کاشت مژه دائمی در کلینیک دکتر مهسا میرحاجی

0
رپورتاژ

تراکم مژه‌ها در جذابیت چشم‌ها و در نهایت چهره تاثیر زیادی دارد. اگر مژه‌های کم پشتی دارید می‌توانید کاشت مژه به روش جراحی را امتحان کنید. در این روش معمولا از موهای سر جدا کرده و روی پلک می‌کارند.

کاشت مژه با دو روش برداشت نواری (FUT) و استخراج (FUE) اجرا می‌شود. برای کاشت مژه، موهایی از نواحی اهدا کننده برداشته و به خط مژه منتقل می‌کنند. ماندگاری این روش از اکستنشن و گذاشتن مژه مصنوعی بیشتر است و پس از ۶ ماه حالت طبیعی‌تری به دست می‌آورد.

فرآیند کاشت مژه

کاشت مژه تقریبا شبیه کاشت مو است و طی آن از قسمتی از بدن موهایی استخراج و به ناحیه مژه پیوند داده می‌شود. پس از استخراج فولیکول‌های مو آن‌ها را توسط میکروسکوپ از نظر سلامت و قابلیت پیونددهی بررسی می‌کنند. باتوجه به اینکه جراحی اطراف چشم، فرآیندی نیازمند دقت و مهارت بالایی است برای جراحی از ابزارهای پیشرفته و سوزن‌های دقیق انجام می‌شود. بی حسی که با میکروجراحی انجام می‌شود در تشخیص محل قرارگیری فولیکول مو نقش بسزایی دارد.

ایجاد ظاهری طبیعی به قرار گرفتن فولیکول‌های مو در مکان مناسب بستگی دارد و هرچه این فرآیند به روش مناسب‌تری انجام شود، جراح جهت و حالت فری مژه را بهتر تنظیم می‌کند. مهارت و تخصص جراحی که این روش را انجام می‌دهد هم در رسیدن به نتیجه مطلوب نقش بسزایی دارد. پس با انتخاب پزشکی ماهر می‌توانید رسیدن به ظاهر دلخواه خود را تضمین کنید.

روش FUE کاشت مژه

در روش FUE واحدهای فولیکول را جداگانه خارج می‌کنند. به این روش استخراج واحد فولیکولی هم می‌گویند و در آن تک فولیکول‌های نو مستقیما استخراج شده و به قسمت مورد نظر پیوند می‌دهند. روش FUE زیاد تهاجمی نبوده و برای افرادی که از روش‌های تهاجمی اجتناب می‌کنند، مناسب است. استخراج جداگانه فولیکول مو توسط این روش باعث می‌شود فرد درد کم‌تری تجربه کند. مراجعه کنندگانی که درخواست اجرای این روش را دارند، مدت زمان لازم برای بهبودی‌شان کوتاه‌تر خواهد بود.

روش FUT کاشت مژه

روش FUT که به معنی پیوند واحد مولکولی است از دیگر روش‌های کاشت مژه طبیعی محسوب می‌شود. در این فرایند، نواری شامل پوست و فولیکول‌های مو از قسمت اهداکننده را بر می‌دارند و به ناحیه موردنظر که همان روی پلک است، منتقل می‌کنند. نتیجه‌ای که پس از این جراحی حاصل می‌شود طبیعی‌تر بوده و دوام بیشتری دارند. برای انجام هردو روش FUT و FUE از بیهوشی موضعی استفاده می‌شود. گرافت‌‌های اهدایی را می‌توان از از ناحیه مو دار بدن بردارند؛ ولی اکثرا آن‌ها را از پشت سر استخراج می‌کنند.

مراقبت های بعد از کاشت مژه

حدود چند روز اول بعد از کاشت مژه به روش جراحی باید از شستن صورت خود خودداری کنید. در این مدت فولیکول‌ها در پلک‌ها ثابت شده و با موقعیت تازه خود تطابق پیدا می‌کنند. بانداژ را باید پس از ۲۴ ساعت بعد از کاشت مژه باز کنید و حدود یک هفته از استفاده لوازم آرایشی چشم خودداری کنید. تمیز نگه داشتن اطراف چشم‌ها هم در تسریع بهبودی موثر است. همچنین مژه‌ها را باید به صورت دوره‌ای کوتاه کنید. برای رسیدن به نتیجه نهایی و ایجاد کامل مژه‌های جدید حدود ۶ ماه زمان لازم است. ممکن است مدتی خارش و درد را تجربه کنید که استفاده از کمپرس یخ و پماد چشم این علائم را تسکین می‌دهد. ممکن است پزشک مسکن‌هایی برای تسکین درد تجویز کند.

ماندگاری جراحی کاشت مژه

ماندگاری کاشت مژه نسبت به سایر روش‌ها بیشتر است. مثلا اگر از اکستنشن مژه استفاده کنید هر ۶ الی ۸ ماه یکبار باید برای ترمیم مراجعه کنید. پس از کاشت مژه با جراحی باید مژه‌‌ها را تمیز نگه دارید و مرتبا آن‌ها را کوتاه کنید‌. مژه‌های جدیدی که روی پلک‌ها کاشته می‌شوند از موهای سر بوده و برخلاف مژه‌های طبیعی که فقط به یک جهت رشد می‌کنند، ممکن است در جهات مختلفی رشد کنند. در نتیجه اگر پس از انجام این جراحی مراقبت‌های لازم را که پزشک توصیه می‌کند رعایت کنید از ماندگاری بالای آن بهره‌مند خواهید شد.

کاشت مژه در کلینیک دکتر مهسا میرحاجی

اگر به دنبال داشتن مژه‌هایی بلند، پرپشت و زیبا هستید، کاشت مژه می‌تواند راه حلی ایده‌آل برای شما باشد. کلینیک دکتر مهسا میرحاجی با بهره‌گیری از مجرب‌ترین متخصصان و جدیدترین تکنیک‌های کاشت مژه، به شما کمک می‌کند تا به زیبایی دلخواه خود برسید.

راه‌های ارتباطی با کلینیک دکتر مهسا میرحاجی:

  • وبسایت: https://drmirhaji.com/

  • شماره‌های تماس: ۰۲۱۲۲۷۲۷۳۲۲ – ۰۹۱۹۰۰۲۰۰۳۲

  • آدرس: تجریش، خیابان غلام جعفری، پلاک ۵، واحد۵

سخن پایانی

امروزه روش‌های زیادی برای پرپشت نشان دادن مژه‌ها و افزایش جذابیت چشم‌ها وجود دارد. اکستنشن، مژه مصنوعی و کاشت مژه به روش جراحی تعدادی از این روش‌ها هستند.کاشت مژه به روش جراحی دوام طولانی‌تری داشته و از سایر روش‌ها متفاوت‌تر است. توجه به اصلاح به موقع و تمیز نگه داشتن مژه‌های جدید در افزایش ماندگاری آن موثر است. دکتر مهسا میرحاجی کاشت مژه با جراحی را با جدیدترین تکنیک‌ها انجام می‌دهد.

آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.