آیا اوکاوا، پیچیدگی‌های زیبای سیاره زمین را به تصویر می‌کشد

0

وقتی کلمات نمی‌توانند داستان گستره باشکوه سیاره ما را بیان کنند، عکس های آیا اوکاوا Aya Okawa داستان‌های گیرایی از شگفتی و ابراز بیان قوی هستند.

اوکاوا با بهره‌گیری از قدرت تصویرسازی برای ژرفا بخشیدن به درک تمدن‌ها و فرهنگ‌ها، به دنبال برجسته کردن الگوهای انتزاعی، دگرگونی‌های طبیعت و تلاقی‌های جذاب طبیعت و انسان است.

اوکاوا یک انسان شناس بصری است که زیرشاخه ای از انسان شناسی اجتماعی است که به ارزیابی و تولید تصاویر با هدف مطالعه بشریت می‌پردازد.

این عکاس ساکن سانفرانسیسکو از دوران جوانی‌اش به حفظ یا مستندسازی خاطرات سفرهایش علاقه‌مند بوده است.

با گذشت زمان، عکاسی برای اوکاوا نیز از کاربرد قبلی آن در مطالعه بشریت و روندهای فرهنگی آن به یک فرصت قدردانی و خروجی برای بیان شخصی تبدیل شد.

«حدود 10 سال پیش، زمانی که پرواز با هواپیماهای کوچک را شروع کردم، متوجه شدم که زندگی‌های «مهم» ما واقعاً از بالا چقدر کوچک به نظر می‌رسند، در حالی که لحظاتی پیش نگرانی‌های مربوط به زندگی زمینی بسیار فراگیر به نظر می‌رسید. من شروع به گرفتن و مطالعه تصاویری از زیرساخت‌های اطراف جامعه خود و تصاویر جوامع در سطح جهان.»

«هنگام ویرایش عکس‌ها، دوست دارم بزرگ‌نمایی کنم و جزئیات کوچکی را در تصاویر بیابم که در ابتدا نمی‌توانستم آن‌ها را ببینم – مانند پرنده‌های کوچکی که در یک نوردهی طولانی مشخص می‌شوند، یا زن و شوهری روی دوچرخه که به تنهایی در مسیری در میان کیلومتر از مزارع در گردش هستند.»

«با ارزش‌ترین بخش عکاسی برای من این است که به خودم اجازه می‌دهم هماهنگ، هوشیار و آرام باشم و ذهنی باز برای مشاهده داشته باشم.»

او با دوربین Nikon D850 عکس می گیرد «این یک دوربین سنگین است، اما من این دوربین و تجربه لمسی عکاسی با آن را دوست دارم. من سعی کردم دوربینم را به دوربن بدون آینه تغییر بدهم اما دوست نداشتم با منظره‌یاب دیجیتال، مخصوصاً برای عکسبرداری هوایی، کار کنم.»

او در مورد عکاسی با پهپاد می‌گوید:

عکاسی با هواپیماهای بدون سرنشین در طول این سال‌ها پیشرفت چشمگیری داشته است. دیدن برخی از فیلم‌ها بسیار هیجان‌انگیز است . اما من هنوز ترجیح می‌دهم از هواپیما عکس‌های هوایی بگیرم.

تصاویر نفس‌گیر او همچنان بینندگان را وادار می‌کند تا درباره مناظری که در آن زندگی می‌کنند یا داستان نحوه تعامل بشریت با آنها بپرسند.

«وقتی مردم تصاویر انتزاعی مرا می‌بینند، من عاشق شنیدن تداعی‌هایی هستم که به ذهن آنها راه می‌یابد.»

وب سایت و اینستاگرام او


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سرژ ورونوف: پزشکی که بیضه‌های میمون‌ها را به مردها پیوند می‌زد تا آنها را جوان کند!

یکی از پر شورترین ارائه‌ها و سخنرانی‌ها در کنگره بین‌المللی جراحان در لندن در سال 1923 توسط جراح فرانسوی متولد روسیه به نام سرژ ورونوف انجام شد.سه سال پیش‌تر، ورونوف با آزمایش‌های بحث‌برانگیز پیوند غده‌ که به ادعای خودش آدم‌ها را چند…

مهم نیست این تابستان چقدر گرم است، برهنه نخوابید! مشکلات سلامتی بی‌لباس خوابیدن

بر اساس تحقیقات یک شرکت فروش تشک آنلاین به نام Casper حدود ۲۸.۵ درصد از آمریکایی‌های گفته‌اند که هر شب، هفتگی، ماهانه یا هر چند وقت یکبار برهنه می‌خوابند. اما ۷۱.۵ درصد دیگر گفتند که همیشه با لباس می‌خوابند.واضح است که برهنه خوابیدن…

نه! ژاپن واقعا شبیه هیچ کشور دیگری نیست – عکس‌هایی که این را ثابت می‌کنند

هر کشوری ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی و حکمرانی و اقلیمی متفاوتی از کشور دیگری دارد. اما تفاوت برخی از کشورها با دیگران، چشم‌گیرتر است. ژاپن را یک اقیانوس از دنیاهای دیگر جدا نکرده، اما اگر شما هم این عکس‌ها را با من مرور می‌کنید، می‌بینید که…

تبدیل شخصیت‌های انیمیشن‌های و کارتون‌ها به نمونه‌های انسانی شبیه به آنها

در انیمیشن‌ها ما حیوانات را دارای شخصیت انسانی می‌کنیم، رخت و لباس به تنشان می‌کنیم، آنها را صاحب جامعه و شهر می‌کنیم و رفتارهای انسانی را به آنها منتسب می‌کنیم.اما تصور کنید که در کاری معکوس، این شخصیت‌های کارتونی را می‌توانستیم به…

شوخی با درونگراها (نرنجید! خودم یک درونگرا هستم)

در مورد درونگراها بسیار مطلب نوشته‌ام. یک زمانی درونگرایی در جامعه خیلی تابو بود و هنوز هم مقداری است.خود من به عنوان یک درونگرا زمانی از درونگرایی خود شرمنده بودم. اما بعدا متوجه شدم که درونگرایی یک ویژگی شخصی است. درونگراهایی یک طیف…

وقتی هم عاشق کارت باشی و هم خلاق، نتیجه‌اش می‌شود این عکس‌هایی که می‌بینید

تا حالا عاشق شده‌اید؟ همه چیز دنیا را زیبا می‌بینید، احساس گرما و سرمای زیاد در تابستان یا زمستان نمی‌کنید و مشتقل از زمان، در زمان سیر می‌کنید.حالا اگر این عشق به کارتان باشد و از خلاقیت بهره خوبی برده باشید، نتایج کارتان زیبا می‌شود.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.