شستن کدام لباس‌ ها با ماشین لباسشویی ممنوع است؟

0

رپورتاژ

با خرید ماشین لباسشویی موجبات شست‌وشوی راحت البسه در مدت‌زمان کم فراهم می‌شود. با این حال، بسیاری از لباس‌ ها را نباید با لباسشویی شست؛ زیرا شست‌وشوی آن‌ها باعث آسیب به بافت لباس و یا ماشین لباسشویی خواهد شد. در ادامه به معرفی البسه‌هایی خواهیم پرداخت که شست‌وشوی آن‌ها حتی با بهترین ماشین لباسشویی ها هم ممنوع است.

 

شست‌وشوی کت‌وشلوار با ماشین لباسشویی

کت‌وشلوار جزو لباس های گران‌قیمت است. شست‌وشوی این لباس ها با لباسشویی باعث آسیب‌دیدن پارچه و باز شدن دوخت خواهد شد. ممکن است پارچه چندلایه و دکمه‌های کت‌وشلوار در اثر چرخش لباسشویی آسیب ببینند.

شست‌وشوی این لباس ‌های گران‌قیمت با مایع و یا پودرهای لباسشویی غیر ملایم می‌تواند به پارچه آسیب بزند. معمولاً وزن کت‌وشلوار بالا است و حتی می‌تواند باعث آسیب به قطعات مختلف لباسشویی شود. بهترین راه شست‌وشوی کت‌وشلوار، سپردن آن‌ به خشک‌شویی خواهد بود. البته لازم به ذکر است که برخی دستگاه ها مثل انواع خاصی از ماشین لباسشویی ال جی دارای گزینه های مناسبی برای شست و شوی کت و شلوار هستند.

شست‌وشوی لباس زیر با ماشین لباسشویی

برخی از لباس‌های زیر زنانه، در صورت تغییر سایز، دیگر قابل‌استفاده نخواهند بود. همان گونه که می‌دانید، لباسشویی باعث پیچ‌خوردن لباس‌ ها شده و این موضوع می‌تواند باعث تغییر سایز آن‌ها شود. این لباس‌ها باید با آب سرد و شوینده ملایم شست‌وشو شوند.

بهترین راه برای خشک‌کردن لباس های زیر، هوای آزاد است. خشک‌کردن آن در لباسشویی، با حرارت بالا تغییر شکل لباس و باز شدن دوخت را در پی خواهد داشت.

شست‌وشوی برخی از لباس های زیر دارای اشیا فلزی باعث آسیب‌دیدن لباسشویی و سایر لباس‌ها خواهند شد. این لباس‌ها ممکن است در سیلندر و یا هم زن دستگاه گیر کنند. شست‌وشوی بسیاری از لباس ‌های زیر و به‌خصوص البسه توری نیز با لباسشویی ممنوع است.

شما می توانید با بررسی مدل های مختلف ماشین لباسشویی سامسونگ به این نکته پی ببرید که آیا محصول مورد نظرتان دارای وضعیت شست و شوی خاصی برای لباس های زیر هست یا خیر.

شست‌وشوی البسه چرم با ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی و خشک کن آن دشمن برخی از لباس‌ های چرم هستند. البسه چرم به‌ویژه کت، مانتو، کیف و کفش جز پراستفاده‌ترین لباس ‌ها هستند. شست‌وشو و چرخش لباسشویی به‌راحتی به بافت لباس چرم آسیب وارد خواهد کرد.

به‌هیچ‌عنوان نباید هیچ لباس چرمی را با استفاده از خشک‌کن لباسشویی خشک کرد. برای خشک‌کردن باید آن‌ها را آویزان کرد تا به‌دوراز نور خورشید و در هوای آزاد خشک شوند.

در ادامه، دلیل ممنوعیت شست‌وشوی دو مورد از پوشاک چرم بیان شده است.

کفش چرم

توصیه می‌شود تاحدامکان، وسایل چرم مانند کفش را شست‌وشو ندهید و آن‌ را پاک کنید. در صورت شست‌وشوی کفش با لباسشویی، چسب و دوخت آن به‌راحتی باز خواهد شد و حتی ممکن است ماشین لباسشویی هم آسیب ببیند.

کیف چرم

کیف از جمله وسایلی است که به‌هیچ‌عنوان نباید حتی به فکر شست‌وشوی آن حتی با بهترین ماشین لباسشویی بیفتید. قطعاً با یکبار شست‌وشوی کیف چرم باید با آن خداحافظی کنید!

