سریال بلک میرر – فصل ششم – قسمت سوم: آواتار- سوژه خوبی که سریال خیلی سرسری کار کرد

1

نمی‌شود گفت که قسمت سوم سیزن جدید بلک میرر چیز بدی است، اما در حد و اندازه‌های بلک میرری نیست. این هم شاید سندرمی باشد که سریالی به واسطه کیفیت خیلی خوب قسمت‌های قبلی‌اش نمی‌تواند قسمت متوسط بسازد. قسما متوسطی که باز هم از خیلی سریال‌های بهتر است.

ایده این قسمت از سریال این بوده  آواتارهای فناورانه دنیای آینده بوده. دو فضانورد که ظاهرا خیلی از زمین دور هستند برای غلبه بر مشکلات روانشناختی مجهز به آواتارهایی هست که میلیون‌های کیلومتر آن طرف‌تر با آنها در اترباط هستند. آنها وقتی می‌خوابند آوارتارشان فعال می‌شود. آواتار آنها یک ربات انسان‌واره پیشرفته است، همه حس و حال آنها را به خانواده‌شان منتقل می‌کند و آن دو می‌توانند همسر و بچه‌هایشان را ببینند و در ساعات خوابشان در فضاپیما به نوعی زمینی باشند.

اخطار اسپویل

همه چیز خوب پیش می‌رود تا اینکه گروهی از آدم‌های شرور که آواتارها را چیزی مصنوعی و خلاف قوانین طبیعی می‌دانند به خانه یکی از آنها حمله می‌کنند، دست آواتار را قطع می‌کنند و بعد همسر و بچه‌های او را می‌سوزانند. طبعا این اتفاق ترسناک را فضانورد می‌بیند و در هم می‌ریزد.

فضانورد دوم که دلسوخته سرنوشت ناگوار دوستش شده، اجازه می‌دهد که فضانورد نگون‌بخت ساعاتی محدود از طریق آواتار او ارتباط زمینی داشته باشد و زن و بچه‌اش را مثل یک دوست ببیند و بعد قرار می‌شود از آنجا که این فشانورد دستی در طراحی و نقاشی دارد، منظره‌ای از خانه آنها بکشد.

همه چیز معصومانه به نظر می‌رسد تا اینکه مشخص می‌شود آواتار فضانورد در فکرهایی فراتر از نقاشی است و دلباخته همسر فضانورد شده است.


ایده داشتن آواتار پیش از این در داستان‌های سای فای و سریال و فیلم‌های متعددی به صورت‌های مختلف عنوان شده است. اگر شما بتوانید حسگرهایی پیشرفته روی تن یک ربات انسان‌واره سوار کنید و قادر به دادن فرمان بی‌درنگ به ربات باشید ، در واقع شما و ربات یکی می‌شوید.

اما این یکی شدن پارادوکس‌هایی هم ایجاد می‌کند. اگر شما از طریق ربات کاری غیرقانونی کنید، تکلیف چیست. از طرفی انسان‌هایی که با ربات در تماس هستند ربات را باید شما بپندازند و مانند یک انسان با آن رفتار کنند یا شبحی از شما و آن طور که در سریال اشاره می‌شود تکلیف عشق و عاشقی از طریق ربان انسان‌واره چه می‌شود؟

در سریال البته این طور تصور می‌شود که انسان‌ها و ربات‌هایشان بی‌درنگ با هم تماس دارند و این حقیقت کنار گذاشته که در فاصله میلیون‌های میلومتری تعامل بی‌درنگ به خاطر محدودیت سرعت نور و پالس‌های ناممکن است. بگذریم از اینکه چنان پهنای باند ایستایی چطور می‌خواهد تامین شود. (حالا شاید برای این دومی راه حل‌هایی باشد.)

اگر ربات انسان واره ما روی دسترسی به افکار ما در فضای ابری داشته باشد، آیا تبدیل به یک نسخه جاودان ما نمی‌شود؟

همین حالا هم درصد قالب توجهی از علایق و اندیشه‌های خود را می‌توانیم وارد یک فضای ابری کنیم. ممکن است بپندازیم که این اطلاعات و ترچیجات ناقص هستند، اما به هر حال خیلی وقت‌ها کامل‌تر از بهترین تصورات نزدیک‌ترین دوستان ما از ما هستند و در آینده امکان داشتن یک ذهن ابری به گمان من خیلی آسان خواهد شد.

