مشاوره آنلاین روانشناسی در واتساپ و تلگرام

0

رپورتاژ

مشاوره آنلاین روانشناسی در ایران سابقهٔ چندانی ندارد. تا پیش از کرونا بیشتر مردم تمایل به مراجعه حضوری به روانشناس داشتند و یا از خدمات مشاوره تلفنی استفاده می‌کردند. اما با گسترش کرونا مشاوره روانشناسی آنلاین بین مردم جا افتاد و روز به روز در حال گسترش است. دیگر بسیاری از مردم تمایل به حضور در کلینیک را ندارند چون از ارتباط راه دور احساس آرامش بیش‌تری می‌کنند البته ارزان‌تر بودن این روش هم یکی از دلایلی است که مردم به آن جذب شده‌اند. در این نوشته شما را با مزایای مشاوره آنلاین آشنا می‌کنیم و یک سرویس مناسب برای مشاوره آنلاین روانشناسی در واتس اپ را معرفی می‌نماییم.

مشاوره آنلاین روانشناسی چیست؟

همان‌گونه که از نامش پیداست این روش کمک گرفتن از روان‌شناس به صورت برخط و در فضای اینترنت است. پس شما می‌توانید در تلگرام، واتس اپ یا هر جای دیگر به صورت پیام متنی، تماس تلفنی و یا ویدیویی این ارتباط را برقرار کنید. البته بعضی از سایت‌ها برای ارائه این خدمات از پیام‌رسان‌های اختصاصی خودشان استفاده می‌کنند و از ارائه مشاوره در پیام‌رسان‌های خارجی یا بومی خودداری می‌کنند.

چرا مشاوره آنلاین خوب است؟

۱. صرفه جویی در هزینه و وقت

یکی از مواردی که ممکن است ما را از گرفتن مشاوره منصرف کند هزینهٔ نسبتا بالای جلسات مشاوره حضوری است. علاوه بر هزینهٔ مشاوره که به صورت هفتگی پرداخت می‌کنیم باید هزینهٔ حمل و نقل را در نظر بگیریم. از این‌ها که بگذریم بحث شلوغی مسیر و گرفتار شدن در ترافیک هم معضل کوچکی نیست. اما راه ساده‌تری هم هست. با ارتباط آنلاین می‌توانیم در کمترین زمان و هزینه به بیان مشکلات بپردازیم و دنبال راه حل باشیم.

۲. مشاوره در ساعات غیر کاری و روز تعطیل

ساعت کار کلینیک‌ها مشخص است معمولا از ساعت ۸ صبح تا ۵ عصر فعالیت می‌کنند. اما رفتن به کلینیک روانشناسی برای کسانی که شاغل هستند در این ساعت‌ها چندان آسان نیست. اگر کارمند جایی باشید ممکن است نتوانید هر هفته مرخصی ساعتی بگیرید تا در جلسه حضور پیدا کنید. همین موضوع می‌تواند باعث به وجود آمدن کشمکش بین شما و کارفرمایتان شود. اما در ارتباط آنلاین محدودیت زمانی وجود ندارد می‌توانید در روزهای تعطیل و حتی شب‌ها با روانشناستان گفت‌و‌گو کنید. البته این مورد نیاز به هماهنگی با وی دارد.

۳. دسترسی آسان به متخصصین

اگر در شهر کوچکی زندگی کنید ممکن است نگران این باشید که روانشناس به دلیل آشنایی با شما دچار سوگیری شود. یا نخواهید بعضی از مسائل را با کسی که شناختی نسبی از شما دارد مطرح کنید. گاهی نیز ممکن است در شهری کوچک خلاء نبود متخصص وجود داشته باشد. در این شرایط می‌توانید با درمانگران و متخصصین دیگر شهرها در تماس باشید. از طرفی فرض کنید به دلایلی ناچار به مهاجرت به شهر یا کشور دیگری کرده‌اید، آیا نیمه‌کاره رها کردن درمان و آغاز دوبارهٔ آن با فردی دیگر کاری آسان است؟ قطعا نه چون ناچار هستید از ابتدا کار را با درمانگری دیگر آغاز کنید و به این ترتیب هزینه و وقت زیادی از شما تلف می‌شود. پس می‌توانید با همان تراپیست که قبلاً جلسه داشتید ارتباط خود را از راه دور حفظ نمایید.

