فواید قهوه برای پوست انسان-تاثیر قهوه بر پوست چیست؟

0
رپورتاژ

چکیده : قهوه علاوه بر دارا بودن خواصی مانند ضد التهاب، آرامش بخشی و کمک به داشتن پوستی شفاف و شاداب، به عنوان یکی از مهم‌ ترین خواص آن برای پوست می‌ توان به مبارزه با سرطان پوست اشاره کرد.

 

درباره تاثیر قهوه بر پوست بیشتر بدانید!

همانطور که می‌ دانید بسیاری از افراد قهوه را برای افزایش انرژی و تمرکز برای انجام کارهای روزمره با دقت بالاتری انتخاب می‌ کنند. این در حالی است که قهوه دارای فواید و خواص بسیار زیادی برای سلامتی و زیبایی پوست افراد نیز می باشد. شاید تاکنون در فروشگاه‌ های لوازم آرایشی و بهداشتی انواع اسکراب‌ ها و ماسک‌ های قهوه را مشاهده کرده باشید.

بسیاری از افراد از تاثیر قهوه بر پوست آگاهی داشته و به عنوان یک محصول مفید و موثر گیاهی آن را در برنامه روتین روزانه پوستی خود قرار می‌ دهند. قهوه علاوه بر دارا بودن خواصی مانند ضد التهاب، آرامش بخشی و کمک به داشتن پوستی شفاف و شاداب، به عنوان یکی از مهم‌ ترین خواص آن برای پوست می‌ توان به مبارزه با سرطان پوست اشاره کرد. در این مقاله به دنبال ارائه مطالب جامع و کاملی درباره تاثیر قهوه بر پوست هستیم.

 

فواید قهوه برای پوست

معرفی مواردی مهم از تاثیر قهوه بر پوست افراد

خواص معجزه آسای قهوه می‌ تواند بسیاری از افراد را شگفت زده کند. بسیاری از افراد در کنار نوشیدن روزانه قهوه به منظور بهره بردن از تاثیر قهوه بر پوست، از انواع ماسک‌ ها و اسکراب‌ های حاوی قهوه نیز استفاده می‌ کنند تا از خواص منحصر به فرد آن برای پوست بهره‌ مند شوند. یکی از مهم‌ ترین خواص قهوه برای پوست وجود آنتی اکسیدان‌ های سرشار است که یک عامل مهم برای مقابله با پیری پوست می‌ باشد. علاوه بر این قهوه دارای خواص بسیار زیاد دیگری نیز می‌ باشد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌ کنیم:

  •   کاهش میزان سلولیت‌ های پوست

یکی از اصلی‌ ترین چالش‌ های افراد از بین بردن سلولیت‌ های آن می‌ باشد. جمع شدن سلولی در بخش‌ هایی از پوست می‌ تواند موجب احساس ناخوشایندی در افراد شود. جالب است بدانید یکی از مهم‌ ترین تاثیر قهوه بر پوست از بین بردن سلولیت‌ های اضافی آن می‌ باشد. با توجه به اینکه قهوه سرشار از کافئین است، شما می‌ توانید با مصرف قهوه و گشاد شدن عروق خونی، جریان بیشتری از خون را به سمت پوست خود حرکت دهید. در این حالت با افزایش جریان خون تا حدود زیادی مانع از ایجاد سلولیت خواهد شد. استفاده از اسکراب‌ های قهوه علاوه بر کاهش سلولیت‌ های پوست، می‌ تواند به شما پوست درخشان‌ تر و زیباتری نیز هدیه دهد.

  •   از بین بردن تیرگی و سیاهی دور چشم

حلقه سیاه دور چشم می‌ تواند دلایل مختلفی داشته باشد. از جمله این علل می‌ توان به مواردی مانند تابش آفتاب، ژنتیک و یا کار و خستگی زیاد اشاره کرد. معمولا وجود تیرگی در اطراف چشم برای افراد احساس ناخوشایندی را به همراه خواهد داشت. تاثیر قهوه بر پوست به دلیل وجود کافئین می‌ تواند موجب از بین رفتن التهاب تیرگی و پف زیر چشم شود. کافئین موجود در قهوه دارای خاصیت ضد التهابی بوده و با مصرف آن می‌ توان تیرگی و سیاهی دور چشم را تا حدود زیادی از بین برد.

  •   به تاخیر انداختن پیری زودرس

همانطور که می‌ دانید پوستی سالم و شاداب می‌ تواند سن افراد را از دیدگاه سایرین کمتر نشان دهد. از طرفی چین و چروک‌ ها یکی از عواملی هستند که موجب می‌ شود افراد بیشتر از سن شناسنامه خود به نظر برسند. تاثیر قهوه بر پوست به منظور جوانسازی و جلوگیری از پیری زودرس، یکی از شگفت انگیزترین خواص قهوه است.

خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی کافئین و اسید کلروژنیک موجود در قهوه می‌ تواند با خواص و قابلیت بسیار بالایی پوست را در برابر آسیب‌ های ناشی از اشعه مضر ماورا بنفش محافظت کند. با محافظت پوست در برابر اشعه‌ های مضر وجود خط های قرمز و خطوط ناشی از چین و چروک در پوست دیده نخواهد شد. بنابراین استفاده از قهوه می‌ تواند موجب جوانی پوست و تاخیر چشمگیر در به وجود آمدن چین و چروک‌ های پوستی شود.

  •   درمان جوش‌ های پوستی

به کارگیری و استفاده از یک روتین منظم و روزانه از محصولات پوستی حاوی قهوه می‌ تواند بسیاری از مشکلات پوستی افراد را به طور چشمگیری حل کند. یکی از مشکلات پوستی که امروزه افراد بسیار زیادی با آن مواجه هستند بروز جوش‌ ها و آکنه‌ های پوستی و لک‌ های ماندگار آنها می باشد. تاثیر قهوه بر پوست به واسطه وجود اسید کلروژنیک می‌ تواند باکتری‌ های پوستی را کاهش داده و با لایه برداری از پوست تمامی لکه‌ های سطحی پوست را از بین ببرد. اگر به دنبال داشتن پوستی شاداب هستید استفاده از قهوه می‌ تواند به شما در رسیدن به آن کمک کند.

  •   سفید کنندگی و روشن کنندگی پوست

یکی دیگر از خواص قهوه برای پوست قدرت لایه برداری آن است. با افزایش گردش خون و تاثیر قهوه بر پوست می‌ توانید با از بین بردن لک‌ های تیره پوستی و یکدست شدن رنگ ظاهری پوست از خواص روشن کنندگی قهوه بهره‌ مند شوید. روتین‌ های منظم پوستی روزانه حاوی قهوه می‌ تواند به شما در داشتن پوستی شفاف و روشن کمک کند.

 

قهوه سفید کننده پوست

تاثیر قهوه بر پوست و مو

جالب است بدانید علاوه بر تاثیر قهوه بر پوست، تحقیقات جدید حاکی از آن است که قهوه برای مو نیز دارای خواص شگفت انگیزی می‌ باشد. با نوشیدن قهوه در واقع به صورت غیر مستقیم بر روی موهای خود تاثیر گذاشته و آنها را تقویت می کنید. از جمله فواید قهوه برای موها می‌ توان به تقویت مو، افزایش رشد مو و جلوگیری از ریزش موها اشاره کرد. خواص قهوه برای مو موجب شده که امروزه انواع مختلفی از شامپوهای قهوه را در فروشگاه‌ های مختلف مشاهده نمایید. یکی از اثرات استفاده از قهوه برای موها ایجاد حجم دهندگی و پرپشت‌ تر شدن موهای افراد است. از طرفی آنتی اکسیدان‌ های موجود در قهوه می‌ تواند با تقویت کردن فولیکول‌ های مو به طور چشمگیری مانع از ریزش موها شده و موجب ضخیم‌ تر شدن تارهای موی شما خواهد شد.

یکی از نکات بسیار مهمی که در رابطه با تاثیر قهوه بر پوست و مو مورد اهمیت است، تهیه قهوه باکیفیت می‌ باشد. زیرا ممکن است استفاده از قهوه‌ های بی‌ کیفیت علاوه بر نداشتن خواص و فواید مفید برای بدن، موجب بروز برخی مشکلات برای افراد نیز شود. در همین راستا قهوه دلکینی یک گزینه عالی برای انتخاب قهوه باکیفیت می باشد.

 

تاثیر قهوه بر پوست و مو

تهیه ماسک قهوه برای پوست

با توجه به تاثیر قهوه بر پوست، بسیاری از افراد برای داشتن پوستی شفاف و سالم به دنبال پیدا کردن ماسک‌ ها و اسکراب‌ های مختلفی از این ماده هستند. علاوه بر انواع مواد آرایشی و بهداشتی بر پایه قهوه، شما می‌ توانید در منزل با استفاده از پودر قهوه برای شفافیت پوست خود انواع ماسک‌ ها و اسکراب‌ های خانگی را تهیه کنید. در ادامه به معرفی برخی ماسک‌ های پوستی خانگی بر پایه قهوه اشاره می‌ کنیم:

  •   ماسک قهوه و شکر

این ماسک خانگی بر پایه قهوه می‌ تواند با خاصیت لایه برداری منحصر به فردی که دارد پوست شما را پاکسازی و لایه برداری کند. برای تهیه این ماسک در منزل کافی است مقادیری از قهوه و شکر را با روغن زیتون مخلوط کرده و آن را بر روی بخش‌ هایی از پوست که به لایه برداری نیاز دارند بمالید. در نهایت پس از ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت می‌ توانید استحمام نمایید. در صورت نیاز این ماسک را در مقادیر بیشتری تهیه کرده و به مدت یک ماه در یخچال نگهداری نمایید.

