بهترین روش های سرمایه گذاری برای شخصیت های ریسک پذیر و ریسک گریز چیست؟

0
رپورتاژ

احتمالا برای شما هم پیش آمده که وقتی به گوشتان خورده که قیمت طلا، ارز یا سایر دارایی‌ها در حال افزایش است، تصمیم گرفته‌اید جایی سرمایه گذاری کنید تا سرمایه‌تان دچار افت قدرت خرید نشود. در این شرایط با گزینه‌های متفاوتی روبرو می‌شوید و گاهی تصمیم گرفتن در مورد این که کجا سرمایه گذاری می‌کنید، دشوار می‌شود.

باید دقت داشته باشید که در این قبیل وضعیت‌ها که نوسانات بازارهای دارایی زیاد است، توجه به شخصیت سرمایه گذاری ما می‌تواند کمک زیادی کند. در این مطلب به این موضوع می‌پردازیم که بهترین روش های سرمایه گذاری برای شخصیت های ریسک پذیر و ریسک گریز چیست.

دو نوع شخصیت سرمایه گذاری

افراد روحیات متفاوتی دارند و هر یک از آنها ویژگی‌های رفتاری دارد که می‌تواند روی تصمیمات زندگیشان اثر بگذارد. سرمایه گذاری نیز یکی دیگر از همین تصمیمات است که به دلیل روحیات خاص ما می‌تواند تحت تاثیر قرار گیرد. به طور کلی افراد را به دو دسته ریسک گریز و ریسک پذیر تقسیم می‌کنند.

افراد ریسک پذیر به گروهی گفته می‌شود که حاضرند در ازای به دست آوردن بازدهی بالاتر، ریسک بیشتری قبول کنند. این در حالی است که افراد ریسک گریز به کسانی گفته می‌شود که حاضرند بازدهی به نسبت کمتری داشته باشند اما ریسک از دست دادن خاصی سرمایه آنها را تهدید نکند و بتوانند سودی کم اما مطمئن را به دست آورند.

سرمایه گذاری

با توجه به این موضوع، هر یک از این نوع افراد گزینه‌های متفاوتی در پیش دارند و برایشان بهتر است در راستای آن سرمایه گذاری کنند. در ادامه بیشتر این موضوع را توضیح می‌دهیم که بهترین روش های سرمایه گذاری برای شخصیت های ریسک پذیر و ریسک گریز چیست.

چرا شناخت ریسک پذیری و ریسک گریزی اهمیت دارد؟

اهمیت ریسک گریزی و ریسک پذیری در سرمایه گذاری زیاد است. گاهی اوقات وقتی بازاری رشد چشمگیری می‌کند، افراد مختلفی به قصد کسب سود وارد آن بازار می‌شوند. این افراد روحیات متفاوتی دارند.

حالا اگر شرایط به گونه‌ای پیش برود که بازار افت کند، افراد ریسک گریزی که وارد آن شده‌اند، دچار استرس و فشار عصبی می‌شوند و حتی این احتمال وجود دارد که با زیان آن بازار را ترک کنند. در مورد افراد ریسک پذیر هم کسب سود اندک گزینه‌ای بهینه نیست. به همین دلیل هم افراد باید نوع شخصیت سرمایه گذاری خود را بشناسند و در گزینه‌ای مناسب خود سرمایه گذاری نمایند.

از کجا بدانیم ریسک گریزیم یا ریسک پذیر؟

در بالا به اهمیت ریسک پذیری و ریسک گریزی اشاره کردیم. اما از کجا بدانیم ریسک پذیر هستیم یا ریسک گریز؟ این موضوع تا حدودی از تجربه شخصی ما و شناختی که نسبت به خود داریم، مشخص است. با این حال، آزمون‌هایی هم هستند که به ما در شناخت میزان ریسک پذیری یا ریسک گریزی کمک می‌کنند.

از جمله این آزمون‌ها می‌توان به سنجش ریسک پذیری کیان دیجیتال اشاره کرد. پس از انجام این آزمون شما می‌توانید گزینه‌هایی که برایتان مناسب است را مشاهده کنید.

بهترین روش های سرمایه گذاری برای شخصیت های ریسک پذیر

حال که به اینجا رسیدیم، می‌خواهیم به بهترین روش های سرمایه گذاری برای شخصیت های ریسک پذیر اشاره کنیم. برای افرادی که شخصیت ریسک پذیر دارند، عموما مواردی مانند طلا و بورس مناسب است. این گزینه‌ها در بلندمدت عایدی خوبی برای سرمایه گذاران داشته‌اند. بازار سهام در بلندمدت بهترین بازدهی را داشته است. با این حال، گزینه‌ها فوق ریسک بالاتری هم دارد و برای ورود به آن باید شناخت خوبی از بازار سهام داشت و وقت کافی نیز نسبت به تحلیل انواع سهم‎‌ها اختصاص داد.

در غیر این صورت، یعنی در شرایطی که وقت و دانش کافی از بازار سهام نداشته باشیم اما بخواهیم از بازده این بازار استفاده کنیم، بهتر است از طریق صندوق های سرمایه گذاری سهامی مانند آوای سهام کیان، آهنگ سهام کیان یا صندوق شاخصی هم وزن کیان اقدام به سرمایه گذاری نماییم.

اگر هم پول زیادی ندارید یا نگران خریدن سکه با حباب بالا یا حتی نگهداری آنها در جای امنی هستید، می‌توانید با حداقل 500 هزار تومان از طریق صندوق طلای کیان در طلا سرمایه گذاری نمایید.

بهترین روش های سرمایه گذاری برای شخصیت های ریسک گریز

در بالا به بهترین روش های سرمایه گذاری برای شخصیت های ریسک پذیر اشاره کردیم. حالا نوبت به بهترین روش های سرمایه گذاری برای شخصیت های ریسک پذیر می‌رسد. از آنجا که افراد ریسک گریز به حفظ دارایی خود اهمیت می‌دهند، بیشتر به سوی بانک می‌روند.

در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر افزایش سود بانکی نیز منتشر شد. با این حال، باید دانست که  گزینه‌های بهتری در مقایسه با بانک، حتی پس از این افزایش نرخ سود وجود دارد که اتفاقا کم ریسک هم هستند. صندوق های درآمد ثابت انواع مختلفی دارند،؛ برخی از آنها مانند بانک سود پرداختی ماهانه دارند و برخی دیگر هنگام فروش صندوق اصل و سود پول را یکجا به شما می‌دهند. صندوق های درآمد ثابت می‌توانند جایگزینی برای سپرده بانکی باشند.

این صندوق ها سود روزشمار دارند و سود موثر سالانه برخی از آنها نیز بیشتر از بانک است. به عنوان مثال اگر سود پرداختی ماهانه صندوق ندای ثابت کیان را دوباره در همین صندوق سرمایه گذاری کنید، سالانه حداقل 25 درصد سود کم ریسک به دست می‌آورید.

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی اهمیت ریسک پذیری و ریسک گریزی در سرمایه گذاری افراد پرداختیم و توضیح دادیم که چطور می‌توان ریسک پذیر یا ریسک گریز بودن خود را شناخت. در ادامه نیز به این موضوع اشاره کردیم که بهترین روش های سرمایه گذاری برای شخصیت های ریسک پذیر و ریسک گریز چیست. این موارد می‌تواند ما را در راستای یک سرمایه گذاری درست و مناسب کمک کند.

 

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.