چگونه با پول کم سرمایه‌گذاری کنیم؟

0
رپورتاژ

ممکن است سرمایه‌گذاری با پول کم برای بسیاری از افراد غیرممکن به نظر برسد. البته باید توجه داشته باشید که با پول کم نمی‌توان روی ملک یا زمین سرمایه‌گذاری کرد. اما خبر خوب این است که روش‌های سرمایه‌گذاری با پول کم بسیار زیاد هستند و هرکسی می‌تواند با اندک پس‌انداز ماهیانه خود، حتی با مبالغ ده میلیون پول هم سرمایه‌گذاری کرده و سود قابل قبولی کسب کند.

اگر می‌خواهید با پول کم سرمایه‌گذاری کنید، باید واقع‌بین باشید. همچنین امید رسیدن به سودهای کلان را در مدت‌زمان کوتاه را از خود دور کنید.

عناصر مهم سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری صرف‌نظر از میزان آن، امری ضروری در زندگی هر فرد است. اما فردی که چنین قصدی دارد، قبل از هر چیز باید هدف خود را تعیین کند، شرایط خود را بسنجد و شرایط موضوع سرمایه‌گذاری خود را نیز مورد ارزیابی قرار دهد تا به نتیجه مطلوب برسد. در ادامه به بررسی مهم‌ترین عوامل مؤثر بر سرمایه‌گذاری می‌پردازیم.

·        میزان ریسک پذیرفته شده

نرخ بازده سرمایه‌گذاری به طور مستقیم با سطح ریسک پذیرفته شده توسط سرمایه‌گذار مرتبط است. مثلاً، صندوق‌های با درآمد ثابت به‌عنوان یک روش سرمایه‌گذاری کم‌ریسک در نظر گرفته می‌شوند، اما سرمایه‌گذاری در بورس، یک روش با ریسک بالا به حساب می‌آید. در نتیجه، شما باید منطقه سرمایه‌گذاری مناسب را بر اساس میزان تحمل ریسک خود انتخاب کنید.

·        هدف سرمایه‌گذاری

هدف سرمایه‌گذاری شما نیز عامل مهمی در انتخاب روش سرمایه‌گذاری است. مثلاً اگر شخصی قصد سرمایه‌گذاری با هدف کسب سود را دارد، عملکرد او با فردی که با هدف حفظ دارایی خود سرمایه‌گذاری می‌کند متفاوت خواهد بود.

·        نرخ بهره سرمایه‌گذاری

برخی از روش‌های سرمایه‌گذاری ممکن است سود بیشتری نسبت به روش‌های دیگر داشته باشند، اما در عین حال هم سرمایه‌گذار ریسک بیشتری متحمل می‌شود. مثلاً سپرده‌گذاری در بانک یک روش کم‌ریسک است و سود حاصل از آن کمتر از بورس است که روش بسیار پرریسکی به شمار می‌آید.

·        نقدشوندگی

نقدشوندگی یعنی چقدر سریع و با چه قیمتی می‌توانید سرمایه‌گذاری خود را به پول نقد تبدیل کنید. نقدشوندگی عنصر مهمی است که می‌تواند در انتخاب روش سرمایه‌گذاری مؤثر باشد. مثلاً، سپرده بانکی، نقدشوندگی بالایی دارد، اما فروش ملک و زمین فرایندی زمان بر است و ممکن است ماه‌ها طول بکشد.

·        شرایط مالی سرمایه‌گذار

یکی دیگر از ارکان مهم سرمایه‌گذاری، شرایط مالی سرمایه‌گذار را در نظر می‌گیریم. به عنوان یک سرمایه‌گذار، به یاد داشته باشید که هرگز نباید کل دارایی خود را به خطر بیندازید. بلکه با تخمین پرداخت‌های ماهانه و هزینه‌های روزانه خود و کم کردن این هزینه‌ها از درآمد ماهانه خود، مبلغ باقی‌مانده را صرف سرمایه‌گذاری کنید. به این ترتیب برای تأمین هزینه‌های روزانه خود دچار مشکل نخواهید شد.

