بهترین کتاب های عاشقانه که برای هدیه دادن مناسب هستند

0

کتاب جایی که خرچنگ ها آواز می خوانند
Where the Crawdads Sing

با فروش بیش از سه میلیون نسخه، یک رمان بسیار زیبا، که همزمان یک قاتل اسرار آمیز، روایتی از عصر پیش رو و یک جشن طبیعت. اکنون به صورت یک چاپ بسیار زیبا و مجلل که می تواند یک هدیه عالی یا برای اصلاح خود باشد، موجود است. بی درنگ یک چکیده ی نفیس به دنیای طبیعی، یک داستان دلچسب از روایت عصر پیش رو، افسانه ای شگفت انگیز از قاتل های احتمالی، جایی که خرچنگ ها آواز می خوانند قلب میلیون ها خواننده را از سراسر جهان لمس کرده، و این چاپ زیبا و مجلل یک نقشه کامل و تصاویر رنگی، با صفحات زیبای آغازی و پایانی می باشد.

کتاب جایی که خرچنگ ها آواز می خوانند نوشته ی دلیا اونز، از پرفروش ترین آثار سال 2018 و 2019 به شمار می رود و داستان جنایی و جذاب دختری است که اعضای خانواده اش او را در سنین خردسالی رها کرده اند تا تنهایی، در دل طبیعت بکر کارولینای شمالی، با پدر کج خلقش زندگی کند. جایی که خرچنگ ها آواز می خوانند (Where the Crawdads Sing) به مدت 45 هفته در صدر لیست پرفروش ترین کتاب های جهان بوده است و می تواند به افسانه ای بی بدیل تبدیل شود. این رمان با قلب تان بازی می کند و موضوعی جدید در ترکیب انزوا و طبیعت از دیدگاه یک نویسنده ی خانم در خلال عشقی را روایت می کند که بیشتر حالت توفیق اجباری دارد.

کتاب جاذبه میان ما
The gravity of us

نویسنده: بریتنی سی چری

“جاذبه میان ما” اثر ، یک داستان عاطفی در مورد خانواده، فرار از گذشته و قدرت رستگاری عشق است.

“من و گراهام راسل برای یکدیگر ساخته نشده بودیم. من سرشار از احساس بودم، او اینطور نبود. من در رویا زندگی می کردم در حالی که او در کابوس ها زندگی می کرد. زمانی که گریه می کردم او هیچ اشکی برای ریختن نداشت.
با وجود قلب منجمد او و آمادگی من برای فرار، بعضی اوقات ما ثانیه هایی مشترک داشتیم. ثانیه هایی که چشمانمان به هم قفل می شد و اسرار یکدیگر را می دیدیم. ثانیه هایی که لب های او ترس های من را می چشید و من در دردهای او نفس می کشیدم. ثانیه هایی که هر دو تصور می کردیم که از دوست داشتن یکدیگر چه می خواهیم؟
آن ثانیه ما را معلق می کرد، اما وقتی به واقعیت بازمیگشتیم، گرانش ما را وادار به فرود از آن حالت می کرد.

کتاب ما تمامش می کنیم
It Ends with Us

نویسنده: کالین هوور

لیلی، هیچ وقت زندگی ساده ای نداشته، اما این موضوع هرگز او را از تلاش برای رسیدن به زندگی مطلوبش، بازنداشته است. او مسیری طولانی را از محله ی کودکی اش در مین طی کرده و پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه، به بوستون نقل مکان کرده و کار و تجارت خودش را راه انداخته است. پس از ملاقات با یک جراح مغز و اعصاب جذاب به نام رایل کینکید، همه چیز در زندگی لیلی، رویایی و فوق العاده جلوه می کند. رایل، قاطع، یک دنده، گاهی اوقات خودرأی و همچنین، حساس و نابغه است و با لیلی بسیار خوب رفتار می کند. لیلی، نمی تواند فکر رایل را از سرش بیرون کند، درحالی که رایل از روابط عاطفی بیزار است. با این که رایل، قانون نداشتن رابطه ی عاطفی را به خاطر لیلی کنار می گذارد، اما لیلی نمی تواند در مورد علت اصلی وجود این بیزاری و نفرت از روابط عاشقانه در ذهن رایل، کنجکاوی نکند. کتاب و کسی نماند جز ما، با ترکیب یک داستان عاشقانه ی جذاب و کاراکترهای بسیار ملموس و قابل همذات پنداری، رمانی گیراست که برای مدت ها در ذهن مخاطبین باقی خواهد ماند.