  •   ماسک شیر و قهوه

ترکیب کردن قهوه و شیر به عنوان یک ماسک خانگی منحصر به فرد می‌ تواند به درخشندگی پوست کمک کند. برای تهیه این ماسک کافی است چند قاشق شیر را با مقداری قهوه ترکیب کرده و ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید. در نهایت با آبکشی پوست خود با آب ولرم، از نتایج استفاده منظم از این ماسک شگفت زده خواهید شد.

  •   ماسک قهوه و عسل

برای افزایش تاثیر قهوه بر پوست می‌ توانید آن را با عسل ترکیب کنید. این ماسک علاوه بر خاصیت روشن کنندگی دارای خاصیت لایه برداری نیز برای پوست می‌ باشد. برای تهیه این ماسک کافی است مقادیری از عسل و قهوه را با یکدیگر ترکیب کرده و ترکیب حاصل را به مدت ۲۰ دقیقه همانند سایر ماسک‌ ها بر روی پوست خود قرار دهید. در نهایت با شست و شوی صورت خود با آب ولرم، نتایج فوق العاده این ماسک را مشاهده خواهید کرد.

 

ماسک قهوه

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات جامع و کاملی درباره تاثیر قهوه بر پوست در اختیار شما قرار دهیم. در همین راستا خواص و فواید قهوه فقط منحصر به نوشیدن یک فنجان قهوه در طول روز برای افزایش تمرکز و بالا رفتن انرژی شما نخواهد بود؛ بلکه قهوه به عنوان یک مکمل عالی برای داشتن پوستی شفاف و سالم می باشد. استفاده از قهوه به عنوان اسکراب و ماسک‌ های خانگی به صورت روتین روزانه و منظم می‌ تواند به شما به عنوان یک لایه بردار و تقویت کننده پوستی کمک کند.

توجه به این نکته ضروری است که بهره‌ مندی از فواید و مزایای قهوه برای شما در صورتی خواهد بود که از قهوه باکیفیت استفاده نمایید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مهم نیست این تابستان چقدر گرم است، برهنه نخوابید! مشکلات سلامتی بی‌لباس خوابیدن

بر اساس تحقیقات یک شرکت فروش تشک آنلاین به نام Casper حدود ۲۸.۵ درصد از آمریکایی‌های گفته‌اند که هر شب، هفتگی، ماهانه یا هر چند وقت یکبار برهنه می‌خوابند. اما ۷۱.۵ درصد دیگر گفتند که همیشه با لباس می‌خوابند.واضح است که برهنه خوابیدن…

هوش مصنوعی کودکی بازیگران سریال فرندز Friends را بازسازی کرد!

هوش مصنوعی این روزها کارهای عجیب و غریبی می‌کند و حالا به یاری آن چهره کودکی بازیگران سریال فرندز Friends بازسازی شده است. این فناوری عجیب و غریب، نسخه‌های کودکی شش بازیگر معروف را ایجاد کرده.صفحه فیس بوک the_ai_dreams این کار را کرده،…

اگر این سلبریتی‌ها به همان سبک و سیاق و بزرگسالی کوچک می‌شدند

البته سلبریتی‌ها مسلما عکس‌های اصلی دوران کودکی دارند. هر چند در مورد برخی ممکن است این عکس‌های کودکی اندک یا کم‌کیفیت باشند.اما تصور کنید برای بازتاب دادن وجود همان عوالم بزرگسالانه در دنیای کودکی یا همان اجزای مهم چهره، چهره بزرگسالان…

عکس این درخت‌های عجیب در دوره جنگ جهانی دوم اصلا ویرایش نشده‌اند!

این عکس شگفت‌انگیز جنگ جهانی دوم ممکن است عکس ویرایش شده یا فیک به نظر برسد. اما واقعا این طور نیست.در این عکس سورئال، که بخشی از آرشیو عکاسی نیرو‌های دفاع فنلاند است، یک ماشین ارتش فنلاند در امتداد جاده‌ای در چند مایلی مرز با اتحاد…

عکس های هوایی تام هگن از باغ های زیتون اسپانیا – الگوهای زیبای مواج و سنت‌های قدیمی

به مدت هزاران سال، اسپانیا به دلیل آب و هوای مدیترانه‌ای، تابستان‌های طولانی و گرم و دمای معتدل زمستانی، در تولید زیتون پیشرو بوده است. میوه‌های زیتون که در آب نمک نگهداری می‌شوند و یا آسیاب می‌شوند تا روغن‌های طبیعی از آنها استخراج شوند،…

روش‌های بد نشستن روی صندلی و شیوه نشستن سالم روی صندلی در محیط کار

در موقعیت‌های مختلف یا در هنگام خستگی، روش‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی از سوی ما استفاده می‌شود که برای بدن مفید نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:خم شدن روی صندلی: وقتی روی صندلی خمیده می‌شوید، ستون فقرات شما به درستی حمایت…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.