فواید و خواص انگور سیاه برای مقابله با بیماری سرطان

0
رپورتاژ

تحقیقات سرطان

تحقیقاتی درباره اثرات ترکیبات پروآنتوسیانیدین از دانه و پوست انگور سیاه انجام گردید. مطالعات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که آنها یا ترکیباتی که باکتری‌های روده از آنها تولید می‌کنند، ممکن است بر ژن‌های مرتبط با رشد سرطان تأثیر بگذارند. برای درک اینکه آیا این کاربرد عملی در عادات غذایی برای کاهش خطر سرطان دارد یا خیر، مطالعات بیشتری لازم است.

 

تفسیر داده‌ها

پس از بررسی سیستماتیک این تحقیقات، چگونگی تأثیر مصرف انگور سیاه بر خطر ابتلا به سرطان منتج به موارد زیر گردید.

شواهد “متقاعد کننده” یا “احتمالی” به این معنی است که تحقیقات قوی وجود دارد که رابطه علت و معلولی را با سرطان نشان می‌دهد – اعم از کاهش یا افزایش خطر. تحقیق باید شامل مطالعات انسانی باکیفیت باشد که معیارهای خاص و توضیحات بیولوژیکی یافته‌ها را برآورده کند. یک قضاوت قانع کننده یا محتمل به اندازه کافی قوی است که توصیه‌ها را توجیه کند.

مطالعات و بررسی‌ها نشان می‌دهد که انگور سیاه و همچنین ترکیب میوه‌های غیر نشاسته‌ای خطر ابتلا به سرطان‌های دستگاه گوارش به طور کلی (مانند سرطان دهان، گلو و حنجره، مری، ریه، کبد، معده و روده بزرگ) و همچنین سرطان مثانه را کاهش می‌دهند.

انگور سیاه

 

حوزه‌های در حال مطالعه

تحقیقات آزمایشگاهی

رسوراترول تمرکز بسیاری از تحقیقات مربوط به انگور سیاه در عادات غذایی برای کاهش خطر سرطان است، زیرا انگور سیاه یکی از معدود منابع غذایی اصلی است. در مطالعات کشت سلولی، رسوراترول تمام مراحل رشد و پیشرفت سرطان‌های مختلف را مهار می‌کند: پوست، کولورکتال، پستان، پروستات، کبد، ریه و غیره.

در سلول‌های جدا شده، رسوراترول یک آنتی اکسیدان قوی است که مستقیماً رادیکال‌های آزاد را که می‌تواند به DNA آسیب برساند و آنزیم‌های آنتی اکسیدانی خود سلول‌ها را تحریک کند، از بین می‌برد. مطالعات محدود بر روی موش‌ها و خرگوش‌ها اثراتی را در کاهش التهاب و ایجاد سرطان و متاستاز نشان می‌دهد، هرچند به طور مداوم کمتر.

آنتوسیانین‌ها بر سیگنال‌دهی سلولی تأثیر می‌گذارند که آنزیم‌های آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و غیرفعال‌کننده سرطان‌زا را در مطالعات سلولی و حیوانی افزایش می‌دهد. آنها رشد و توانایی انتشار سلول‌های سرطانی را مهار می‌کنند و سیگنال‌هایی را فعال می‌کنند که منجر به خود تخریبی سلول‌های غیر طبیعی می‌شود.

اسیدهای فنولیک، دفاع آنتی اکسیدانی و ضد التهابی سلول‌ها را در برابر آسیب‌هایی که می‌تواند منجر به سرطان در مطالعات سلولی و حیوانی شود، افزایش می‌دهد. همچنین شواهد در حال ظهور در مطالعات حیوانی نشان می‌دهد که آنها ممکن است متابولیسم گلوکز را بهبود بخشند و مقاومت به انسولین را کاهش دهند و میکروبیوتای روده(میکروهای ساکن در روده بزرگ) را تغییر دهند و محیطی را در بدن ایجاد کنند که احتمال کمتری برای پشتیبانی از سرطان دارد.

فلاونول‌ها بر ژن و سیگنال‌دهی سلولی تأثیر می‌گذارند تا آنزیم‌های آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و غیرفعال‌کننده سرطان‌زا را در مطالعات سلولی و حیوانی افزایش دهند. آنها رشد و توانایی گسترش سلول‌های سرطانی را مهار می‌کنند و سیگنال‌هایی را فعال می‌کنند که منجر به تخریب غیرطبیعی فلاونول‌ها می‌شود که انکوژن‌ها را کاهش می‌دهند (ژن‌هایی که پتانسیل ایجاد افزایش رشد سلولی را دارند که می‌تواند منجر به سرطان شود). و ژن‌های سرکوب‌گر تومور را افزایش می‌دهد.

پروآنتوسیانیدین‌ها ترکیبات پیچیده‌ای هستند که عمدتاً جذب نمی‌شوند. باکتری‌های روده آنها را تجزیه کرده و اسیدهای فنولیک و سایر مواد شیمیایی گیاهی را تشکیل می‌دهند. در مطالعات سلولی، پروآنتوسیانیدین‌ها آنتی اکسیدانی هستند که به نظر می‌رسد ژن را برای کاهش رشد سلول‌های سرطانی و افزایش خود تخریبی آنها تحت تاثیر قرار می‌دهند. با این حال، زمانی که آنها در غذا مصرف می‌شوند، این ممکن است اثراتی را به ویژه در قسمت‌هایی از بدن غیر از روده منعکس نکند.

