بهترین کتاب‌ها برای تعطیلات تابستان!

0

رپورتاژ

تابستان بهترین زمان برای کاوش، سفر، ماجراجویی و یادگیری است. مخصوصاً اگر دانش‌آموز یا دانشجو هستید تابستان بهترین زمان برای استراحت و لذت‌بردن است. یکی از بهترین راه‌ها برای گذراندن تعطیلات تابستان سفر کردن است اما اگر نمی‌توانید به سفرهای دور و درازی بروید نگران نباشید، می‌توانید چند کتاب هیجان‌انگیز و زیبا بخوانید و با آن‌ها به هر کجا که دوست دارید سفر کنید.

در ادامه ما چند رمان برتر به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید با خواندن آن‌ها به سرزمین‌های دور سفر کنید و تابستانی پُربار داشته باشید، پس با ما همراه شوید.

کتاب دختر مهتاب اثر سو لین تن

دختر مهتاب رمانی فانتزی و عاشقانه مناسب بزرگسالان است. این کتاب اولین رمان سو لین تن نویسندۀ اهل مالزی است. سو لین تن دختر مهتاب را با الهام از داستان‌های اساطیر چینی و افسانۀ الهۀ ماه اثر چانگ نوشت. دختر مهتاب داستان دختری به نام شینگ‌یِن است که با مادرش بر روی ماه زندگی می‌کند.

شینگ‌یِن هیچ نمی‌داند که مادرش زمانی اکسیر جاودانگی را دزدیده و نوشیده و امپراتور افلاک بدون این‌که از بارداری او مطلع باشد، او را برای همیشه به ماه تبعید کرده است. حالا هم الهۀ ماه جاودانه است و هم دخترش شینگ‌یِن. با بزرگ‌تر شدن شینگ‌یِن و شعله‌ور شدن قدرت‌های جادویی‌اش امپراتور افلاک به وجود او پی می‌برد. حالا شینگ‌یِن برای نجات جان مادرش باید از ماه فرار کند و در مقابل قدرتمندترین قدرت‌های نامیرا بایستد. کتاب دختر مهتاب بهترین کتاب فانتزی سال 2020 گودریدز بود.

درباره‌ی کتاب دختر مهتاب در ۳۰بوک بیشتر بخوانید و برای خرید این کتاب تخفیف ۳۰ درصدی تابستانه‌ی ۳۰بوک را از دست ندهید.

مجموعه رمان‌های ناپل (4 جلدی) اثر النا فرانته

رمان‌های ناپل، یک مجموعه رمان چهار قسمتی اثر النا فرانته نویسندۀ ایتالیایی است، که داستان‌هایش را با نام مستعار منتشر می‌کند. بخش اول این مجموعه با نام «دوست باهوش من» در سال 2012 به چاپ رسید. جلدهای دیگر این مجموعه عبارت‌‌اند از: داستان یک اسم جدید (2013)، آن‌ها که می‌روند و آن‌ها که می‌مانند (2014) و داستان یک کودک گمشده (2015).

رمان‌های ناپل دربارۀ زندگی دو دختر باهوش به نام‌های النا و رافائلا است. نویسنده داستان زندگی این دو دختر را از دوران کودکی تا سالخوردگی‌شان در این چهار کتاب روایت می‌کند. این دو دختر در محله‌ای فقیر در حومۀ ناپل ایتالیا زندگی می‌کنند. این محله سرشار از خشونت و فقر فرهنگی است و نویسنده نشان می‌دهد این دو دختر چطور تلاش می‌کنند تا خود را از آن محله بیرون بکشند. از مضامین اصلی رمان‌های ناپل می‌توان به هویت، تمایلات سرکش، عشق، خانواده، دوستی و قدرت اشاره کرد.

