این عکس پرنده واقعا فتوشاپی نیست و ترکیبی هم نیست و در یک جلسه گرفته شده است!

0

این عکس شگفت‌انگیز از یک پرنده در حال شگفت‌زده کردن کاربران در اینترنت است و مغز مردم از پردازش آنچه در عکس می‌بینند، ناتوان شده است!

اگرچه این یک عکس ویرایش نشده و ترکیبی هم نیست و به صورت روتین با یک بار شات و نوردهی گرفته شده است.

این عکس با عنوان “شکاف” توسط یک عکاس ژاپنی به نام کنیچی اوهنو از استان سایتاما در منطقه کانتو هونشو، بخشی از منطقه بزرگ توکیو، ثبت شده است.

کنیچی در سی و نهمین مسابقه عکس “طبیعت ژاپن” که توسط انجمن انجمن های عکاسی سراسر ژاپن (AJAPS) برگزار شد، شرکت کرد که دارای 100000 عضو در سراسر ژاپن است و این عکس به عنوان برنده در بخش “انتخاب ویژه” انتخاب شد.

در این مسابقه که توسط بخش بازاریابی سونی سازماندهی و حمایت می‌شود، امسال 14727 عکس از سراسر ژاپن شرکت کردند.

هدف این مسابقه در تمام این سال‌ها نمایش «شکوه طبیعت ژاپن از طریق آثاری است که مناظرگیاهان و جانوران و فعالیت های انسانی را به ما می‌نمایانند.»

اما آنچه عکس نشان می‌دهد…

در حالی که این عکس ممکن است در نگاه اول مانند یک تصویر ترکیبی از یک پرنده باشد که در دو پس‌زمینه مختلف قرار گرفته‌اند، اما در واقع یک عکس منفرد از پرنده است که پشت آن دیواری در لبه آب قرار گرفته و بازتاب آن در آب یک توهم نوری جذاب ایجاد می‌کند.

قسمت پایین دیوار دارای یک ناحیه تاریک (شاید جاوی جلبک) است و انعکاس متقارن این نوار در آب زیرین قابل مشاهده است. ارتفاع دیوار و زاویه عکس منجر به بازتاب دیوار به سمت پایین تا لبه آب شده و به ظاهر گیج کننده می افزاید.

اگر هنوز در درک آنچه در تصویر وجود دارد مشکل دارید؟ در اینجا تصویری را می‌بینید که با رنگ‌ها و برچسب ها همه چیز را توضیح می‌دهند:

در مسابقه عکس این طور توضیف شده: «عکس شگفت انگیز با تأثیر قوی». یک چیز جالب در مورد آن وجود دارد که شما نمی توانید بلافاصله بفهمید که چگونه گرفته شده است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

۱۰ واقعیت جذاب درباره جی رابرت اوپنهایمر -پدر بمب اتمی و سوژه فیلم جدید کریستوفر نولان

جولیوس رابرت اوپنهایمر بیشتر به عنوان فیزیکدانی شناخته می‌شود که به ساخت اولین بمب اتمی کمک کرد. اما سنگ‌ها و کانی‌ها عشق اول او بودند و او همچنین شاعرمسلک بود.اوپنهایمر آزمایشگاهی را رهبری کرد که اولین بمب اتمی را ساخت و با موفقیت…

حجم‌ها و مجسمه‌های زیبا ساخته شده با صفحات کتاب‌های قدیمی

ما انسان‌ها استفاد تخیل هستیم، اما در موارد معدودی این تخیل‌های خود را به صورت نقاشی یا حجم، زنده می‌کنیم و در معرض تماشای دیگران قرار می‌دهیم.اِما تیلور، هنرمند مقیم بریتانیا، این تجربه را در مجسمه‌هایی از جنس کتاب به صورت باورنکردنی…

داستان قهرمانانه خواهران میرابال، فعالان دومینیکنی که به سرنگونی یک دیکتاتور کمک کردند

خواهران میرابال: پاتریا، مینروا و ماریا ترزا که در خانواده‌ای کشاورز از طبقه متوسط به دنیا آمدند، در جمهوری دومینیکن زندگی نسبتاً راحتی داشتند.اما با به قدرت رسیدن رافائل تروخیو، دیکتاتور خشن، در سال ۱۹۳۰، زنجیره‌ای از حوادث به راه…

اولم، یکی از عجیب‌ترین جانداران روی زمین – شبیه جنین نارس یا موجودات سری فیلم‌های بیگانگان

جانداری به نام Proteus anguinus که همچنین به عنوان اولم olm شناخته می‌شود، گونه‌ای سمندر است که بومی آب‌های زیرزمینی آلپ در جنوب شرقی اروپا است. این جاندار از معدود مهره‌داران غارنشین است و به دلیل شکل سر و دست‌ها  رنگ سفید مایل به صورتی و…

همکاران سمی چه بلایی می‌توانند سرتان بیاورند + گالری عکس

همکاران شما ممکن است زیاد آدم‌های بدی به نظر نرسند و جلوه خارجی‌شان خیلی محبوب و موجه هم باشد. اما باید کسی مدتی نزدیک آنها کار کرده باشد تا بداند که چه بلایی سر زندگی و آسایش شما می‌توانند بیاورند. هیچ وسیله‌ای را نباید به آنها قرض داد و…

تاریخچه جذاب تلفن‌های خودرو با مرور عکس‌های قدیمی دهه 1940 تا 1980

ماشین و تلفن، زمانی دو اختراع پیشگامانه بودند. جالب است که این دو تنها یک دهه از یکدیگر جدا بودند. خودرو و تلفن به ترتیب در سال‌های 1885 و 1875 اختراع شده بودند. اما اگر فیلم‌های قدیمی را دیده باشید می‌دانید که خیلی‌ها پیش‌تر از موبایل‌های…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.