کتاب برباد رفته
Gone with the Wind

نویسنده: مارگارت میچل

کتاب برباد رفته، رمانی است که مارگارت میچل آن را به رشته ی تحریر درآورده و در سال 1936 برای اولین بار به چاپ رسیده است. داستان، در کلایتون کانتی و آتلانتا، و در زمان جنگ داخلی آمریکا و دوره ی بازسازی پس از جنگ می گذرد. اسکارلت اوهارا، دختر جوان و لوس مزرعه داری ثروتمند است که باید از همه ی امکاناتش استفاده کند تا بتواند خود را از فقر و فلاکت ناشی از جنگ و درگیری های خونین آن، برهاند. لازم به ذکر است که عنوان رمان بر باد رفته، از شعری نوشته ی ارنست داوسون گرفته شده است. کتاب برباد رفته، از همان لحظات آغازین به محبوبیت شگفت آوری در میان مخاطبان آمریکایی دست یافت و به پرفروش ترین اثر داستانی آمریکا در سال های 1936 و 1937 تبدیل گشت. نتایج یک نظرسنجی در سال 2014 نشان داد که رمان بر باد رفته، پس از کتاب مقدس، دومین اثر محبوب خوانندگان آمریکایی بوده و بیش از سی میلیون نسخه از آن، در سرتاسر جهان به فروش رفته است.

کتاب من پیش از تو
Me Before You

نویسنده: جوجو مویز

لوییزا کلارک، دختر جوانی است که زندگی کاملا معمولی و ساده ای دارد و تمام عمرش را در روستای کوچک محل زندگی اش سپری کرده است. او که به شدت به کار و پول نیاز دارد، خدمتکار پسری به نام ویل ترینور می شود که پس از یک حادثه ی رانندگی، مجبور است بقیه ی عمرش را روی ویلچر بگذراند. ویل، سابقا فردی پرروحیه و بلندپرواز بود اما اکنون سرزندگی خود را از دست داده و مطمئن است که نمی تواند زندگی به این شکل را تحمل کند. ویل، بسیار دمدمی مزاج است با نیش و کنایه حرف می زند، اما لوییزا به تدریج یاد می گیرد که چگونه می تواند با او تعامل کند و پس از مدت اندکی، حسی از عشق و علاقه نسبت به او در دل لوییزا شکل می گیرد. وقتی که لوییزا درمی یابد که ویل برای خود، نقشه های شوکه کننده ای در سر دارد، تصمیم می گیرد تا به او نشان دهد که زندگی همچنان ارزش زیستن را دارد. کتاب من پیش از تو، داستان عاشقانه ای است که از مخاطب خود می پرسد: «چه خواهید کرد اگر خوشحال کردن کسی که به او عشق می ورزید، باعث شکسته شدن قلب خودتان نیز بشود؟»

کتاب شوهر دلخواه
A Suitable Boy

نویسنده: ویکرام ست

کتاب شوهر دلخواه، رمانی نوشته ی ویکرام ست است که نخستین بار در سال 1993 به انتشار رسید. این رمان خواندنی در بطن خود، داستانی عاشقانه را جای داده است: لاتا به همراه مادرش، خانم روپا، تلاش می کنند تا شوهری دلخواه را برای او پیدا کنند. داستان این کتاب که در اوایل دهه ی 1950 میلادی و در هندی تازه استقلال یافته و بحران زده می گذرد، ما را به دنیای پرجزئیات و خیال انگیز چهار خانواده می برد و ماجرای جذاب زندگی و عشق آن ها را روایت می کند. کتاب شوهر دلخواه، تصویری جامع و جزئی نگرانه از جامعه ای پیچیده و چندقومیتی است و به قصه ی افرادی عادی می پردازد که در توالی بی پایان عشق و بلندپروازی، خوشحالی و ناراحتی، و تبعیض و مصالحه گرفتار شده اند.

