قبیله هونگانا مایواوا در اندونزی در حال مقابله با دست خالی با بولدوزر معدن نیکل

0

فیلم جدیدی از اعضای قبیله  هونگانا مایواوا در اندونزی نشان می‌دهد که چگونه حفاری در جنگل مجاور آنها، اعضای این قبلیه را برآشفته. ویدئو تجاوز به «خانه» آنها را نشان می‌دهد و ما را یاد فیلم آواتار می‌اندازد.

عملیات استخراج چوب و معدن‌کاوی در اندونزی به جنگل‌های بارانی دوردست هم کشیده شده.

این فیلم اخیراً توسط کارگری گرفته شده که بخشی از گروه استخراج معدن نیکل بود. دو مرد هونگانا مانیوا با احتیاط از دور به کارگر حفاری نزدیک می‌شوند و سلاح‌های خود را تکان می دهند تا ناخشنودی خود را ابراز کنند. در پاسخ، رانندگان بولدوزر تیغه‌ها را بالا می‌برند و باعث فرار مردم می‌شوند.

هونگانا مانیوا یک قبیله بدوی و بدون ارتباط با مردمان جاهای دیگر است که نام آنها در زبان آنها به معنای “مردم جنگل” است. تخمین زده می شود که بین 300 تا 500 عضو این قبیله کاملا بدون تماس با مردم دیگر باشند و 3000 از آنها از دهه 1980 تماس محدود با دنیا داشته باشند.

آنها در Halmahera، جزیره‌ای اندونزیایی زندگی می‌کنند که اتفاقاً در یکی از بزرگترین ذخایر نیکل جهان قرار دارد. در سال‌های اخیر، تقاضا برای نیکل به دلیل استفاده از آن در باتری‌های خودروهای برقی افزایش یافته است و این جزیره زمانی آرام مورد توجه شرکت‌های معدنی بین‌المللی قرار گرفته است.

شرکت Weda Bay Nickel که بخشی از آن متعلق به شرکت معدنی فرانسوی Eramet است، در سال 2019 عملیات معدنی را در جزیره آغاز کرد و آنها می‌خواهند در آینده فعالیت‌ها خود را توسعه بدهند.

شرکت شیمیایی آلمانی BASF  هم به دنبال استفاده از نیکل استحراج شده از اینجاست.

این یک طنز تاسف‌بار است که این افراد به معنای واقعی کلمه خود را هونگانا مانیاوا – «مردم جنگل» می نامند – باید در مسیر دیگران که سودای سبز کردن جهان دارند، نابود شوند و به حریم آنها تجاوز شود.

البته شرکت ادعا کرده است که امتیازات معدن آنها به هیچ وجه نزدیک به زمین‌هایی نیست که در آن افراد قبلیه ساکن هستند. با این حال، Survival International ادعا می‌کند که اسناد داخلی شرکت فاش می‌کند که این شرکت انسان‌شناسانی را مأمور کرده است که در مورد حضور افراد قبلیه هونگانا مانیاوا در منطقه و اطراف معدن به آنها هشدار بدهد.

این قبیله رابطه عمیقی با جنگلی دارد که در آن زندگی می‌کنند. هنگامی که نوزاد متولد می شود، بند ناف آنها در کنار دانه‌های درختی در زمین کاشته می‌شود. «درخت تولد» به بارآمده ریشه در زندگی فرد پیدا می‌کند و به عنوان تجسم فیزیکی روح فرد عمل می‌کند.

با این حال، حتی این درختان مقدس نیز از قطع  شدن در امان نیستند. راسل به IFLScience توضیح داد که اخیراً با مردی از هونگانا مانیوا صحبت کرده که درخت تولد خودش را دیده که قطع شده.

تخریب محیط زیست تنها مشکلی نیست که هونگانا مانیوا با آن مواجه است. انزوای آن‌ها از جهان بیرون به این معنی است که آنها نسبت به بیماری‌های رایجی که ما مرتباً در جهان صنعتی با آن‌ها مواجه می‌شویم، مقاومت اندکی دارند یا هیچ مصونیتی ندارند، به این معنی که جمعیت آن‌ها می‌تواند به راحتی توسط یک عفونت از بین برود.

