زندگینامه الساندرو ولتا فیزیکدان ایتالیایی و پیشگام در زمینه برق

0

الساندرو ولتا فیزیکدان ایتالیایی و پیشگام در زمینه برق بود. او در 18 فوریه 1745 در کومو ایتالیا به دنیا آمد. او یکی از سه پسر خانواده اشرافی بود و پدرش وکیل معروفی بود. ولتا در ابتدا به علم علاقه نشان داد و در دوران نوجوانی شروع به آزمایش برق کرد.

در سال 1774، ولتا استاد فیزیک در مدرسه سلطنتی کومو شد و در آنجا آزمایشات خود را با الکتریسیته ادامه داد. او گاز متان را کشف کرد و اولین کسی بود که آن را جدا کرد. در سال 1775، او به عنوان استاد فیزیک در دانشگاه پاویا منصوب شد و بقیه دوران حرفه ای خود را در آنجا گذراند.

در سال 1791، ولتا “الکتروفور” را اختراع کرد، دستگاهی که الکتریسیته ساکن را از طریق القاء تولید می کرد. او همچنین «کندانسور»، وسیله‌ای که بار الکتریکی را ذخیره می‌کند، و «شمع ولتایی»، دستگاهی که جریان الکتریکی پیوسته تولید می‌کند، اختراع کرد. شمع Voltaic اولین باتری الکتریکی بود و شامل یک پشته از دیسک‌های روی و مس متناوب بود که با تکه‌های مقوا آغشته به آب نمک جدا می‌شد.

کار ولتا بر روی برق و باتری‌ها پیشگامانه بود و تأثیر بسزایی در توسعه الکترونیک مدرن داشت. اختراعات و اکتشافات او افتخارات بسیاری را برای او به ارمغان آورد، از جمله مدال کوپلی از انجمن سلطنتی لندن در سال 1794، نشان تاج آهنین از ناپلئون بناپارت در سال 1801، و عنوان کنت از پادشاه ایتالیا در سال 1810.

ولتا در 5 مارس 1827 در کومو ایتالیا در سن 82 سالگی درگذشت. نام او در اندازه گیری پتانسیل الکتریکی، “ولت” که به افتخار او نامگذاری شد، زنده است.

کمک های ولتا در زمینه برق و علم به اختراعات و اکتشافات او محدود نشد. او همچنین به خاطر کارهای نظری خود که شامل توسعه “نظریه تماس” پتانسیل الکتریکی بود، شهرت داشت. این نظریه بیان می کند که مقدار بار الکتریکی تولید شده توسط ترکیبی از فلزات به موقعیت فلزات در سری الکتروموتور بستگی دارد.

کار ولتا در مورد تئوری تماس الکتریسیته در آن زمان بحث‌برانگیز بود، زیرا این دیدگاه رایج را که الکتریسیته سیالی است که از جسمی به جسم دیگر جریان می‌یابد به چالش می‌کشد. با این حال، نظریه او در نهایت پذیرفته شد و پایه و اساس توسعه نظریه مدرن الکتروشیمی را گذاشت.

ولتا علاوه بر کار علمی، در سیاست و آموزش نیز شرکت داشت. او عضو انجمن سلطنتی لندن، آکادمی سلطنتی علوم در پاریس و انجمن سلطنتی علوم در اوپسالا بود. او همچنین یک سناتور در جمهوری ایتالیا و استاد دانشگاه پادوآ بود.

میراث ولتا امروزه همچنان در زمینه الکترونیک و مهندسی برق احساس می شود. ولت، واحد SI پتانسیل الکتریکی، به نام او نامگذاری شده است و شمع ولتایی اولین باتری الکتریکی در نظر گرفته می شود که راه را برای توسعه باتری های مدرن و سیستم های قدرت الکتریکی هموار می کند.

برای قدردانی از کمک هایش به علم، ولتا با جوایز و افتخارات متعددی تجلیل شده است. او همچنین موضوع زندگی‌نامه‌های متعددی از جمله «زندگی و آثار الساندرو ولتا» نوشته جولیانو پانکالدی و «الساندرو ولتا: زندگی در الکتریسیته» نوشته جولیانو پانکالدی و رابرت اندرسون است.

کار و میراث ولتا نیز تأثیر بسزایی در زمینه الکتروشیمی داشت. آزمایش‌های او با شمع ولتایی منجر به کشف چندین عنصر شیمیایی جدید از جمله سدیم، پتاسیم و کلسیم شد.

