌توان به رایگان یا با اندک هزینه‌ی ناچیزی در اینترنت آموخت. بی‌نهایت وب سایت مفید، ویدیوهای آموزشی کاربردی و ده‌ها ابزار آموزشی با کیفیت در اینترنت وجود دارد که کمک حال ما هستند و تنها کافی است اراده کنیم و برای یادگیری یک مهارت وقت بگذاریم. البته پیش نیاز تمامی این موارد این است که به خودمان باور داشته باشیم که می‌توانیم بدون معلم، مهارت را یاد بگیریم!

فریدلینگو با تکیه بر تجربه‌ای که در یادگیری زبانهای خارجی بصورت خودآموز دارد، برنامه‌ای را طراحی کرد که دیگران بتوانند با پیروی کردن و دنبال کردن فعالیت‌های آن، در خانه هر زبانی که می‌خواهند را یاد بگیرند.

علاقه به یادگیری زبانهای خارجی تقریبا خواست همه‌ی افراد است و همه اظهار تمایل به یادگیری سریع و در زمان کوتاه می‌کنند، اما اغلب در پیدا کردن منبع مناسب، نوشتن برنامه ریزی و چگونگی طی کردن فرآیند صفر تا صد، با مشکل روبرو هستند.

برنامه ریزی 10 هفته‌ای فریدلینگو جوابی است به این سوال که از کجا شروع کنیم، کدام منابع را مطالعه کنیم، چقدر زمان اختصاص دهیم، از چه مبحثی شروع کنیم و باقی موارد. در حقیقت برنامه ریزی 10 هفته‌ای فریدلینگو یک نقشه گنج است که به زبان آموز نشان می‌دهد هر هفته چه فعالیت‌هایی باید انجام دهد تا به گنج برسد.

در این جزوه سعی شده که هر چهار مهارت پوشش داده شوند و محوریت کلی فرآیند یادگیری، بر مکالمه و یادگیری سریع آن بنا شده است. برای مثال، در هفته‌ی نخست نوشته شده است که زبان آموز باید درس یک تا سه از کتاب X را برای گرامر بخواند. زبان آموز هفته‌ی اول باید ده دیالوگ موجود در پکیج منابع را همراه با فایلهای صوتی آن مرور کند. یادگیری عبارات ساده و به شدت کاربردی زبان مقصد همراه با ترجمه‌های آن از مهم‌ترین موارد فعالیت‌های نوشته شده در هفته‌های آغازین هستند. گوش دادن به فایلهای صوتی، خواندن متون ساده و کاربردی، خواندن دیالوگ‌های روتین روزانه و یادگیری لغات به شیوه‌ای کاربردی (و نه بصورت لیست وار)، از جمله مواردی است که با جزئیات فراوان در این جزوه پوشش داده شده است.

برنامه ریزی 10 هفته‌ای فریدلینگو زبان آموز مبتدی را از پایه به سطح B1 می‌رساند. این برنامه ریزی در حال حاضر برای سه زبان انگلیسی، فرانسوی و آلمانی تنظیم شده است و در آینده‌ی نزدیک برای دیگر زبانها نیز طراحی و تدوین می‌گردد. هدف از طراحی این جزوات و ثبت کردن یک دهه تجربه در یک جزوه‌ی مفصل این بوده است که بتوان در مدت زمان کوتاه با حداقل دو ساعت در روز بتوان پروسه‌ی چند ساله‌ی آموزشگاهی را آموخت. این کار با حذف کردن موارد حاشیه‌ای که در آموزشگاهها تدریس می‌شود و کوتاه کردن پروسه‌ی آموزشی و تکیه بر اصل مطلب و چیزی که کاربردی است کاملا شدنی است.

در کنار این برنامه ریزی، مجموعه‌ی جذابی از متون ساده و کوتاه به زبانهای اشاره شده در بالا در یک کتابچه همراه با ترجمه منتشر شده است که زبان آموز می‌تواند در روز چند دقیقه از وقتش را به خواندن آن اختصاص دهد. متون بسیار ساده و کاربردی هستند و با خواندن  هر متن، زبان آموز هم نکات گرامری را یاد می‌گیرد، هم دایره لغاتش را تقویت می‌کند و هم اینکه دید خوبی از ساختار زبان مقصد پیدا خواهد کرد.

فریدلینگو همچنین بزرگترین مجله‌ی زبانهای خارجی در ایران را بنا کرده است که در آن می‌توانید دریایی از منابع رایگان، اعم از مقالات، فایلهای کمک آموزشی و متون کاربردی را پیدا کنید.

در نهایت، هدف این است که زبان آموزان به این خودباوری برسند که با هزینه‌های ناچیز و بدون نیاز به معلم و آموزشگاه نیز می‌توان زبان یاد گرفت و اینکه اگر سه بال منبع مناسب، برنامه ریزی و استمرار در یادگیری را داشته باشیم، یادگیری تقریبا هر مهارتی در خانه شدنی است.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.