هزینه کامپوزیت دندان در سال 1401 | تخفیف ویژه + مشاوره رایگان

0
رپورتاژ

یکی از خدماتی که به در کلینیک های دندانپزشکی به بیماران ارائه میشود، خدمات کامپوزیت دندان است که به صورت مستقیم روی زیبایی ظاهری فرد تاثیر میگذارد. اگر تا الان وقتی در جمع خانواده، دوستان و یا اطرافیانتان، به دلیل داشتن دندانهای پوسیده و زرد اعتماد به نفستان را از دست داده اید، وقت آن رسیده تا یک فکر درست و اساسی برای اصلاح طرح لبخندتان انجام دهید. در این مطلب به صورت کامل همه چیز را در مورد کامپوزیت دندان که یکی از بهترین روش های زیبایی دندان است توضیح خواهیم داد. البته فراموش نکنید که روش های دیگری نیز برای زیبا کردن لبخند و دندان های شما وجود دارد. پزشک با توجه به وضعیت دندانهای شما، از بهترین روش استفاده میکند. شما میتوانید با استفاده از خدمات مشاوره رایگان به صورت حضوری در کلینیک ثمین دنتال تهرانپارس، از هزینه کامپوزیت دندان گرفته تا انتخاب بهترین روش برای اصلاح طرح لبخندتان مطلع شوید.

هزینه کامپوزیت دندان ؛ کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان به مجموعه ای از مواد گفته میشود که از آن ها برای ترمیم کردن دندانهای آسیب دیده و شکسته شده استفاده میشود. علاوه بر آن در صورتی که روی دندان ها لکه ای وجود داشته باشد، میتوان به راحتی به استفاده از مواد کامپوزیتی آنها را از بین برد.

اگر بخواهیم در مورد جنس کامپوزیت صحبت کنیم، باید گفت که کامپوزیت به شکل خمیر است. این خمیر در روند اصلاح مشکلات دندان، به صورت لایه ای روی دندان قرار میگیرد. در صورتی که پزشک مهارت لازم را داشته باشد، میتواند بدون اینکه دندان را تراش دهد، فرآیند درمان و زیبایی دندان را انجام دهد.

با توجه به قیمت پایین آمالگام، برای درمان و پر کردن دندان ها از آمالگام که ظاهری خاکستری رنگ دارد استفاده میشود. اما همین رنگ خاکستری رنگ باعث شده که نتوانیم از آن برای دندان های جلویی استفاده کنیم. وجود کامپوزیت این مشکل را حل کرده است.

کامپوزیت روی دندان به شکل خمیری شکل قرار میگیرد و سپس پزشک با استفاده از نور آن را سخت و محکم میکند. پس از رسیدن کامپوزیت به استحکام لازم، تراشیده و حالت داده میشود تا شکل زیبا و متناسب با سایر دندان ها را به خودش بگیرد.

قیمت کامپوزیت ونیر چقدر است؟

وقتی صحبت از هزینه و قیمت کامپوزیت میشود، نمیتوان به صورت مشخص یک قیمت را به بیمار ارائه داد. هزینه کامپوزیت دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از این عوامل عبارتند از :

  • حجم خرابی دندان
  • حجم کامپوزیت مورد نیاز برای اصلاح دندان
  • کشور سازنده
  • کیفیت ماده کامپوزیت

درست است که از نظر قیمتی، کامپوزیت دندان جزو خدمات ارزان قیمت به حساب نمی آید، اما اگر عمیق تر به موضوع نگاه کنید، داستان کمی متفاوت میشود. اصلاح دندان ها اگر با کامپوزیت به درستی انجام شود، شما را از هزینه های بسیار زیادی که باید برای ترمیم و درمان دندان ها و برگرداندن زیبایی به دندان ها متقبل شوید، بی نیاز میکند.

کامپوزیت کم خرج ترین و ارزان ترین روش درمانی برای دندان های تخریب شده به حساب می آید. قبل از شروع درمان بهتر است از هزینه، میزان استحکام و نوع کامپوزیتی که برای شما به کار گرفته میشود، مطلع شوید. برای این منظور شما میتوانید با استفاده از شماره تماس های زیر با ما در ارتباط بوده و یا برای استفاده از خدمات مشاوره رایگان حضوری نوبت بگیرید.

