دوبی 93 کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی ویژه و خنک برای شهروندان خود می‌سازد

0

به شهرهای دوستدار دوچرخه سواری و عابران پیاده فکر کنید و احتمالاً در ذهن خود به جایی مانند آمستردام یا اوترخت خواهید رسید، اما شاید دبی نیز در آینده نزدیک در صورت تحقق یک پیشنهاد بلندپروازانه جدید، در میان گزینه‌های شما باشد. این مسیر که Loop نام دارد، از یک مسیر دوچرخه و پیاده‌روی محصور به طول 93 کیلومتر تشکیل شده که استفاده از آن می‌تواند در شرایط سخت بیابان، غنیمتی باشد.

Loop توسط استودیوی محلی Urb طراحی شده است که مأموریت دارد زیرساخت‌های دبی را برای دوچرخه‌سواران و عابران پیاده بهبود بخشد، تا جایی که دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی به روش اصلی حمل‌ونقل برای رفت‌وآمدهای روزانه برای اکثر ساکنان آن تبدیل می‌شود.

این به وضوح یک چالش بزرگ در شرایط آب و هوای دبی است، که اغلب برای ورزش راحت در فضای باز بسیار گرم محسوب می‌شود. برای پغلبته بر این مشکل، Urb در نظر دارد که مسیر دوچرخه/عابر پیاده را در یک ساختار شیشه‌ای با ظاهری آینده‌نگرانه محصور کند که بر روی پایه‌هایی از سطح زمین بلند شده و فضای داخلی تحت کنترل آب و هوا را ارائه می‌دهد.

واضح است که خنک نگه داشتن چنین فضای نیمه‌محصور وسیعی به انرژی زیادی نیاز دارد که Urb می گوید این انرژی از منابع تجدید ‌ذیر تامین می شود. شاید انرژی خورشیدی نیز با توجه به آب و هوای محلی مناسب باشد.

لوپ علاوه بر مناطقی که برای دویدن، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و امکانات مرتبط دارد، مملو از فضای سبز فراوان، با مقدار زیادی گیاه و درخت است. پارک‌های کوچک متعدد، امکانات ورزشی و کشاورزی شهری برای بهبود تولید غذا در منطقه وجود خواهد داشت.

برنامه ریزی شده است تا حلقه یا لوپ بیش از 3 میلیون نفر از ساکنان را با استفاده از یک روش حمل و نقل سالم به مکان‌های کلیدی شهر در چند دقیقه برساند، حالا این روش می‌خواهد پیاده‌روی باشد یا دوچرخه‌سواری.

مطابق با ابتکار جدید شهر 20 دقیقه‌ای،  هدف این است که دوچرخه سواری و پیاده روی را به حالت پیش‌فرض جابجایی تبدیل شود  روزانه بیش از 80 درصد از ساکنان دبی تا سال 2040 از این شیوه سالم استفاده کنند.

البته این پروژه در حال حاضر در مرحله تحقیقاتی است. این یک چالش بزرگ است که تصور تحقق آن دشوار است، اما در این نقطه از خاورمیانه قبلا هم پروژه‌های غیرممکن پیاده شده است.

منبع: Urb


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

10 عکس بسیار زیبا از درخت – انتخاب شده از عکاسان خلاق

درخت‌ها زندگی‌بخش زمین و مایه زیبایی آن هستند. انسان‌ها هزاران سال است که آنها بهره می‌برند و تا توانسته‌اند پهنه زمین برخوردار از زیبایی‌شان را کمتر و کمتر کرده‌اند. درختان متنوع با شکل و آرایش متفاوت ریشه، تنه، شاخه‌ها و برگ‌ها، چشم‌نواز…

تجدید خاطره‌ای با وبلاگستان – اسکرین شات‌هایی از برخی از وبلاگ‌های قدیمی خوب

شبکه‌های اجتماعی وبلاگ‌ها را فرونرخیتند. دلایل فروریختن آنها بسیار بیشتر از محبوب شدن شبکه‌های اجتماعی بود:1- بسته شدن ابزارهای رایگان‌های وبلاگ‌نویسی2- نوع نوشتن وبلاگ‌نویس‌ها که هم بسیار انرژی‌بر و وقت‌گیر بود و هم به خاطر…

وقتی با اشعه ایکس از اشیای عادی عکس بگیرید؛ شگفت‌زده می‌شوید! کاری که آندری دومان کرد

مجموعه عکس‌های اشعه ایکس می‌توانند اشیاء روزمره را به روشی باورنکردنی و منحصر به فرد نشان دهند.آندری دومان، عکاس تجاری، حدود یک سال است که این کار را می‌کند. زمانی که دومان کاری را برای مشتریان انجام نمی‌دهد، دوست دارد پروژه‌های شخصی را…

عکس‌هایی از حوادث ناگوار که با کمی «احتیاط» و عقل قابل پیشگیری‌اند

گاهی ما در کارهایمان به اصطلاح از خلاقیت استفاده می‌کنیم یا سعی می‌کنیم کاری را بدون اینکه وسایل لازمش را داشته باشیم با چیزهای بی‌ربط، در زمان کم، تمام کنیم. خب راستش گاهی شانس می‌آوریم و پز می‌دهیم که خلاقیت داشته‌ایم، اما خیلی وقت‌ها…

عکس‌های تصادفی که از شانس خوب عکاس مانند یک تابلو یا یک عکس خیلی حرفه‌ای شده‌اند

عکاس‌های حرفه‌ای گاهی ماه‌ها وقت صرف می‌کنند تا در زمان و مکان مشخصی حاضر باشند و تجهیزاتشان متناسب با نور و سرعت گذر سوژه و فاصله‌شان مناسب باشد تا یک عکس خوب بگیرند.اما گاهی شانس یا فرصت‌طلبی یا آمادگی ذهنی یک عکاس برای کادربندی مناسب…

خانه‌های با مبلمان‌هایی از غذاهای خوشمزه

هانسل و گرتل، نام داستانی شاه‌پریانی با منشأ آلمانی است که برادران گریم آن را ثبت کرده‌اند. این داستان ماجرای یک برادر و خواهر کوچک به نام‌های هانسل و گرتل را روایت می‌کند که پس از رها شدن در جنگل به خانه‌ای که از کیک و آب‌نبات ساخته شده…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.