این آپارتمان چینی آخرالزمانی 20 هزار نفر ساکن را در خود جای داده و آن‌ها هرگز نیازی به ترک این آپارتمان ندارند

0

تصور کنید که این شانس را داشته باشید که بدون خروج از آپارتمان خود هر کاری را که نیاز دارید انجام دهید، از خرید مواد غذایی گرفته تا ملاقات با دوستان خود در کافی شاپ و حتی کوتاه کردن مو‌هایتان.

یک مجتمع آپارتمانی چینی در شهر «قرن» کیان جیانگ، واقع در منطقه تجاری مرکزی هانگژو، این سبک زندگی غیرعادی را به ساکنان خود ارائه می‌دهد.

این ساختمان عظیم نامش Regent International است، خانه 20000 ساکن است که تعداد ساکنان یک شهر کوچک است.

این سازه عظیم با 206 متر ارتفاع، 260000 متر مربع فضا گنجایش کل دارد و آن را به یکی از بزرگترین ساختمان‌های چین تبدیل می‌کند.

این ساختمان که در ابتدا به عنوان یک هتل لوکس در نظر گرفته شده بود ،در سال 2013 افتتاح شد. این ساختمان توسط آلیسیا لو، طراح اصلی دومین هتل هفت ستاره جهان، هتل سنگاپور سندز، طراحی شده. حتی این ساختمان ظرفیت پذیرش 30000 نفر را دارد.

عمدتاً فارغ التحصیلان یا دانشجویانی که در شرف فارغ التحصیلی هستند ساکن این آپارتمان هستند. در میان مستاجران آن نیز متخصصان جوانی از جمله صاحبان مشاغل کوچک و تأثیرگذاران وجود دارند.

قیمت زندگی در شهر کوچک عمودی متفاوت است، زیرا آپارتمان‌های کوچک‌تر بدون پنجره معمولاً ماهیانه حدود 210 دلار اجاره می‌کنند، در حالی که واحد‌های بزرگتر با بالکن می‌توانند اجاره 560 دلاری داشته باشند.

«ریجنت اینترنشنال»، بسته به اینکه در چه سمتی از آن هستید، 36 تا 39 طبقه دارد و دارای امکانات رفاهی و کسب و کار متنوعی مانند فودکورت غول پیکر، استخر‌های شنا، آرایشگاه‌ها، سالن‌های ناخن، سوپرمارکت‌های متوسط و کافی نت‌ها است.

بنابراین، تنها زمانی که اعضای جامعه جمع و جور باید ساختمان را ترک کنند، دریافت هوای تازه است.

ویدئو‌هایی از این مرکز غول‌پیکر اخیراً در فضای مجازی دست به دست می‌شود و مردم نسبت به امکانات متعدد آن و شیوه زندگی غیرمعمول ساکنان آن ابراز شگفتی کرده‌اند.

همچمیم در سال 2012، چین ساخت سازه‌ای مشابه را پیش‌بینی کرد که به بلندترین ساختمان جهان تبدیل شود: مجموعه‌ای به طول 838 متر به نام اسکای سیتی. شرکت ساخت‌وساز مستقر در چانگشا، Broad Group، انتظار داشت که این ساختمان را تنها در 90 روز بنا کند.

در مقام مقایسه، برج خلیفه، که در حال حاضر بلندترین سازه جهان است، دارای ارتفاعبیش از 829 متر است و ساخت آن پنج سال طول کشیده است.

آن‌ها اعلام کردند که ساخت این شاهکار خارق العاده به لطف یک تکنیک ساخت و ساز که شامل تولید هزاران بلوک پیش ساخته فولادی و بتنی، انتقال آن‌ها به محل و بسته‌بندی آن‌ها در موقعیتی مانند یک خانه لگو است، ممکن می‌شود.

گروه برود گفت که این ساختمان 202 طبقه با مساحت 1.05 میلیون متر مربع می‌تواند حداقل 2000 خودرو را در خود نگه دارد.

علاوه بر این، آن‌ها پیش‌بینی کردند که این برج بیش از 30000 نفر را در کنار یک مرکز خرید، مدرسه، بیمارستان، مناطق اداری، روف گاردن، پارک تفریحی، امکانات ورزشی، مزرعه ارگانیک و یک پیاده‌روی 10 کیلومتری در کنار یک مرکز خرید، اسکان دهد.