کتاب سنگی بر روی بافه
Rock on a scaffold

نویسنده: علی محمد افغانی

کتاب، یک داستان نیمه بلند عاشقانه است. که در سالهای ۱۳۲۵ و ۱۳۲۶ اتفاق می افتد …. «اسم کتاب ممکن است قدری عجیب به نظر برسد و خواننده در ابتدا معنای بافه را درک نکند ، ولی در طول داستان و پیگیری قصه ، به معنای آن و علت استفاده از این نام ، پی می برد….» در این کتاب نیز همان دستمایه ها و دلبستگی ها همیشه ی نویسنده از فقر ، زیبایی ، عشق و مردمان ساده دل، مشاهده می شود . روایتی آشکار از زیبایی خیره کننده ی یک دختر که اطرافیان تاب و تحمل دیدن او را ندارند … رفتار آزادمنشانه ی دختر در دفاع از حقوق اجتماعی خودش ، چیزی جز بدنامی و ننگ برای او به ارمغان نمی آورد . زیبایی بلای جانش می شود و ناچار پس از مرگ پدر مجبور می شود.

بخت پریشان
The Fault in Our Stars

نویسنده: جان گرین

هازل، دختر نوجوانی است که معجزه ای پزشکی، باعث کوچک شدن تومور سرطانی او شده و فرصت چند سال زندگی بیشتر را به او داده است. هازل هیچ وقت زندگی چندان خوشحال کننده ای نداشته اما زمانی که در گروه حمایت از کودکان سرطانی با پسری به نام آگوستوس واترز آشنا می شود، زندگی اش، شکلی کاملا جدید و متفاوت به خود می گیرد. بخت پریشان، اثری خردمندانه، رک و گزنده است و بلندپروازانه ترین و تأثیرگذارترین رمان جان گرین به حساب می آید. این اثر موفق، به شکل درخشانی به ماجراهای بامزه، هیجان انگیز و تراژیک زندگی و عشق می پردازد.

کتاب غرور و تعصب
Pride and Prejudice

نویسنده: جین آستین

کتاب غرور و تعصب، رمانی ارزشمند و ماندگار نوشته ی جین آستین است که نخستین بار در سال 1813 انتشار یافت. داستان این رمان به رشد عاطفی قهرمان کتاب، الیزابت بنت، می پردازد. الیزابت در روند اتفاقات، به نادرستی تصمیمات عجولانه پی می برد و فرق بین چیزهای اضافی و ضروری در زندگی را می آموزد. آقای بنت، پنج دختر دارد اما به دلایلی هیچ یک از دخترانش نمی توانند دارایی های او را به ارث ببرند. همسر آقای بنت هم ثروتی از خود ندارد، بنابراین برای این پنج دختر ضروری است که حداقل یکی از آن ها با مردی ثروتمند ازدواج کند تا بتواند بعد از مرگ او، از خانواده حمایت مالی کند. جین آستین در این اثر جاودان با هنرمندی تمام بر موضوع ازدواج از روی عشق و علاقه تأکید می کند و با طنزی درخشان، به موضوعاتی چون چگونگی رفتار انسان ها، تحصیلات، ازدواج و پول در زمانه ی خود می پردازد.

کتاب هنوز هم من
Still Me

نویسنده: جوجو مویز

کتاب باز هم من، رمانی عاشقانه نوشته ی جوجو مویز است که اولین بار در سال 2018 منتشر شد. این کتاب، سومین عنوان از سه گانه ی «من پیش از تو» به حساب می آید. لوییزا کلارک برای شروع یک زندگی جدید به نیویورک می رسد و مطمئن است که می تواند علاوه بر لذت بردن از این ماجراجویی تازه، رابطه اش با سم را نیز در چندهزار مایل آن طرف تر، زنده نگه دارد. او به دنیای میلیونرها پا می گذارد و برای لئونارد گاپنیک و همسر دوم بسیار جوانترش، اگنس، مشغول به کار می شود. لو مصمم است که بیشترین بهره را از این تجربه ببرد و خود را کاملاً غرق کار و زندگی جدیدش در نیویورک می کند. او پس از مدتی با جاشوا رایان آشنا می شود؛ مردی که نجوایی از گذشته ی لو را همراه خود دارد. زندگی لو خیلی زود مسیر تازه ای به خود می گیرد و او مجبور می شود که از خود بپرسد: لوییزا کلارک چه کسی است؟ و چگونه می توان شجاعت این را یافت که از قلب خود پیروی کرد؟