·        سن سرمایه‌گذار

سن افراد نیز یکی از ارکان مهم سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. برای مثال فردی را در نظر بگیرید که در سن 25 سالگی و در اوج ریسک‌پذیری و هیجان، قصد دارد به امید کسب سود بیشتر سرمایه‌گذاری کند. در مقابل، فردی 65 ساله را تصور کنید که پس از بازنشستگی برای حفظ سرمایه، قصد دارد دوباره سرمایه‌گذاری کند. همان‌طور که می‌بینید رویکرد این دو نفر با یکدیگر بسیار متفاوت است.

·        دانش سرمایه‌گذاری

عامل مهم دیگری که باید قبل از سرمایه‌گذاری در نظر بگیرید، کسب دانش لازم در مورد هر یک از بازارها برای فعالیت در آن بازار است. مثلاً برای معامله در بورس ابتدا باید نحوه دریافت کد بورسی را یاد بگیرید. همچنین اگر قصد سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری را داشته باشید، باید انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری در ایران را نیز شناسایی کنید.

·        زمان

برای هرکدام از سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت باید استراتژی‌های خاص خود را بچینید. اگر نمی‌توانید برای مدت طولانی دارایی‌های خود بلوکه کنید، انتخاب روش‌های طولانی‌مدت بزرگ‌ترین اشتباهی است که می‌توانید به آن دچار شوید. علاوه بر این، انتظار سودهای کلان در کوتاه‌مدت نیز یک انتظار نامتعارف است. در نتیجه باید فاکتور زمان را در سرمایه‌گذاری خود در نظر بگیرید تا به نتیجه مطلوب برسید.

چطور می‌توان با 10 میلیون کسب و کاری راه‌اندازی کرد؟

برای خیلی‌ها راه‌اندازی کسب و کار و درآمدزایی، سرمایه بالایی می‌خواهد و حداقل سرمایه 100 میلیون است. اما ما این را باور نداریم. در همان ابتدا به شما تبریک می‌گوییم! چون شما هم مثل ما درباره راه‌اندازی یک کسب و کار 10 میلیون تومانی با سرمایه اندک فکر می‌کنید و به جای اینکه بگویید غیرممکن است و دنبال بهانه باشید، در پی ایده‌های خوب هستید.

اما با 10 میلیون چه باید کرد؟

درست است که مبلغ ده میلیون کم است، اما با همین مبلغ اندک نیز می‌توان کاری را آغاز کرد. در این راستا بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که چون میزان سرمایه اولیه شما کم است، باید کاری را که مستلزم اجاره و رهن است رها کنید. اما شغل‌هایی را می‌توانید انتخاب کنید که در زمینه‌های دورکاری و فریلنسری، کار در خانه، کارهای مهارتی و فنی، سرمایه‌گذاری، فضای مجازی و آموزش باشد.

بهترین ایده های سرمایه‌گذاری با 10 میلیون تومان

با این مقدار سرمایه می‌توان در برخی از زمینه‌ها اقدام به کسب درآمد کرد که در زیر به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

سپرده‌گذاری در بانک

سپرده بانکی یکی از سرمایه‌گذاری‌های کم‌ریسک محسوب می‌شود. اگرچه این روش کم‌ریسک است، اما به دلیل افزایش نرخ تورم و کاهش نرخ سود بانکی به ویژه در سال‌های اخیر، سود کمی به شما تعلق می‌گیرد. اما در هر صورت سپرده‌گذاری بانکی تا مدت‌ها یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری با پول کم بود که طرفداران خاص خود را داشت و هنوز هم افراد زیادی دوست دارند به این شیوه سرمایه‌گذاری کنند.

فعالیت بازار سهام

ایده دیگر سرمایه‌گذاری با پول کم، کار در بورس و بازار سهام است. شاید باور نکنید اما حداقل سرمایه‌گذاری در بورس فقط 500 هزار تومان است. شما می‌توانید فقط با مبلغ 500000 تومان، سهام‌دار یک شرکت سهامی شوید. همچنین می‌توانید با شرکت در مجامع مجمع عمومی عادی، در تصمیم‌گیری‌های مربوط به این شرکت حضور داشته باشید و از حق رای خود استفاده نمایید.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری

صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک راه دیگری برای سرمایه‌گذاری با پول کم هستند. صندوق‌های با درآمد ثابت ریسک کمتری دارند و صندوق‌های سهامی ریسک بیشتری دارند. با مقایسه صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توانید صندوق مناسبی را برای خود انتخاب نمایید.

