زندگینامه آنتونی پرکینز – بازیگر و کارگردان آمریکایی

0

آنتونی پرکینز (زاده ۴ آوریل ۱۹۳۲ – درگذشته ۱۲ سپتامبر ۱۹۹۲) بازیگر و کارگردان آمریکایی بود. او بیشتر به خاطر ایفای نقش نورمن بیتس در فیلم «روانی» محصول 1960 آلفرد هیچکاک مشهور است. پرکینز کار خود را در دهه 1950 با ایفای نقش در فیلم هایی مانند “بازیگر” و “اقناع دوستانه” آغاز کرد. او همچنین روی صحنه ظاهر شد و برای بازی در «به خانه نگاه کن، فرشته» نامزد تونی شد.

پس از «روانی»، پرکینز به بازی در فیلم‌هایی مانند «محاکمه»، «Catch-22» و «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» ادامه داد. او همچنین کارگردانی فیلم هایی از جمله «زهر زیبا» و «آخرین شیلا» را بر عهده داشت. پرکینز همچنین در برنامه‌های تلویزیونی از جمله «Playhouse 90»، «The Twilight Zone» و «Hawaii Five-O» ظاهر شد.

او متاهل و دارای دو فرزند بود، اما گرایشات جنسی متفاوت هم داشت. پرکینز در سال 1989 به اچ آی وی/ایدز مبتلا شد و در سال 1992 در سن 60 سالگی به دلیل عوارض ناشی از این بیماری از دنیا رفت.

آنتونی پرکینز علاوه بر فعالیت در سینما و تئاتر، موسیقی را نیز ضبط کرد. او سه آلبوم در دهه های 1950 و 1960 منتشر کرد که توانایی های خود را در خوانندگی به نمایش گذاشت. پرکینز همچنین در دهه 1970 نمایشنامه ای به نام “Equus” نوشت که به یک تولید صحنه موفق تبدیل شد.

پرکینز در طول دوران حرفه‌ای خود نامزد جوایز متعددی از جمله گلدن گلوب برای بازی در «اقناع دوستانه» و امی برای بازی در مجموعه تلویزیونی «محاکمه موک» شد. او به خاطر بازی در فیلم «ترس به بیرون» در سال 1958 که در آن نقش بازیکن بیسبال جیم پیرسال را بازی کرد، مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

اوز در فیلم هایی مانند «بلوند قانونی» و «منشی» ظاهر شده و چندین فیلم ترسناک از جمله «دختر کت سیاه» و «گرتل و هانسل» را نیز کارگردانی کرده است.

به طور کلی، آنتونی پرکینز یک بازیگر و کارگردان با استعداد بود که تأثیر ماندگاری بر صنعت فیلم گذاشت. بازی او در نقش نورمن بیتس در «روانی» یکی از به یاد ماندنی ترین بازی های تاریخ سینما باقی مانده است.

پرکینز در شهر نیویورک، پسر بازیگر اسگود پرکینز و همسرش جانت اسسلستین ران متولد شد.

پرکینز در دانشگاه کلمبیا تحصیل کرد، اما پس از دو سال تحصیل را رها کرد و به دنبال بازیگری رفت.

او اولین فیلم خود را در سال 1953 در فیلم “بازیگر” با بازی در کنار ژان سیمونز انجام داد.

نقش اصلی فیلم «صبحانه در تیفانی» در سال 1961 به پرکینز پیشنهاد شد، اما به دلیل مخالفت های ایجنت و مدیران استودیو که معتقد بودند شخصیت هالی گولایتلی نباید توسط یک بازیگر مرد بازی شود، آن را رد کرد.

پرکینز دوست نزدیک بازیگر تب هانتر بود و این دو در دهه 1950 رابطه عاشقانه ای داشتند.

پرکینز علاوه بر فعالیت در سینما، در چندین برنامه تلویزیونی از جمله “پرستاران”، “نام بازی” و “چگونه غرب برنده شد” نیز ظاهر شد.

پرکینز هنرمندی با استعداد بود و در اوقات فراغت خود از نقاشی و طراحی لذت می برد.

در سال‌های پایانی زندگی، پرکینز مدافع آگاهی درباره ایدز شد و برای جمع‌آوری بودجه برای تحقیق در مورد این بیماری تلاش کرد.

پرکینز پس از مرگش در سال 1994، دو سال پس از مرگش، یک ستاره در پیاده روی مشاهیر هالیوود دریافت کرد.

پرکینز در ابتدا برای ایفای نقش نورمن بیتس در «روانی» خیلی خوش تیپ به حساب می آمد. با این حال، کارگردان آلفرد هیچکاک تحت تاثیر تست بازیگری خود قرار گرفت و احساس کرد که ظاهر زیبای او تغییر شخصیت را بیش از پیش تکان دهنده خواهد کرد.

پرکینز نقش خود را در نقش نورمن بیتس در سه دنباله برای «روانی» تکرار کرد: «روانی دوم»، «روانی سوم» و «روانی چهارم: آغاز».

پرکینز به خاطر صدای متمایزش که صدایش را «مثل یک پیرزن کوچولو» توصیف کرد، شهرت داشت. او یک بار گفت که صدایش نتیجه عمل جراحی لوزه در کودکی بوده است.

