بهترین درب اتوماتیک شیشه ای ایران

0
رپورتاژ

درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای یکی از انواع درب‌های پرطرفدار برای ورودی‌های مختلف به‌شمار ‌می‌روند. این نوع درب‌ها در مدل‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند و می‌توانند امنیت کافی برای ورودی ساختمان را فراهم کنند. با توجه به کاربردی بودن این درب‌ها و افزودن زیبایی ظاهری به ساختمان، بسیاری از افراد به دنبال خرید بهترین درب اتوماتیک شیشه ای هستند. اگر شما هم قصد دارید برای ورودی ساختمان خود درب اتومات و برقی شیشه‌ای را انتخاب کنید، باید اطلاعات کاملی درمورد این تجهیزات داشته باشید، به همین علت ما قصد داریم در این مطلب اطلاعات جامعی درمورد بهترین درب‌های اتوماتیک شیشه ای در اختیار شما قرار دهیم.

 

انواع درب شیشه ای اتوماتیک

تولید‌کنندگان درب شیشه ای اتوماتیک را در انواع مختلفی طراحی و عرضه می‌کنند تا مشتریان برای انتخاب این تجهیزات با محدودیت روبه‌رو نباشند و بدین صورت تمامی سلیقه‌ها را پوشش می‌دهند. درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای در انواع زیر تولید می‌شوند:

  • درب شیشه‌ای اسلایدینگ

درب شیشه‌ای اسلایدینگ نمونه‌ای از درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک است که به شکل دولته یا تک‌لته استفاده می‌شود. درب‌های اسلایدینگ به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به‌صورت ریلی حرکت کنند. این ویژگی باعث شده‌است تا این درب‌ها برای ساختمان‌هایی که فضای کمی دارند، گزینهٔ مناسبی باشند.

  • درب تلسکوپی

از دیگر انواع درب شیشه ای اتوماتیک می‌توان به درب‌های تلسکوپی اشاره کرد. این درب‌های پرطرفدار از نظر ظاهری شبیه به درب‌های اسلایدینگ هستند و تفاوت آن‌ها با درب‌های اسلایدینگ در این است که درب‌های تلسکوپی برای عبور افراد، فضای بیشتری ایجاد می‌کنند.

  • درب اتوماتیک سوئینگ

ازجمله متفاوت‌ترین درب‌های ساخته‌شده، می‌توان به درب‌های سوئینگ اشاره کرد. طراحی این درب‌ها برخلاف دیگر نمونه‌های درب‌های شیشه‌ای، اتوماتیک است و به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به‌صورت بازویی باز و بسته می‌شوند.

  • درب شیشه‌ای گرد

درب‌های شیشه‌ای گرد را می‌توان به‌عنوان زیباترین درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک معرفی کرد. این درب‌ها را معمولاً در ورودی ساختمان‌های لوکس و مجلل نصب می‌کنند. در ورودی برخی از هتل‌های لاکچری، می‌توانید نمونه‌ای از این درب‌های اتومات را ببینید.

 

درب های شیشه ای اتوماتیک در دو مدل کشویی و لولایی قابل استفاده در مراکز عمومی و خصوصی مانند: هتل، فرودگاه، پاساژ و فروشگاه ها می باشد. مزایای درب اتوماتیک شیشه ای را میتوان برای سهولت در تردد عابرین، زیبایی، ارتقا سطح مقبولیت اماکن مورد استفاده و جلوگیری از اتلاف انرژی نام برد.

قطعات درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای

یکی از مهم‌ترین مسائلی که باعث می‌شود یک درب اتوماتیک شیشه ای بهترین باشد، نوع و جنس قطعات به‌کاررفته برای ساخت آن است. ما در این بخش برخی از مهم‌ترین قطعات به‌کاررفته برای ساخت درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای را به شما معرفی می‌کنیم:

  • شیشه سکوریت

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین قطعاتی که برای ساخت و تولید درب برقی شیشه ای به‌کار می‌رود، شیشه سکوریت است. این شیشه در برابر انواع ضربه مقاومت بالایی دارد و گفته می‌شود که مقاومت آن در مقایسه با دیگر شیشه‌ها ۷ برابر بیشتر است. شیشه‌های سکوریت که برای تولید این درب‌ها به‌کار ‌می‌روند، به شکلی طراحی شده‌اند که در صورت شکستن، به قطعات کم‌خطر تبدیل شوند.