 

مطالعات انسانی

افرادی که میوه‌های بیشتری مانند انگور سیاه مصرف می‌کنند کمتر در معرض خطر ابتلا به طیف وسیعی از سرطان‌ها هستند. این احتمالاً منعکس کننده محافظت ترکیبی بسیاری از مواد مغذی و ترکیبات مختلف موجود در آنها و نحوه پشتیبانی آنها از الگوهای غذایی سالم است.

آزمایش‌های بالینی رزوراترول بر روی انسان بسیار محدود است. تفسیر نتایج پیچیده است، زیرا برخی از مطالعات از عصاره انگور سیاه بدون توجه به غلظت رسوراترول استفاده کردند. و پس از جذب، رسوراترول به سرعت به ترکیبات دیگر متابولیزه شده و دفع می‌شود. به طور کلی، به نظر می‌رسد جذب و اثرات رسوراترول با میزان مصرف، ترکیب غذاهایی که همزمان خورده می‌شوند، و تفاوت‌های فردی در میکروبیوتای روده متفاوت است.

مطالعات انسانی در مورد اینکه چگونه انگور سیاه ممکن است بر خطر سرطان تأثیر بگذارد کمی محدود است. یک کارآزمایی کوچک و کوتاه مدت نشان داد که آب انگور سیاه روزانه می‌تواند رادیکال‌های آزاد و آسیب DNA را کاهش دهد. زنان در دو مطالعه موردی-آزمایشی که بیشترین انگور سیاه یا رسوراترول را از انگور سیاه مصرف کردند کمترین ابتلا را به سرطان سینه داشتند. با این حال، محدود به رسوراترول از آب انگور سیاه نبود. در یک مطالعه آزمایشی کوچک، دادن پودر انگور سیاه به بیماران مبتلا به سرطان روده باعث کاهش ژن محرک تومور در سلول‌های طبیعی کولون شد. با این حال، سطح سلول‌های سرطانی روده بزرگ تغییر نکرد.

در یک مطالعه مشاهده‌ای روی افراد مسن، سطوح بالاتر ترکیبات ادراری تشکیل‌شده از رسوراترول – نشانگر مصرف بالاتر رزوراترول – هیچ ارتباطی با نشانگرهای التهاب، خطر سرطان یا طول عمر پس از 9 سال پیگیری نشان نداد. این امکان وجود دارد که مقادیر رسوراترول ناشی از عادات غذایی به اندازه کافی زیاد نبوده باشد که تفاوت ایجاد کند.

به نظر می‌رسد مقادیری از رسوراترول که اثرات محافظتی بالقوه‌ای را در مطالعات آزمایشگاهی نشان می‌دهند، به مصرف انگور سیاه فراتر از مقادیری که احتمالاً از طریق انتخاب غذا به دست می‌آیند، تبدیل می‌شود. بنابراین، فواید آن به احتمال زیاد ناشی از اثرات کلی ترکیبات متعدد در انگور سیاه و بسیاری از غذاهای گیاهی مشابه دیگر است.

انگور سیاه سردشت

صحبت پایانی

انگور سیاه باید دیم باشد، اگر دیم باشد آب و گوشت قرمز دارد و ارگانیک و بدون تغذیه به صورت کاملا وحشی و جنگلی عمل می‌آید. در اکثر مناطق معتدل و نیمه معتدل جهان انگور سیاه به وفور کشت می‌شود، ولی به هیچ عنوان نمی‌توان کیفیت آن را با انگور دیم سردشت مقایسه کرد چون انگور کشت شده در دشت‌ها، سواحل و زمین‌های وسیع کشاورزی به دلیل رطوبت زیاد و همچنین آبیاری مکرر، تغذیه و استفاده از سموم آفت کش، آن کیفیت و استفاده‌ی انگورهایی که در دامنه‌های مرتفع و کوهستانی کشت می‌شوند را ندارند.

در دامنه‌های شمال غربی ایران و در ارتفاعات میانی رشته کوه‌های زاگرس انگور سیاه به صورت دیم کاشته می‌شود و دلیل عمل آمدن تاک انگور سیاه به صورت دیم در این مناطق به بارش و ماندگاری برف در این مناطق بر می‌گردد.

مهد و خواستگاه انگور سیاه در ایران، شهرستان سردشت واقع در استان آذربایجان غربی می‌باشد که به تاکستان انگور سیاه معروف است و از این رو برخی از هموطنان عزیزمان همه ساله برای خرید انگور سردشت لحظه شماری می‌کنند.

دفتر مرکزی بازرگانی شورش صادر کننده برتر ملی انگور سیاه نیز واقع در شهرستان سردشت است که طی سالیان متمادی توانسته با کشت و برداشت بهترین انگور سیاه در این منطقه و ارائه این محصول با کیفیت به مردم عزیز ایران بیش از پیش نام خود را به عنوان تولید کننده برتر انگور سیاه در ایران تثبیت نماید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.