طلا و سکه بخرید

راه دیگر سرمایه‌گذاری با پول کم، خرید و فروش طلا و سکه است. همواره طلا یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در بین اقشار مختلف مردم بوده که بسیار کم‌ریسک است. اما از آنجایی که قیمت طلا متأثر از بازار جهانی است، همیشه در هنگام خرید و فروش طلا و سکه، اخبار جهانی تأثیرگذار بر بازار طلا را رصد کنید.

روی ماشین سرمایه‌گذاری کنید

اگر هنوز برایتان سؤال پیش می‌آید که با پول کم کجا سرمایه‌گذاری کنم، باید بگوییم که خرید خودروهای دست‌دوم داخلی و خارجی و فروش آنها با قیمت بالاتر در آینده، پولیش و تعمیر خودرو و لیزینگ خودروهای کلاسیک از جمله روش‌های سود بردن از بازار خودرو  به شمار می‌آید.

خرید زمین و ملک

البته خرید ملک روشی کم‌هزینه برای سرمایه‌گذاری نیست، اما با استفاده از روش‌هایی می‌توانید با پول کمی، وارد این عرصه شوید. از جمله روش‌های سرمایه‌گذاری با پول کم در زمینه ملک می‌توان به خرید زمین، پیش‌خرید ملک، خرید ملک از تعاونی‌ها و پرداخت بهای آن به صورت اقساطی و غیره اشاره کرد.

فعالیت در فارکس

یکی از ایده‌های دیگر برای سرمایه‌گذاری با پول کم، کار در بازار جهانی فارکس است که اکنون به عنوان بزرگ‌ترین بازار مالی جهان شناخته شده است. اما از آنجایی که محدودیتی برای دامنه نوسانات این بازار وجود ندارد، در صورت عملکرد ضعیف می‌توان ضررهای زیادی را متحمل شد. به همین دلیل کار در بازار فارکس مستلزم کسب دانش تخصصی کافی در این زمینه خواهد بود.

ارز دیجیتال

ارز دیجیتال به شکل Cryptocurrency یا پول رمزنگاری شده غیرمتمرکز و بر روی پلت فرم بلاک‌چین ساخته شده است. هدف از طراحی ارزهای رمزنگاری شده افزایش امنیت و جلوگیری از تقلب‌های پولی و حذف واسطه‌ها بین خریداران و فروشندگان به وجود آمده است. اما فعالیت در این زمینه بسیار پرریسک خواهد بود.

خرید اوراق قرضه

راه دیگر سرمایه‌گذاری با پول کم، خرید اوراق قرضه دولتی است. این اوراق شامل اوراق بدهی و اسناد خزانه اسلامی است. اوراق خزانه اسلامی کمتر از ارزش اسمی خود فروخته می‌شود و در پایان قرارداد مبلغی معادل ارزش اسمی این اوراق به صاحبان آن پرداخت می‌گردد. در مورد اوراق بدهی، دولت موافقت می‌کند که در زمان معینی مبلغی را به عنوان بهره به خریداران بپردازد. این روش کم‌ریسک با سود کم است.

راه‌اندازی کسب و کار

اگرچه نمی‌توان با سرمایه اندک یک کسب و کار بزرگ راه‌اندازی کرد، اما با سرمایه اندک در زمینه کسب و کار، می‌توانید یک کار کوچک راه‌اندازی کنید و به تدریج آن را توسعه دهید. به این ترتیب خطر شما نیز کاهش می‌یابد. از جمله مشاغل کوچکی که می‌توان با سرمایه اندک راه‌اندازی کرد، مشاغل خانگی است.

سخن پایانی

هرگز بودجه و سرمایه خود را دست‌کم نگیرید. شما می‌توانید با یک انتخاب خوب بهترین سرمایه‌گذاری را انجام دهید و سود معقولی را به دست آورید. راه‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری با پول کم (زیر 10 میلیون تومان) وجود دارد که ما تعدادی از آنها را در این مقاله ذکر کردیم. برای مطالعه بیشتر در خصوص ایده های سرمایه گذاری با 10 میلیون به لینک زیر از سایت خودساخته مراجعه کنید :

https://khodsakhte.ir/%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-10-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86/

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.