کتاب مردی که می خندد
The Man Who Laughs

نویسنده: ویکتور هوگو

کتاب مردی که می خندد، رمانی نوشته ی ویکتور هوگو است که نخستین بار در سال 1869 به چاپ رسید. داستان عاشقانه ی خارق العاده ی مردی که چهره اش در کودکی آسیب زیادی می بیند و نقابی از خنده بر صورتش نقش می بندد، دختر کور وفاداری که عشقش را نثار این مرد می کند و بی رحمی و بی اخلاقیِ اشراف زادگانی که در ناز و نعمت زندگی می کنند، در این رمان بسیار جذاب به زیبایی به تصویر کشیده اند. هوگو با ارائه ی این داستان تأثیرگذار و به یاد ماندنی و با توصیفات هنرمندانه ی خود از افکار و احساسات شخصیت ها، مخاطبین را غرق در دنیای تخیل خود می کند. او علاوه بر این، به کاوش در اعماق خرد بشر می پردازد و نگاهی به طرز تفکر و شیوه ی زندگی در برهه ای خاص از تاریخ می اندازد.

کتاب نفرت بازی
The Hating Game

نویسنده: سالی تورن

کتاب نفرت بازی، رمانی نوشته ی سالی تورن است که نخستین بار در سال 2016 انتشار یافت. لوسی هاتن همیشه مطمئن بوده که می تواند مقام ریاست را به دست آورد. او جذاب و مهربان است و به این موضوع افتخار می کند که همه در محل کار، او را دوست دارند. همه به جز مردی غیرصمیمی، کاربلد و کمی ترسناک به نام جاشوا تمپلمن. و البته این احساس کاملا دوطرفه است. این دو شخصیت که در محل کار مجبورند چهل تا پنجاه ساعت در هفته را در کنار هم بگذرانند، با یکدیگر وارد یک بازی اعتیادآور، مضحک و بی پایان برای اثبات برتری خود به دیگری می شوند. اگر لوسی بازی را ببرد، رئیس جاشوا خواهد شد و اگر ببازد، استعفا خواهد داد. اما چرا لوسی ناگهان رویاهایی عجیب و پرحرارت را درباره ی جاشوا می بیند؟ و چرا هر بار برای رفتن به محل کار، به شکلی لباس می پوشد که انگار به یک قرار عاشقانه می رود؟

کتاب ربکا
Rebecca

نویسنده: دافنه دوموریه

داستان این رمان در مونته کارلو و با خواستگاری غیرمنتظره ی مردی جذاب و بی پروا به اسم ماکسیم دو وینتر از قهرمان زن کتاب آغاز می شود. این دختر که در کودکی یتیم شده و به عنوان یک خدمتکار زندگی می کرده است، از شانسی که در خانه اش را زده، بسیار خوشحال است و به سختی می تواند این اتفاق را باور کند. اما زمانی که قدم در ویلای ییلاقی ماکسیم می گذارد، متوجه می شود که همسر سابق و فقید شوهرش، سایه ای بزرگ بر زندگی آن ها خواهد افکند،مصیبتی ادامه دار که در زیر قبر، زندگی شان را تهدید به نابودی می کند. عروس جوان داستان که چیز زیادی از همسرش نمی داند، با ورود به این عمارت بزرگ، به شکلی عجیب به درون زندگی همسر اول دو وینتر کشیده می شود؛ زنی زیبا به اسم ربه کا که یادش پس از مرگ، برای لحظه ای هم فراموش نشده است… اتاق هایش دست نخورده است، لباس هایش آماده ی پوشیده شدن و خدمتکار شرورش[خانم دانورس]همچنان وفادار و آماده به خدمت. شخصیت اصلی این رمان با دلهره و نگرانی نسبت به اتفاقات پیرامون، جستجوی خود را برای فهمیدن سرنوشت واقعی ربه کا و راز های ماندرلی آغاز می کند.