آنا کارنینا (۲ جلدی) اثر لئو تولستوی

آنا کارنینا اثر لئو تولستوی نویسندۀ شهیر روسی است که برای اولین بار در قالب کتاب، در سال 1878 منتشر شد. آنا کارنینا را یکی از بزرگ‌ترین آثار ادبی جهان می‌دانند. نویسنده در این رمان به موضوعاتی مانند خیانت، ایمان، خانواده، ازدواج و جامعۀ امپراتوری روسیه پرداخته و سعی کرده است زندگی روستایی را در مقابل زندگی شهری به تصویر بکشد. داستان این کتاب در زمان اصلاحات لیبرالی امپراتور الکساندر دوم در روسیه می‌گذرد و تحولات اجتماعی‌ای که پس از‌ آن رخ می‌دهد فضای داستان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

 

صحنه ای از فیلم آناکارنینا با بازی کی را نایتلی

موضوع اصلی این داستان دربارۀ رابطۀ خارج از ازدواج آنا کارنینا، همسر سیاستمدار ارشد دولت روسیه و یک افسر سواره‌نظام جسور به نام کنت الکسی کریلوویچ ورونسکی است. زمانی که رابطۀ این دو نفر در محافل اجتماعی پترزبورگ رسوا می‌شود آن دو مجبور می‌شوند برای رسیدن به خوشبختی به ایتالیا فرار کنند اما پس از مدتی به روسیه باز می‌گردند و پس از آن است که زندگی‌شان از هم می‌پاشد. در سال 2012 فیلمی عاشقانه -‌ تاریخی به کارگردانی جو رایت بر اساس این رمان ساخته شد. از جملۀ بازیگران این فیلم می‌توان به کایرا نایتلی اشاره کرد که در نقش آنا کارنینا خوش درخشید.

تربیت احساسات اثر گوستاو فلوبر

تربیت احساسات رمانی از گوستاو فلوبر است. گوستاو فلوبر را یکی از تأثیرگذارترین نویسندگان قرن نوزدهم فرانسه و یکی از بزرگ‌ترین رمان‌نویسان ادبیات غرب می‌دانند. فلوبر در رمان «تربیت احساسات» بر زندگی عاشقانۀ مرد جوانی به نام فردریک مورو در زمان انقلاب فرانسه در سال 1848 و تأسیس دومین امپراتوری فرانسه تمرکز کرده است. این کتاب داستان عشق مورو به یک زن مسن‌تر از خودش است که نویسنده آن را بر اساس زندگی واقعی همسر یک تولید‌کنندۀ موسیقی به نام «موریس شلزینگر» نوشته است که در کتاب نامش «ژاک آرنو» است.

 

داستان با ماجرای فردریک آغاز می‌شود. فردریک یک جوان احساساتی‌ است که به‌طور اتفاقی با خانوادۀ آقای ژاک آرنو آشنا می‌شود و دل به همسر آرنو می‌بندد. او که ابتدای رمان جوانی مصمم و با اراده است و آرزوهای بزرگی در سر دارد، کم‌کم از خواسته‌هایش دست می‌کشد و در کش‌وقوس‌ ماجراهایی که با خانم آرنو دارد تمام خواسته‌هایش را به فراموشی می‌سپارد. لحن رمان کنایه‌آمیز و بدبینانه است و نویسنده گهگاه در متن کتاب، جامعۀ آن زمان فرانسه را تحقیر کرده است. شخصیت اصلی اغلب خود را غرق خیال‌های عاشقانه می‌یابد. فلوبر بسیاری از تجربیات قهرمان داستان از جمله اشتیاق عاشقانه‌اش را بر اساس زندگی و تجربیات خودش نوشته است.

کتابخانه نیمه شب اثر مت هیگ

مت هیگ نویسندۀ انگلیسی است که از 24 سالگی با افسردگی شدید و افکار خودکشی دست‌وپنجه نرم می‌کرد. او رمان کتابخانۀ نیمه‌شب را در سال 2020 نوشت تا در قالب رمان به دیگران نشان دهد حسرت خوردن برای گذشته بسیار اشتباه است. این کتاب حال‌وهوای یک تمرین روانشناسانه برای مقابله و مبارزه با افسردگی را دارد. شخصیت اصلی این رمان زن جوانی است که نورا نام دارد. او یک شب در اوج ناامیدی و افسردگی دست به خودکشی می‌زند و وارد دنیایی بین مرگ و زندگی می‌شود و در آن‌جا با زندگی‌های جایگزینی که می‌توانست داشته باشد روبه‌رو می‌شود.

