راهنمای پاک کردن لکه کره بادام زمینی از روی مبل (پارچه ای و چرمی)

0

رپورتاژ

کره بادام زمینی چه آنکه از انواع محصولات آماده و بسته بندی شده باشد و چه آنکه از انواع خانگی و لذیذ آن باشد، به هر حال متاسفانه معمولا تمام آن در دهان ما قرار نمی گیرد و کمی از آن بر روی محلی که نشسته ایم، می ریزد. این مشکل خصوصا هنگامی که روی مبل دراز کشیده اید و در حال تماشای برنامه مورد علاقه تان هستید، بسیار شایع است.

کره بادام زمینی یک لکه روغنی و چرب است که در نگاه اول شاید تمیز کردن آن کمی سخت به نظر برسد. اما ما با تهیه این راهنما، تلاش کرده ایم تا بهترین روش برای پاک کردن لکه کره بادوم زمینی از روی مبلمان را برای شما گردآوری کنیم.

 

روش تمیز کردن لکه کره بادوم زمینی از مبلمان پارچه ای

1.      ابتدا مبل را از باقیمانده کره، پاک کنید

در قدم اول باید مقدار اضافی کره را که هنوز روی مبل باقی مانده است را بردارید. برای این کار نیاز به یک چاقوی کره خوری یا یک قاشق تمیز دارید.

چاقو را به صورت افقی در دست خود نگه دارید و به آرامی به زیر کره فرو ببرید. سپس کره را بلند کره و دور بریزید. این کار را چندین مرتبه انجام دهید تا مطمئن شوید که تمام کره اضافی را برداشته اید. درواقع با این کار مطمئن خواهید شد که در هنگام تمیز کردن، لکه گسترش نخواهد یافت و مواد بیشتری به عمق الیاف فرش نفوذ نخواهند کرد.

در صورتی که نمی توانید به سرعت خودتان لکه کره بادوم زمینی را از مبل خود پاک کنید، می توانید با ورود به پورتال مجموعه توحید به آدرس Tohidcarpet.com از متخصصین مبل شویی ما کمک بخواهید.

2.      یک محلول تمیز کننده خانگی تهیه کنید

بعد از اینکه تا حد ممکن کره بادام زمینی را از روی مبل پارچه ای برداشتید، باید یک محلول تمیز کننده فوری و خانگی تهیه کنید.

2 فنجان آب گرم را با یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی و دو قاشق غذاخوری سرکه سفید ترکیب کنید. محلول آماده شده را درون یک ظرف بزرگ بریزید. یک پارچه سفید و تمیز یا یک اسفنج یا حتی یک دستمال کاغذی بردارید و به محلول آماده شده، آغشته کنید. مقدار اضافی محلول را با فشار دادن از دستمال خارج کنید. سپس تمیز کردن را از لبه بیرونی لکه شروع کنید و به سمت مرکز لکه پیش بروید.

با پاک کردن از سمت خارج به سمت داخل، از پخش شدن بیشتر لکه روی پارچه مبل خود جلوگیری خواهید کرد.

این مرحله را ادامه دهید تا جایی که تمام لکه به دستمال جذب شود. دقت کنید که پس از هر بار کثیف شدن بخشی از دستمال، از بخش تمیز دیگر آن استفاده کنید. اگر دستمال کاملا آلوده شد و لکه هنوز وجود داشت، از دستمال تمیز دیگری استفاده کنید و تمیز کردن را ادامه دهید.

مطمئن شوید که در حین تمیز کردن لکه کرم بادام زمینی، فرش را مالش نمی دهید و الیاف را نمی سایید. حرکات باید فشاری باشند تا بتوانند کره را از فرش خارج نمایند.

3.      مبل را شستشو دهید

برای شستشو، از یک پارچه تمیز دیگر که به آب معمولی آغشته شده است، استفاده کنید تا لکه را کاملا پاک کنید. انجام این مرحله بسیار مهم است چرا که اگر بقایای مایع ظرفشویی بر روی فرش باقی بماند، موجب جذب گرد و خاک و حشرات خواهد شد.

دقت کنید که خیس باقی ماندن مبل، باعث رشد کپک در آن می شود. بنابراین مبلمان را زیاد از حد خیس نکنید. تنها به قدری آب روی محل لکه بریزید که بتوانید آن را پاک کنید.

با استفاده از خدمات مبل شویی قالیشویی خلیج فارس می توانید بدون نگرانی بابت جنس و رویه مبلمان خود، انواع لکه ها را پاک کرده و خانه ای تمیز و زیبا داشته باشید.

 

4.      مبل را خشک کنید

ابتدا به کمک یک حوله با قابلیت جذب بالا، آب اضافی را از پارچه رومبلی خارج کنید. سپس اجازه دهید منطقه بدون حرارت مستقیم در معرض هوا قرار گرفته و خشک شود.

نحوه پاک کردن لکه کره بادام زمینی از مبل چرمی

  1. ابتدا به آرامی به کمک یک دستمال یا چاقوی کره خوری، مقدار اضافی کره را از روی چرم مبلمان بلند کنید.
  2. ترکیبی از یک فنجان آب گرم و 1 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی تهیه کنید. محلول را به خوبی ترکیب کنید تا کف کند.
  3. سپس محل لکه را با یک پارچه مرطوب شده به ترکیب فوق، پاک کنید.
  4. در مرحله بعد یک دستمال آغشته به آب تمیز لوله کشی را بردارید و محل لکه را با آن پاک کنید.
  5. در نهایت یک حوله یا پارچه با قابلیت جذب بالا را انتخاب کرده و محل لکه را خشک کنید.
  6. پس از انجام دادن مراحل بالا، می توانید از انواع حالت دهنده های چرم استفاده کرده و مبل خود را به حالت اولیه بازگردانید.

چنانچه با وجود انجام دادن مراحل بالا، لکه از روی مبل پاک نشد، می توانید خدمات مبل شویی قالیشویی در جنت آباد را برای هر نوع مبل خود دریافت کنید.

پاک کردن انواع لکه های مبل

خدمات شستشوی مبلمان در محل که توسط قالیشویی های مجاز همچون قالیشویی محدوده خلیج فارس ارائه می شود، می تواند انواع لکه های مبل شما را به راحتی پاک کند. شما می توانید خدمات مبل شویی در محل ما را برای انواع مبلمان کلاسیک، استیل، راحتی، کاناپه، شزلون و … دریافت نمایید. تکنسین های حرفه ای ما می توانند خدمات با کیفیت بالایی را به شما ارائه نمایند.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید ارائه دهنده انواع خدمات موردنظر شما اعم از قالیشویی، مبل شویی و موکت شویی در کوتاه ترین زمان ممکن از نزدیک ترین شعبه به شما می باشد. شما در هر کجای تهران و یا کرج که باشید، می توانید تنها با یک تماس یا چند کلیک در سامانه مجموعه توحید به آدرس tohidcarpet.com خدمات مورد نظر خود را از ما بخواهید.

تمام تلاش ما در طی 30 سال فعالیت در صنعت قالیشویی، رضایت مندی مشتریان مان با تنوع بالای خدمات و قیمت مناسب است.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.