کتاب ادامه بده
Carry On

نویسنده: رینبو راول

کتاب ادامه بده، رمانی فانتزی و عاشقانه نوشته ی رینبو راول است که اولین بار در سال 2015 وارد بازار نشر شد. سایمون اسنو، بدترین برگزیده ای است که تا به حال انتخاب شده است. البته این چیزی است که هم اتاقی اش، بَز، می گوید. این درست که بَز، خبیث و خون آشام و در مجموع یک عوضی تمام عیار است اما حرفش درباره ی سایمون، چندان غلط هم نیست. سایمون نیمی از اوقات حتی نمی تواند چوب جادوگری اش را به کار بیندازد و در زمان هایی که می تواند نیز، چیزی را به آتش می کشد. استادش از او دوری می کند، رابطه ی عاشقانه اش از هم پاشیده و از همه ی این ها بدتر، هیولایی جادوخوار با چهره ی سایمون مشغول خرابکاری است. اگر بَز اینجا بود، مشکلات خیلی راحت تر از این ها ممکن بود حل شوند. رمان ادامه بده، عاشقانه ای جذاب و پرمعما است و همه ی ویژگی های دوست داشتنی آثار رینبو راول را در خود دارد… البته با هیولاهایی بسیار بسیار بیشتر!

کتاب نامه ی گمشده
The Lost Letter

نویسنده: جیلین کانتور

اتریش ، سال 1938 . کریستوف شاگرد جوانی نزد یک گراور ساز تمبر اتریشی به نام فدریک فابر است. هنگامی که معلمش ناپدید می شود طول کریستالناتخت ناپدید می شود ، کریستف مجبور می شود تمبرهای آلمان ها را حک کند ، و همزمان در کنار النا ، دختر معلم محبوب خود کار می کند و همچنین با مقاومت اتریش برای ارسال پیام های زیرزمینی و جعل اوراق همکاری می کند. در حالی که او در میان هرج و مرج وحشیانه ی جنگ عاشق النا می شود ، کریستوف باید راهی برای نجات النا و خودش پیدا کند.
لس آنجلس ،سال 1989. کیتی نلسون در حال طلاق گرفتن از همسرش است و هنگامی که مشغول تمیز کردن خانه و همچنین زندگی اش است ، به کلکسیون تمبر پدرش بر می خورد. پدری که اخیرا به خانه سالمندان رفته است. هنگامی که یک ارزیابی کننده ، به نام بنیامین ، یک تمبر غیر معمول اتریشی در دوران جنگ جهانی دوم را که بر روی نامه ی عاشقانه ی قدیمی ای درج شده است ، کشف می کند و به سراغ کلکسیون پدر کیتی می رود، کیتی و بنیامین به یک سفر مشترک اعزام می شوند که داستانی از شور و شوق و تراژدی را که از پشت دیوار های فروریخته ی برلین از دهه ها و قاره ها عبور می کند می یابند .
رمان عاشقانه ، دلهره آور و اعتیاد آور ، نامه ی گمشده ، قدرت ماندگار عشق را نشان می دهد.

کتاب پنج قدم فاصله
Five Feet Apart

نویسنده: ریچل لیپینکات

کتاب «پنج قدم فاصله» رمانی نوشته ی «ریچل لیپینکات» است که اولین بار در سال 2018 به انتشار رسید. دانش آموزی دبیرستانی به نام «استلا گرنت» به بیماری «فیبروز سیستیک» مبتلا است و از زندگی‌ای که در آن، «بیماری حرف آخر را می زند»، خسته شده است. «استلا» اما دختری قوی و مصمم است—او داروهایش را با برنامه ای مدیریت می کند که خودش طراحی کرده، و ویدیوهایی را درباره ی بیماری «فیبروز سیستیک» تهیه می کند تا دیگران را بیشتر با این بیماری آشنا کند. «استلا» کارهای زیادی برای انجام دادن دارد، اما آشنایی با هنرمندی به نام «ویل نیومن» که به همان بیماری مبتلاست و در همان بیمارستان حضور دارد، همه چیز را تغییر می دهد. «ویل» به خاطر این بیماری، عفونتی حاد پیدا کرده که باعث شده او از فهرست پیوند ریه خارج شود. این عفونت همچنین به این معنی است که «ویل» برای این که سلامت «استلا» را به خطر نیندازد، باید همیشه فاصله ای مشخص از او داشته باشد—حتی وقتی این دو، عاشق یکدیگر می شوند.

