10 نکته برای تبدیل شدن به یک رهبر بهتر

0

چگونه یک رهبر قوی را توصیف می کنید؟ در یک مطالعه، ویژگی های رهبری مانند قاطعیت، سازگاری، هوش و وظیفه شناسی به عنوان مهمترین آنها ذکر شد.

رهبران تحول آفرین مثبت، توانمند و الهام بخش هستند. آنها برای فالوورها ارزش قائل هستند و به آنها انگیزه می دهند تا عملکرد بهتری داشته باشند. بنابراین چه کاری می توانید انجام دهید تا این ویژگی های ارزشمند رهبری را در آغوش بگیرید و به یک رهبر قوی تر و موثرتر تبدیل شوید؟

رهبران تحول آفرین معمولاً به عنوان افرادی مشتاق، پرشور، واقعی و پرانرژی توصیف می شوند. این رهبران فقط نگران کمک به گروه برای دستیابی به اهدافشان نیستند. آنها همچنین به کمک به هر یک از اعضای گروه برای رسیدن به پتانسیل کامل خود اهمیت می دهند. 

برخی از نکات زیر را برای چگونگی تبدیل شدن به یک رهبر بهتر در نظر بگیرید و به راه هایی فکر کنید که می توانید این استراتژی ها را در زندگی روزمره خود پیاده سازی کنید.

با درک سبک رهبری خود شروع کنید

درک سبک رهبری فعلی شما ضروری است. نقاط قوت شما چیست؟ کدام حوزه ها نیاز به بهبود دارند؟ یکی از راه‌های شروع ارزیابی مهارت‌های خود این است که در این آزمون سبک رهبری شرکت کنید تا یک ایده کلی از نحوه رهبری خود به دست آورید.

پس از اتمام مسابقه، در مورد ویژگی های اصلی سبک غالب خود بخوانید. آیا این ویژگی ها به رهبری شما کمک می کند یا مانع؟ هنگامی که مشخص کردید کدام حوزه ها به کار نیاز دارند، می توانید به دنبال راه هایی برای بهبود توانایی های رهبری خود باشید.

خلاقیت را تشویق کنید

تحریک فکری یکی از ویژگی های رهبری است که رهبری تحول آفرین را تعریف می کند. دنبال کنندگان باید تشویق شوند تا خلاقیت خود را ابراز کنند . رهبران کارآمد باید برای دستیابی به این اهداف، چالش‌های جدیدی را با پشتیبانی فراوان ارائه کنند.1

یکی از راه‌های پرورش خلاقیت، ارائه چالش‌هایی به اعضای گروه است و مطمئن شوید که اهداف در چارچوب توانایی‌هایشان است. هدف از این نوع تمرین این است که افراد را وادار کند تا محدودیت های خود را افزایش دهند اما از موانع موفقیت ناامید نشوند.

به عنوان یک الگو خدمت کنید

نفوذ ایده آل یکی دیگر از چهار مؤلفه کلیدی رهبری تحول آفرین است. رهبران تحول آفرین نمونه رفتارها و ویژگی هایی هستند که در پیروان خود تشویق می کنند. آنها پیاده روی می کنند و صحبت می کنند. در نتیجه، اعضای گروه این رهبران را تحسین می کنند و برای تقلید از این رفتارها تلاش می کنند.

تحقیقات نشان می دهد که رهبران می توانند یک باور خاص را پرورش دهند و سپس آن الهام را به پیروان خود منتقل کنند. 2 در نتیجه، پیروان خوش بین هستند و استانداردهای بالایی برای عملکرد و موفقیت دارند.

اگر می خواهید رهبر بهتری شوید، روی الگوبرداری از ویژگی هایی که دوست دارید در اعضای تیم خود مشاهده کنید، کار کنید.

علاقه مند باش

اگر واقعاً به اهداف گروه اهمیت نمی‌داد، به دنبال راهنمایی و رهبری می‌گردید؟ البته که نه! رهبران بزرگ فقط بر وادار کردن اعضای گروه به انجام وظایف متمرکز نیستند. آنها برای پروژه هایی که روی آنها کار می کنند اشتیاق و اشتیاق واقعی دارند.2

شما می توانید این کیفیت رهبری را با فکر کردن به روش های مختلف که می توانید غیرت خود را ابراز کنید، توسعه دهید. بگذارید مردم بدانند که به پیشرفت آنها اهمیت می دهید. وقتی یک نفر چیزی را با بقیه اعضای گروه به اشتراک می گذارد، حتما به آنها بگویید که چقدر از این مشارکت ها قدردانی می کنید.

گوش کنید و به طور موثر ارتباط برقرار کنید

یکی دیگر از کیفیت های مهم رهبری تحول آفرین، تمرکز بر ایجاد ارتباط یک به یک با اعضای گروه است. رهبری تحول آفرین زمانی مؤثر است که رهبران بتوانند دیدگاه خود را به پیروان منتقل کنند، که سپس از این دیدگاه الهام گرفته و انگیزه می گیرند.3

رهبران خوب باید به صورت شفاهی و غیرکلامی نسبت به اعضای گروه خود توجه و نگرانی صمیمانه را ابراز کنند .

با باز نگه داشتن خطوط ارتباطی، این رهبران می توانند اطمینان حاصل کنند که اعضای گروه احساس می کنند می توانند مشارکت داشته باشند و دستاوردهای خود را به رسمیت بشناسند.

نگرش مثبت داشته باشید

رهبران تحول آفرین نگرش خوش بینانه ای دارند و به عنوان منبع الهام برای پیروان عمل می کنند. اگر رهبران دلسرد یا بی تفاوت به نظر می رسند، اعضای گروه نیز احتمالاً بی الهام خواهند شد.

