شنا سوئدی چیست؟ + تاثیر شنا سوئدی بر سلامت جسم

0
رپورتاژ

شنای سوئدی یا به اصطلاح شنو در ورزش باستانی، یکی از حرکات ساده ورزشی است که هر شخصی می‌تواند بدون وسیله یا دستگاه در خانه و یا در باشگاه به انجام آن بپردازد. برای انجام آن باید بدن به صورت دمر باشد، وزن بدن با استفاده از قدرت بازوها و دست‌ها بالا و پایین می‌رود.

عضله سازی با شنا سوئدی چگونه انجام می‌شود؟

عضله سازی با شنا سوئدی چگونه انجام می‌شود؟ شنای سوئدی عضلات بسیار زیادی از بدن انسان را درگیر می‌کند. شنو در ورزش باستانی می‌تواند روی این عضلات ماهیچه‌های بدن تاثیرمثبت بگذارد:

  1. ماهیچه‌های سینه‌ای
  2. سه‌سر بازویی (پشت بازو)
  3. بخش جلویی دالی (سرشانه)
  4. ماهیچه‌های دندانه‌ای پیشین (کنار قفسه سینه)
  5. سایر قسمت‌های سرشانه
  6. غرابی بازویی
  7. قسمت میانی بدن
  8. و…

چگونه می‌توان با حالت‌های مختلف قرارگیری بدن به عضلات مختلف کمک کرد؟ به مدل‌های زیر نگاه کنید:

اگر دست‌ها به گونه‌ای باشد که بالاتر از سطح زمین قرار بگیرند، در این موقعیت عضلات زیر سینه درگیر می‌شوند.

اگر پاها را از سطح زمین صاف کمی بالاتر بگذارید، عضلات بالای سینه درگیر می‌شوند.

اگر به بدن خود یک حالت قله مانند بدهید و باسن خود را بالاتر از بدن نگه دارید؛ در این صورت عضلات سر شانه درگیر می‌شوند.

 

قد بلندی با شنا و تاثیر شنا سوئدی بر قد

قد بلندی با شنا و تاثیر شنا سوئدی بر قد چیست؟ برخی افراد فکر می‌کنند که شنای سوئدی و شنا می‌تواند روی افزایش قد انسان اثر گذار باشد؛ اما این گونه نیست و تصور اشتباه و غلطی دارند. تاکنون هیچ مدرکی این موضوع را اثبات نکرده که شنا سوئدی می‌تواند روی قد انسان اثر بگذارد. شما می‌توانید تاثیر شنا سوئدی بر عضلات را به خوبی حس کنید، اما هیچ موقع نمی‌توانید از آن برای افزایش قد کمک بگیرید. پس اگر کسی برایش سوال پیش آمده که شنای سوئدی و شنا قد را بلند می‌کند، بداند که پاسخ این سوال منفی است.

انواع شنا سوئدی در بدنسازی

انواع شنا سوئدی در بدنسازی می‌تواند روی عضلات مختلف تاثیرگذار باشد. کلا این شنا یک ورزش انعطاف پذیر است که می‌تواند باتوجه به ویژگی هر فرد تفاوت داشته باشد و روی عضلات مختلف در بدنسازی تاثیر بگذارد. شاید انواع شنا سوئدی وجود داشته باشد، اما تمام این‌ها زیر مجموعه دو دسته کلی هستند:

شنا با حالت دست باز: اگر شنای دست باز را انتخاب کنید، عضلات سینه‌ای شما درگیر می‌شوند.

شنا با حالت دست جمع: اگر شنای دست بسته را انتخاب کنید، عضلات پشت بازو درگیر می‌شوند.

فواید شنا سوئدی چیست؟

فواید شنا سوئدی بسیار زیاد است، اما تمرکز اصلی این حرکت ورزشی بیشتر روی عضلات بازو، سینه، شانه و عضلات اصلی مرکزی مانند شکم و پشت است. این حرکت یک تمرین کامل است که علاوه بر زیبایی اندام روی عضلات بازو و سینه نیز تاثیر دارد. بالابردن استقامت بدن یکی از اثرات مفید این حرکت شنا است. این حرکت ورزشی به قدری خوب و کامل است که می‌توان آن را قبل از حرکات بدنسازی در باشگاه انجام داد و عضلات مرتبط با ست‌های ورزشی را به خوبی گرم کرد. حتما باشگاه بدنسازی خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که داخل خودش سونا و جکوزی و حتی‌الامکان حوضچه آب سرد داشته باشد، زیرا بعد از تمرین بسیار توصیه می‌شود که فورا دوش بگیرید و انرژی خود را بالا ببرید. برخی هتل‌ها و مجموعه‌های ورزشی این امکان را فراهم کرده‌اند که باشگاه بدنسازی را در کنار یک استخر و شاید هم استخر روباز قرار داده‌اند تا شما بتوانید از مزایای این ترکیب بهترین استفاده را داشته باشید. فایده‌های شنو در ورزش باستانی:

