وقتی خلاصه مفهوم یک فیلم را کاملا درست، اما افتضاح تعریف می‌کنیم! هشتگ ExplainAFilmPlotBadly که توصیه می‌کنم در توییتر، اینستاگرام دنبال کنید!

0

در عمرمان ما یک عالم فیلم و سریال و کتاب خوب را به خاطر اینکه خلاصه‌شان در سایت‌ها بیانگر روح واقعی‌شان نیست، از دست داده‌ایم.

البته اصلا انتظار نمی‌رود که شما و اصولا هر شخصی بتواند در سه چهار جمله، خلاصه عالی فیلم و سریال را طوری که خطوط داستانی‌اش لو نرود یا اسپویل نشود، معرفی کند. اما دست کم می‌شود در این مسیر تلاش کرد.

یکی از مشکلات ما این است که خلاصه‌های فیلم را معمولا از روی خلاصه سایت IMDB معمولا در سایت‌های دانلود فیلم می‌گذارند. معمولا ویکی‌پدیا از این نظر خیلی بهتر است. منتها داستان فیلمی که در ویکی‌پدیا نقل می‌شود معمولا مفصل است و داستان را اسپویل هم می‌کند.

کلا من فکر می‌کنم بهترین زمان برای نوشتن خلاصه یک فیلم بلافاصله بعد از دیدن فیلم است، که آن هم توسط یک نویسنده آشنا به ادبیات و سینما باید صورت بگیرد.

اما ما واقعا چند نوع خلاصه بد داریم. یک دسته از خلاصه‌ها که کلا اشتباه هستند و ربطی به داستان اصلی فیلم ندارند و گمراه‌کننده هستند.

ولی نوعی از خلاصه‌ها هم هستند که نویسنده‌اش واقعا هیچ اشتباهی نکرده، چیزی که در مورد فیلم می‌گوید واقعا خلاصه روند فیلم است، اما همین خلاصه بد جوری روایت می‌شود!

مثال عرض می‌کنم:

فیلم عالی فارست گامپ را در نظر بگیرید، کسی خلاصه این فیلم را این طور نوشته:

به مدت سه دهه دختر معتاد از پسر دچار عقب‌افتادگی ذهنی سوء استفاده می‌کند!

خب در واقع یک جورهایی داستان فیلم همین است، اما در عین حال همین نیست …

جالب است که برای نقد این طور خلاصه‌کردن‌ها و آدم‌هایی که یک جورهایی با عقده و کمپلکس‌های روانی که دارند، عادت دارند این طور ما را از فیلم‌های خوب محروم کنند، هشتگی به طنز به صورت #ExplainAFilmPlotBadly ایجاد شده که می‌توانید آن را هم در توییتر و هم در اینستاگرام دنبال کنید. در ضمن در سایت ردیت هم صفحه‌ای برای همین کار اختصاص داده شده است.

البته جنبه ایجاد شوخی‌های خلاقانه این هشتگ، واقعا عالی است. و مطالب این هشتگ را فقط کسانی می‌توانند درک کنند و از آن لذت ببرند که قبلا فیلم را دیده باشند.

یک جورهایی هم این شبیه آن جمله مورد علاقه خودم است که نمی‌دانم خودم در ذهنم ساخته‌ام یا افراد متعددی قبل از من هم یک جورهایی به آن اشاره کرده‌اند:

«بیان بخشی از حقیقت، هیچ تفاوتی با دروغگویی ندارد!»

آیا شما هم میتوانید در مورد فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و فرنگی، از این دست مطالب بنویسید و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید؟!


خلاصه فیلم ارباب حلقه‌ها:

گروهی کثیری از مردم و قهرمان‌ها 9 ساعت تمام وقت صرف کردند تا جواهری را برگردانند!

خلاصه فیلم تایتانیک:

همه در حال پیکار با کوه یخ

انیمیشن دیو و دلبر:

فیل به موضوع سندرم استکهلم اشاره دارد.

قسمت پنجم فیلم جنگ‌های ستاره‌ای

گفتگوی اقناع‌کننده با یک قورباغه برای ترغیب یک پسر به قتل پدرش!

شرک:

مردی یاد گرفت که دختری را بدون توجه به فیلترهای اینستاگرامش دوست داشته باشد!

فیلم درخش یا Shining

نخستین تجربه اجاره خانه Airbnb یک خانواده منجر به فاجعه شد

فیلم ماتریکس:

یک سیاهپوست خوش‌پوش به یک پسرک خل‌وضع یاد می‌دهد که چطور زمان کمتری آنلاین باشد و دوست‌دختری برای خود پیدا کند!

فیلم The Hunger Games

خواهر بزرگ‌تر شانس خواهر کوچک را برای حضور در تلویزیون از بین می‌برد!

فیلم جوکر:

سرنوشت جیمی فالن اگر مشهور نمی‌شد!

فیلم her

وقتی الکسا را کمی بیش از حد دوست داری!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

پرتره‌های بیماران از بیمارستان روان‌پزشکی بدنامی در بریتانیا در قرن نوزدهم

‌ این عکس‌ها چهره بیمارانی را نشان میدهد که در بیمارستان سلطنتی بیتلم در لندن - که یکی از بدنام‌ترین بیمارستان روانپزشکی بریتانیا در قرن نوزدهم به شمار می‌رفت- تحت درمان قرار گرفتند.عکاسی به نام هنری هیرینگ از تعداد زیادی از بیماران…

به نظرتان کدام شغل‌ها بیش از آنچه که لایقشان است، درآمد دارند؟!

بسته به فرهنگ هر کشور و شرایط سیاسی و اقتصادی هر ناحیه پاسخ به این سوال هم متغییر است.اما چرا ما برخی‌ها را از این نظر همیشه در رادار خود داریم و بعضی‌ها را نه.واقعیت این است که برخی اصلا چراغ خاموش حرکت می‌کنند و در رادار ما نیستند…

عکس‌هایی از طراحی‌های داخلی و خارجی بسیار زیبا و بی‌نظیر

طراحی‌های داخلی و خارجی هم این روزها بسیار تکراری شده‌اند و فاکتورهایی مانند هزینه مواد، هزینه طراح و تخیل او و انتظارات سطح پایین کارفرماها از نظر کاربرد یا زیبایی‌شناسی آنها باعث می‌شوند که شاهد طراحی‌های تقریبا همسان در مجموع باشیم.…

تصاویر و لطایفی در مورد زندگی در اروپای شرقی

اروپای شرقی هنوز سنت‌های خاص خود را دارد و هنوز به اندازه بخش غربی مدرن نشده است و فرهنگ خاص خود را داراست.به همین خاطر ممکن است ما برخی از روندهای آنجا احساس نزدیکی کنیم.به تصاویر زیر بنگرید:آکوامن بعد از 2 هفته در بلغارستان…

تراژدی ایگناتس زملوایس: پزشکی که پیشگام شستن دست ها بود

نزدیک به ۱۵۰ سال از اقدامات پیشگامانه لوئی پاستور و رابرت کخ می‌گذرد که به پایه‌گذاری نظریه میکروب بیماری کمک کرده است. با این حال، متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای جدی گرفتن شستن دست‌ها هنوز یک چالش است. مراکز کنترل و…

عکس‌های پراکنده جالب که دقایقی شما را سرگرم خواهند کرد

این ساعت آفتابی زمان را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهدکریم عبدالجبار و مربی جان وودن : هرگز فراموش نکنید که چه کسی به شما کمک کرده و باعث پیشرفت شما شده.فقط به دقت نگاه کنیدآتش نشانان آمریکایی در حال خاموش کردن آتش در…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.