البته مقامات در نهایت این پروژه را به دلیل مسائل ایمنی و عدم تاییدیه‌های لازم به حالت تعلیق درآوردند. کشاورزان محلی که با افزایش سیلاب مواجه شدند، محل ساخت و ساز متروکه را به مزارع پرورش ماهی مولد تغییر کاربری دادند.

ساختمان‌هایی مانند Regent International و پروژه شکست خورده Sky City هنوز موضوع بحث هستند.

از یک طرف، برخی بر این باورند که این بلوک‌های آپارتمانی «شهر کوچک» راه‌حلی برای بحران مسکن است و جایگزینی پایدار و مقرون به صرفه برای خانه‌های گران قیمت هستند.

با این حال، دیگران آن‌ها را چیزی خارج از یک فیلم دیستوپیایی می‌دانند و به خطرات ایمنی از جمع شدن هزاران نفر در یک ساختار واحد اشاره می‌کنند. به عنوان مثال، در صورت وقوع آتش سوزی یا  موقعیت اضطراری ، مردم در مقایسه با ساکنان سازه‌های سنتی‌تر آسیب پذیرتر هستند.

علاوه بر این، از آنجایی که کیفیت مسکن یک عامل تعیین‌کننده سلامت روان است، بحث‌های قابل توجهی در مورد اینکه آیا این ساختار‌ها از رفاه روانی حمایت می‌کنند وجود دارد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

شوخی‌های تصویری دانشگاهی – دوران عزیز پرمخاطره و گاه پرمشقت با بازدهی‌های نامعلوم

دوره دانشگاه و سختی تطابق‌های دانشجوهایی از طبقات مختلف اجتماعی و نواحی مختلف کشور و آمیزه جالب کنار هم قرار گرفتن آنها هر فعالیت عادی دیگر اجتماعی می‌شود مانند نگاه کردن به فوتبال و هر امتحان یا حتی کلاسی خاطره‌انگیز می‌شود.در اینجا…

گالری عکس: طراحی‌های داخلی و خارجی افتضاح و عجیب که با کمی قدرت شبیه‌سازی مغزی رخ نمی‌دادند!

چیزی که من اسمش را می‌گذارم شبیه‌سازی مغزی واقعا چیز لازمی در زندگی و کار است. یعنی اینکه بتوانید قبل از جابجایی و ساختن اجسام در ذهن تجسمش کنید و بعد حین کاربری‌های مختلف تصورش کنید و پیش‌بینی کنید که کجای کار می‌لنگد.فکر کنم از زمان…

بهترین سایت‌ها برای پیدا کردن کتاب‌هایی که با سلیقه شما جور هستند

آیا می‌خواهید از مطالعه کتاب لذت ببرید؟ در اینجا سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که کتاب‌هایی خوبی بر مبنای مطالعات لذت‌بخش قبلی به شما توصیه می‌کنند.هیچ چیز دلهره آورتر از رفتن به یک کتابفروشی بدون فهرست خرید نیست. شما کلی وقت…

آخرین «نمونه» مقاوم – هر یک از اینها، آخرین چیزهای سالم به جا مانده در طول تاریخ هستند

از برخی جنبه‌های تاریخی چیزهای قالب توجهی به جا مانده، مثلا هزاران سکه از یک دوره تاریخ یا ده‌ها زره یا شمشیر یا کتاب‌های پوستی فراوان. اما برخی چیزها هم آنقدر نادر از بلایایی طبیعی و فساد و آتش‌سوزی‌های در امان مانده‌اند که تبدیل به آخرین…

۲۰ برنده عکاسی از طبیعت در سال ۲۰۲۲ در مسابقه عکاسی IPA

جوایز بین المللی عکاسی (IPA) در سال 2022 بار دیگر از مجموعه‌ای خیره کننده از عکس های طبیعت پرده‌برداری کرد که قلب و ذهن بینندگان در سراسر جهان را تسخیر کرده است. این تصاویر برنده استثنایی ما را به قلمروهای مسحورکننده طبیعت منتقل می‌کنند،…

۸ خودروی جذاب تاریخی که توسط طراحان ایتالیایی بازطراحی و جاودانه شدند

ایتالیا خانه‌های طراحی معروفی دارد. Pininfarina ،Bertone ،Touring ،Giugiaro و Vignale برخی از مهم‌ترین نام‌های طراحی خودرو هستند.در این خانه‌های طراحی، همه‌چیز از جمله خودرو طراحی می‌شود. چه خودروهایی که تجاری و قابل تولید باشند؛ چه…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.