کتاب جایی که عاشق بودیم
All the Bright Places

نویسنده: جنیفر نیون

کتاب جایی که عاشق بودیم، رمانی نوشته ی جنیفر نیون است که نخستین بار در سال 2015 به انتشار رسید. تئودور فینچ، شیفته و مسحور مرگ است و مدام به روش هایی برای خودکشی می اندیشد. اما هر بار، اتفاقی خوب، هرقدر هم که کوچک باشد، او را از انجام این کار منصرف می کند. وایولت مارکی، به امید آینده زندگی می کند و به شدت منتظر تمام شدن درسش است تا بالاخره بتواند از شهرش و اندوه دردناک ناشی از مرگ اخیر خواهرش رهایی یابد. زمانی که فینچ و وایولت، یکدیگر را بر لبه ی ساختمانی ملاقات می کنند، معلوم نیست که کدام یک، ناجیِ آن دیگری خواهد شد. و زمانی که این دو برای انجام پروژه ای برای یافتن شگفتی های محل زندگی شان، تیمی را تشکیل می دهند، هم فینچ و هم وایولت، موفق به کشف چیزهای بسیار مهمتری می شوند: فینچ، تنها با وایولت است که می تواند خودش باشد—پسری عجیب، بامزه و پرانرژی که آنقدرها هم ناآشنا و غیرقابل ارتباط نیست. و وایولت، تنها با فینچ است که می تواند شمارش روزها را کنار بگذارد و آن ها را واقعاً زندگی کند. اما در ادامه ی داستان و با بزرگتر شدن دنیای وایولت، جهان فینج، کوچک و کوچکتر می شود.

کتاب ملت عشق
The Forty Rules of Love

نویسنده: الیف شافاک

الیف شافاک در رمان ملت عشق، دو روایت موازی شگفت انگیز را پی گرفته است-یکی معاصر و دیگری در قرن سیزدهم، در زمانی که مولانا با مرشد روحانی خود و درویشی خانه به دوش، شمس تبریزی مواجه می شود. این دو روایت در کنار هم، پیام جاودانه و بی انتهای عشق در اشعار مولانا را به ذهن متبادر می کنند. الا روبنشتاین، زنی چهل ساله و درگیر در ازدواجی ناموفق است. او به تازگی در سمت ویراستاری کتاب مشغول فعالیت شده و اولین وظیفه ی جدی اش، خواندن و تهیه ی گزارش از کتابی به نام «کفر شیرین»، نوشته ی عزیز زاهارا است. الا با خواندن رمان ملت عشق، مسحور داستان جست وجوی شمس برای یافتن مولانا و نقش او در تبدیل واعظی موفق اما ناخشنود به سالکی متعهد، شاعری بااحساس و ترویج دهنده ی عشق می شود. او همچنین، تحت تأثیر درس ها یا قوانین شمس قرار می گیرد-درس هایی که بینشی عمیق به فلسفه ای کهن بر پایه ی یگانگی همه ی انسان ها و ادیان، و حضور بی چون و چرای عشق در تک تک آدمیان به مخاطب خود ارائه می کند. الا با خواندن ادامه ی کتاب، متوجه شباهت داستان مولانا با زندگی خود شده و درمی یابد که عزیز زاهارا، همانند شمس، برای آزادی و رهایی او از رنج های دنیا وارد زندگی اش شده است.