  • هنگر درب شیشه‌ای

از دیگر قطعات درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک می‌توان به هنگر اشاره کرد. هنگر بین تسمه و لت‌ها تعبیه شده و معمولاً در خود ریل قرار داده می‌شود. زمانی که تسمه به حرکت درآید، این هنگر موجب باز و بسته شدن لت‌ها خواهد شد. هنگر با استفاده از قطعه‌ای به نام خار، به لته وصل شده‌است.

  • باتری درب شیشه‌ای

با این‌که این درب‌ها با استفاده از نیروی برق کار می‌کنند؛ اما در کنار برق اصلی باید برای آن‌ها باتری را نیز در نظر گرفت. باتری‌های موجود در چنین درب‌هایی را می‌توان در زمان قطعی برق استفاده کرد. باتری‌های تعبیه‌شده برای این درب‌ها می‌توانند تا ۳۰۰ بار درب را باز و بسته کنند.

  • سنسور

سنسور از دیگر قطعات مهم و کلیدی درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک به‌شمار می‌رود. با استفاده از سنسور، فرمان باز و بسته شدن در صادر می‌شود. وجود سنسور باعث می‌شود تا لته درب‌ها با‌ اشیا برخوردی نداشته باشند. سنسور‌های مورد استفاده برای درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک ۳ نوع هستند؛ ۲ نمونه از این سنسور‌ها از امواج مادون قرمز استفاده کرده و نوع دیگر آن با استفاده از امواج الکترومغناطیسی کار می‌کند.

  • موتور درب شیشه‌ای

از دیگر بخش‌ها و قطعات مهم درب برقی شیشه ای، می‌توان موتور را نام برد. با استفاده از موتور، جریان الکتریکی واردشده به نیروی مکانیکی تبدیل می‌شود و درنتیجه شما شاهد باز و بسته شدن درب شیشه‌ای هستید.

 

نحوهٔ عملکرد درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای

عملکرد درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک به این شکل است که در مرحلهٔ اول، برق ورودی وارد منبع تغذیه موجود می‌شود. سپس برای این‌که موتور تغذیه شود، این جریان ورودی به برق ۲۴ ولت تبدیل خواهد شد. در این حین با توجه به اطلاعاتی که رادار‌ها و سنسور‌ها ارسال می‌کنند، عملکرد موتور و قفل برقی توسط مدار فرمان در نظر گرفته می‌شود. اگر سنسور‌ها وجود شی یا فردی را تشخیص دهند، مدار فرمان دستور حرکت را به موتور ارسال می‌کند.

نیروی ارائه‌شده توسط موتور به هنگر‌ها انتقال داده می‌شود. هنگر‌های موجود در درب‌ها وظیفه دارند تا از لت‌های متحرک نگه‌داری کنند. این هنگر‌های تعبیه‌شده روی ریل‌ها، به شکل کشویی حرکت می‌کنند و درنهایت درب شیشه‌ای باز خواهد شد. کلیهٔ قطعات در موارد فوق ذکر کردیم، درون شاسی درب تعبیه شده‌اند و بر روی آن‌ها یک کاور که پوشش آلومینیومی است قرار می‌گیرد.

مزایای استفاده از درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک

درب اتوماتیک شیشه ای دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فردی است. همین امر باعث شده‌است تا استفاده از آن مزیت‌های زیادی به همراه داشته باشد. ما در این بخش برخی از مهم‌ترین مزیت‌های این درب‌ها را برای شما بیان می‌کنیم:

  • کاهش آلودگی صوتی

یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های استفاده از درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک، این است که از ورود سروصدای بیرون ساختمان به درون جلوگیری می‌شود و آلودگی‌های صوتی درون ساختمان تا حد قابل توجهی کاهش می‌یاید.

  • راحتی تردد

با به‌کار بردن درب اتوماتیک شیشه ای، ساکنین ساختمان می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز، به‌راحتی تردد کنند. عملکرد سریع این درب‌ها باعث راحتی تردد در مکان‌های شلوغ مانند مجتمع‌های تجاری می‌شود.

  • مانع ورود گرد و غبار

برای ساخت درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای، از استاندارد‌های خاص و آخرین تکنولوژی‌های روز استفاده شده‌است، سنسور‌های این در‌ها تنها زمانی که حضور افراد را تشخیص دهند، دستور باز و بسته شدن را صادر خواهد کرد. همین امر موجب شده‌است تا ورود گردوغبار به درون ساختمان به حداقل برسد.