 

شست‌وشوی لباس ‌های کرک‌دار و کوچک

همان گونه که می‌دانید، ماشین لباسشویی، دارای لوله‌ها، فیلترها و پمپ‌های تخلیه آب است. شست‌وشوی پوشاک کرک‌دار باعث نفوذ کرک‌ به این قسمت‌ها و مسدودسازی خواهد شد.

لباس ‌های کوچک مانند جوراب کودکان و سایر لباس ‌های ریز، از جمله البسه‌ای هستند که در هنگام شست‌و‌شو در لباسشویی گم خواهند شد. در دستگاه، بخش‌های مختلفی مانند تیوب دور درب، شیلنگ و… وجود دارد. در صورت نفوذ این لباس ‌ها، مشکلاتی برای لباسشویی رخ می‌دهد.

شست‌وشوی مایو با ماشین لباسشویی

مایو به لباس‌ های شنا اطلاق می‌شود که افراد از آن‌ها برای انجام شنا، غواصی و بازی‌های آبی استفاده می‌کنند. عمدتاً جنس مایو از الیاف‌های مصنوعی و به‌ویژه نایلون است. چرخش زیاد لباسشویی و آب دمای بالا به مایو آسیب خواهد زد.

درصورتی‌که ماشین، برنامه Synthetic دارد می‌توان از آن برای شست‌وشوی مایو استفاده کرد؛ در غیر این صورت باید با دست و آب سرد شست‌وشو را انجام دهید.

دقت داشته باشید که مایو را با پوشاک زیپ‌دار شست‌وشو ندهید؛ زیرا مایو آسیب می‌بیند. علاوه بر این، خشک‌کن‌های لباسشویی با دمای بالا باعث آسیب به بافت الیاف مصنوعی خواهند شد.

با خرید ماشین لباسشویی دارای برنامه Synthetic قادر خواهید بود الیاف مصنوعی را با آن شست‌وشو دهید.

شست‌وشوی لباس ‌های ضد آب با ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی برای شستن لباس های ضد آب مناسب نیست. لباس ‌های ضد آب، مانند کاپشن بارانی و بادگیر، از الیاف ضد آب و نانو تولید شده‌اند. این البسه دارای گورتکس یا یک حایل بین رویه بیرونی و داخلی هستند.

در صورت شست‌وشو با ماشین، این لباس ‌ها پرازآب شده و با چرخش لباسشویی، دچار آسیب و انفجار می‌شوند. علاوه بر این، حتی ممکن است شکستن و آسیب قطعات لباسشویی را هم در پی داشته باشند.

شست‌وشوی لباس‌پشمی با ماشین لباسشویی

اگرچه می‌توان این البسه‌ها را در لباسشویی شست‌؛ اما در صورت امکان بهتر است آن‌ها را به خشک‌شویی بسپارید. قبل از شست‌وشوی لباس ‌های پشمی دقت داشته باشید بر روی اتیکت لباس، شست‌وشو با ماشین لباسشویی درج شده باشد.

معمولاً الیاف لباس ‌های پشمی، بر اثر شست‌وشوی زیاد با ماشین لباسشویی، دچار تجزیه خواهند شد؛ زیرا الیاف پشمی ظریف هستند و زود آسیب می‌بینند.

از جمله این الیاف پشمی عبارت‌اند از:

  • جنس کشمیر (پشم بزی)
  • جنس پشمی
  • جنس مخمل
  • جنس بافت

در صورت امکان، از شست‌وشوی این لباس‌ ها با ماشین خودداری کرده و آن‌ها را به خشک‌شویی بسپارید.

دقت داشته باشید که برای شست‌وشوی این لباس ‌ها باید خرید ماشین لباسشویی را در دستور کار قرار دهید که دارای برنامه شست‌وشوی Wool باشد. با بهترین ماشین لباسشویی قادر خواهید بود لباس‌ های پشمی و کاموایی خود را به‌راحتی بشویید.

 

سایر موارد ممنوعه در شست و شو با ماشین لباسشویی

علاوه بر موارد ذکر شده، قبل از شستن لباس ‌ها با لباسشویی دقت داشته باشید اشیا فلزی همچون سکه در آن‌ها وجود نداشته باشد. همچنین شستن لباس‌ های پولک‌دوزی شده، بالش و پتو، پادری و لباس ‌های آغشته به مواد قابل‌اشتعال نیز ممنوع است.

آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.