تحقیقات ولتا در الکتروشیمی همچنین راه را برای توسعه آبکاری الکتریکی هموار کرد، فرآیندی که برای پوشش دادن یک فلز با فلز دیگر با استفاده از جریان الکتریکی استفاده می‌شود. آبکاری امروزه به طور گسترده در صنایع مختلف از جواهرسازی تا ساخت خودرو استفاده می شود.

ولتا علاوه بر مشارکت های علمی خود، نویسنده و ارتباط دهنده ای پرکار نیز بود. او چندین کتاب و مقاله در زمینه علم و فناوری منتشر کرد و به دلیل توانایی‌اش در توضیح مفاهیم پیچیده علمی به زبانی ساده که برای افراد غیرمتخصص قابل دسترسی بود، شهرت داشت.

تأثیر ولتا بر علم و فناوری توسط بسیاری از مؤسسات و سازمان ها در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. او علاوه بر افتخاراتی که در طول زندگی خود دریافت کرد، پس از مرگش با جوایز و جوایز متعددی از جمله جایزه ولتا که توسط IEEE (موسسه مهندسین برق و الکترونیک) به منظور قدردانی از کمک های برجسته در زمینه برق اعطا می شود، شناخته شد. علم و تکنولوژی.

به طور کلی، الساندرو ولتا دانشمند و مخترع برجسته ای بود که مشارکت او در زمینه الکتریسیته و الکتروشیمی پایه بسیاری از فناوری هایی را که ما امروز به آنها تکیه می کنیم، پایه گذاری کرد. میراث او همچنان الهام بخش نسل های جدید دانشمندان و مهندسان است و او نمادی از قدرت نبوغ و کنجکاوی انسان است.

علاوه بر دستاوردهای علمی، ولتا به ویژگی های شخصی خود نیز معروف بود. او را متواضع، مودب و سخاوتمند توصیف کردند و مورد پسند شاگردان و همکارانش بود. مهربانی و سخاوت او فراتر از جامعه علمی بود، زیرا او به خاطر انسان دوستانه و تلاش هایش برای کمک به نیازمندان شهرت داشت.

میراث ولتا نیز در زادگاهش کومو ایتالیا جشن گرفته می شود. موزه الساندرو ولتا، واقع در کاخ دل پرو، به زندگی و کار او اختصاص یافته است و مجموعه ای از اختراعات و ابزار علمی او را در خود جای داده است. این موزه همچنین نمایشگاه هایی در مورد تاریخچه الکتریسیته و الکتروشیمی و همچنین نمایش های تعاملی و نمایش آزمایش های ولتا دارد.

علاوه بر موزه، کومو چندین مکان دیدنی دیگر را نیز در خود جای داده است که میراث ولتا را گرامی می دارند، از جمله معبد ولتا، یک بنای نئوکلاسیک که در اوایل قرن نوزدهم برای بزرگداشت دستاوردهای او ساخته شد. این معبد بر روی تپه ای مشرف به شهر قرار دارد و شامل مجسمه مرمری ولتا و همچنین نمایشگاهی از زندگی و آثار او است.

به طور کلی، میراث الساندرو ولتا بسیار فراتر از مشارکت های علمی او است. او فردی قابل توجه بود که آرمان های کنجکاوی، نوآوری و سخاوت را تجسم می بخشید و تأثیر او بر علم و جامعه امروز همچنان محسوس است.

تأثیر ولتا بر علم و فناوری غیرقابل انکار است، اما میراث او به سایر حوزه های جامعه نیز کشیده شده است. به عنوان مثال، کار او بر روی شمع ولتایی و نظریه تماس الکتریسیته تأثیر عمیقی بر توسعه تلگراف و سایر فناوری های ارتباطی داشت. تلگراف که در اوایل قرن نوزدهم اختراع شد، ارتباطات را با امکان ارسال سریع و مطمئن پیام ها در فواصل طولانی متحول کرد.

کمک های ولتا به علم و فناوری همچنین راه را برای توسعه شبکه برق مدرن هموار کرد که برق خانه ها، مشاغل و صنایع را در سراسر جهان تامین می کند. بدون اکتشافات و اختراعات ولتا، بعید به نظر می‌رسد که فناوری‌ها و زیرساخت‌های پیشرفته‌ای را داشته باشیم که امروز بر آن تکیه می‌کنیم.