رابطه مستقیم شنا سوئدی تقویت عضله

با پوش آپ می‌توانید مستقیما روی عضلات سینه‌ای بزرگ، سه سر بازویی (پشت بازو) و بخش جلویی دلتوئیدی (سرشانه) تاثیر بگذارید. عضلات فرعی که در این ورزش درگیر می‌شوند، عضلات دندانه‌ای قدامی (کنار قفسه سینه)، سایر قسمت‌های دلتوئیدی (سرشانه)، غرابی بازویی، ساعد، عضلات خلفی و بطنی شکمی تاثیر مثبت می‌گذارد. با این ورزش مفاصل و تاندون‌ها نیز درگیر شده و ورزیده می‌شوند.

شنا سوئدی برای افزایش حجم

شنا سوئدی برای افزایش حجم عضلات بسیار موثر است، زیرا فشار بسیار موثری روی عضله‌های شما می‌گذارد که به خوبی درگیر و خسته شوند در این صورت می‌توانید روی رشد و تقویت آن‌ها حساب کنید.

شنا سوئدی حرکتی مقرون به صرفه

شنا سوئدی حرکتی مقرون به صرفه است، زیرا برای انجام آن هیچ نیازی به دستگاه خاص یا مکان خاص نیست. شما در هر موقعیتی که باشید تنها کافیست اراده کنید تا بتوانید این حرکت را انجام دهید. همانطور که این ورزش به آسانی قابل انجام است، اما کاربردهای بسیار پیچیده‌ای دارد و برای سطوح مختلف آمادگی جسمانی موثر است. بنابراین قرار دادن این ورزش در لیست ورزش‌های خانگی بدون تجهیزات می‌تواند از نظر اقتصادی مفید باشد.

 

شنا سوئدی آمادگی جسمانی

شنا سوئدی آمادگی جسمانی بسیار مفید بوده و مناسب برای سطوح مختلف آن است. این حرکت به قدری تنوع دارد که تمام افراد از مبتدی تا حرفه‌ای می‌توانند آن را به خوبی انجام دهند. اگر شما فردی مبتدی هستید، این شنا می‌تواند با نیاز شما انعطاف بالایی داشته باشد. برای افراد مبتدی شنا سوئدی با دیوار، شنا سوئدی روی زمین (شنا سوئدی پا روی زمین) توصیه می‌شود.

اگر فرد حرفه‌ای هستید و می‌خواهید از شنای سوئدی استفاده کنید، این ورزش برای شما هم سورپرایز ویژه‌ای دارد. شنا سوئدی تک دست، شنا سوئدی تک پا، شنا سوئدی هیندو، شنا سوئدی پرشی و شنا سوئدی پرشی می‌توانند به خوبی عضلات شما را درگیر کرده و شما را به هدفتان برسانند.

تاثیر شنا سوئدی بر بدن و فرم آن

تاثیر شنا سوئدی و بر بدن و فرم آن بسیار بالاست، شما می‌توانید با این ورزش ایستایی بدن خود را حفظ کرده و اصلاح فرم آن را در دستور کار قرار دهید. حذف ناهنجاری‌هایی مانند قوز پشت و شانه‌های ضعیف از دیگر مزایای این ورزش کم هزینه است.

برنامه ریزی برای حرکت شنا سوئدی

برنامه ریزی برای حرکت شنا سوئدی باید هوشمندانه باشد تا بتواند با فشار مستقیمی که به عضلات هدف وارد می‌کند، آن‌ها را به صورت انفجاری رشد دهد. اگر بیماری یا فشار شدید دارید، ما توصیه می‌کنیم که این حرکات را انجام ندهید. قبل از انجام ورزش حرکات کششی، کتف و شانه‌ها را گرم کنید. تمرینات مختلفی برای گرم کردن وجود دارد که جریان خون را در بدنتان افزایش می‌دهد و بافت ماهیچه‌ای بدن شما را آماده یک حرکت سخت مانند پوش آپ می‌کند. بعد از انجام دادن حرکت سختی مانند شنو ورزش باستانی یا شنای سوئدی لازم است تا بدن خود را با یک استخر خوب رفرش کنید. استخر در تمام شهرهای ایران وجود دارد و می‌توانید از مزایای رفرش کردن بدن بعد از حرکت سنگین شنای سوئدی بهره ببرید. به عنوان مثال اگر شهروند تهران هستید، استخر گلستان تهران با مزایای خوبی که دارد، می‌تواند بدن شما را Refresh کرده و ریکاوری کند.

آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.