از آنجایی که خارجی ها به طور فزاینده ای به سرزمین آنها تجاوز می کنند، آنها در معرض خطر واقعی قرار گرفتن در معرض بیماری‌های کشنده. عفونی هستند.

برای مقابله با این تهدید، Survival International در حال لابی کردن با همه شرکت‌های الکترونیکی است تا متعهد شوند که نیکل را از Halmahera خریداری نکنند.

آنها همچنین امیدوارند که دولت اندونزی را تحت فشار قرار دهند تا تدابیر لازم را برای حفاظت از جزیره و هونگانا مایواوا اعمال کند.

ما می‌خواهیم از زمین‌های آن‌ها محافظت شود. اعضای هونگانا مانیاوا حتی هنوز به‌عنوان مردم بومی شناخته نشده‌اند. آنها زمینشان به رسمیت شناخته نشده است. آنها اساساً حقوقی مشابه حیوانات در جنگل در حال حاضر دارند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

آیا تا حالا عکس‌های باکیفیت از فضای داخلی پنهان سازهای موسیقی مختلف دیده بودید؟!

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که داخل سازها و آلات موسیقی چگونه است؟در کودکی و نوجوانی بسیار پیش آمده بود که وسایل الکترونیکی را باز کرده باشیم. اما خب آنها پیج داشتند و ما خودمان را متقاعد می‌کردیم که دوباره می‌توانیم سر هم‌شان…

مهندسان بامزه با اختراعات و ابداعات عجیب و غریب و کارا ! گالری عکس

بسیار پیش می‌آید که برای انجام کاری تنها دو راه داریم، یا خرید یک محصول گران و استفاده از آدم‌های کاربلد برای راه‌اندازییا اینکه خودمان با یک سری ابتکار و به صورت به اصطلاح زمخت ولی کارراه‌انداز، تقریبا بدون هزینه کار را انجام بدهیم.…

لوگو‌های جالب و دیدنی بر اساس ابرقهرمانان و تبهکاران محبوب که این طراح ایجاد کرده

طراح گرافیک، سرگئی کرمانوف، طرح‌های لوگوی برخی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان، تبهکاران و دیگر شخصیت‌ها را ایجاد کرده که تایپوگرافی را به طرز شگفت‌آوری در خود جای داده‌اند.«برای من جالب بود که تصاویر شخصیت‌ها را با متن نوشته‌هایشان ترکیب…

دستمال‌های پارچه‌ای برای پنهان کردن نقشه فرار در زمان جنگ جهانی دوم

جورجینا کنیوندر جنگ جهانی دوم، نقشه‌های سرّی روی دستمال‌های جیبی چاپ می‌شد تا نیروهای متّفقین در پشت خطوط دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند. گرامی داشتن دستمال‌های پارچه‌ای کهنه پدر ‌همسرم شاید به نظر کاری ناخوشایند باشد اما در دل آنها…

گالری- تصاویر تبلیغاتی خودروهای ایمپریال کرایسلر در سال‌های 1969 تا 1973

ما بیشتر این عکس‌ها را در فیلم‌ها و کارتون‌ها دیده‌ایم و راستش تعجب می‌کنیم که زمانی خودروی کرایسلر با این طول و عرض و طراحی تولید می‌شد.ایمپریال برند خودروهای لوکس کرایسلر در بازه زمانی سال‌های 1955 تا 1975 و نیز در بازه زمانی سال‌های…

تصور کنید که در یک دنیای تخیلی، هری پاتر را استودیو جیبلی می‌ساخت

استودیو جیبلی یک استودیوی مشهور انیمیشن‌سازی ژاپنی است که به دلیل سبک هنری متمایز، داستان‌سرایی پر از تخیل و انیمیشن‌های هیجان‌انگیزش مشهور است. استودیو جیبلی که توسط هایائو میازاکی و ایسائو تاکاهاتا تأسیس شد، تعدادی از محبوب‌ترین فیلم‌های…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.