حتی زمانی که اوضاع تاریک به نظر می رسد و دنبال کنندگان شما احساس ناامیدی می کنند، سعی کنید مثبت اندیش باشید. این به معنای دیدن اشیا با عینک های رز رنگ نیست. این به معنای حفظ حس خوش بینی و امید در مواجهه با چالش هاست.

مردم را به مشارکت تشویق کنید

به اعضای تیم خود اطلاع دهید که از ایده های آنها استقبال می کنید. رهبرانی که مشارکت اعضای گروه را تشویق می کنند اغلب به عنوان رهبران دموکراتیک یا مشارکتی نامیده می شوند . در حالی که آنها حرف آخر را در مورد همه تصمیمات حفظ می کنند، اعضای تیم را تشویق می کنند تا نقش فعالی در ارائه ایده ها و برنامه ها داشته باشند.

تحقیقات نشان داده است که استفاده از سبک رهبری دموکراتیک منجر به تعهد بیشتر، حل خلاقانه‌تر مشکلات و بهبود بهره‌وری می‌شود.4

به دنبال کنندگان خود انگیزه دهید

رهبران تحول آفرین همچنین انگیزه الهام بخشی برای تشویق پیروان خود به عمل می کنند. 5 البته الهام بخش بودن همیشه آسان نیست. خوشبختانه، برای برانگیختن اعضای گروه خود به سخنرانی های انگیزشی نیاز ندارید.

برخی از ایده‌ها برای الهام گرفتن از رهبری عبارتند از: علاقه واقعی به ایده‌ها یا اهداف، کمک به پیروان احساس مشارکت در فرآیند و ارائه به رسمیت شناختن، تمجید و پاداش برای دستاوردهای افراد.

پاداش و شناخت ارائه دهید

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم یک رهبر خوب این است که بداند ارائه شناخت و پاداش مؤثر یکی از بهترین راه‌ها برای کمک به پیروان برای احساس قدردانی و خوشحالی است. 6 همچنین ممکن است تعجب آور نباشد که افراد شاد تمایل به عملکرد بهتر در کار دارند.

به تلاش برای چیزهای جدید ادامه دهید

چه کسی می گوید رهبری یک رابطه یک طرفه است؟ همانطور که برای توسعه برخی از این ویژگی های رهبری تلاش می کنید، فراموش نکنید که دنبال بازخوردها و الهام گرفتن از آنها باشید. به چیزهایی که در گذشته مؤثر بوده اند توجه کنید و همیشه به دنبال راه های جدید برای الهام بخشیدن، انگیزه دادن و پاداش دادن به اعضای گروه باشید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چهره و شکل و شمایل یک شهروند کشورهای اسکاندیناوی یا منطقه نوردیک به چه صورت است؟

کشور‌های اسکاندیناوی که به عنوان کشورهای شمال اروپا یا منطقه نوردیک نیز شناخته می‌شوند، به گروهی از کشور‌های شمال اروپا اطلاق می‌شود. واژه نوردیک اغلب برای توصیف دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد که اعضای اصلی شورای شمال اروپا هستند،…

عکس این درخت‌های عجیب در دوره جنگ جهانی دوم اصلا ویرایش نشده‌اند!

این عکس شگفت‌انگیز جنگ جهانی دوم ممکن است عکس ویرایش شده یا فیک به نظر برسد. اما واقعا این طور نیست.در این عکس سورئال، که بخشی از آرشیو عکاسی نیرو‌های دفاع فنلاند است، یک ماشین ارتش فنلاند در امتداد جاده‌ای در چند مایلی مرز با اتحاد…

این معماری‌های بسیار عجیب و در مواردی هراس‌انگیز دوران سوسیالیسم در روسیه و کشورهای اقماری آن

شوروی و سوسیالیست‌ها هم برای خود سبک معماری خاصی داشتند. در مواردی باشکوه، در مواردی خشن و در معدودی موارد مفهومی و زیبا.چیز جالب در آنها هدف ساخت آنها بود: بزرگداشت مبارزات میهنی و پیشرفت‌هایی که در سایه دولت‌های چپ به دست آمده بودند.…

یادآوری داستان تصویر تولیدشده زنی که در اینترنت وحشت آفرید و تفسیر کنونی آن ماجرا در عصر انفجار…

او در جایی بیرون است و در جهان موازی احتمالا به کمین شما نشسته. تنها کاری که باید انجام دهید تا او را به وجود بیاورید این است که دستور درست را در یک تولید‌کننده تصویر هوش مصنوعی تایپ کنید!مانند یک طلسم دیجیتالی، کلمات شما مانند یک «ورد…

تصور دهشت نبرد «واترلو» با هوش مصنوعی میدجرنی

نبرد واترلو، که در ۱۸ ژوئن ۱۸۱۵ رخ داد، یک درگیری نظامی مهم در طول جنگ‌های ناپلئون بود. این جنگ بین ارتش فرانسه به رهبری امپراتور ناپلئون بناپارت و اتحادی از نیرو‌های بریتانیایی، هلندی و پروس به فرماندهی دوک ولینگتون و فیلد مارشال گبهارد…

دو اینفلوئنسر سفر در واقع با یک تلویزیون ساده، سفر جعل می‌کردند و هیچ خبری از عکس واقعی در محیط…

دو عکاس به نام مانوئل بختر و و مانوئل رومز رام تصاویر خیره کننده‌ای خلق کردند که آنها را در حال پیاده‌روی در برف، کمپینگ در کوه‌ها و پرواز با هواپیما به سوی مقصدی دور نشان می‌دهد. اما در واقع آنها از در هنگام ثبت همه این عکس‌ها از اتاق…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5