پرکینز از طرفداران زبان فرانسه بود و اغلب از آن در مکاتبات و مکالمات خود استفاده می کرد. او به زبان فرانسه تسلط داشت و حتی در نسخه های فرانسوی برخی از فیلم هایش صدای خود را دوبله کرد.

پرکینز یک کلکسیونر عتیقه جات بود و علاقه خاصی به مبلمان قرن هجدهم داشت.

پرکینز در سال 1989 به اچ آی وی/ایدز مبتلا شد، اما بیماری خود را تا اندکی قبل از مرگش در سال 1992 از عموم مخفی نگاه داشت.

پرکینز امپرسیونیست با استعدادی بود و می توانست صدای افراد مشهور متعددی از جمله مارلون براندو، جیمز دین و کری گرانت را تقلید کند.

پرکینز در طول زندگی حرفه ای خود در تعدادی از فیلم های ترسناک ظاهر شد، از جمله “سیاه چاله”، “ویرانگر” و “Edge of Sanity”.

پرکینز علاوه بر فعالیت در سینما و تلویزیون، بازیگر صحنه نیز بود. او در چندین محصول برادوی از جمله “گرین بید” و “به خانه نگاه کن، فرشته” ظاهر شد.

پرکینز گیاهخوار بود و مدافع حقوق حیوانات بود. او یک بار گفت: “من از آن دسته افرادی هستم که برای پا گذاشتن به مورچه دست از کار می کشم.”

پرکینز نویسنده ای پرکار بود و در طول زندگی حرفه ای خود چندین فیلمنامه و نمایشنامه نوشت. او همچنین شعر می گفت و نویسنده ای بود.

پرکینز یک رقصنده با استعداد بود و از باله و رقص مدرن لذت می برد.

پرکینز در زادگاهش برویک، مین، جایی که پدرش خانه تابستانی داشت، به خاک سپرده شد. بر روی قبر او نوشته شده است: «مرا در حصار نکش»، اشاره ای به عشق او به آزادی و فردگرایی.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های قدیمی از کلاس‌های تایپ دهه 1950 تا 1970 – زمانی که تایپ یک مهارت پایه بود و چه بسا با…

در تاریخ آموزش آمریکا، در یک برهه دبیرستان‌های آمریکا برای آموزش یک مهارت ضروری برای ورود به دنیای مدرن تجهیز شدند: تایپ کردن. ظهور کلاس‌های تایپ در دبیرستان‌های ایالات متحده، فصلی جذاب در تاریخی آموزش بود.شروع  آموزش تایپ را می‌توان در…

همه چیز در مورد رمان رابینسون کروزوئه، نوشته دانیل دفو + روجلدهای خاطره‌انگیز این کتاب

رابینسون کروزوئه رمانی نوشته دانیل دفو است که اولین بار در سال 1719 منتشر شد. این رمان داستان مرد جوانی به نام رابینسون کروزوئه را روایت می‌کند که بر خلاف میل خانواده‌اش راهی دریا می‌شود و در جزیره‌ای متروک در سواحل آمریکای جنوبی غرق…

روسای جمهوری آمریکا به صورت تصاویر خیالی شبیه گیم‌های رل پلیینگ ژاپنی!

توجه: تصاویر را میدجرنی ساخته و سازنده ظاهرا فارغ از سمت و سوی سیاسی و فقط یک نوع بیان هنری دست به این کار زده است.جو بایدن:دونالد ترامپ:باراک اوباما:جورج دبلیو بوش:بیل کلینتون:جورج بوش پدر:…

در جریان قرار و ملاقات (برای انتخاب همسر) چه آداب معاشرت و نکاتی را باید رعایت کنیم؟

آداب قرار ملاقات به مجموعه‌ای از رفتار‌ها و انتظارات قابل قبول اجتماعی اشاره دارد که معمولاً هنگام قرار ملاقات رعایت می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:وقت‌شناس باشید: به موقع برسید یا به طرف دیگر…

۱۰ واقعیت جذاب درباره جی رابرت اوپنهایمر -پدر بمب اتمی و سوژه فیلم جدید کریستوفر نولان

جولیوس رابرت اوپنهایمر بیشتر به عنوان فیزیکدانی شناخته می‌شود که به ساخت اولین بمب اتمی کمک کرد. اما سنگ‌ها و کانی‌ها عشق اول او بودند و او همچنین شاعرمسلک بود.اوپنهایمر آزمایشگاهی را رهبری کرد که اولین بمب اتمی را ساخت و با موفقیت…

طراحی‌ها و معماری‌های نبوغ‌آمیز و عالی که باید تحسین‌شان کرد

همان طور که در برخی پست‌های قبلی از طراحی‌ها و معماری بد گفتیم (در اینجا و اینجا برای مثال) سوی مخالف آنها هم وحود دارد. یعنی طراح یا معماری صنعتی به کاربرد و جنبه زیباشناختی اماکن و اشیا دقیقا فکر کرده و چیزی دلخواه و هماهنگ با محیط پدید…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5