یک برچسب ساده می‌تواند به افراد مبتلا به اختلالات گفتاری اجازه دهد دوباره صحبت کنند

0
محققان روز سه‌شنبه گفتند که از یک برچسب رونمایی کرده‌اند که می‌تواند به افراد مبتلا به اختلالات صوتی کمک کند تا با استفاده از هوش مصنوعی حرکات ماهیچه‌های گلویشان را حس کند و به گفتار تبدیل کنند.

محققان مستقر در ایالات متحده در مطالعه‌ای در Nature Communications این دستاورد را بیان کرده‌اند.

این برچسب که به پوست متصل می‌شود، حرکات ماهیچه‌های حنجره را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل می‌کند که به نوبه خود توسط الگوریتم یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی است، به گفتار تبدیل می‌شود.

سپس یک پخش‌کننده صوتی، جملاتی را که فرد قصد گفتن آن‌ها را با صدای بلند دارد پخش می‌کند. البته نمونه اولیه در حال حاضر فقط می‌تواند عبارات از پیش ضبط شده خاصی را پخش کند.

Ziyuan Che، سرپرست تیم تحقیقاتی از دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس، به خبرگزاری فرانسه گفت که این پچ بدون نیاز به دریافت ارتعاشات تار‌های صوتی یک فرد کار می‌کند و بازیابی گفتار افراد مبتلا به تار‌های صوتی آسیب‌دیده کمک می‌کند.

نزدیک به یک سوم افراد حداقل در طول زندگی خود از یک اختلال صوتی رنج می‌برند و این پچ می‌تواند به آنها کمک کند. درمان‌های موجود برای مشکلات جدی صدا، مانند دستگاه‌حنجره الکتریکی، می‌تواند «ناخوشایند، ناراحت‌کننده یا تهاجمی» باشد.

این وصله ضد آب تقریباً به اندازه یک سکه بزرگ است و تنها هفت گرم وزن دارد.

برای آزمایش این دستگاه، از هشت داوطلب بدون اختلال صدا خواسته شد که هم صحبت کنند و هم پنج جمله مانند «کریسمس مبارک»، «دوستت دارم» یا «بهت اعتماد ندارم» را زمزمه کنند.  آن‌ها عبارات را هنگام‌ایستادن، راه رفتن و دویدن خواندند تا نشان دهند که پچ در حال حرکت هم می‌تواند کار کند.

بر اساس این مطالعه، دستگاه تقریباً در ۹۵ درصد مواقع آنچه را که داوطلبان می‌گفتند، به دقت پیش‌بینی می‌کرد.

البته این دستگاه در تشخیص بعضی از کلمات مشکل دارد و نمونه اولیه هنوز سال‌ها تا در دسترس قرار گرفتن بالقوه بیماران فاصله دارد.

تمام جملاتی که در حال حاضر توسط دستگاه قابل پخش است باید از قبل ضبط شده باشند، که کاربرد دستگاه را محدود می‌کند.

اما الگوریتم‌های پیشرفته‌تر به پچ اجازه می‌دهد تا حرکات ماهیچه حنجره را “بدون نیاز به پیش ضبط سیگنال‌های صوتی” ترجمه کند.

© خبرگزاری فرانسه


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تنهاترین درخت جهان در کجاست؟

در جزیره دورأفتاده کمپبل، واقع در بیش از ۶۰۰ کیلومتری جنوب  نیوزلند، صنوبر منفرد سیتکا روییده که به عنوان تنهاترین درخت روی زمین شناخته شده است.نزدیکترین درخت نزدیک به آن آن بیش از ۲۲۰ کیلومتر دورتر، در جزایر اوکلند است، در حالی که…

25 آزمایش روانشناسی تاثیرگذار و به‌یادماندنی در تاریخ کدام‌ها هستند؟

تأثیرگذارترین آزمایش‌های روانشناختی در تاریخ رشته روانشناسی، یک رشته آزمایش گسترده هستند که هر یک در حیطه حوزه‌های تخصصی کوچکتر شکل گرفته‌اند. هر یک از این حوزه‌های تخصصی در طول سال‌ها با مطالعات و تحقیقات و آزمایش‌های به دقت طراحی شده،…

داستان گنبد بتنی در جزایر مارشال که پر از زباله‌های مرگبار هسته‌ای است

یک گنبد بتنی یا اصطلاحا Runit Dome بین سال‌های 1977 و 1980 به منظور مهار زباله‌های رادیواکتیو حاصل از آزمایش‌های هسته‌ای جنگ سرد آمریکا ساخته شد. اما شروع به ترک خوردن کرده است.جزایر مارشال یک کشور جزیره‌ای زیبا است که در اقیانوس آرام…

نقشه واقعی جهان: این نقشه‌های هوشمندانه، اندازه واقعی کشورهای روی کره زمین را نشان می‌دهند

وقتی به نقشه جهان نگاه می کنید، منطقی است که فرض کنید گرینلند و آفریقا از نظر اندازه مشابه هستند. اما در واقعیت، قاره آفریقا 14 برابر وسعت خشکی یخی شمال است.با احتساب تعدادی از جزایر فراساحلی، مساحت کل گرینلند 2.16 میلیون کیلومتر مربع…

نحوه تماشای فیلم ها و سریال های تلویزیونی مارول به ترتیب درست – یک فهرست جالب

خب، اول اصلا باید پاسخ بدهیم که چرا ممکن است کسی از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مارول لذت ببرد و عاشق‌شان باشد.من خودم اصلا دوست‌دار این فیلم‌ها نیستم. ولی خب مگر من عاشق ژانرهایی از سای فای نیستم و از اینکه بقیه این دنیاها را درک…

چیزهای کوچکی که مایه دلخوشی، سرگرمی یا تعجب یا تفریح می‌شوند – گالری عکس

دلخوشی‌ها در زندگی بسیارند. دلخوشی می‌تواند خانه بزرگ، ماشین لوکس، شغلی دلخواه، تماشای فیلم در آخر روز خسته‌کنندهt یک کتاب تازه، معاشرتی روح‌افزا باشد یا حتی چیزهایی کوچک‌تر مانند دیدن زمین یخ‌زده در اول صبح زمستان و شکسته شدن لایه نازک یخ…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.