مواردکاربردی استفاده ازکامپوزیت دندان

0
رپورتاژ

اغلب افراد این دیدگاه را دارند که کامپوزیت دندان را تنها برای پرکردن دندان ها میتوان استفاده کرد و مصرف دیگری در دندانپزشکی ندارد. اما خوب است بدانید که این روش درمانی بسیار فراتر از تصور شما کاربرد دارد.

کامپوزیت شیوه درمانی است که دندانپزشکان برای درمان های مختلفی از آنها استفاده میکنند. اگر قصد استفاده از آن را دارید به موارد مصرف آن در ادامه توجه کنید:

ترمیم اینله دندان یکی از روش هایی است که از آن میتوانید بهره مند شوید، دندان هایی که دچار آسیب دیدگی یا پوسیدگی جزئی می شوند را با کمک مواد پر کننده ترمیم می کنند اما اگر پوسیدگی گسترده باشد با روش معمول و رایج پر کردن دندان، نمی توان آن ها را ترمیم و درمان کرد. 

مورد دیگر درمان ترمیم انله دندان می باشد، نوعی ترمیم غیر مستقیم به این معنی که در لابراتوار ساخته می شوند. دندانپزشک ابتدا دندان آسیابی که دچار پوسیدگی وسیع شده را از پوسیدگی و خرابی نجات می دهد و بعد از دندان قالب می گیرد. قالب به لابراتوار فرستاده می شود و سپس بر اساس آن ترمیم ساخته می شوند.

علاوه بر این بریج ها به نوعی پروتز دندانی هستند که جایگزین تعداد معدودی دندان از دست رفته می شوند. آن ها به نسبت ایمپلنت دندان هزینه کمتری دارند و کمی شکیل تر هستند.

همانطور که در ابتدا گفته شد، پر کردن دندان در دندانپزشکی، دندان های آسیب دیده را با استفاده مواد مخصوصی ترمیم می کنند. بعد از آنکه محل پوسیدگی را به اندازه کافی تراشیدند تا پوسیدگی از بین برود،  حفره را با کمک مواد دندان را پر میکنند.

یکی از مواد پر کننده بسیار مهم در دندانپزشکی برای ترمیم دندان و یا پر کردن این حفره کامپوزیت دندان است.

از مصارف بسیار رایج کامپوزیت در دندانپزشکی، کمک به اتصال براکت های ارتودنسی به سطح دندان ها است. متخصص ارتودنسی برای اینکه بتواند براکت ها را به دندان متصل کند میبایست از یک ماده خوب، چسپنده و مستحکم استفاده کند که در غالب اوقات این ماده رزین کامپوزیت است.

باید بدانید که نتیجه این درمان به دندانپزشک با تجربه و کار بلد وابسته است. بنابراین مهم می باشد که نزد چه کسی کار را پیش ببریم از این رو باید در انتخاب دندانپزشک دقت لازم را داشته باشیم.

مراجعه به دندانپزشکی اطفال

ویزیت توسط دندانپزشکی اطفال یکی از مهمترین اقداماتی می باشد که والدین باید برای  فرزند خود انجام دهند و هر چند وقت یکبار  با مراجعه به پزشک از سلامت دندان های کودک خود مطمئن شوند.

پوسیدگی دندان کودکان در سنین مختلف به عوامل مختلف بستگی دارد. این عوامل به ترتیب سن کودک، از مصرف شیر مادر یا شیشه شیر شروع و تا مصرف شیرینی و شکلات بیش از حدّ و عدم رعایت بهداشت دهان ادامه پیدا می‌کند.

از علت های پوسیدگی دندانهای اطفال اوایل رویش، قراردادن شیشه شیر یا سینه مادر به مدت طولانی، مخصوصاً شب تا صبح و البته در سن بالاتر میتوانیم  مصرف شیرینی و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان را نام ببریم.

دندانپزشک اطفال برای ویزیت کودک شما بر اساس تشخیص و ضرورت ، تاریخ قرارهای بعدی را تعیین می نماید و در بررسی محیط دهان و دندان برای سلامت و رشد مناسب ، برنامه های آموزشی و اطلاعات در مورد (مسواک زدن صحیح کودکان ، نخ دندان کشیدن ، مکیدن و جویدن انگشتان و پستانک ، مشاوره تغذیه و استفاده از دهانشویه فلوراید و مراحل رویش و رشد دندانهای دائمی به والدین آموزش می دهد.

توجه داشته باشید که اولین تجربه کودک شما از دندانپزشکی بسیار مهم می باشد. این تجربه در آینده تصویر ذهنی کودک شما از دندانپزشکی را ایجاد می کند ، بنابراین بهتر است سعی کنید کودکان را به مراکز طراحی شده و تزئین شده برای کودکان ببرید تا حضور در محیط دندان برای آنها جذاب و آرام باشد.

در رابطه با زمان معاینه فقط چند دقیقه طول خواهد کشید و وقت بیشتر دندانپزشک برای آموزش والدین و تعامل مثبت با کودک اختصاص می دهد. با این حال ، کل روند اولین مراجعه کودک به دندانپزشک طولانی نیست.