علاوه بر این، میراث ولتا به بافت فرهنگی و اجتماعی گسترده‌تر زمان او گسترش می‌یابد. او در دوران تحولات سیاسی و اجتماعی بزرگ در ایتالیا و اروپا زندگی کرد و آثارش تحت تأثیر جریانات فکری و فرهنگی آن زمان شکل گرفت. او به عنوان یک دانشمند متاثر از عصر روشنگری و انقلاب علمی بود و در بحث های فکری و فرهنگی زمان خود شرکت داشت.

ولتا علاوه بر کارهای علمی، در زندگی عمومی و سیاست نیز شرکت داشت. او به عنوان یک سناتور در جمهوری ایتالیا خدمت کرد و از مدافعان برجسته آموزش علمی و اهمیت علم در جامعه بود. تعهد او به آموزش و خدمات عمومی همچنان الهام بخش مردم در سراسر جهان است.

به طور کلی، الساندرو ولتا شخصیتی چندوجهی بود که تأثیرش بر علم، فناوری و جامعه امروز همچنان محسوس است. میراث او به عنوان یادآوری قدرت اکتشافات علمی و نوآوری برای تغییر جهان ما و بهبود زندگی مردم در همه جا عمل می کند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های قدیمی از یخ‌فروش‌های آمریکایی

یخ‌فروش‌ها در دوران قدیم اهمیت زیادی داشتند. قبل از رواج یخچال‌های مدرن، زندگی بدون آنها مختل می‌شد.عکس‌های این نوشته نگاهی اجمالی به دوران گذشته می‌اندازند، زمانی که صدای یخ‌فروش‌ها و شکستن بلوک‌های یخی در خیابان‌ها طنین‌انداز می‌شد.…

کشف خانه‌ای متروکه در فرانسه که پر از عروسک‌های به ظاهر شیطانی است!

برایان سانسیرو می‌نویسد که خانه‌ای متروک در فرانسه کشف کرده که به‌طور کامل توسط درختان انگور پوشانده شده  بود و گویی از دنیا پنهان بود. خود خانه عادی است، اما برخی آن را می‌توانند بدترین کابوس خود بدانند. اتاق‌ها مملو از چیزهای غیرعادی…

محصولات باورنکردنی که اپل در آینده عرضه خواهد کرد (شوخی با اپل – گالری عکس)

رونمایی از اپل ویژن پرو با قیمت و پیچیدگی‌های خاص خودش باعث شد که دست طنزپردازان در شوخی با اپل بازتر شود.به راستی اگر اپل سال‌های بعد بخواهد در زمینه‌های متفاوت فعالیت کند آنها را چطور رونمایی خواهد کرد. چه توصیف‌هایی برای آنها ردیف…

داستان پسر دو سر بنگال، آن هم به صورتی تقریبا دیده نشده!

در ماه مه 1783، در روستای کوچکی به نام Mundul Gaut، در بنگال هند، یک کودک عجیب به دنیا آمد. او دو سر داشت.مامایی که به زایمان کمک می کرد از ظاهر کودک چنان وحشت زده شد که سعی کرد با انداختن او به داخل آتش این هیولا را بکشد. خوشبختانه…

آیا چهره‌های مشهور، فرازمینی و بیگانه هستند؟! چرا چنین چیزهایی در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌یابد +…

امروز صبح دوست گرانقدری ویدئویی از آنجلینا جولی را از یک صفحه اینستاگرام برای من فرستاد. در این ویدیو که ظاهرا از یک مصاحبه او انتخاب شده بود، روی چشم‌های او زوم می‌شد و این نکته القا می‌شد که چشمان او غیرطبیعی هستند و قرنیه و عنبیه او…

دو اینفلوئنسر سفر در واقع با یک تلویزیون ساده، سفر جعل می‌کردند و هیچ خبری از عکس واقعی در محیط…

دو عکاس به نام مانوئل بختر و و مانوئل رومز رام تصاویر خیره کننده‌ای خلق کردند که آنها را در حال پیاده‌روی در برف، کمپینگ در کوه‌ها و پرواز با هواپیما به سوی مقصدی دور نشان می‌دهد. اما در واقع آنها از در هنگام ثبت همه این عکس‌ها از اتاق…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5