سرانجام اندروید ۱۰ برای گوشی‌های گوگل پیکسل در دسترس قرار گرفت؛ نگاهی به مهم‌ترین ویژگی‌های نسخه جدید اندروید

0

گوگل انتشار نسخه بتا برای اندروید ۱۰ را متوقف و به طور رسمی نسخه Android Q Beta را به عنوان نسخه نهایی این سیستم‌عامل برای گوشی‌های خود به‌روزرسانی کرد.

مطابق معمول، در روز نخست و برای شروع، گوشی‌های خود گوگل قابلیت به‌روزرسانی به اندروید ۱۰ را دارند. تمام گوشی‌های سری پیکسل گوگل از جمله پیکسل ۱ می‌توانند اندروید ۱۰ را نصب کنند. گوگل گفته است طی همکاری‌هایی با برخی شرکا و همکاران خود در صدد است در سال ۲۰۱۹ تعدادی از اسمارت‌فون‌های دیگر هم به اندروید ۱۰ به‌روزرسانی شوند.

حدود چند هفته پیش، گوگل سیستم نام‌گذاری سیستم‌عامل موبایل اندروید را تغییر داد و به جای اندروید Q، اندروید ۱۰ را برای نام‌گذاری انتخاب کرد. در سال ۲۰۱۹ فقط اندروید ۱۰ عرضه می‌شود و به مرور برای گوشی‌ها و برندهای مختلف در دسترس قرار می‌گیرد.

ویژگی‌های برجسته اندروید ۱۰

اندروید ۱۰ دارای چندین ویژگی برجسته است که تجربه کاربری مردم در استفاده از گوشی‌های هوشمند را تغییر خواهد داد. ویژگی نخست، ناوبری «fully gestural» است. کاربران می‌توانند به جای کلیدهای ناوبری، ژست‌های حرکتی را برای ناوبری کامل گوشی انتخاب کنند. شما می‌توانید با ژست‌های حرکتی و بدون دست زدن به صفحه‌نمایش گوشی، به صفحات راست و چپ سوایپ یا منوی مالتی تسکینگ را باز کنید.

حذف کلیدهای ناوبری، دقیقا مانند آیفون X فضای بیشتری برای نمایش اپلیکیشن‌ها و محتواها فراهم می‌کند.

ویژگی برجسته دیگر اندروید ۱۰، افزودن حالت تاریک (Dark Mode) کامل در سراسر اندروید است. به این ترتیب، کل سیستم و اپلیکیشن‌ها از حالت تاریک پشتیبانی کرده و شما می‌توانید هر بخش و تنظیماتی را با پس‌زمینه سفید یا سیاه مشاهده کنید. در اندروید ۱۰، گزینه‌ای برای تنظیم نور در حالت تاریک دارد که باعث افزایش عمر باتری برای صفحه‌نمایش‌های OLED می‌شود.

گوگل قول داده در زمان راه‌اندازی اندروید ۱۰، تمام اپلیکیشن‌های این شرکت و اپ‌های شخص ثالث از حالت تاریک پشتیبانی کنند. اگر این غول اینترنت به وعده خود وفا کرده باشد؛ باید شاهد حالت تاریک در اپلیکیشن‌هایی مانند جی‌میل، گوگل مپس، گوگل پلی و میلیون‌ها اپ دیگر باشیم.

همانند نسخه‌های دیگر، گوگل در اندروید ۱۰ باز هم بخش اعلان‌ها یا نوتفیکیشن‌ها را بهبود داده است. امسال گوگل از یادگیری ماشینی کمک گرفته است تا پیام‌های ورودی را تشخیص دهد و متناسب با آن پیام‌ها، برخی کلیدهای مورد نیاز کاربر را نمایش دهد. یکی از این کلیدهای هوشمند به نام «smart replies» اجازه می‌دهد کاربر به سرعت پاسخ یک پیام یا ایمیل را بدهد.

از دیگر کلیدهای هوشمند در بخش اعلان‌های اندروید ۱۰ می‌توان به «action» اشاره کرد که دسترسی به یک آدرس URL، شماره تلفن، آدرس، ردگیری یا شماره و محتواهای دیگر مشابه در یک پیام ورودی  را ساده‌تر می‌کند؛ بدون اینکه نیازی به باز کردن پیام به طور کامل روی گوشی باشد.

ویژگی جدید Focus Mode در اندروید ۱۰ هم اجازه می‌دهد برخی اپ‌ها و اعلان‌های آن‌ها را برای تمرکز بیشتر روی کار و جلوگیری از برخی حواس‌پرتی‌ها مسدود کنید. حتی در هنگام بازی‌ها، می‌توانید با این ویژگی جلوی ظاهر شدن اعلان‌های اپ‌های دیگر را بگیرید.