درمان جدی تر برای کودک شما وقتی می باشد که تمام دندانهای شیری رشد کردند ، دندانپزشک احتمالاً در هر معاینه از فلوراید موضعی استفاده خواهد کرد.

حداقل دو بار در روز استفاده از مسواک و استفاده مرتب از نخ دندان به سلامت دهان و دندان کودک نیزکمک می کند. اما آنها نباید از مقدار زیادی خمیر دندان استفاده کنند و به اندازه یک نخود برای آنها کافی است.

شرایط انجام لمینت دندان

لمینت دندان یکی از روش هایی است که در حال حاضر افراد بیشتر جهت زیبایی دندان های خود انتخاب می کنند. اما انجام این روش شرایطی دارد که با وجود آن میتوانشما را کاندید آن دانست.

شرایط لازم جهت استفاده روش لمینت دندان:

نداشتن مشکلات دهان و دندان

از مهمترین موارد برای داشتن شرایط انجام این می باشد که شما مشکلات دندانی نداشته باشید. جون داشتن هرگونه پوسیدگی  و خرابی و عفونت در لثه باعث می شود از این روش نتیجه نگیرید.

پس قبل از انجام باید تمامی مشکلات دندانی خود را توسط دندانپزشک را رفع نمایید و بعد از مدتی که درمان اولیه تان گذشت برای لمینت دندان اقدام نمایید تا به آنچه که می خواهید برسید.

ضخیم بودن مینا دندان

شاید بدانید که برای لمینت، سطحی از مینای دندان شما را تراش می دهند و اگر ضخیم نباشد نمیتوان لمینت را بر روی آن چسباند. پس باید به گونه ای باشد که اگر تراشیده هم شد مقداری از آن باقی بماند تا بتوان بر روی آن کار کرد. اگر مینای دندان شما این حالت را نداشته باشد قطعا راه دیگری را دندانپزشک برای شما انتخاب خواهد کرد.چون داشتن مینای نامناسب این کار پوسیدگی دندان را افزایش می دهد و نتیجه خوبی برای شما نخواهد داشت.

عادت های نامناسب دهانی

برخی از افراد عاداتی دهانی دارند که نامناسب هست و هنوز آن را ترک نکرده اند. از این عادت ها می توان جویدن ناخن ها و اشیا و فشار بر فک ها و دنان قروچه نام برد. انجم این ها به لمینت آسیب خواهد زد و از عمر این کار کم می کند.

 این عادات باعث میشود لمینت شما جدا شود بنابراین برای اینگونه افراد روش های دیگری توصیه می شود. برای جلوگیری از این آسیب ها میتوان از محافظ که نایت گارد نام دارد نیز استفاده کرد اما باز توصیه می شود افرادی که قصد ترک ندارند از این روش درمان استفاده نکنند چون ممکن است نتیجه مطلوب را نگیرند.

بهداشت دهان و دندان

برای موفقیت هرگونه درمان دندانپزشکی سالم بودن وضعیت دهان و دندان در اولویت است . بعد از انجام لمینت نیز این روند باید ادامه داشته باشد تا سال های زیادی بتوانید از آن استفاده نمایید.

 لمنیت نیز احتیاج به مسواک زدن دارد و یا حتی نخ دندان دارد و اگر نسبت به انجام این کار بی تفاوت باشید به مرور لمینت شما ازبین می رود و رنگش تغییر می کند.

مرتب و ردیف بودن دندان ها

مرتب بودن دندان ها برای انجام لمینت دندان بسیار مناسب است. اگر شما دندان های کجی داشته باشید باید از قبل آن را اصلاح نمایید و بعد نسبت به این کار اقدام نمایید چون  ممکن است فشار به لمینت وارد کند و باعث شکستگی آن شود و لمینت قادر به این نیست نا فرم هایی دندان را تغییر بدهد. پس باید ابتدا بوسیله ارتودنسی دندان این ایرادات را برطرف سازید و بعد اقدام نمایید.

لمینت دندان را بیشتر برای زیبایی دندان ها استفاده می نمایند اما از کاربردهای دیگر آن موارد زیر را میتوان نام برد:

  • بستن فاصله بین دندان‌ها
  • سفید کردن دندان‌ها
  • ترمیم شکستگی و لب پر شدگی های دندان
  • بزرگ کردن اندازه دندان های کوچک

اگر مشکلاتی که وجود دارد بزرگ  باشد، امکان ترمیم و رفع ایرادات آن با  لمینت دندان وجود نخواهد داشت. از این رو باید راه های دیگری را جهت اصلاح دندان انتخاب نمایند.

درمان دندان در کلینیک دندانپزشکی قلهک

شما برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند. چرا که نتیجه موفق هر درمان دندانپزشکی به متخصص آن بستگی دارد و هر چقدر در آن خبره و با تجربه باشد نتیجه بهتری برای شما خواهد داشت.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است. این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است. بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

تهران-خیابان شریعتی-روبروی مترو قلهک بن بست اختصاصی -پلاک 1-طبقه اول

26640905 – 26640907 – 26640957

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.