تمدن‌های بیگانه می‌توانند با استفاده از سیگنال‌های برج‌های موبایل، نقشه جمعیتی زمین را ترسیم کنند!

0

تلفن‌های همراه به قدری همه‌گیر شده‌اند که ما معمولاً به نحوه عملکرد آنها فکر نمی‌کنیم. آنها بیشتر به سود ما کار می‌کنند؛ اما گاهی هم آزاردهنده می‌شوند. اما کلید عملکرد آنها مجموعه وسیعی از دکل‌های انتقال رادیویی است.

این برج‌های سلولار، درصد زیادی از سطح زمین، به ویژه در مناطق پرجمعیت را در بر می‌گیرند و همیشه سیگنال‌های مایکروویو را ارسال می‌کنند.

اما یک سوال جالب این است که آیا این سیگنال‌ها توسط یک تمدن بیگانه قابل شناسایی هستند یا خیر؟!

پاسخ به این سوال اخیراً در ماهنامه انجمن سلطنتی نجوم منتشر شده است و ارزش خواندن دارد. مقاله با اشاره به چگونگی تغییر سیگنال‌های رادیویی که در فضا پخش می‌شوند شروع می‌شود. در قرن بیستم، بخش عمده‌ای از مخابره‌های رادیویی مربوط به ایستگاه‌های رادیویی و تلویزیونی تجاری بود.

اکنون این امواج نسبت به ارتباطات موبایل اصلا به حساب نمی‌آیند. گرچه میزان نشت در فضای امواج رادارهای نظامی هنوز هم قدرتمندترین منبع نشت رادیویی از زمین است، اما برج‌های موبایل اکنون جایگاه دوم را از آن خود کرده‌اند.

هر برج سلولی یک سیگنال رادیویی با توان 100 تا 200 وات ساطع می‌کند. با توجه به تعداد دکل‌ها و میزان نشت رادیویی، این مقدار به چند گیگاوات پرتو در فضا می‌رسد.

اگر فرض کنیم یک تمدن بیگانه دارای سیستم رادیویی فضایی پیچیده‌ای باشد، مثلا شبیه به تلسکوپ افق رویداد ما، پس این نشت رادیویی باید در فاصله ده‌ها سال نوری یا بیشتر قابل تشخیص باشد.

اما باید در نظر بگیریم که بفاصله بیگانگان از ما هم مهم است. برج‌های موبایل بیشتر توان رادیویی خود را به موازات سطح زمین منتشر می‌کنند، بنابراین سیگنال نشتی برج زمانی قوی‌تر است که ستاره بیگانه در حال طلوع یا غروب باشد.

از آنجایی که اکثر برج‌ها در نیمکره شمالی هستند، یک ستاره بیگانه در نیمکره شمالی سیگنال قوی‌تری نسبت به ستاره‌ای در نیمکره جنوبی دریافت می‌کند.

تصویری یک برج موبایل و سیگنال‌های رادیویی در اطراف آن

یک مشکل دیگر این است که سیگنال‌های برج متفاوت هستند و به گونه‌ای با هم همپوشانی دارند که تمدن بیگانه قادر به تشخیص هیچ پیام واحد خاصی نیست. پس نگران باشید که بیگانگان به تماس‌های تلفنی شخصی شما گوش می‌دهند!

اما آنها هنوز هم می‌توانند از سیگنال‌ها برای کشف چیزهای جالب در مورد زمین استفاده کنند. از آنجایی که توزیع برج‌ها تقریباً با توزیع جمعیت ما مطابقت دارد، بیگانگان می‌توانند اندازه‌گیری چرخش زمین و شیب محوری را بدست آورند! آنها همچنین می‌توانند متوجه چگونگی تغییر توزیع جمعیت ما شوند!

محققان  سیگنال‌هایی را که سه ستاره نزدیک ما ممکن است از برج‌های موبایل دریافت کنند، مدل‌سازی کردند. آلفا قنطورس در نیمکره جنوبی است، اما فقط 4 سال نوری با ما فاصله دارد، بنابراین باید یک سیگنال قابل اندازه‌گیری از ما دریافت کند.