اما در مورد ربات انسان‌واره یک مقداری فناوری کند عمل کرده و نیاز به جهش‌هایی در این قسمت دارد.

تصور کنید که روزی به انسان‌واره خود بتوانید به سفر بروید یا با او همخانه شوید یا  انسان‌واره‌ای کاملا شبیه با شما اما از نظر جنستی متفاوت تبدیل به همسر مجازی شما شود!

به هر حال قسمت سوم بلک میرر بیشتر شبیه یک طرح داستان خام کامل نشده با پایانی محو و شاید غیرمنطقی بود. متاسفانه باید بگویم که قسمت چهار بلک میرر آنقدر شعیف بود که من مردد هستم چیزی در مورد آن بنویسم یا خیر. این قسمت بیشتر یک اپیزود اجتماعی – ترومای روانی ساده بود تا یکی از قسمت‌های بلک میرر.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نمونه‌هایی از تغییر دکوراسیون‌های زیبا و اقتصادی

بعضی از تغییر دکوراسیون‌ها بسیار زمان‌بر و پرهزینه هستند، اما برخی هم بسیار اقتصادی و مختصیر و مفید هستند، با این همه تغییر زیادی در روحیه ما و زیبایی خانه‌مان ایجاد می‌کنند.این تغییر دکوراسیون‌ها ممکن است برایتان جالب باشند:…

شوخی با مجسمه‌ها – وقتی حال مردم خوش است!

شوخی و طنز هم حال و هوای خاص خودش را می‌طلبد. مردم اگر از نظر پیشبینی شرایط اقتصادی آینده و وضعیت رفاه اکنون، آرامش و اطمینان خاطر لازم را داشته باشند و اگر بتوانند خود مقوله فرهنگ و اخلاق و دانش خود را ارتقا بدهند، شرایظ ظاهری و باطنی دیگر…

داستان قهرمانانه خواهران میرابال، فعالان دومینیکنی که به سرنگونی یک دیکتاتور کمک کردند

خواهران میرابال: پاتریا، مینروا و ماریا ترزا که در خانواده‌ای کشاورز از طبقه متوسط به دنیا آمدند، در جمهوری دومینیکن زندگی نسبتاً راحتی داشتند.اما با به قدرت رسیدن رافائل تروخیو، دیکتاتور خشن، در سال ۱۹۳۰، زنجیره‌ای از حوادث به راه…

این معماری‌های بسیار عجیب و در مواردی هراس‌انگیز دوران سوسیالیسم در روسیه و کشورهای اقماری آن

شوروی و سوسیالیست‌ها هم برای خود سبک معماری خاصی داشتند. در مواردی باشکوه، در مواردی خشن و در معدودی موارد مفهومی و زیبا.چیز جالب در آنها هدف ساخت آنها بود: بزرگداشت مبارزات میهنی و پیشرفت‌هایی که در سایه دولت‌های چپ به دست آمده بودند.…

برای جبران خطرات سلامتی ناشی از نشستن در طول روز وجود باید تحرک متناوب انجام بدهید. اما هر چند دقیقه…

برای کاهش اثرات مضر نشستن بر سلامتی، هر نیم ساعت یکبار 5 دقیقه پیاده روی سبک داشته باشید. این یافته کلیدی مطالعه جدیدی است که در مجله Medicine & Science in Sports & Exercise منتشر شده است.محققان نوشته‌اند:«ما از 11 فرد سالم…

عکس‌های ساده‌ای که به خاطر پرسپکتیو و زاویه دید، گیج‌کننده و تفکربرانگیز شده‌اند!

زاویه دید خیلی مهم است. این موضوع در زندگی هم صادق است. ما گاهی عادت نگاه کردن از یک زاویه دید خاص و گسترده نکردن نگاه خود را پیدا می‌کنیم و در نتیجه برداشت خیلی عجیبی از چیزهای ساده می‌کنیم. این طوری می‌شود که کارهایمان اشتباه از آب…
آگهی متنی در همه صفحات
1 نظر
  1. ب.خ می گوید

    حس خوبی است بعد از دیدن هر اپیزود دیدگاه شما را هم بخوانم. اتفاقا منتظر بودم ببنم در مورد اپیزود چهارم چه فکر می‌کنید.
    در حد بلک میرور نبود فعلا اپیزود دوم به نظر خوب بود (عالی نه).
    هنوز اپیزود پنجم را ندیده‌ام تا بتوان جمع‌بندی کرد اما به نظر می‌رسد تا حدودی این فصل از نفس افتاده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.