  • مانع هدررفت انرژی

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که افراد زیادی اقدام به نصب درب برقی شیشه ای می‌کنند، این است که از هدررفت انرژی گرمایشی و سرمایشی تا حد زیادی پیشگیری می‌شود. درنهایت زمانی که هدررفت انرژی کمتر باشد، هزینه‌های ساختمان نیز به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند.

  • افزایش امنیت ساختمان

از دیگر مزیت‌هایی مهمی که می‌توان برای این درب‌ها به آن اشاره کرد، بالا رفتن امنیت ساختمان است. این نوع درب‌ها مجهز به قفل الکترومکانیکی هستند. به‌علاوه این امکان برای شما فراهم شده‌است تا بتوانید ورود و خروج افراد را کنترل کنید. درنهایت بدین شکل امنیت ساختمان تا حد زیادی تأمین می‌شود.

  • کاهش میزان انتقال بیماری‌ها

اگر به فضا‌هایی همچون بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها توجه کرده باشید، متوجه می‌شوید که در این فضا‌ها از درب اتوماتیک شیشه ای استفاده می‌کنند. دلیل این امر این است که افراد باز و بسته کردن درب را بدون دخالت دست انجام می‌دهند. بنابراین میزان انتقال بیماری‌ها و میکروب‌ها بسیار کاهش پیدا می‌کند.

هزینهٔ خرید درب شیشه ای اتوماتیک

اصلی‌ترین دغدغه‌ای که افراد برای خرید و نصب درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک دارند، قیمت و هزینهٔ این درب‌هاست. در خصوص قیمت این درب‌ها باید بگوییم که عوامل مختلفی می‌توانند روی قیمت آن‌ها تأثیر داشته باشند. اصلی‌ترین عاملی که می‌تواند باعث تغییر قیمت درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک شود، نوسانات بازار و شرایط اقتصادی کشور است. همان‌طور که می‌دانید، شرایط اقتصادی کشور این روزها به‌گونه‌ای است که روی قیمت تمام محصولات تأثیر دارد و باعث تغییر قیمت لحظه‌ای تمام تجهزات می‌شود. علاوه‌بر این مورد، عواملی مانند برند سازندهٔ درب شیشه ای اتوماتیک، نوع درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک، ابعاد درب و غیره نیز می‌توانند روی قیمت این تجهیزات تأثیر بگذارند.

بهترین شرکت ارائه‌دهندهٔ درب اتوماتیک شیشه ای

با توجه به مطالب گفته‌شده و مزایای فراوان درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک، می‌توان نتیجه گرفت که محبوبیت این درب‌ها باعث شده‌است تا تولید‌کنندگان اقدام به تولید این درب‌ها کنند.با توجه به این‌که این درب‌ها ازجمله تجهیزات مهم برای ساختمان به‌شمار ‌می‌روند و کاربرد‌های زیادی دارند، بنابراین برای تهیهٔ آن‌ها باید بهترین شرکت‌های ارائه‌دهندهٔ این درب‌ها را انتخاب کنید.

با این‌که شرکت‌های زیادی درزمینهٔ ارائه درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک فعالیت می‌کنند؛ اما برخی شرکت‌ها در این زمینه تخصص و مهارت بیشتری دارند، به همین علت تنها محصولات برند‌های معتبر را ارائه می‌دهند. ازجمله این شرکت‌ها می‌توان به آتی دُر اشاره کرد. این شرکت ازجمله شرکت‌هایی است که فعالیت خود را با ارائه انواع درب‌های اتوماتیک آغاز کرده و تمام خدمات مربوط به درب اتوماتیک شیشه ای را به مشتریان ارائه می‌دهد.

جمع‌بندی

درب اتوماتیک شیشه ای را می‌توان به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین درب‌های اتوماتیک معرفی کرد. همان طور که اشاره کردیم درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شوند که هر یک از آن‌ها طراحی خاصی دارند و می‌توان از آن‌ها برای فضا‌های مختلف استفاده کرد. مزایای فراوان این درب‌ها، آن‌ها را به یکی از پرفروش‌ترین درب‌های اتوماتیک در ایران تبدیل کرده‌است.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس سایت آتی در ، https://www.atidoor.com و یا با آدرس ایمیل info@atidoor.com مکاتبه نموده و یا با شماره تماس 02188808111 در ارتباط باشید.

آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.