 

کتاب خواندن در کتابخانه رویایی

نورا می‌تواند در این کتابخانه زندگی‌های دیگری را تجربه کند و بفهمد که آیا واقعا با آن‌ها خوشبخت‌تر می‌شد یا نه. در بسیاری از این زندگی‌ها او پدر و مادر، برادر یا دوست صمیمی‌اش را بر اثر سانحه‌ای از دست داده است. نورا در نهایت متوجه می‌شود که می‌تواند زندگی خودش را با همین شرایط بهبود ببخشد. اما حالا که نورا خودکشی کرده، آیا می‌تواند به زندگی برگردد؟

کتابخانۀ نیمه‌شب یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های نیویورک‌ تایمز و همچنین برندۀ جایزۀ بهترین کتاب داستانی سال 2020 گودریدز بود.

اگر می‌خواهید بررسی دقیق‌تری از  کتاب کتابخانه نیمه شب را مطالعه کنید و یا این کتاب را در سبد خرید تابستانه‌ی خود قرار دهید، ۳۰بوک با تخفیف‌های ۳۰ درصدی بهترین گزینه است.

برای خرید کتاب کتابخانه نیمه شب از ۳۰بوک کلیک کنید.

دختری که به اعماق دریا افتاد اثر اکسی اوه

رمان «دختری که به اعماق دریا افتاد» نوشتۀ اکسی اوه، نویسندۀ آمریکایی – کره‌ای، بهترین کتاب فانتزی و علمی – تخیلی گودریدز در سال 2022 و پرفروش‌ترین کتاب فانتزی نیویورک تایمز بود. خط داستانی این کتاب مشابه افسانه‌های کلاسیک کُره‌ای است.

«دختری که به اعماق دریا افتاد» داستان مردمی است که در کنار دریا زندگی می‌کنند و گرفتار طوفان‌های مرگبار می‌شوند. آن‌ها هر سال دختری را قربانی خدای دریا می‌کنند تا بلکه بتوانند جلوی طوفان‌های سهمگین را بگیرند. اما قهرمان اصلی داستان دختری به نام مینا است که به‌خاطر نجات جان برادرش که می‌خواهد همسرش را از قربانی شدن نجات بدهد، خود را به جای دخترک به آب می‌اندازد و به قلمرو ارواح می‌‌رود. این کتاب داستانی شگفت‌انگیز از عشق، سرنوشت و فداکاری است.

حسرت (در ستایش زندگی نازیسته) اثر آدام فیلیپس

حسرت (در ستایش زندگی نازیسته) اثر آدام فیلیپس روانکاو مشهور است. این کتاب در سال 2012 منتشر شد و نویسنده در آن از زندگی‌ای صحبت کرده است که ما در پسِ ذهن‌مان آرزومندش هستیم، یعنی زندگی نازیسته. اما این زندگی‌های نازیسته چه چیزی به ما می‌آموزد؟ آدام فیلیپس معتقد است همۀ ما دو زندگی موازی داریم. زندگی‌ای که واقعاً آن را زندگی می‌کنیم و زندگی‌ای که آرزو می‌کنیم کاش داشتیم و بیشتر اوقات در موردش خیال‌پردازی می‌کنیم. این زندگی دوم همان زندگی نازیستۀ ماست، زندگی‌ای که شاید هرگز اتفاق نیفتد.

این زندگی نازیسته ما را به نوعی تسخیر می‌کند و می‌تواند باعث شکست پی‌درپی‌ و ناامیدی در زندگی واقعی‌مان شود. اما چه می‌شود اگر ایدۀ شکست را از معادلۀ زندگی حذف کنیم؟ آدام فیلیپس این کتاب را با تکیه بر آثار شکسپیر، فروید و سایر نویسندگان و متفکران برجسته نوشته است تا به خوانندگان یاد بدهد چطور می‌توانند با زندگی نازیسته‌شان کنار بیایند. او معتقد است که با از دست دادن یک تجربه در زندگی، همیشه می‌توان در معرض تجربه‌ای دیگر قرار گرفت و نباید به‌خاطر ناامیدی یا نرسیدن، خود را از تجربۀ زندگی محروم کرد.

 

اگر هوس مطالعۀ این کتاب‌ها به سرتان زد، می‌توانید همۀ آن‌ها یا هر کتاب دیگری را که بخواهید یک‌جا از فروشگاه اینترنتی کتاب سی‌بوک سفارش بدهید. بهترین سایت خرید کتاب با تخفیف‌های ۳۰درصدی در انتظار شماست.

آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.