با پرواز بر فراز آمریکا، گاه روی زمین بارکدهای عجیب و غریبی می‌توان دید، اما اینها برای چه ساخته شده‌اند؟!

0

اگر در بالای ایالات متحده پرواز کنید و به پایین نگاه کنید، ممکن است نماد‌های بارکد مانند غول پیکری را ببینید. مطمئن باشید، این‌ها کد‌های QR برای موجودات فرازمینی ساخته نشده‌اند یا مثلا برای نگه داشتن اطلاعات روی زمین نیستند و یا آثار گمشده تمدن باستانی هم نیستند.

این نماد‌های عجیب در قرن بیستم برای کالیبره کردن لنز‌های دوربین‌های هوایی و ماهواره‌ای استفاده می‌شدند. بیشتر آن‌ها در دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ ساخته شده بودند، زمانی که جنگ سرد در حال شکل گرفتن بود و ایالات متحده فناوری شناسایی هوایی خود را تقویت می‌کرد.

از نزدیک در سطح زمین، می‌توانید ببینید که نماد‌ها به طور کلی با استفاده از رنگ سیاه یا سفید غلیظ بر روی یک سطح صاف از بتن یا آسفالت ساخته شده‌اند. آن‌ها معمولاً کوچکتر از زمین بسکتبال هستند و اغلب دارای خطوط میله‌ای شکل متعددی هستند که می‌توانند توسط هواپیما‌ها و ماهواره‌ها برای کالیبره کردن وضوح نوری تجهیزات تصویربرداری آن‌ها استفاده شوند.

به گفته مرکز تفسیر کاربری زمین (CLUI)، این بارکدها و اهداف مانند نمودار چشمی در بینایی‌سنج عمل می‌کنند، یعنی کوچک‌ترین گروه میله‌هایی که می‌توان آن‌ها را تشخیص داد، محدودیت وضوح برای ابزار نوری مورد استفاده را مشخص می‌کردند.

آنها برای عکاسی هوایی، بستری برای آزمایش، کالیبره کردن و فوکوس دوربین‌های هوایی که با سرعت‌ها و ارتفاعات مختلف حرکت می‌کنند، فراهم می‌کردند. همین اهداف بارکدمانمند را می‌‌شد برای تست ماهواره‌ها هم استفاده کرد.

این اهداف احتمالاً در طول آزمایش برخی از نیرومندترین هواپیما‌های توسعه یافته توسط ایالات متحده در دوران جنگ سرد، از جمله SR-۷۱ Blackbird و U-۲ مورد استفاده قرار گرفته بودند.

فناوری امروزی به چنین نوع کالیبراسیونی نیاز ندارد، و این بارکد‌های عظیم را به طور مؤثر زائد و بی‌استفاده شده‌اند. با این وجود، هنوز ده‌ها عدد از آن‌ها در سراسر ایالات متحده پراکنده هستند، که بیشتر آن‌ها در نزدیکی پایگاه‌های نیروی هوایی قرار دارند.

نمونه‌هایی از آنها در نزدیکی پایگاه نیروی هوایی اگلین در فلوریدا، سایت آزمایشی نوادا، فورت هوآچوکا در آریزونا، پایگاه نیروی هوایی رایت-پترسون در اوهایو، پایگاه نیروی هوایی تراویس در کالیفرنیا، ‌ایستگاه هوایی نیروی دریایی بوفورت قرار دارند.

بارکدمانند‌های مشابه را می‌توان در سایر نقاط جهان یافت. در سال ۲۰۱۱، کاربران کنجکاو اینترنتی در حال گشت و‌گذار در نقشه‌های گوگل بودند و متوجه چندین سازه عجیب در وسط صحرای چین شدند. برخی به شکل مربع بودند، در حالی که برخی دیگر دارای زیگ زاگ‌های بزرگ بودند. حتی یکی از‌ آنها به شکل نویسه‌های غول‌پیکر الفبای چینی بود که روی دامنه تپه چاپ شده‌اند.

بحث‌های زیادی در مورد ماهیت این سازه‌ها وجود داشت، اما دست آخر توافق شد که به احتمال زیاد ارتباطی با ماهواره‌های شناسایی چین دارند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نوستالژی: سیر در لوازم التحریر قدیمی

لوازم التحریر زمان کودکی ما نه کیفیت لازم را داشتند (به جز استثنائاتی) و نه تنوع کافی را. خوبی‌اش این بود که ما اصلا نمی‌دانستیم که لوازم التحریر با کیفیت عالی‌تری هم وجود دارد و فاصله فقیر و غنی در مدارس آنقدرها هم زیاد نبود. یعنی تقریبا…

داستان گنبد بتنی در جزایر مارشال که پر از زباله‌های مرگبار هسته‌ای است

یک گنبد بتنی یا اصطلاحا Runit Dome بین سال‌های 1977 و 1980 به منظور مهار زباله‌های رادیواکتیو حاصل از آزمایش‌های هسته‌ای جنگ سرد آمریکا ساخته شد. اما شروع به ترک خوردن کرده است.جزایر مارشال یک کشور جزیره‌ای زیبا است که در اقیانوس آرام…

عکس این درخت‌های عجیب در دوره جنگ جهانی دوم اصلا ویرایش نشده‌اند!

این عکس شگفت‌انگیز جنگ جهانی دوم ممکن است عکس ویرایش شده یا فیک به نظر برسد. اما واقعا این طور نیست.در این عکس سورئال، که بخشی از آرشیو عکاسی نیرو‌های دفاع فنلاند است، یک ماشین ارتش فنلاند در امتداد جاده‌ای در چند مایلی مرز با اتحاد…

اگر این شخصیت‌های سینمایی و تلویزیونی به صورت گربه تصور می‌شدند

این کاری است با هوش مصنوعی انجام آن نستا ساده شده است. اما به یاد دارم که در سالیان دور برای همانند نشان دادن برخی سگ‌ها با شخصیت‌ها انسانی خاص، عکاس و روتوش کار چه زحمتی کشیده بود و این سری عکس‌ها را در شماره ظاهرا نوروزی یک شماره مجله…

حداقل مجازات کسانی که این چیزها را طراحی کرده‌اند، زندان است!

طراحی خوب در هر عرصه‌ای چه فضای وب، معماری، وسایل خانگی و صنعتی و گجت‌ها مهم است. یک طراح باید بتواند خود را جای کاربران نهایی بگذارد و حدس بزند که در استفاده از وسیله یال محل چه مشکلاتی پیش خواهد آمد یا در شرایط مختلف و با گذشت زمان چه…

حومه‌نشینی چرا شکل می‌گیرد و چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟ + گالری عکس‌هایی از زشتی‌های این پدیده

مناطق حومه شهر، جوامع مسکونی هستند که در حومه مناطق بزرگتر شهری قرار دارند. آن‌ها ویژگی‌های متمایزی دارند که آن‌ها را ازمحیط روستایی و شهری متمایز می‌کند. شکل‌گیری حومه‌ها و مشکلاتی که با آن‌ها مواجه هستند را می‌توان به عوامل متعددی نسبت…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.