—————————————————————————————————

مشاوره رایگان به صورت حضوری و تلفنی

77739968-021 | 09337769000

—————————————————————————————————

 

چرا قیمت کامپوزیت ها با هم تفاوت دارند؟

برای بسیاری از افراد این سوال مطرح میشود که علت تفاوت قیمت در بین مراکز مختلف دندانپزشکی چیست؟ دندانپزشکی علاوه بر این که در حوزه سلامت قرار دارد، یک هنر نیز محسوب میشود. پزشکان مختلف متد و روش کار متفاوتی با یکدیگر دارند. اینکه یک پزشک از چه ماده ای، با چه کیفیتی استفاده میکند و تا چه اندازه ای مهارت دارد، همه و همه روی قیمت و هزینه کامپوزیت دندان تاثیر میگذارند. ما در کلینیک ثمین دنتال تهرانپارس افتخار میکنیم که با وجود استفاده از بهترین مواد کامپوزیتی، قیمتی معقول و قابل رقابت را برای رضایت بیشتر مراجعه کنندگان در نظر گرفته ایم.

چه مواردی روی قیمت کامپوزیت دندان تاثیر میگذارند؟

  • تعداد واحد های کامپوزیت
  • دستمزد دندانپزشک
  • درمانی های جانبی مورد نیاز
  • درمان پوسیدگی های دندان
  • برداشتن روکش یا کامپوزیت قبل
  • شرایط کلینیک دندانپزشکی

هزینه کامپوزیت دندان؛ قیمت کامپوزیت دندان در سال 1401

مزایای کامپوزیت

  • کامپوزیت دندان از جنبه زیبایی شناسی سازگاری بسیار زیادی با رنگ دندان دارد.
  • در این روش به نسبت سایر روشها، مینای دندان کمتر آسیب میبیند.
  • تعداد جلسات کم ( بین یک تا دو جلسه ) از مزیت های کامپوزیت دندان است.
  • هزینه کامپوزیت دندان بسیار کمتر از سایر روش ها مثل روکش چینی است.
  • روشی بی خطر و غیر تهاجمی محسوب میشود.
  • نیازی به بیهوشی نداشته و بدون هیچ درد و خون ریزی انجام میشود.
  • کامپوزیت ها در صورتی که آسیب ببینند، به راحتی ترمیم میشوند.
  • در این روش ساختار دندان حذف نمیشود و صرفا تا حد کمی دندان ساییده میشود تا رزین کامپوزیت بتواند به آن بچسبد.

عوارض کامپوزیت

  • از نظر تغییر رنگ، ونیر های کامپوزیت به نسبت کامپوزیت های چینی سریع تر تغییر رنگ میدهند. البته در صورتی که مراقبت درست وجود داشته باشد، این اتفاق نخواهد افتاد.
  • کیفیت و ظاهر ونیر کامپوزیت دندان به مهارت پزشک ارتباط مستقیم دارد. به همین دلیل است که در مراکز مختلف قیمت ها متفاوت هستند.
  • کامپوزیت دندان، مثل خود دندان نیاز به مراقبت مداوم و همیشگی دارد. باید برای حفظ زیبایی ظاهریتان همیشه حواستان به دندانهایتان باشد.
  • وجود حساسیت نسبت به گرما و سرما از جمله عوارض موقتی است که تا یک ماه ممکن است بعد از کامپوزیت دندان وجود داشته باشد. البته جای نگرانی نیست و همانطور که گفته شد موقتی است.
  • التهاب و تورم لثه نیز یکی دیگر از عوارض کامپوزیت دندان است که این مورد هم موقتی است. البته میتوان گفت تمام خدمات پزشکی با توجه به کار کردن پزشک روی دندانها باعث ایجاد التهاب در لثه میشوند و به هیچ وجه نیازی به نگرانی نیست.

