هر آنچه باید درباره قاضی پاشا ترکیه بدانید

0
رپورتاژ

شهر زیبای آلانیا یکی از شهرهای استان آنتالیا در ترکیه است و به دلیل سواحل زیبای خود مقصدی عالی برای تفریح و استراحت خواهد بود. فرودگاه قاضی پاشا در نزدیکی شهر آلانیا قرار دارد و با تاکسی می‌توانید در نیم ساعت خودتان را به آلانیا برسانید. علاوه‌بر دیدنی‌های بسیار در شهر آنتالیا، مکان‌های تاریخی زیادی برای بازدید در قاضی پاشا وجود دارد، از جمله موزه و مسجد عثمان پاشا. این منطقه همچنین به دلیل مناظر طبیعی زیبای خود، به‌ویژه پارک ملی اولوداغ شناخته شده است. شما در پیست اسکی این منطقه ساعاتی خوش و پرهیجان را سپری خواهید کرد. پس اگر دلتان برای گردش و سفر تنگ شده بلیط تهران قاضی پاشا را خریداری کرده و به سمت آنتالیا پرواز کنید.

 

موقعیت مکانی فرودگاه قاضی پاشا

فاصله هوایی تهران تا قاضی پاشا حدود دو ساعت و نیم است. شما می‌توانید هم از اتوبوس‌های فرودگاه و هم از تاکسی برای رفتن به آلانیا استفاده کنید. این فرودگاه در ساحل دریای مدیترانه و در 180 کیلومتری شرق آنتالیا ساخته شده است. این منطقه در طول تاریخ به دست امپراطوری‌های مختلفی اداره شده و از شرق با آنامور در استان ایچل و از غرب با آلانیا همسایه می‌شود. از مصر، امپراطوری پرشیا و سلجوقیان گرفته تا اسکندر مقدونی و رومیان، این شهر حاکمان مختلفی را به خود دیده است. طول خط ساحلی این منطقه بسیار زیاد بوده و سواحل مناسب متنوعی برای شنا وجود دارد.

 

امکانات فرودگاه

اگرچه قاضی پاشا بیشتر یک منطقه‌ی کشاورزی به‌نظر می‌رسد، اما در 13 سپتامبر 1989 با تصمیم هیئت وزیران به‌عنوان یک تفرجگاه گردشگری اعلام شد و به‌سرعت ساخت فرودگاه، اسکله و هتل‌های جهانگردی در آن افزایش یافت. در حال حاضر، این منطقه دارای ظرفیت ششصد تخت در دو هتل تجاری، دو هتل توریستی و خانه‌های ییلاقی است و ساخت هتل‌ها و استراحت گاه همچنان ادامه دارد. با داشتن قلعه‌ها و ویرانه‌های تاریخی، آب‌های شفاف و سواحل زیبا، ارتفاعات سرسبز با اکسیژن فراوان و به عبارتی طبیعتی بکر، این شهر از نظر گردشگری پتانسیل بالایی را به نمایش می‌گذارد. در فرودگاه قاضی پاشا امکاناتی چون پارکینگ، داروخانه، فوریت‌های پزشکی، کافه، رستوران، صرافی و بانک وجود دارد.

 

جاذبه‌های قاضی پاشا

نزدیک به نیمی از خط ساحلی سواحل شنی و نیمی دیگر صخره‌ای است، بااین‌حال، خلیج‌های دیدنی و جذابی وجود دارد که برای شنا ایده‌آل هستند. تپه‌های کم ارتفاعی بین مرکز شهر و ساحل وجود دارد که در بخش شمالی فلات کوهستانی قرار گرفته‌اند. در ماه‌های آوریل و می، اسکی و شنا در فاصله‌ی یک‌ساعته از شهر امکان‌پذیر است. در اینجا خاک به رنگ شاه‌بلوطی و مناسب برای کاشت سبزیجات، مرکبات و موز است. به شما توصیه می‌کنیم هنگام سفر به قاضی پاشا از طبیعت و فرهنگ غنی آنامور بازدید کنید که یکی از مهم‌ترین آن‌ها غار کوشک بوکو است. این منطقه همچنین به دلیل پرورش باکیفیت‌ترین موز جهان مشهور بوده و شما با خوردن آن مزه و بویی متمایز را تجربه می‌کنید.

 

دیدنی‌های اصلی آنتالیا

آنتالیا ترکیبی بی‌نظیر از تاریخ، فرهنگ و زیبایی طبیعی را خود جای ‌داده است. جاذبه‌های آنتالیا بسیارند و در ادامه شما با مهم‌ترین آن‌ها آشنا می‌شوید.