فردا
Tomorrow

نویسنده: گیوم موسو

“فردا” از “گیوم موسو” داستانی است عاشقانه که از کلیشه های رمانتیک فاصله گرفته و قصه ی “متیو” و “اما” را با روایتی گیرا به مخاطب عرضه می کند. “متیو”، با آن صورت سبزه و کفش های چرمی اش، با روحیه ای مشتاق و شخصیتی جذاب، یکی از اساتید دانشگاه هاروارد است. “متیو” میان دانشجویانش بسیار محبوب است، چون سخنرانی های بی تکلف و تاثیرگذار او، فلسفه را برای همه قابل درک کرده است. این محبوبیت تا جایی پیش رفته که برای شروع کلاس های جدیدش، بیش از هشتصد نفر ثبت نام کرده اند و قرار است کلاس در تالار اصلی دانشگاه برگزار شود. جمله ای که روی تخته نوشته شده می گوید: اگر فلسفه رنج روح را از بین نبرد، فایده ای هم ندارد.
“متیو” به تازگی همسرش را در حادثه ای هولناک از دست داده و حالا تک و تنها از دخترش مراقبت می کند. در این بین او لپ تاپی می خرد و متوجه می شود که هنوز عکس هایی متعلق به صاحب قبلی لپ تاپ، در آن باقی مانده است. بنابراین سعی می کند با صاحب قبلی ارتباط برقرار کند و این صاحب قبلی، زنی است به نام “اما”. زنی که در دهه سی زندگی اش هنوز به دنبال یاری همراه می گردد. صحبت های “متیو” و “اما” آن ها را وا می دارد که یک قرار ملاقات بگذارند. نکته ی جالب داستان “فردا” به قلم “گیوم موسو”، این است که “متیو” و “اما” در دو دنیای موازی زندگی می کنند؛ در واقع “اما” یک سال عقب تر از “متیو” زندگی می کند و این “متیو” را به فکر وا می دارد که شاید “اما بتواند” از مرگ همسرش جلوگیری کند. و این گونه داستان “فردا” از “گیوم موسو” آغاز می شود.

کتاب جین ایر
Jane Eyre

نویسنده: شارلوت برونته

جین ایر، نام رمانی است که نویسنده ی انگلیسی، شارلوت برونته، آن را با نام مستعار کورر بل در اکتبر سال 1847 به انتشار رساند. جین ایر در کودکی پدر و مادرش را از دست داد و در کنار عمه اش زندگی می کرد. او در مدرسه ی خیریه ی لوود نیز دوران سخت و پرمشکلی را گذراند، اما با این حال، هیچ وقت روحیه، صداقت و درستی خود را از دست نداد. جین با مردی به نام آقای روچستر، رابطه ی عاشقانه شکل می دهد و و پرده از مشکلات و موانع موجود بر سر راه ازدواج قانونی اش برمی دارد. داستان این کتاب، شیوه ی نگارش ملودرام را متحول کرد و جست وجوی زنی پرشور و با اراده را نشان داد که برای داشتن زندگی ای بهتر و آزادتر در جامعه ی سنتی و پرتبعیذ ویکتوریایی، تمام تلاش خود را به کار بسته است. این رمان خلاقانه و ماندگار از شارلوت برونته، با قهرمان زنی سخت کوش و تسلیم ناپذیر، عاشقانه ای است که همچنان، تأثیر زیادی بر مخاطبین دنیای ادبیات دارد.

کتاب بازمانده ی روز
The Remains of the Day

نویسنده: کازوئو ایشی گورو

در سال 1956، استیونز، پیش خدمتی باسابقه در دارلینگتون هال، تصمیم می گیرد که به سوی وست کانتری برود. اما این گردش شش روزه، تبدیل به سفری به درون گذشته ی استیونز و کشورش انگلستان می شود؛ گذشته ای که با فاشیسم، دو جنگ جهانی و عشقی پنهان بین یک پیش خدمت و یک خدمت کار خانه، گره خورده است. رمان خیره کننده ی ایشی گورو، داستان عاشقانه ای همزمان ناراحت کننده و خنده آور، تأملی عمیق بر شرایط حاکم بر انسان مدرن، و مرثیه ای برای انگلستان در زمان تغییرات سرنوشت ساز است.

خورشید هنوز یک ستاره است
The Sun Is Also a Star

نویسنده: نیکولا یون

این شانس است یا سرنوشت که انسان ها را گرد هم می آورد؟ این سوالی است که در کتاب خورشید هنوز یک ستاره است به آن پرداخته می شود. ناتاشا، دختری است که خانواده اش با احتمال دیپورت شدن به جامائیکا رو به رو است و دانیل، پسری کره ای/آمریکایی با احساساتی ظریف و شاعرانه است. روز پرماجرای این دو نوجوان در فروشگاهی در نیویورک و با مشاهده ی یک سرقت آغاز می شود. ناتاشا سخت به دنبال راهی برای ماندن در آمریکا است و دانیل خود را برای یک مصاحبه ی دانشگاهی آماده می کند؛ این دو شخصیت با پیشروی داستان، فراز و نشیب ها و قهر و آشتی های متعددی را تجربه می کنند اما چیزی که هر دویشان به خوبی می دانند این است که عشقی در میانشان در حال شکل گیری است. رمان خورشید هنوز یک ستاره است، با ارائه ی داستانی پرجزئیات و چندوجهی، به زیباترین شکل ممکن به عواطف، افکار و مشکلات شخصیت های جذاب و قابل باور خود می پردازد.

