چگونه از نوزاد و کودک خود مراقبت کنیم؟

0

رپورتاژ

کودکان در سنین پایین بسیار فعال و بازیگوش هستند و دائما دوست دارند به مکان های جدید بروند و یا کشفیات تازه ای را انجام دهند! اما برخی از این فعالیت ها و بازیگوشی ها می تواند سلامت کودک و نوزاد شما را تحت تاثیر قرار دهد. به همین خاطر بر آن شدیم تا در این مقاله به معرفی و بررسی مواردی بپردازیم که در مراقبت از کودکان نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

بررسی موارد مهم در مراقبت از کودکان

بازیگوشی کودکان در سنین پایین می تواند سلامت جسم و جان آن ها را تحت الشعاع خود قرار دهد، البته برخی از این نوع از تهدیدات نیز توسط والدین! بر کودک اعمال می شود که این موضوع نشان دهنده عدم رعایت برخی از آموزش های مراقبتی از سوی والدین است.

ما در ادامه به معرفی و بررسی برخی از مهم ترین موارد در مراقبت از کودکان خواهیم پرداخت تا ضمن آشنایی بیشتر والدین با آن ها، بتوان عملکرد مناسبی را از آن ها شاهد بود.

1- سعی کنید لوازم غیر ضروری را به هیچ عنوان در رخت خواب کودک قرار ندهید.

یکی از مهم ترین مواردی که باید والدین به آن توجه داشته باشند، عدم استفاده از اسباب بازی کوچک، تیز، برنده و اضافی‌ای است که می تواند برای سلامت کودک شما یک تهدید تلقی شود. سعی کنید تا حد امکان از این نوع از وسایل در رخت خواب کودک استفاده نکنید.

2- افزایش دقت در انتخاب اسباب بازی ها

در هنگام خرید اسباب بازی باید نکاتی را رعایت کنید تا بهترین و مناسب ترین نوع آن را برای کودک خود خریداری کنید. به عنوان مثال برخی از اسباب بازی ها به دلیل ریز و یا گرد بودن آن ها به عنوان یک طعمه خوراکی برای کودک تلقی می شوند و کودک با خوردن آن ها متاسفانه دچار خفگی و یا سایر موارد می شود. بنابراین والدین محترم باید در هنگام خرید اسباب بازی نهایت دقت را به خرج دهند.

3- کودک را به شرایط و حال خود در هنگام خواب و یا بیداری رها نکنید.

کودک در هنگام خواب بسیار ناز و دوست داشتنی است و حرکات دهانی و بدنی بسیار دلربایی را از خود به نمایش می گذارد اما در سوی دیگر این احساس خوشایند می تواند در صورت عدم کنترل کودک و سر زدن های مرتب به احساس تلخ و ناگواری تبدیل شود! البته نمی خواهیم شما را دچار اضطراب و نگرانی کنیم، بلکه باید بدانید رها کردن کودک به حال خود می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.

4- تهیه منزلی ایمن برای حفظ سلامت کودک

شما به عنوان والدین کودک باید محیطی امن و شاداب را برای رشد و نمو کودک خود فراهم کنید! توجه داشته باشید که در وهله اول کودک شما ممکن است به اتفاقات اطراف خود از خود واکنش های منفی ای به نمایش بگذارد. بنابراین سعی کنید از کالاهای دیجیتال، شکستنی، قدیمی، هدیه و… در مسیر کودک استفاده نکنید.

5- سعی کنید غذاهای کودک را برای بار دوم حتما گرم کنید.

تغیرات احتمالی دمای شیر و غذا می تواند باعث مشکلاتی همانند سوختگی دهان و زبان کودک شود. برای این کار از مایکروویو استفاده نکنید چراکه تغییرات دمایی شدید آن می تواند سلامت کودک شما را مختل کند. در همین خصوص بهتر است دیگ و یا تشتی از آب گرم را فراهم کنید و شیشه شیر کودک خود را در آن قرار دهید تا تغیرات دمایی به صورت کنترل شده ای انجام شود.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که حتما غذا را قبل از سرو کردن آن داغ کنید و هنگام شیردهی به نوزاد با استفاده از شیشه شیر، حتما بخشی از آن را بر روی قسمت پشتی دستان خود ریخته تا از میزان حرارت و گرمای آن مطلع شوید.

6- استفاده از آغوشی نوزاد، مطمئن ترین وسیله برای حذف سلامت آن

آغوشی های نوزاد یکی از وسایل حمل و نقل نوزاد هستند. نکته ای که در رابطه با این محصول باید بدانید این است که برای حمل و نقل نوزاد همیشه نمیتوانید از کالسکه ها و کریر ها استفاده کنید. موقعیت های مختلفی وجود دارد که شما نمیتوانید از این محصولات استفاده کنید به همین دلیل آغوشی ها یکی از وسایلی هستند که شما میتوانید با استفاده از آن و در هر موقعیتی نوزاد خود را حمل کنید. که برای تهیه آن می توانید به وبسایت madaraan.ir مراجعه کنید.

7- در هنگام رانندگی مراقب کودک خود باشید

در یکی از مهم ترین موارد، یعنی رانندگی! باید توجه ویژه ای به کودک خود داشته باشید. سعی کنید برای ایجاد امنیت بیشتر از صندلی های کودک استفاده کنید اما تنها استفاده از آن ها نمی تواند کارساز باشد، بلکه باید از صحت نصب آن نیز به صورت کامل اطلاع داشته باشید.

8- سعی کنید در هنگام خواب کودک نیز همراه او بخوابید

از میان مواردی که برای محافظت از نوزاد به آن پرداختیم، این مورد کمی حیاتی تر است چراکه می تواند ارتباط کاملی با سلامت مادر داشته باشد. عموما مادرانی که فرزند اول خود را به دنیا آورده اند دچار محرومیت های خواب خواهند شد چراکه کودک آن ها بسیار بی قرار بوده و عملکرد خواب مادر به صورت کامل مختل می شود که این موضوع در نهایت باعث ایجاد افسردگی های پس از زایمان خواهد شد.

بنابراین توصیه ما به مادران جوان این است که حتما در زمان خواب کودک، همراه او بخوابند تا بتوانند برخی از ساعات خستگی و بی خوابی خود را تحمل کنند.

9 – توجه به نوع حمام کردن کودک

حمام کردن نوزاد یکی از مهم ترین موضوعاتی است که باید والدین به آن توجه داشته باشند، غفلت از کودک در هنگام حمام کردن و یا تنها گذاشتن آن در وان حمام می تواند عواقب جبران ناپذیری را داشته باشد. همچنین پوست کودک شما بسیار حساس است و نسبت به تغییرات دمایی سریعا پاسخ می دهد.

هنگامی که کودک شما در وان حمام قرار دارد، به صورت تمام وقت باید همراه او باشید و از میزان خنکی و یا گرمی آب نیز مطلع باشید تا آب داغ باعث سوزش پوست کودک شما نشود.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5