 

کالیچی، شهر قدیمی با دیدنی‌های بسیار

یکی از جاذبه‌های اصلی آنتالیا، کالیچی (شهر قدیمی) است که توسط دیوارهای باستانی احاطه شده و پر از خیابان‌های سنگ‌فرش شده باریک، خانه‌های دوران عثمانی و بناهای تاریخی است. در شهر قدیمی قدم بزنید و معماری خاص و متنوع ساختمان‌هایی مانند دروازه‌ی هادریان، برج هیدیرلیک و مسجد مناره یولی را نظاره کنید. شهر قدیمی همچنین دارای رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های متعددی است که می‌توانید غذاهای خوشمزه ترکی را امتحان کنید، چای سنتی بنوشید یا سوغاتی‌های منحصربه‌فردی بخرید.

 

ملاقات با خدایان در موزه آنتالیا

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی این شهر موزه‌ی آنتالیا است که در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد. این موزه دارای مجموعه‌ای چشم‌گیر از آثار باستانی دوران پیش‌از تاریخ تا دوره عثمانی است. تالارهای مختلف را تماشا کنید و در مورد تاریخ غنی منطقه، از جمله تمدن‌های باستانی که زمانی در این منطقه زندگی می‌کردند، اطلاعات به دست آوردید. یکی از نکات برجسته‌ی این موزه، تالار خدایان است که در آن مجسمه‌های خدایان و الهه‌های باستانی مورد پرستش مردم آناتولی قرار دارد.

 

آبشارهای دودن فرصتی برای قایق سواری

در نهایت، هیچ بازدیدی از آنتالیا بدون سفر به آبشارهای دودن کامل نخواهد بود. این آبشارهای زیبا در فاصله‌ی کوتاهی از مرکز شهر قرار دارند و نمایش کم‌نظیری از قدرت و زیبایی طبیعت را ارائه می‌دهند. با قدم‌زدن در مسیرهایی که اطراف آبشار می‌پیچند شما هم‌زمان طراوت و شادابی را تجربه می‌کنید و از مناظر زیبای اطراف خود لذت می‌برید. اگر به‌دنبال ماجراجویی بیشتر هستید، تورهای قایقی را امتحان کنید که شما را به پایه‌ی آبشار می‌برد، جایی که می‌توانید در استخرهای طبیعی شنا کنید.

 

دیدنی‌های اصلی آلانیا کدام‌اند؟

به‌محض رسیدن، با منظره‌ی دیدنی قلعه‌ی معروف آلانیا روبه‌رو خواهید شد که بر فراز تپه‌ای مشرف به شهر و دریا قرار دارد. یکی دیگر از مکان‌های پربازدید ساحل کلئوپاترا است، یک بخش شنی زیبا که به نام ملکه‌ی افسانه‌ای که زمانی در اینجا شنا می‌کرد، نام‌گذاری شده است. یکی دیگر از جاذبه‌های مهم و برجسته‌ی آلانیا یعنی غار داملاتاس، یک شگفتی طبیعی فوق‌العاده زیبا است. این غار مملو از صخره‌های شگفت‌انگیز بوده و ارزش زمین‌شناسی بسیار دارد. در نهایت، غروب خورشید را از برج قرمز تماشا کنید، تماشای غوطه‌ورشدن خورشید در زیر افق درحالی‌که دریا در سایه‌های طلایی و نارنجی می‌درخشد، تجربه‌ای است که هیچ‌وقت فراموش نخواهید کرد.

 

فلای تودی ارائه‌دهنده‌ی بلیط ارزان آنتالیا

با خواندن دیدنی‌های بسیار در آنتالیا احتمالا شما هم دوست دارید به این شهر ساحلی زیبا سفر کنید. در سایت فلای تودی شما تنها با چند کلیک می‌توانید قیمت بلیط‌ها در ایرلاین‌های مختلف را با هم مقایسه کنید. برای خرید بلیط قاضی پاشا به سایت فلای تودی بروید و با مشخص‌کردن مبدا و مقصد بلیط مناسب خود را خریداری کنید. هتل های آنتالیا هم در سایت فلای تودی با هم مقایسه شده‌اند و شما می‌توانید امکانات و رتبه‌بندی هتل‌های مختلف را مشاهده کنید تا انتخاب درست‌تری داشته باشید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.