مدلی که قدرت کلی سیگنال‌های زمین را در طول زمان نشان می‌دهد، آن طور که از HD 95735 که حدود 8 سال نوری از زمین فاصله دارد، دریافت می‌شود.

ستاره بارنارد (6 سال نوری از ما) و HD 95735 (8 سال نوری از ما) در نیمکره شمالی قرار دارند و داده‌های رادیویی خوبی از زمین دریافت می‌کنند. هر سه این منظومه‌‌های ستاره‌ای دارای سیاره هستند، اگرچه هیچ یک از آنها دارای یک جهان بالقوه قابل سکونت نیستند.

با ارتقای فناوری‌های موبایل مانند تجهیز ما به 5G، سیگنال‌های برج قوی‌تر می‌شوند، پس محتمل است که تعداد بیشتری از ستاره‌های نزدیک سیگنال قابل شناسایی از زمین دریافت کنند.

منبع: Universe Today


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بهترین سایت‌ها برای پیدا کردن کتاب‌هایی که با سلیقه شما جور هستند

آیا می‌خواهید از مطالعه کتاب لذت ببرید؟ در اینجا سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که کتاب‌هایی خوبی بر مبنای مطالعات لذت‌بخش قبلی به شما توصیه می‌کنند.هیچ چیز دلهره آورتر از رفتن به یک کتابفروشی بدون فهرست خرید نیست. شما کلی وقت…

خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی- قسمت دوم

در قسمت دوم خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف ما باز غذاهای لذیذ و گاه عجیبی از کشورهای مختلف می‌بینیم. این تصاویر توسط میدجرنی با اطلاعاتی که به آن داده‌اند، بازسازی شده‌اند.قسمت اول این پست را در اینجا ببینید.شیلیبلژیک:…

صندلی‌های بامزه طراحی شده با هوش مصنوعی توسط بونی کاره‌را

تصور کنید وارد اتاقی می‌شوید و صندلی‌ای را می‌بینید که شبیه یک قاچ هندوانه غول‌پیکر است، همراه با پوست و دانه‌هایش. یا صندلی‌ای که شبیه آناناس سیخ‌دار است، با لبه های تیز و اندرون نرمش؟این دنیای بونی کاره‌را است، هنرمند با استعداد سه…

تبدیل شخصیت‌های انیمیشن‌های و کارتون‌ها به نمونه‌های انسانی شبیه به آنها

در انیمیشن‌ها ما حیوانات را دارای شخصیت انسانی می‌کنیم، رخت و لباس به تنشان می‌کنیم، آنها را صاحب جامعه و شهر می‌کنیم و رفتارهای انسانی را به آنها منتسب می‌کنیم.اما تصور کنید که در کاری معکوس، این شخصیت‌های کارتونی را می‌توانستیم به…

کودکی که از کتابخانه عمومی شهر می‌خواستند بیرون بیندازندش، اما فضانورد شد!

دو برادر به نام‌ها رونالد (چپ) و کارل مک نیر (راست) با 10 ماه اختلاف در جنوب جدا شده به دنیا آمدند. این دو در دوران کودکی تا بزرگسالی جدایی‌ناپذیر بودند.در سال 1959، رونالد مک نیر 9 ساله به یک کتابخانه عمومی در لیک سیتی در کارولینای…

سرژ ورونوف: پزشکی که بیضه‌های میمون‌ها را به مردها پیوند می‌زد تا آنها را جوان کند!

یکی از پر شورترین ارائه‌ها و سخنرانی‌ها در کنگره بین‌المللی جراحان در لندن در سال 1923 توسط جراح فرانسوی متولد روسیه به نام سرژ ورونوف انجام شد.سه سال پیش‌تر، ورونوف با آزمایش‌های بحث‌برانگیز پیوند غده‌ که به ادعای خودش آدم‌ها را چند…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.