 

مراحل کامپوزیت دندان چگونه است؟

در این بخش مراحل انجام کامپوزیت دندان را توضیح میدهیم/

1) مرحله اول

ابتدا دندانپزشک شما از راهنمای سایه و طیف رنگ کامپوزیتی استفاده می کند تا سایه دندان شما را با رنگ باندینگ مطابقت دهد. برای ایجاد ظاهری طبیعی، ممکن است از یک کامپوزیت جداگانه برای لایه‌ها ویا بخش‌های مختلف دندان استفاده کنند. توصیه می کنیم در طول این فرآیند از لباس یا آرایش با رنگ های روشن استفاده نکنید.

2) مرحله دوم

دندانپزشک شما دندان های شما را تمیز می کند.

3) مرحله سوم

دندانپزشک شما ممکن است کمی دندان های شما را کوتاه کند و مینای دندان ها را به مقدار بسیار کمی تراش دهد.

4) مرحله چهارم

سطح دندان‌های شما با یک نرم کننده دندان اسیدی اچ می شود. ژل به مدت حدود 15 ثانیه در جایی که قرار است باندینگ قرار گیرد، اعمال می شود.

شما باید چشمان خود را در حین شستشوی دندان ها با ماده اچانت، ببندید. حتی ممکن است طعم ترش یا تلخی از این ژل در دهان خود احساس کنید. بنابراین بهتذ است که دهان خود را کاملا باز نگه دارید تا بزاق سطح دندان اچ شده را آلوده نکند.

5) مرحله پنجم

دندانپزشک از اپلیکاتور برای اعمال عوامل باندینگ روی دندان شما استفاده می کند.

6) مرحله ششم

اشعه UV بر روی باندینگ تابیده میشود. این نور آبی رنگ باعث سفت شدن عامل پیوند می شود. برخی از دندانپزشکان ممکن است مرحله چهارم را نادیده بگیرند. عامل اتصال ممکن است به طور مستقیم اعمال شود و با نور پخت  و بدون هیچ گونه فرآیند اچینگ، تنظیم شود. این زمانی اتفاق می افتد که نرم کننده دندان در ماده باندینگ گنجانده شود.

7) مرحله هفتم

در مرحله هفتم، دندانپزشک ممکن است لایه های اضافی از کامپوزیت را روی دندان ها اعمال کند. اگر مقدار اولیه کامپوزیت هنوز کامل نباشد، این اتفاق می افتد. انجام این کار برای اطمینان از اینکه کامپوزیت خیلی ضخیم نمی شود است. از این رو در چندین لایه نازک اعمال می شود.

8) مرحله هشتم

دندانپزشک با استفاده از کاغذ کربنی بایت چک می کند تا مطمئن شود که باندینگ بر حرکت فک شما تاثیر نمی گذارد.

9) مرحله نهم

در مرحله آخر، دندانپزشک کامپوزیت دندانی اعمال شده را صیقل می دهد یا به اصطلاح پولیش می کند.

هزینه کامپوزیت دندان؛ قیمت کامپوزیت دندان در سال 1401

سوالات متداول

در این بخش به سوالاتی که معمولا از طرف مراجعه کنندگان مطرح میشود پاسخ خواهیم داد. پیشنهاد میشود حتما این بخش را مطالعه کنید. شاید یکی از این سوالات، دقیقا سوال شما نیز باشد.

کامپوزیت دندان چند جلسه طول میکشد؟

یکی از محاسن بزرگ کامپوزیت دندان، سرعت بالای انجام آن است. در  درمان کامپوزیت ( بر خلاف درمان لمینت دندان ) به چند جلسه درمان نیازی نیست. درمان کامپوزیت ونیر در همان جلسه اول انجام می شود. پس از اتمام درمان نیز دندان های کامپوزیت به شما نشان داده میشوند. در نهایت نیز با توجه به میل شما تغییرات مورد نظر شما روی دندان ها اعمال میشود تا در نهایت به همان چیزی که شما دوست دارید تبدیل شوند.