با ویژگی «Project Mainline» هم امکان به‌روزرسانی آسان‌تر کدها و ماژول‌های هسته اندروید و برنامه‌ها بدون نیاز به به‌روزرسانی کامل سیستم‌عامل فراهم می‌شود. در واقع، یک ویژگی برای قدرتمندسازی اندروید با به‌روزرسانی‌های یکپارچه در پس‌زمینه است. روی اندروید ۱۰، بسته‌های امنیتی، ارتقاهای حریم خصوصی، پچ‌های مربوط به پایداری سیستم و برخی به‌روزرسانی‌ ضروری اپ‌ها به طور خودکار انجام می‌شود.

اندروید ۱۰ شامل ویژگی‌های دیگری مانند پشتیبانی از گوشی‌های تاشو، اشتراک‌گذاری رمزعبور وای‌فای با کیو آر کد (QR Code)، نزدیک به ۲۳۰ ایموجی جدید، تم‌های بیشتر و حالت‌ دسکتاپ، قابلیت‌های پیشرفته در فیلم‌برداری از صفحه و بهبود مجوزها و حریم خصوصی است.

در بخش مجوزها و حریم خصوصی، در اندروید ۱۰ می‌توانید طوری مجوز دسترسی به موقعیت مکانی را به اپی بدهید که فقط در هنگام استفاده از آن، این دسترسی اعمال شود. گوگل انعطاف‌پذیری بیشتری در مدیریت و کنترل مجوزها پدید آورده و به طور کلی با یک سیستم مجوزدهی جدید روبرو هستیم.

اندروید ۱۰ از امروز برای گوشی‌های پیکسل در دسترس است ولی هنوز مشخص نیست گوشی‌های برندهای دیگر چه زمانی می‌توانند اندروید جدید را نصب کنند. قرار است به ترتیب تا پایان سال، اسمارت‌فون‌ها و برندهای معروف به اندروید ۱۰ دسترسی پیدا کنند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

آیا سیگار الکترونیکی ایمن‌تر و سالم‌تر از سیگار معمولی است؟

در انگلستان، هم‌زمان با مبارزه با سیگار کشیدن جوانان، سیگارهای الکترونیکی به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای کمک به مردم برای ترک سیگار تبلیغ می‌شوند. ما به اینکه چرا در مورد این دستگاه‌ها دو نظر بسیار متفاوت وجود دارد، نگاهی می‌اندازیم.…

اگر در زمان این شخصیت‌های معروف مجله تایم وجود داشت و قرار بود روجلد شماره شخصیت سال شوند!

مجله تایم یک نشریه خبری هفتگی معروف است که طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله سیاست، رویداد‌های جهانی، علم، فناوری، سرگرمی و غیره را پوشش می‌دهد. اولین بار در سال 1923 منتشر شد و از آن زمان به یکی از تأثیرگذارترین و شناخته شده‌ترین مجلات در…

خارج از کادرهای عکس‌های مشهور چه گذشته؟ حالا کاربران می‌خواهد با هوش مصنوعی Generative Fill فتوشاپ…

هوش مصنوعی به سرعت در حال توسعه است و هر روز می بینیم که چقدر توسعه پیدا می‌کند. یکی از پیشرفت‌های تازهاخیراً ابزار جدید AI Generative Fill فتوشاپ بوده است.با کمک آن می‌توان بسیار ساده چیز ناخواسته‌ای را حذف کرد یا اشیایی را اضافه کرد…

عکس‌های قدیمی از یخ‌فروش‌های آمریکایی

یخ‌فروش‌ها در دوران قدیم اهمیت زیادی داشتند. قبل از رواج یخچال‌های مدرن، زندگی بدون آنها مختل می‌شد.عکس‌های این نوشته نگاهی اجمالی به دوران گذشته می‌اندازند، زمانی که صدای یخ‌فروش‌ها و شکستن بلوک‌های یخی در خیابان‌ها طنین‌انداز می‌شد.…

عجیب ولی واقعی: چشم‌های این زن در این عکس آبی نیست! + ویدئو

در یک خطای دیداری بسیار جالب که به تازگی دین جکسون در تیک تاک منتشر شده، چهره عادی زنی را می‌بینیم که برخلاف ظاهر امر، چشمان او آبی نیست و در واقع حاکستری است.دین جکسون در زمینه ایجاد خطاهای دیداری، یک حرفه‌ای محسوب می‌شود. ویدئوی او در…

کلاژهای کاغذی زیبای مینیمال از شخصیت‌های سینمایی مشهور

اینکه بتوانی به صورت خلاصه و مختصر و مفید با هنر خودت، مفهومی را برسانی، هر بسیار جالبی است. حالا تصور کنید که با برش چند کاغذ رنگی و کنار هم نهادت انها، یغنی کلاژ کاغذی بشود، شخصیت‌های مهم سینمایی را بازسازی کرد.این کاری است که مارگارت…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.