۴. عدم تمایل به حضور در کلینیک

یکی از دلایلی که مردم از رفتن به کلینیک روانشناسی خودداری می‌کنند احساس ناخوشایندی است که دارند. آن‌ها نگران قضاوت شدن هستند یا نمی‌خواهند دیگران بدانند که با یک روانشناس در تماسند. بعضی افراد نیز به دلیل این‌که دچار اضطراب یا آگورافوبیا هستند نمی‌توانند به محیط‌های این چنینی بروند. این باعث می‌شود تمایل به رفتن به مراکز درمانی نداشته باشند و مشکلاتشان عمیق‌تر شود. اما زمانی که در خانهٔ خود هستید می‌توانید با آرامش بیش‌تری با مشاور خود گفت‌و‌گو کنید. از طرفی این روش می‌تواند شما را برای حضور در کلینیک نیز آماده کند.

۵. بیان مسائل به صورت آزادانه

بعضی افراد دچار مسائل و مشکلاتی هستند که بیانشان برای دیگران دشوار است. آن‌ها با خودداری از بیان، رنج فراوانی متحمل می‌شوند. ترس از قضاوت شدن، نگرانی از سرزنش، ناتوانی در اعتماد و چیزهایی از این دست موانع بزرگی هستند که گاهی در جلسات اول حضور مراجعین در کلینیک وجود دارد. این مراجعان بیان مشکلاتشان را کاری دشوار و حتی غیر ممکن می‌دانند؛ در چنین مواقعی مشاوره آنلاین به کمک افراد می‌آید. آن‌ها می‌توانند به صورت تلفنی مسائلشان را مطرح کنند. حتی اگر صحبت کردن دربارهٔ این موضوعات دشوار باشد می‌توانند پیام متنی بدهند. پس حتی اگر نخواهند با مشاور رو در رو شوند باز هم می‌توانند برای حل مشکلاتشان اقدام نمایند.

مشاوره آنلاین روانشناسی در واتساپ

از کجا مشاوره آنلاین روانشناسی بگیریم؟

برای انتخاب یک روانشناس خوب باید دقت کنید که فرد مهارت و تجربهٔ کافی برای کمک به شما را داشته باشد. چه بخواهید مشاوره حضوری بگیرید و چه دنبال مشاورهٔ آنلاین باشید ما آقای روانشناس را پیشنهاد می‌کنیم. گروه آقای روان‌شناس سالهاست که در زمینهٔ خدمات درمانی فعالیت می‌کند. اگر به بخش مجله روانشناسی این مجموعه مراجعه کنید می‌بینید که اطلاعات دقیق و علمی درباره اختلالات روانی گوناگون از جمله افسردگی، اضطراب و استرس منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد با روانشناسانی زرد و نابلد سر و کار ندارید. پس می‌توانید به این مجموعه و مهارتشان اعتماد کنید. یکی از مزایای مشاوره از آقای روان‌شناس این است که نیاز به نصب اپلیکیشن اختصاصی نیست بلکه می‌توانید مشاوره آنلاین در واتساپ یا تلگرام داشته باشید.

در چه مواردی می‌توانیم مشاوره بگیریم؟

می‌توانید برای مسائل و مشکلات گوناگون از خدمات مشاوره آقای روانشناس در واتساپ و تلگرام بهره‌مند شوید. بعضی از این موارد عبارتند از:

  • درمان اختلالات از جمله: افسردگی، استرس و اضطراب
  • مشکلات خانوادگی
  • اختلالات شخصیت
  • مسائل مربوط به ازدواج و طلاق
  • کوچینگ فردی و بیزنس کوچینگ

چگونه مشاوره بگیریم؟

از دو طریق می‌توانید برای گرفتن مشاوره اقدام کنید. راه اول این است که به سایت مجموعه مراجعه کنید و پس از انتخاب پلن مشاوره دلخواه (پیام متنی، تلفنی، ویدیویی) و پرداخت هزینه با روانشناس در واتساپ یا تلگرام جلسه داشته باشید. اما ما راهی ساده‌تر نیز به شما معرفی می‌کنیم. با ارسال پیام در واتساپ یا تلگرام به شمارهٔ پشتیبانی این مجموعه (۰۹۹۰۱۲۲۲۳۲۹) می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان وقت مشاوره بگیرید و به سادگی با درمانگران و مشاوران جلسه داشته باشید.

مشاوره آنلاین روانشناسی

کلام پایانی

همان‌طور که سلامت جسم ما اهمیت دارد و تلاش می‌کنیم با افزایش آگاهیمان از بیماری جلوگیری کنیم بهتر است به سلامت روان خود نیز بپردازیم. اگر دچار مشکلی در زندگی هستیم مشاوران به ما کمک کنند که راهکاری بیابیم. اما همیشه پیشگیری بهتر از درمان است پیشنهاد می‌کنیم مقالات منتشر شده در مجله روانشناسی آقای روانشناس را بخوانید تا با مسائل گوناگون روان‌شناختی به زبانی ساده آشنا شوید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.