آیا کامپوزیت باعث بوی بد دهان میشود؟

کامپوزیت به خودی خود باعث بوی بد دهان نمیشود. اما نکته ای که وجود دارد این است که اگر پزشک مهارت کافی را نداشته باشد، بین دندان و کامپوزیت در لبه های پایینی و خارجی دندان، فاصله ای میماند. این فاصله در نهایت منجر به ورود باکتری ها و مواد غذایی شده و بوی بد دهان را به وجود می آورد. به همین دلیل است که باید در انتخاب پزشک و کلینیک دندانپزشکی برای انجام خدمات دقت زیادی کنید.

امکان حذف یا ریموو کامپوزیت وجود دارد؟

در صورتی که مینای دندان ساختار خوبی داشته باشد و یا تراش نداشته باشد، شما میتوانید کامپوزیت را حذف کنید.

آیا کامپوزیت به دندان آسیب میزند؟

به هیچ وجه! همانطور که گفته شد، کامپوزیت ماده خمیری شکلی است که با دندان شما پیوند میخورد. این ماده بعد از استحکام جزئی از دندان شما حساب میشود و با آن باید به شکل دندان واقعی رفتار کرد. یعنی باید به فکر عادت مسواک زدن و مراقبت از آنها باشید.

کامپوزیت دندان چند ساعت طول میکشد؟

از آنجایی که تمام کار کامپوزیت دندان در یک جلسه الی دو جلسه انجام میشود و از طرفی تمام فعالیت بر گردن دندانپزشک است، از نظر زمانی، مدت زمان بیشتری را باید زیر دست دندانپزشک باشید. البته این موضوع به مهارت دندانپزشک نیز ارتباط مستقیم داشته و نمیتوان ساعت مشخصی را برای آن در نظر گرفت.

کامپوزیت دندان درد دارد؟

خیر، کامپوزیت دندان به هیچ عنوان درد ندارد.

چه افرادی میتوانند کامپوزیت دندان کنند؟

بیمارانی که ایرادات زیبایی دندانی جزئی دارند، مانند شکستگی های کوچک، تغییر رنگ، ترک های جزئی روی مینا یا شکاف بین دندان ها، می توانند کامپوزیت کنند. این مشکلات نیازی به فرآیندهای ترمیمی گسترده دندان ها ندارند و با انجام این روش، قابل اصلاح هستند.

چه افرادی نمیتوانند کامپوزیت دندان کنند؟

  • بیمارانی که دارای عادت های بد مانند دندان قروچه هستند باید ابتدا بیماری خود را درمان کرده سپس اقدام به انجام کامپوزیت کنند.
  • برخی از افراد دارای سایش شدید دندانی هستند که گزینه مناسبی برای کامپوزیت دندان نیستند.
  • برخی افراد دارای بهم ریختگی دندانی شدید هستند که باید در ابتدا ارتودنسی انجام داده سپس اقدام به کامپوزیت دندان کنند.
  • برخی از افراد دارای بیماری لثه فعال هستند که گزینه مناسبی برای کامپوزیت دندان نیستند.
  • افرادی که دارای بهداشت ضعیف دندانی هستند نمی توانند از این روش استفاده نمایند.
  • افرادی هستند که دارای برجستگی دندانی هستند. این دسته از افراد نباید از روش کامپوزیت دندان استفاده کنند و باید جایگزین آن از لمینت سرامیکی استفاده کنند. به این علت که لمینت سرامیکی دارای ضخامت بسیار کمی است و این نوع درمان زیبایی برای افرادی که دندان برجسته دارند مناسب است.

آیا بیمه هزینه کامپوزیت دندان را پرداخت میکند؟

معمولا بیمه ها هزینه عمل ها و فعالیت های زیبایی را متقبل نمیشوند. از آنجایی که کامپوزیت دندان نیز جزو خدمات زیبایی دندانپزشکی محسوب میشود، تحت پوشش بیمه نیست. البته این مورد در صورتی که استفاده از کامپوزیت برای پر کردن دندان باشد، متفاوت است. بیمه در هزینه های درمانی به بیماران کمک میکند و پر کردن دندان نیز جزو خدمات درمانی به حساب می آید.

منابع »  samindental.com | badanema.com

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.