کتاب بابا لنگ دراز
Daddy-Long-Legs

نویسنده: جین وبستر

کتاب بابا لنگ دراز، رمانی نوشته ی جین وبستر است که نخستین بار در سال 1912 منتشر شد. جودی ابوت، دختری هجده ساله است که در یتیم خانه زندگی می کند. روزی به جودی خبر می دهند که میلیونری اسرارآمیز پذیرفته تا مخارج تحصیل او را بپردازد و یکی از بزرگترین رویاهایش را به واقعیت تبدیل کند. جودی احساس می کند برای اولین بار در عمرش، کسی را دارد که می تواند او را خانواده ی خود بداند. ولی قرار نیست همه چیز به میل جودی پیش برود زیرا مرد ثروتمند قصد دارد ناشناخته باقی بماند و از جودی خواسته که تنها درباره ی پیشرفتش در تحصیل برای او نامه بنویسد. اما از این ها گذشته، این مرد سخاوتمند و اسرارآمیز واقعاً چه کسی است؟ آیا جودی می تواند روزی او را ملاقات کند؟


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

10 عکس بسیار زیبا از درخت – انتخاب شده از عکاسان خلاق

درخت‌ها زندگی‌بخش زمین و مایه زیبایی آن هستند. انسان‌ها هزاران سال است که آنها بهره می‌برند و تا توانسته‌اند پهنه زمین برخوردار از زیبایی‌شان را کمتر و کمتر کرده‌اند. درختان متنوع با شکل و آرایش متفاوت ریشه، تنه، شاخه‌ها و برگ‌ها، چشم‌نواز…

روجلدهای قدیمی مجله‌های کیهان بچه‌ها

کیهان بچه‌ها مجله‌ای بود که در دوران کودکی می‌خریدیم. برای من کیهان بچه‌ها بوی نان می‌دهد! چون پدرم همیشه بعد از رفتن نانوایی؛ نان‌ها را لای مجله می‌گذاشت و وقتی به خانه می‌آمد من دوان دوان می‌رفتم و مجله را از او می‌گرفتم.منابع…

شوخی‌های تصویری دانشگاهی – دوران عزیز پرمخاطره و گاه پرمشقت با بازدهی‌های نامعلوم

دوره دانشگاه و سختی تطابق‌های دانشجوهایی از طبقات مختلف اجتماعی و نواحی مختلف کشور و آمیزه جالب کنار هم قرار گرفتن آنها هر فعالیت عادی دیگر اجتماعی می‌شود مانند نگاه کردن به فوتبال و هر امتحان یا حتی کلاسی خاطره‌انگیز می‌شود.در اینجا…

کسانی که توهم خاص و عجیبی دارند: ما از ستاره‌های دیگر آمده‌ایم و فرازمینی هستیم! پدیده Starseed

ممکن است خیلی احمقانه به نظر برسد. اما افرادی هستند که معتقدند از سایر سیارات به زمین آمده‌اند تا به شفای سیاره زمین کمک کنند و بشریت را به «عصر طلایی» هدایت کنند و به دوره‌ای از خوشبختی، شکوفایی و موفقیت برسانند!جستجوی اینترنتی این…

روش‌های بد نشستن روی صندلی و شیوه نشستن سالم روی صندلی در محیط کار

در موقعیت‌های مختلف یا در هنگام خستگی، روش‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی از سوی ما استفاده می‌شود که برای بدن مفید نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:خم شدن روی صندلی: وقتی روی صندلی خمیده می‌شوید، ستون فقرات شما به درستی حمایت…

۲۰ برنده عکاسی از طبیعت در سال ۲۰۲۲ در مسابقه عکاسی IPA

جوایز بین المللی عکاسی (IPA) در سال 2022 بار دیگر از مجموعه‌ای خیره کننده از عکس های طبیعت پرده‌برداری کرد که قلب و ذهن بینندگان در سراسر جهان را تسخیر کرده است. این تصاویر برنده استثنایی ما را به قلمروهای مسحورکننده طبیعت منتقل می‌کنند،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.